Page 32 - Dijital KobiEfor Kasım 2022
P. 32

robotik süreç otomasyonu



                                           işler yerine daha inovatif çalışmala-  •  Üreticilerin ulusal ve küresel
                                           ra vakit ayırmasına olanak sunuyor: rekabet gücünü önemli ölçüde artı-
                                           RPA öncesi bu işlemlerle ilgilenen  rarak, düşük işgücü olan ülkelerde-
                                           çalışan, işletmeye farklı alanlarda  ki rakiplerini geride bırakmalarına,
                                           fayda sağlayabiliyor, farklı işlerle il- üretime ve daha fazla istihdama ola-
                                           gilenebiliyor. Yinelenen görevler oto- nak tanıyor.
                                           matikleştirilerek çalışanların iş yükü
                                           azaltılıp daha yüksek değerli işlere
             RPA’nın işletmelere           odaklanmaları, böylece çalışanların
             faydaları                     ve şirketin operasyonel verimliliğin-
             • Hız ve zaman: Uygulandığı tüm   de önemli artış sağlanıyor.
           süreçlerde, hız, verimlilik, kalite ile   •  İşçilik maliyetleri, işçi sağlığı
           zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.   ve iş güvenliği açısından iş kazaları
           Daha önce aynı süreçleri yöneten bir   risklerini minimize etmeyi sağlıyor.
           çalışanın verileri toplaması, değer-  • Dijital dönüşüm: Mevcut uygu-  RPA Teknolojileri
           lendirmesi, kontrolü, raporlaması ve   lamaları iyileştiriyor veya ileride dev-
           gönderimi saatler alırken RPA robot-  reye alınacak dijital dönüşüm uygu-  Yapay Zeka, Yapay Zeka Mühen-
           ları tüm bu süreci otomatize ederek   lamalarına zemin hazırlanıyor.  disliği, İş Zekası, Makine Öğrenme-
           ciddi ölçüde hızlandırıyor. Bir çalışan-  • Standartlar: RPA uygulanan tüm   si (Machine Learning), Derin Öğ-
           dan daha hızlı görevlerine yerine geti-  süreçler bir standart üzerinden işle-  renme (Deep Learning), Doğal Dil
           rebiliyor, zaman içinde durmadan, ya-  meye başlıyor. Bu da karşılaştırma ve   İşleme,  Görüntü İşleme, Robotik
           vaşlamadan veya dikkati dağılmadan   ileriye yönelik daha doğru projeksi-  Süreç Otomasyonu (RPA), Akıllı Sü-
           tutarlı bir şekilde çalışmaya devam  yonlar yapılmasına, stratejik adımlar   reç Otomasyonu, Robotlar, Cobotlar,
           edebiliyor.                     atılmasına ve temelleri sağlam karar-  Yapay Zeka Tabanlı Sohbet Robotu
             •  Değer elde edilmesi süresini  lar alınmasına yardımcı oluyor.   (Chatbot), Chatbotlar ve Diyalogsal
           kısaltıyor: Yeni otomasyon planları   • RPA, satın alma, sipariş işleme   YZ, Arama Motoru ve Arama Asista-
           günler veya aylar yerine saatler için- ve ödemeleri otomatikleştirme, stok   nı, Büyük Veri (Big Data),  İş Analiti-
           de oluşturulabiliyor, test edilebiliyor  seviyelerini izleme ve gönderileri iz-  ği, Büyük Veri ve İş Analitiği, Öngö-
           ve devreye alınabiliyor.        leme gibi düzenli yapılan tüm işlem-  rü ve Veri Analitiği, Veri Merkezleri,
             • Veri değeri: İşletme sahip olduğu  ler için kullanılabiliyor.   ERP (Kurumsal Kaynak Planlama),
           verileri daha etkin kullanmaya başlı-  • Verimi artırıyor: Müşteriler için   CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi),
           yor, böylece verilerinin değeri artıyor.  daha yüksek değer sağlamak üzere   PLM (Ürün Yaşam Döngüsü Yöneti-
             •  İnsan hatasını azaltıyor,  çalı- otomatikleştirilmiş görevler saniyeler   mi) , MES (Üretim Yönetim / Yürüt-
           şanları yinelenen görevlerden kur- ve dakikalar içinde tamamlanabiliyor.   me Sistemi), Nesnelerin İnterneti
           tarıyor: RPA kullanımıyla çalışanla- Daha fazla esneklik, uyarlanabilirlik,   (IoT), Endüstriyel Nesnelerin İnter-
           rın yapabileceği yanlış veri girilmesi  modülerlik, özerklik, yüksek üretken-  neti (IIoT), OT/VT Teknolojileri, Optik
           gibi olası hataların da önüne geçili- lik, yeni iş modellerinin oluşmasını;   Karakter Tanıma (OCR-Optical Cha-
           yor. Aynı verilerin birden çok sisteme  arızaların öngörülmesi ve anlık ope-  racter Recognition), Hiper Otomas-
           girmesi sonucunda da ortaya çıkan  ratöre bildirilmesi, maliyet, verimlilik   yon / Optimizasyon, 5G Teknolojile-
           kopyalama ve yapıştırma hatalarını  avantajı ve işgücünün efektif kullanıl-  ri, Bulut Bilişim (Cloud Computing)
           tamamen ortadan kaldırıyor. Bir RPA  masını sağlıyor.           Teknolojileri,  Sanal Gerçeklik Tek-
           robotu, çalışanları fazlasıyla yinele-  • Kullanıcı dostu, düşük karbon   nolojileri,  Otonom Araçlar / Drone-
           meye dayalı, vakit alan, karmaşık ve  ayak izi ile çevreci teknolojidir.  lar, Endüstri 4.0, Akıllı Platformlar,
           manuel görevlerden kurtarıyor.    • Üretimde siber güvenlik ve gü-  Akıllı Araçlar, Akıllı Fabrikalar, Akıl-
             • Çalışan ve şirketin operasyonel  venlik açıklarının yerinde çözülebil-  lı Ofisler,  Akıllı Binalar, Akıllı Şehir-
           verimliliği artıyor ve çalışanın rutin  mesine olanak sunuyor.   ler, Siber Güvenlik ve Teknolojileri.

               RPA kullanım alanları

               RPA’nın kullanılabilirliği için önem- atlerinin takibi veya bir market zinci- kaynakları, bilgi teknolojileri ve teda-
             li olan hangi sektörde hangi işin yapıl- rinin stok takibi. RPA robotları sektör  rik zinciri gibi çok sayıda bölüm yer
             dığı değil, o işin düzenli, tekrarlayan  bağımsız her alanda kullanılabiliyor.  alıyor. Her birim, RPA’yı onlarca farklı
             süreçlere sahip olması. Muhasebe  RPA’nın kullanım alanları arasında;  alt görev için devreye alabiliyor. Nokta
             için günlük mutabakat, insan kaynak- satış ve pazarlama, müşteri hizmetle- atışı geliştirilen RPA robotları böylece
             ları için çalışanların işe giriş çıkış sa- ri, hukuk, finans ve muhasebe, insan  maksimum faydaya giden yolu açıyor.


              KobiEfor Dijital .DVÜP
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37