Page 36 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 36

( 7à&$5(7à1 %8*h1h 9( *(/(&(. 9à=<218



               ması öngörülüyor.               verin. Müşterilerinize yazacağınız   Perakendeciliğin
                  • Sosyal medya üzerinden alış-  küçük notlar  veya  aldığı ürüne   büyümesi bekleniyor
               verişin yaygınlaşması bekleniyor.   uygun bir promosyon, onun de-  TÜSİAD Perakende Çalışma
                  •  Yapay zeka, sesli sistemler,   neyimini iyileştirecektir.  Grubu’nun Perakendenin Gele-
               stoksuz satış, ödeme sistemlerin-  E-mailing: E-mail pazarlaması   ceği Araştırma Raporu’na göre
               deki gelişmeleri olumlu etkiliyor.   sayesinde, hedef kitlenizle bir şey   perakende sektörünün COVID-19
                                               paylaşmak istediğinizde, onla-   Pandemisi ile kritik öneminin bir
                  E-ticaret pazarlaması        ra söylemek için doğrudan gelen   kez daha ortaya çıktığı ve dijital-
                  İçin 6 önemli tavsiye        kutularına gitme olanağına sahip-  leşme, insan kaynağı, lojistik ve
                  WorqCompany’nin  Pazarlama ve   siniz. İster bir satışı teşvik etmek   yatırım alanlarında birçok farklı
               İş Geliştirme Müdürü Oya Öztürk,   ister yeni bir ürün tanıtmak olsun,   boyutta dönüşüm sürecine girdiği
               e-ticaret ile uğraşanların marka-  e-posta pazarlaması size hedef   görülüyor.
               larını  pazarlama  stratejileriyle  kitlenizle bağlantı kurmanız için   •  Tüketiciler en çok hijyen ve
                                 nasıl büyüte-  doğrudan bir yol sunar. Bu neden-  hızlı teslimat konularına önem
                                 bileceklerini   le, bir e-mail listesi oluşturmak   veriyor; bu çerçevede sektörde-
                                 özetledi.     işiniz için yapabileceğiniz en iyi   ki firmaların daha dinamik ve
                                   Web site-   şeylerden biri olacaktır.        verimli çalışması gerekiyor. Bu
                                 si: Müşterinin   Dijital reklamlar: Google’ın   nedenle, gelecekte de e-ticaret
                                 satın alma de-  gelişen reklamcılık ağı ile müş-  ve çok kanallı perakendeciliğin
                                 neyimini uçtan   terilerinizin ziyaret ettiği web   büyümesi bekleniyor.
                                 uca kurgula-  sitelerinde karşılarına çıkabilir,   •  Perakendeciler, gündeme
                Oya
                Öztürk           manız  gere-  müşterilerinizin aklında kalan   gelen kanun ve yönetmelik tas-
                                 ken bu kanal,   ürünleri satın almaları için teşvik   laklarının perakende sektörünün
               sizin hakkınızda müşterilere  bir   edebilirsiniz. Ayrıca, Facebook ve   organize ve geleneksel olmak
               bilgi ve ön izlenim kazandırıyor.   Instagram reklamcılığıyla mar-  üzere tüm kanalları kapsayacak
               Kullanışlı ve kolay anlaşılır bir   kanızın kitlesi olduğunu düşün-  biçimde bir bütün olarak ele alın-
               web sitesi tasarlamak markalar   düğünüz grupları hedefleyerek    ması gerektiğini ifade ediyor.
               için öncelikli konu olmalı. Web   reklam gösterebilir, bunların so-  •  Pandemiyle birlikte tedarik
               sitenizin mobil versiyonunun da   nuçlarını iyileştirebilirsiniz.  zincirinde yaşanan değişiklikler,
               çalıştığından emin olmalısınız.    Sosyal medyanın gücüne ina-   entegrasyonun ve çeşitliliğin öne-
               Mobil ekranlara uyumlu bir web   nın:  Sosyal medya hesapların-  mini artırdığı için lojistik ve kargo
               sitesine sahip olmak sizi her yer-  dan işinizi ve markanızı tanıtmak   taşımacılığı sektörlerinin pera-
               de ve tek tıkla erişilebilir kılar.   muhteşem bir fikir olarak gözük-  kende sektörü için kritik unsurlar
               Web sitesi ziyaretçilerinin ista-  se de her sosyal medya platfor-  olarak devam etmesi öngörülüyor.
               tistiklerini takip etmek de işiniz-  munun kendine ait bir kimliği   •  Perakendeciler, sektörde
               le alakalı size önemli içgörüler   ve kitlesi olduğunu unutmadan   rekabetin artması ve büyümenin
               kazandıracaktır. Üyelik uygula-  yapılacak planlamaların oyunu   hızlanması için nitelikli işgücü-
               ması ile müşterinin satın alma   değiştireceğini de söylemek ge-  nün, finansmanın, güvenceli es-
               sürecindeki alışkanlıklarını takip   rekir.  Örneğin; çocuk oyuncakları   nek çalışma koşullarının ve ve-
               edebilir, favori ürünlerini, satın   satan bir marka için doğru sosyal   rimliliğin önemini vurguluyor.
               alma aralıklarını takip ederek   medya mecrası Instagram iken      •  Dijitalleşme, büyük veri ve
               onlara özel kampanyalar suna-   Twitter’da paylaşım yapmak ve    yapay zeka bileşenlerinden olu-
               bilirsiniz.                     müşteri çekmeye çalışmak vakit   şan teknolojik dönüşümün sek-
                  E-ticaret pazar yerleri:  Özel-  kaybı olabilir.              törde devam etmesi bekleniyor.
               likle Trendyol, Hepsiburada, Gitti-  Markanızın sınır-
               gidiyor, N11, Amazon Türkiye gibi   larını zorlayın: Yap-
               web sitelerinde satış yapabilmek   tığınız işe inanmanız
               için şirketinizi kurmuş olmanız   çok önemli. Marka-
               gerekiyor. E-ticaret pazar yerle-  nıza güçlü bir kimlik
               rinde yaptığınız her satışın, size   inşa ettikten sonra
               puan ve yorum olarak dönece-    o kimliğe güvenerek
               ğini unutmayın. Müşterilerinizin   her adımınızda sizi
               deneyimini zenginleştirmek için   ileri taşıyacak riskler
               sağlam ve özenli paketleme, hız-  almayı da unutma-
               lı kargolama gibi konulara önem   malısınız.

               36 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41