Page 5 - Dijital KobiEfor Şubat 2023
P. 5
Robokobi:
$O×åNDQO×N \DUDWDQ &50 X\JXODPDV×
Binovist & Robokobi Kurucusu ve CEO’su Engin Alan:
“İşletmeler süreçlerinde alışkanlıklar yaratırsa, çalışanlar da buna uyum sağlar.”
ürkiye’de işletmelerin %99’u, lir. Basit anlamda, müşteriye temas
yani 3.3 milyonu KOBİ. MİKRO eden satış ekibinin yaşadığı, hisset-
T olarak anılan 10 kişi ve daha tiği ve çoğu zaman müşteriden duy-
az çalışanlı firmaları dahil etmedi- duğu bir duruma bilgi ve tecrübe ile
ğimizde KÜÇÜK ve ORTA ölçekli 260 müdahale etmek gerekir. Bu neden-
bin adetlik bir paya ulaşıyoruz. Bu le, yöneticiler olarak takip edilen sa-
işletmelerin %90’ı 12 çalışan orta- tış fırsatları üzerine periyodik olarak
laması ile küçük olanlar, %10’u ise akıl yormak, değerlendirme yapmak
63 çalışan ortalaması ile ORTA ölçek önemlidir. Müşteriden gerekli bilgi
olanlar. Tüm pazara ürün ve hizmet alınamadıysa bunu zamanında rica
yetiştirmeye çalışırken kendi küçük etmek ilgi göstermenin en güzel
dünyamızda verdiğimiz mücadeleyi Engin şeklidir. Bunun için ekiplere bilgi top-
Alan
bir kez daha düşünelim. Dünyadaki lama konusunda alışkanlık kazan-
istatistiğin farklı olmadığını da vur- da giden gelen düşünceleri kadro dırmalıyız. Yöneticiler olarak bunu,
gulamak isterim. değişimlerini de beraberinde getiri- kendimiz bilgiyi değerlendirmek ve
yor. İşte bu noktada Kurumsal Zekâ yol göstermek üzere alışkanlık kaza-
ve Hafıza öne çıkıyor. narak ekiplerimize öğretebiliriz.
Satış ve satış sonrası süreçlerde İşte bu noktada satış ve satış
müşterimize yaşattığımız deneyim sonrası müşteri hizmetleri ve mem-
bu zor zamanlarda tercihlerini çok nuniyet süreçleri için çalışanların
etkiliyor. CRM sistemlerinin hayata kolaylıkla kullanabileceği, pratik ve
sizi ne kadar bağladığı, nasıl bir fay- akıllı bir CRM sistemi geliştirdik. Ro-
Son 1,5 yıldır, hiç alışık olmadı- da sağladığı da ortaya çıkıyor. Peki, bokobi, dünya devi rakiplerinin dört-
ğımız bir pandemi ortamının son- değişen ekipler ve sürecin zorlukları te biri fiyatlarla KOBİ’lerin müşteri
rasında enflasyon ve dilimizin yeni nasıl aşılır? Formül gerçekten basit. odaklı süreçlerine yardımcı olmak
alışmaya başladığı resesyon ile mü- İşletmeler süreçlerinde alışkanlıklar üzere tasarlandı. Bulut teknoloji alt
cadele ediyoruz. Öyle ki, tüketicide yaratırsa, çalışanlar da buna uyum yapısı ile satın alma ve ilk yatırım
fiyat, üreticide maliyet algısının kay- sağlar. maliyetlerini minimuma indiren Ro-
bolduğu, ciddi bir hesap kitap döne- Müşterilerimizle iletişim sürecin- bokobi, kolay kullanımı ile alışkanlık
mi. Yeni müşteri edinmenin belki de de nelerin yaşandığı ve nelerin konu- yaratıyor. Satış ve Müşteri Hizmet-
en zor olduğu, mevcut olanlarla ise şulduğu önemli bir bilgi havuzudur. leri ekiplerinizin kurumsal hafızaya
kârlılık açısından zorlayıcı bir dö- Kurumların bunu kaybetmemesi ve katkı sağlaması için gerekli olan her
nem. KOBİ işletmelerin bunca hesa- mutlaka üzerinde değerlendirme şeyi tek bir çözümde sunuyor.
bın içinde kaçırmaması gereken en yapmaları gerekir. Satış süreçlerinin Türkiye ve dünyada iş ortaklıkla-
önemli unsur, müşteri ile yaşadık- kayıp ile sonuçlanması sadece fiyat rı ile büyüme hedefinde olan Robo-
ları tüm süreçte sıkıca sarılmaları ve rekabetin gücü ile şekillenmez. kobi, büyüme gayretinde olan orta
gereken disiplin. Çalışanlarımızın Aksine, süreçte müdahale edilmesi ölçek firmalar için önemli bir araç
yetkinlikleri ve kazandıkları arasın- gereken pek çok karar anı doğabi- olarak hizmetinizde.
ìXEDW KobiEfor Dijital 5