Page 34 - Dijital KobiEfor Kasım 2022
P. 34
'à-à7$/ 5((/
‘Metaverse’in Türkiye’deki paydaşları
Meta İnovasyon Buluşması’nda biraraya geldi
faydalanması muhtemel kilit sektörler ise pera-
kende ve e-ticaret, eğitim, kültür ve turizm, oyun
ve e-spor olarak öne çıkıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer
Fatih Sayan, “Ülkemiz dijital oyunlar sektörün-
deki tecrübesini, eğitimli insan kaynağını, azmini
metaverse teknolojileri alanında da kullanacak ve
dijital oyunlar alanında gösterdiği başarıyı ve ya-
kaladığı ivmeyi tüm paydaşlarla işbirliği içerisinde
metaverse teknolojileri alanında da gösterecektir”
açıklamasını yaptı.
Türkiye için Gelecek Vizyonu Paneli’nde Sanayi
Meta ve xtopia işbirliğiyle hayata geçirilen Meta ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır,
İnovasyon Buluşması, Türkiye’de ilk kez düzen- “Teknolojinin sadece tüketicisi değil, aynı zaman-
lendi. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile işbirliği kap- da üreticisi olmayı hedefliyoruz” dedi.
samında hayata geçirilen etkinlik, ‘metaverse’in Meta Türkiye Ülke Direktörü İlke Toptaş, “Önü-
Türkiye’deki geleceği, sunduğu potansiyeller ve müzdeki on yıl içinde küresel olarak 3 trilyon do-
gelecekte temel sektörlere etkisini ele alan birçok lardan ve Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye’de
panele ev sahipliği yaptı. 360 milyar dolardan fazla değere sahip olabilecek
Etkinlikte paylaşılan verilere göre metaverse bir potansiyelden bahsediyoruz” diye konuştu.
başarılı bir şekilde geliştirilirse, 2035 yılına kadar xtopia kurucusu Lalin Akalan, ‘metaverse’in bir
Türkiye ekonomisine 37.5 milyar dolar katkı sağ- anda gündemde olan bir kavram haline geldiğini
layabilecek. Türkiye’de metaverse fırsatlarından söyledi.
Dijital dönüşüm, sürdürülebilir rekabet için önemli
Dijital teknolojilerin potansiyeli tüm sektörler için düstri uzmanlığı ile sorunları doğru ve iyi analiz eder-
umut verici oluyor. Müşteri odaklı satış ve hizmet tek- ken, çözüm odaklı hareket edip, durumları iyi analiz
nolojileri ile şirketler müşterilerine çok daha yakınla- ederek, alternatif çözümler geliştiriyor.
şırken, veriye dayalı iç görüler sayesinde de daha bi- Cengiz, “Dinamik Teknoloji’nin teknoloji danış-
linçli iş kararları alabiliyor. S/4HANA veya Salesforce manları tarafından sunulan beceri ve çözümler,
gibi sürdürülebilir sistemler de yeni bir dijital dönüşümün tüm aşamalarını
dünyanın kapılarını açıyor. ve konularını kapsar ve en küçük bili-
Şirketinizi geleceğe uygun hale getir- şim teknolojisi detaylarına kadar iner.
mek istiyorsanız, stratejik önceliklerini- Stratejinin geliştirilmesinden modern
zi anlayan çevik ve tecrübeli bir hizmet sistemlerin uygulanmasına kadar olan
sağlayıcıyla çalışmanız gerekiyor. Tüm bu tüm süreçlerde dijital dönüşümün uy-
büyük potansiyele rağmen pratikte gele- gulanmasına ve yönetimine kadar her
ceğe yönelik BT fonksiyonlarını kurmanın noktada müşteriye destek olunur” diye
ve rekabet avantajı sağlamanın anahtarı, konuşuyor.
yenilikçi bir teknoloji yol haritası. BT stra- Deniz Cengiz, odaklarının organizas-
tejisi, kurumsal stratejiyle yakından bağ- Deniz yonel, teknolojik ve kültürel dönüşüm
lantılı olmalı. Cengiz olduğunu vurgulayarak, “Uzmanlığımı-
Dinamik Bilgi Teknolojileri CTO’su De- zı ortaklarımızın teknoloji araçlarıyla
niz Cengiz, “Dinamik Teknoloji’nin teknoloji danış- birleştirerek, şirketleri hedeflerine ulaşmada etkin
manları, kurumsal strateji ile BT arasındaki karma- ve verimli bir şekilde destekleyebiliyoruz. İster daha
şık etkileşimi analiz eder, değerlendirir ve geliştirir. modern teknoloji, daha fazla yenilik, bulut ya da iş
Yenilikçi teknolojilerin fırsatlarını ve risklerini belirler dönüşümü olsun, ister ürün ve hizmetlerin daha hızlı
ve dijital dünyaya yolculuğunuzda size eşlik eder” di- piyasaya sürülmesi olsun Dinamik Teknoloji ve or-
yor. Dinamik Teknoloji, sahip olduğu teknoloji ve en- taklarımız sizlere yardım etmek için buradayız” dedi.
34 KobiEfor Dijital .DVÜP