Page 5 - Dijital KobiEfor Şubat 2023
P. 5

Robokobi:

                       $O×åNDQO×N \DUDWDQ &50 X\JXODPDV×



                                  Binovist & Robokobi Kurucusu ve CEO’su Engin Alan:
                   “İşletmeler süreçlerinde alışkanlıklar yaratırsa, çalışanlar da buna uyum sağlar.”

                    ürkiye’de işletmelerin %99’u,                              lir. Basit anlamda, müşteriye temas
                    yani 3.3 milyonu KOBİ. MİKRO                               eden satış ekibinin yaşadığı, hisset-
               T olarak anılan 10 kişi ve daha                                 tiği ve çoğu zaman müşteriden duy-
               az çalışanlı firmaları dahil etmedi-                             duğu bir duruma bilgi ve tecrübe ile
               ğimizde KÜÇÜK ve ORTA ölçekli 260                               müdahale etmek gerekir. Bu neden-
               bin adetlik bir paya ulaşıyoruz. Bu                             le, yöneticiler olarak takip edilen sa-
               işletmelerin %90’ı 12 çalışan orta-                             tış fırsatları üzerine periyodik olarak
               laması ile küçük olanlar, %10’u ise                             akıl yormak, değerlendirme yapmak
               63 çalışan ortalaması ile ORTA ölçek                            önemlidir. Müşteriden gerekli bilgi
               olanlar. Tüm pazara ürün ve hizmet                              alınamadıysa bunu zamanında rica
               yetiştirmeye çalışırken kendi küçük                             etmek ilgi göstermenin en güzel
               dünyamızda verdiğimiz mücadeleyi                    Engin       şeklidir. Bunun için ekiplere bilgi top-
                                                                   Alan
               bir kez daha düşünelim. Dünyadaki                               lama konusunda alışkanlık kazan-
               istatistiğin farklı olmadığını da vur- da giden gelen düşünceleri kadro  dırmalıyız. Yöneticiler olarak bunu,
               gulamak isterim.                değişimlerini de beraberinde getiri- kendimiz bilgiyi değerlendirmek ve
                                               yor. İşte bu noktada Kurumsal Zekâ  yol göstermek üzere alışkanlık kaza-
                                               ve Hafıza öne çıkıyor.          narak ekiplerimize öğretebiliriz.
                                                 Satış ve satış sonrası süreçlerde   İşte bu noktada satış ve satış
                                               müşterimize yaşattığımız deneyim  sonrası müşteri hizmetleri ve mem-
                                               bu zor zamanlarda tercihlerini çok  nuniyet süreçleri için çalışanların
                                               etkiliyor. CRM sistemlerinin hayata  kolaylıkla kullanabileceği, pratik ve
                                               sizi ne kadar bağladığı, nasıl bir fay- akıllı bir CRM sistemi geliştirdik. Ro-
                  Son 1,5 yıldır, hiç alışık olmadı- da sağladığı da ortaya çıkıyor. Peki,  bokobi, dünya devi rakiplerinin dört-
               ğımız bir pandemi ortamının son- değişen ekipler ve sürecin zorlukları  te biri fiyatlarla KOBİ’lerin müşteri
               rasında enflasyon ve dilimizin yeni  nasıl aşılır? Formül gerçekten basit.  odaklı süreçlerine yardımcı olmak
               alışmaya başladığı resesyon ile mü- İşletmeler süreçlerinde alışkanlıklar  üzere tasarlandı. Bulut teknoloji alt
               cadele ediyoruz. Öyle ki, tüketicide  yaratırsa, çalışanlar da buna uyum  yapısı ile satın alma ve ilk yatırım
               fiyat, üreticide maliyet algısının kay- sağlar.                  maliyetlerini minimuma indiren Ro-
               bolduğu, ciddi bir hesap kitap döne-  Müşterilerimizle iletişim sürecin- bokobi, kolay kullanımı ile alışkanlık
               mi. Yeni müşteri edinmenin belki de  de nelerin yaşandığı ve nelerin konu- yaratıyor. Satış ve Müşteri Hizmet-
               en zor olduğu, mevcut olanlarla ise  şulduğu önemli bir bilgi havuzudur.  leri ekiplerinizin kurumsal hafızaya
               kârlılık açısından zorlayıcı bir dö- Kurumların bunu kaybetmemesi ve  katkı sağlaması için gerekli olan her
               nem. KOBİ işletmelerin bunca hesa- mutlaka üzerinde değerlendirme  şeyi tek bir çözümde sunuyor.
               bın içinde kaçırmaması gereken en  yapmaları gerekir. Satış süreçlerinin   Türkiye ve dünyada iş ortaklıkla-
               önemli unsur, müşteri ile yaşadık- kayıp ile sonuçlanması sadece fiyat  rı ile büyüme hedefinde olan Robo-
               ları tüm süreçte sıkıca sarılmaları  ve rekabetin gücü ile şekillenmez.  kobi, büyüme gayretinde olan orta
               gereken disiplin. Çalışanlarımızın  Aksine, süreçte müdahale edilmesi  ölçek firmalar için önemli bir araç
               yetkinlikleri ve kazandıkları arasın- gereken pek çok karar anı doğabi- olarak hizmetinizde.















                                                                                        ìXEDW      KobiEfor Dijital 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10