Page 21 - KobiEfor Dijital Mart 2022
P. 21

Rapor’da, Dünya’da ve Türkiye’de e-ticaretin gelişimi ve yakın dönem gelişmeleri
           incelenirken, sosyal ticaret, etkileyici pazarlama, doğrudan tüketiciye satış, e-ihracat
           ve Çin pazarı gibi güncel başlıklar üzerine değerlendirmeler de sunuluyor.

             • Dünya’da nüfus artışı, geç-
           miş yıllara göre yavaşlamış olsa
           da gelişmekte olan ülkelerdeki
           genç nüfus oranı, gelişmiş ülke-
           lere göre yüksek kalmaktadır.
             • İnternet penetrasyon oranı
           yüzde 90’lara yaklaşan gelişmiş
           ülke oranlarıyla karşılaştırıldı-
           ğında, 2016 yılında Türkiye’de
           yüzde 58 olan internet penet-
           rasyonu hızla yükselmiş ve 2020
           itibarıyla yüzde 78 seviyesine
           ulaşmıştır.
             • Mobil cihazların e-ticarete
           etkisi sadece kullanıcı ve tüketi-
           ci tarafında değil üretici ve sağ-
           layıcılar tarafında da katkı sağ-
           lamaktadır.                    e-ticaret satışı ile e-ticaret pa-  alışverişi harcamaları, ABD’de
             • Türkiye’de 2015 ve 2020 yıl-  zarının en güçlü oyuncusudur.   yüzde 54 büyüyerek 95.8 milyar
           ları arasındaki hanehalkı cihaz   Onu 794.50 milyar ABD Doları ile   Amerikan Doları olarak ger-
           sahiplik oranlarına bakıldığında   Amerika Birleşik Devletleri takip   çekleşmiştir. Bu rakam toplam
           en büyük sıçrayışın akıllı telefon   etmektedir. Ardından İngiltere,   e-ticaret harcamalarının yüzde
           ve tabletlerde olduğu görülmek-  Japonya, Güney Kore ve Alman-  12’sine, gıda alışverişi harcama-
           tedir.                         ya gelmektedir.                larının yüzde 7.4’üne denk gel-
             • 2020 yılında küresel olarak   • Dünyada son 5 yılda katla-  mektedir.
           3.6 milyar sosyal medya kulla-  narak büyüyen e-ticaret hacmi,   • 2020 yılının son yarısın-
           nıcısı bulunmakta olup 2025 yı-  COVID-19 ile birlikte beklentile-  da Türkiye’nin e-ihracatı 1.42
           lında ise bu rakamın 4.41 milyar   rin üzerine çıkmış ve rekor dü-  milyar  ABD  Doları  olarak
           olması beklenmektedir.         zeylere ulaşmıştır.            kaydedilmiştir.
             • Dünyada 16-64 yaş aralığın-  • Türkiye’de istihdamın yüzde   • Türkiye’nin en çok sınır ötesi
           daki kullanıcılar internette gün-  72’si KOBİ’ler tarafından sağ-  e-ticaret yaptığı ülkeler Alman-
           lük ortalama 6 saat 54 dakika   lanmaktadır. Türkiye’de elekt-  ya, ABD ve İngiltere’dir.
           geçirirken, sosyal medya da ge-  ronik satış yapabilen şirketlerin   • Türkiye e-ihracat kapsa-
           çirilen süre 2 saat 25 dakika ile   sayısında artış yaşanması için   mında gönderilerde en çok satış
           ölçülmektedir.                 KOBİ’lerin dijitalleşmesi ve bu   yapılan ürün kategorileri; ha-
             • 2020 yılında dünya gene-   konuda olgunluk düzeylerinin   zır giyim, ev eşyaları, süsler ve
           linde yapılan e-ticaret ödeme-  yükseltilmesi gerekmektedir.  aydınlatma cihazları, otomotiv
           lerinin yüzde 44.5’i dijital/mobil   • 2021 yılının ilk yarısında   ürünleri olarak sıralanmaktadır.
           cüzdan ile yapılmıştır. 2024 yılına   ülkemizde e-ticaret hacmi 161   Raporda 4 ana başlıkta çözüm
           gelindiğinde dijital/mobil cüzdan   milyar TL olarak gerçekleşmiş   önerileri bulunuyor:
           ile ödemelerin yüzde 51.7 düze-  olup geçen yılın aynı dönemine   1) E-ihracat stratejisi, güm-
           yinde olması beklenmektedir.   göre reel büyümede yüzde 49    rük süreçleri ve mevzuat, tebliğ
             • Türkiye’de mobil temassız   oranında artış gerçekleşmiştir.  iyileştirmeleri
           yapılan ödeme işlem adeti, 2020   • 2019’dan 2020 yılına geçer-  2) Lojistik ve taşıma konula-
           yılında 10 milyon 281 bin, 2021   ken e-ticaret rakamlarında en   rında atılabilecek adımlar,
           yılında Aralık ayına kadar olan   fazla artış gösteren kategorinin   3) Markalaşma üzerine ça-
           11 aylık dönemde ise 18 milyon   yüzde 283’lük bir artış ile gıda   lışmalar ve dijital pazarlamanın
           701 bin olarak gerçekleşmiştir.   süpermarket olduğu görülmek-  önemi
             • 2020 yılı itibarıyla Çin 2.29   tedir.                       4) Organizasyon yapısı ve
           trilyon ABD Doları tutarında     • 2020 itibarıyla çevrimiçi gıda   müşteri deneyimine odaklanma.

                                                                                 Mart 2022 KobiEfor Dijital 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26