Page 38 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 38

MAKALE



                Dijital Dünyada Yaşanan Gelişmeler E-İhracatı Doğrudan Etkiliyor

                      Ülkemizde güçlü altyapıların varlığı ve bu altyapılar üzerinden verilen
                      hizmetlerin vatandaşlar tarafından erişilebilir olmasıyla birlikte pek
                    çok alanda dijital dönüşüm yaşanıyor. Robotik alanında genç ve dinamik
                                 nüfusumuzla güçlü bir potansiyelimiz bulunuyor.
                   Dijital dünya, kullanıcı alış-                              özelinde gerekirse profesyoneller-
                 kanlıklarını değiştirmeye devam                               den destek alınmasının sürece bü-
                 ediyor. İnternetin sağladığı fay-                             yük kolaylık katacağını söylemek
                 dalar bilgiye erişim, hızlı iletişim                          mümkün. E-ihracat yaparken kü-
                 kurma gibi deneyimlerin ötesin-                               resel bir bakış açısıyla düşünmek
                 de iş dünyasındaki profesyonel-                               ve çok büyük bir kitleye seslenildi-
                 lerin ve kurumların da iş yapış                               ğinin unutulmaması gerekiyor.
                 şekillerini dönüştürüyor. Dijital-                              Bu bakış açısına sahip Çin,
                 leşme kavramı; yeni iş modelleri                              ABD, İngiltere gibi ülkeler, dijital
                 geliştirmek, dijital teknolojileri                            teknolojileri kullanarak e-ihracat
                 yeni kombinasyonlarla harman-                                 konusunda büyük atılım gerçek-
                 lamak, yeni müşteri deneyimi                                  leştirdi. Teknolojinin her anımızı
                 oluşturmak şirket kaynaklarını                                sardığı bir dönemde e-ihracat için
                 çok daha etkin kullanmak için                                 dijitalleşme olmazsa olmazlarımız
                 teknolojiyi bu kaynaklara uygula-                             arasında yer alıyor. E-ihracatın
                 mak anlamına geliyor. Elektronik    Emre Ekmekçi              dünya ortalaması toplam ihraca-
                 ticaret, dijital teknolojilerin kul-                          tın içinde yüzde 4’lere yaklaşıyor.
                 lanımı ile kurumların yerel pa-   ETİD Yöne m Kurulu Başkanı  Türkiye’de ise bu rakam yüzde
                 zarlardan küresel pazarlara da                                0.6-0.7’lerde bulunuyor. Gerek-
                 açılmasında büyük rol oynuyor.                                li adımların atılması ile birlikte,
                                                lojinin gelişimi, gönderim maliyetle-
                   Dijitalleşen teknolojilerin kendi   rinin azaltılması, tarafları korumak   Türkiye’nin dijitalleşme sayesinde
                 anlamını bulduğu ve en uygun per-  amacıyla düzenlenen yasalar ve   e-ihracatını yüzde dünya ortala-
                 formansı sergilediği sektörlerden                             masına getirmesi gerekiyor. Kısa-
                                                sağlanan diğer kolaylıklar sonucu,
                 biri de elektronik ticaret olarak                             cası Türkiye’de e-ihracat alanında
                                                e-ihracat artık vazgeçilmez bir ti-
                 karşımıza çıkıyor. Bu alanda yaşa-  caret yöntemi olarak kabul görüyor.   6 katlık bir artış için yol alınması
                 nan gelişmeler, e-ihracatın dönüş-  Zaman ve maliyet kaybının minimu-  gerekiyor. E-ihracat yapmaya ka-
                 mesini ve genişlemesini sağlıyor.
                                                ma indirilebilmesi, e-ihracatın hem   rar veren firmalara mevzuatların
                 Kurumlar, dijital operasyonel yet-
                                                kurumlar tarafında hem de satın   bilinmesinin haricinde de bazı
                 kinlikleri aktif hale getirmek, müş-  alıcılar nezdinde önceliklendiril-  önerilerimiz bulunuyor. İlk başta,
                 teriye dijital olarak hizmet vermek   mesini sağlıyor. Her kategoride bin-  kurumların kendilerini ve ürün-
                 gibi birçok konuyu hayata geçiri-
                                                lerce farklı seçeneğin sunulabiliyor   lerini çok doğru anlatmaları ge-
                 yor. Bu yeniliklerin her geçen gün
                                                oluşu, e-ihracatı daha uzun yıllar   rekiyor. İnternete açılan bir kuru-
                 daha çok kurum tarafından tercih   gündemde tutacak gibi görünüyor.   mun sadece Türk rakiplerle değil,
                 edilmesi, e-ihracata olan ilginin de   Yerel ürünlerini ve çözümlerini   dünyadan çok büyük kuruluşlarla
                 giderek artmasını sağlıyor. Dünya-
                                                sınırları aşarak dünyaya ulaştır-  rekabet edeceklerini akıllarında
                 nın üzerindeki sınırların ortadan
                                                mak isteyen kurumlar, aktif bir   tutmaları iyi olacaktır. Kendi ürün-
                 kalkmasına öncülük eden dijital   şekilde e-ihracat seçeneklerini   lerinizi anlatırken fotoğraf ve video
                 dönüşümün etkileri hemen hemen   kendi iş yapış süreçlerine entegre   gibi konularda içerik yönetimine
                 her sektörde derinden hissediliyor.
                                                ediyor. Tabii ki e-ihracat yapmanın   önem gösterilmesi gerekiyor. Diji-
                                                çok kolay ve zahmetsiz bir yöntem   tal dünyadaki her yeni gelişmenin
                   E-ihracat zamandan ve        olduğunu da düşünmemek gere-   önemle takip edilmesi, kurumla-
                   maliyetten tasarruf          kiyor. Bu noktada, sağlıklı bir sü-  rın yeni pozisyonları almasında el-
                   sağlıyor                     recin işletilebilmesi için tıpkı yerel   lerini kolaylaştıracaktır. Kurumla-
                   E-ihracat, özellikle son birkaç yıl-  ticarette olduğu gibi bazı kuralla-  rın dijital dünyadaki gelişmelerden
                 dır alıcı kitlesinin artması ve geniş-  rın iyice bilinmesi önem arz ediyor.   yararlanarak e-ihracat yapmaları
                 lemesi sonucu, ülkemiz ve dünyanın   Öncelikle e-ihracat yapmak iste-  hem gelirlerin artmasına imkan
                 en seçkin ticaret yapış şekillerinden   yen kurumların ilgili mevzuatlara   tanıyacak hem de yeni vizyonların
                 birine dönüşmüş durumda. Tekno-  hakim olması gerekiyor. Bu konu   gelişmesine yardımcı olacaktır.


               38 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43