Page 20 - KobiEfor Dijital Mart 2022
P. 20

HABER



                           Türkiye e-ticaret hacminde


                             ONH DUDV×QGD     V×UDGD



         TÜSİAD-Deloitte Digital işbirliği ile            raporunun sonuçlarına göre
         hazırlanan ‘E-ticaretin Öne Çıkan                Türkiye, kişi başına düşen e-ticaret
         Başarısı, Tüketici Davranışlarında               hacminde 94 ülke arasında 23’üncü
         Değişim ve Dijitalleşme 2022’                    sırada yer aldı.

              ÜSİAD Dijital Türkiye Yuvarlak
              Masası bünyesindeki eTica-
         Tret Çalışma Grubu faaliyetleri
         çerçevesinde, TÜSİAD-Deloitte Digi-
         tal işbirliği ile hazırlanan  ‘E-ticaretin
         Öne Çıkan Başarısı, Tüketici Davra-
         nışlarında Değişim ve Dijitalleşme
         2022’ raporunun bulguları, çevrimiçi
         toplantıda açıklandı. Etkinliğin açı-
         lış konuşmalarını TÜSİAD Yönetim
         Kurulu Başkanı Simone Kaslowski
         ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve
         Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Baş-
         kanı Serkan Sevim yaptı.
            Rapora göre Türkiye’de 2016-
         2020 yılları arasında gerçekleşen
                                          sel internet penetrasyonu, mobil   nın yapılması ve bu alanda ihtiyaç
         e-ticaret harcamaları enflasyon et-
                                          geniş bant aboneliklerindeki ar-  duyulan yetkin insan kaynağının
         kisinden arındırıldığında, yaklaşık
                                          tış ve coğrafi konumun getirdiği   yetiştirilmesi önem kazanıyor.
         3.2 kat artış gösterdi. Kişi başına
                                          bölgesel olabilme avantajımız   Güvenli, hızlı, kesintisiz ve dolayı-
         düşen e-ticaret harcamasının kişi
                                          e-ticarette ulusal ve uluslarara-  sı ile yüksek kaliteli dijital altyapı
         başına düşen GSYH’ye oranı ince-
                                          sı anlamda önümüzü açan belli   ihtiyacı artıyor” dedi.
         lendiğinde, Türkiye 94 ülke içinde
                                          başlı unsurları oluşturuyor. Bu
         23’üncü sırada yer aldı.
                                          çerçevede, e-ticaret ile ilgili ata-  2021’de 390 yatırım
                                          cağımız adımlarda amacımız,       ve satın almanın 17’si
            E-ticaret, dijital
                                          marka ve ürünlerimizin dünya      e-ticaret alanında
            ekonominin önemli
                                          çapında bilinirliğini, pazar payını
            bir boyutu                                                      Raporun tanıtım sunumunu
                                          ve e-ihracatını artırmak olmalı”   yapan Deloitte Türkiye Danış-
            Dijital ekonominin önemli bir
                                          açıklamasını yaptı.             manlık Hizmetleri Lideri Hakan
         boyutunu e-ticaretin oluşturdu-
                                            Dijitalleşme sürecinde e-ticaretin   Göl, 2019’da hazırlanan bir ön-
         ğunu hatırlatan TÜSİAD Yönetim
                                          olmazsa olmaz olduğunu belirten   ceki raporda e-ticaretin barındır-
         Kurulu Başkanı Simone Kas-
                                          TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Di-  dığı fırsatlara dikkat çektiklerini;
         lowski, “Yüzde 70’i geçen birey-
                                          jital Türkiye Yuvarlak Masası Başka-  şimdi ise e-ticaret ve KOBİ’ler
                                                     nı Serkan Sevim, 2020   perspektifinde bir rapor hazır-
                                                     yılı sınır ötesi e-ticaret   ladıklarını; bunun da e-ticaretin
                                                     hacminin 1.5 trilyon   hızla yükseldiği anlamına geldi-
                                                     dolara ulaştığını ve bu   ğini söyledi.
                                                     seviyenin 2026’ya ka-  Rapora göre, 2021 yılında ger-
                                                     dar 4.82 trilyon dolara   çekleşen 390 adet yatırım ve satın
                                                     çıkmasının öngörül-  almanın 17’si e-ticaret alanında.
                                                     düğünü söyledi.      Bu 17 işlemin hacmi 2.886 mil-
                                                       Sevim, “Veri mer-  yon dolar değerinde gerçekleşir-
                                                     kezlerine ve bulut bi-  ken, işlem sayısı bakımından ise
                                                     lişim gibi altyapılara   e-ticaret ilk 10’da yer aldı.
                                                     gerekli yatırımları-
         20 KobiEfor Dijital Mart 2022
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25