Page 38 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 38
MAKALE
Dijital Dünyada Yaşanan Gelişmeler E-İhracatı Doğrudan Etkiliyor
Ülkemizde güçlü altyapıların varlığı ve bu altyapılar üzerinden verilen
hizmetlerin vatandaşlar tarafından erişilebilir olmasıyla birlikte pek
çok alanda dijital dönüşüm yaşanıyor. Robotik alanında genç ve dinamik
nüfusumuzla güçlü bir potansiyelimiz bulunuyor.
Dijital dünya, kullanıcı alış- özelinde gerekirse profesyoneller-
kanlıklarını değiştirmeye devam den destek alınmasının sürece bü-
ediyor. İnternetin sağladığı fay- yük kolaylık katacağını söylemek
dalar bilgiye erişim, hızlı iletişim mümkün. E-ihracat yaparken kü-
kurma gibi deneyimlerin ötesin- resel bir bakış açısıyla düşünmek
de iş dünyasındaki profesyonel- ve çok büyük bir kitleye seslenildi-
lerin ve kurumların da iş yapış ğinin unutulmaması gerekiyor.
şekillerini dönüştürüyor. Dijital- Bu bakış açısına sahip Çin,
leşme kavramı; yeni iş modelleri ABD, İngiltere gibi ülkeler, dijital
geliştirmek, dijital teknolojileri teknolojileri kullanarak e-ihracat
yeni kombinasyonlarla harman- konusunda büyük atılım gerçek-
lamak, yeni müşteri deneyimi leştirdi. Teknolojinin her anımızı
oluşturmak şirket kaynaklarını sardığı bir dönemde e-ihracat için
çok daha etkin kullanmak için dijitalleşme olmazsa olmazlarımız
teknolojiyi bu kaynaklara uygula- arasında yer alıyor. E-ihracatın
mak anlamına geliyor. Elektronik Emre Ekmekçi dünya ortalaması toplam ihraca-
ticaret, dijital teknolojilerin kul- tın içinde yüzde 4’lere yaklaşıyor.
lanımı ile kurumların yerel pa- ETİD Yöne m Kurulu Başkanı Türkiye’de ise bu rakam yüzde
zarlardan küresel pazarlara da 0.6-0.7’lerde bulunuyor. Gerek-
açılmasında büyük rol oynuyor. li adımların atılması ile birlikte,
lojinin gelişimi, gönderim maliyetle-
Dijitalleşen teknolojilerin kendi rinin azaltılması, tarafları korumak Türkiye’nin dijitalleşme sayesinde
anlamını bulduğu ve en uygun per- amacıyla düzenlenen yasalar ve e-ihracatını yüzde dünya ortala-
formansı sergilediği sektörlerden masına getirmesi gerekiyor. Kısa-
sağlanan diğer kolaylıklar sonucu,
biri de elektronik ticaret olarak cası Türkiye’de e-ihracat alanında
e-ihracat artık vazgeçilmez bir ti-
karşımıza çıkıyor. Bu alanda yaşa- caret yöntemi olarak kabul görüyor. 6 katlık bir artış için yol alınması
nan gelişmeler, e-ihracatın dönüş- Zaman ve maliyet kaybının minimu- gerekiyor. E-ihracat yapmaya ka-
mesini ve genişlemesini sağlıyor.
ma indirilebilmesi, e-ihracatın hem rar veren firmalara mevzuatların
Kurumlar, dijital operasyonel yet-
kurumlar tarafında hem de satın bilinmesinin haricinde de bazı
kinlikleri aktif hale getirmek, müş- alıcılar nezdinde önceliklendiril- önerilerimiz bulunuyor. İlk başta,
teriye dijital olarak hizmet vermek mesini sağlıyor. Her kategoride bin- kurumların kendilerini ve ürün-
gibi birçok konuyu hayata geçiri-
lerce farklı seçeneğin sunulabiliyor lerini çok doğru anlatmaları ge-
yor. Bu yeniliklerin her geçen gün
oluşu, e-ihracatı daha uzun yıllar rekiyor. İnternete açılan bir kuru-
daha çok kurum tarafından tercih gündemde tutacak gibi görünüyor. mun sadece Türk rakiplerle değil,
edilmesi, e-ihracata olan ilginin de Yerel ürünlerini ve çözümlerini dünyadan çok büyük kuruluşlarla
giderek artmasını sağlıyor. Dünya-
sınırları aşarak dünyaya ulaştır- rekabet edeceklerini akıllarında
nın üzerindeki sınırların ortadan
mak isteyen kurumlar, aktif bir tutmaları iyi olacaktır. Kendi ürün-
kalkmasına öncülük eden dijital şekilde e-ihracat seçeneklerini lerinizi anlatırken fotoğraf ve video
dönüşümün etkileri hemen hemen kendi iş yapış süreçlerine entegre gibi konularda içerik yönetimine
her sektörde derinden hissediliyor.
ediyor. Tabii ki e-ihracat yapmanın önem gösterilmesi gerekiyor. Diji-
çok kolay ve zahmetsiz bir yöntem tal dünyadaki her yeni gelişmenin
E-ihracat zamandan ve olduğunu da düşünmemek gere- önemle takip edilmesi, kurumla-
maliyetten tasarruf kiyor. Bu noktada, sağlıklı bir sü- rın yeni pozisyonları almasında el-
sağlıyor recin işletilebilmesi için tıpkı yerel lerini kolaylaştıracaktır. Kurumla-
E-ihracat, özellikle son birkaç yıl- ticarette olduğu gibi bazı kuralla- rın dijital dünyadaki gelişmelerden
dır alıcı kitlesinin artması ve geniş- rın iyice bilinmesi önem arz ediyor. yararlanarak e-ihracat yapmaları
lemesi sonucu, ülkemiz ve dünyanın Öncelikle e-ihracat yapmak iste- hem gelirlerin artmasına imkan
en seçkin ticaret yapış şekillerinden yen kurumların ilgili mevzuatlara tanıyacak hem de yeni vizyonların
birine dönüşmüş durumda. Tekno- hakim olması gerekiyor. Bu konu gelişmesine yardımcı olacaktır.
38 KobiEfor Dijital $UDOÜN