Page 36 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 36
( 7à&$5(7à1 %8*h1h 9( *(/(&(. 9à=<218
ması öngörülüyor. verin. Müşterilerinize yazacağınız Perakendeciliğin
• Sosyal medya üzerinden alış- küçük notlar veya aldığı ürüne büyümesi bekleniyor
verişin yaygınlaşması bekleniyor. uygun bir promosyon, onun de- TÜSİAD Perakende Çalışma
• Yapay zeka, sesli sistemler, neyimini iyileştirecektir. Grubu’nun Perakendenin Gele-
stoksuz satış, ödeme sistemlerin- E-mailing: E-mail pazarlaması ceği Araştırma Raporu’na göre
deki gelişmeleri olumlu etkiliyor. sayesinde, hedef kitlenizle bir şey perakende sektörünün COVID-19
paylaşmak istediğinizde, onla- Pandemisi ile kritik öneminin bir
E-ticaret pazarlaması ra söylemek için doğrudan gelen kez daha ortaya çıktığı ve dijital-
İçin 6 önemli tavsiye kutularına gitme olanağına sahip- leşme, insan kaynağı, lojistik ve
WorqCompany’nin Pazarlama ve siniz. İster bir satışı teşvik etmek yatırım alanlarında birçok farklı
İş Geliştirme Müdürü Oya Öztürk, ister yeni bir ürün tanıtmak olsun, boyutta dönüşüm sürecine girdiği
e-ticaret ile uğraşanların marka- e-posta pazarlaması size hedef görülüyor.
larını pazarlama stratejileriyle kitlenizle bağlantı kurmanız için • Tüketiciler en çok hijyen ve
nasıl büyüte- doğrudan bir yol sunar. Bu neden- hızlı teslimat konularına önem
bileceklerini le, bir e-mail listesi oluşturmak veriyor; bu çerçevede sektörde-
özetledi. işiniz için yapabileceğiniz en iyi ki firmaların daha dinamik ve
Web site- şeylerden biri olacaktır. verimli çalışması gerekiyor. Bu
si: Müşterinin Dijital reklamlar: Google’ın nedenle, gelecekte de e-ticaret
satın alma de- gelişen reklamcılık ağı ile müş- ve çok kanallı perakendeciliğin
neyimini uçtan terilerinizin ziyaret ettiği web büyümesi bekleniyor.
uca kurgula- sitelerinde karşılarına çıkabilir, • Perakendeciler, gündeme
Oya
Öztürk manız gere- müşterilerinizin aklında kalan gelen kanun ve yönetmelik tas-
ken bu kanal, ürünleri satın almaları için teşvik laklarının perakende sektörünün
sizin hakkınızda müşterilere bir edebilirsiniz. Ayrıca, Facebook ve organize ve geleneksel olmak
bilgi ve ön izlenim kazandırıyor. Instagram reklamcılığıyla mar- üzere tüm kanalları kapsayacak
Kullanışlı ve kolay anlaşılır bir kanızın kitlesi olduğunu düşün- biçimde bir bütün olarak ele alın-
web sitesi tasarlamak markalar düğünüz grupları hedefleyerek ması gerektiğini ifade ediyor.
için öncelikli konu olmalı. Web reklam gösterebilir, bunların so- • Pandemiyle birlikte tedarik
sitenizin mobil versiyonunun da nuçlarını iyileştirebilirsiniz. zincirinde yaşanan değişiklikler,
çalıştığından emin olmalısınız. Sosyal medyanın gücüne ina- entegrasyonun ve çeşitliliğin öne-
Mobil ekranlara uyumlu bir web nın: Sosyal medya hesapların- mini artırdığı için lojistik ve kargo
sitesine sahip olmak sizi her yer- dan işinizi ve markanızı tanıtmak taşımacılığı sektörlerinin pera-
de ve tek tıkla erişilebilir kılar. muhteşem bir fikir olarak gözük- kende sektörü için kritik unsurlar
Web sitesi ziyaretçilerinin ista- se de her sosyal medya platfor- olarak devam etmesi öngörülüyor.
tistiklerini takip etmek de işiniz- munun kendine ait bir kimliği • Perakendeciler, sektörde
le alakalı size önemli içgörüler ve kitlesi olduğunu unutmadan rekabetin artması ve büyümenin
kazandıracaktır. Üyelik uygula- yapılacak planlamaların oyunu hızlanması için nitelikli işgücü-
ması ile müşterinin satın alma değiştireceğini de söylemek ge- nün, finansmanın, güvenceli es-
sürecindeki alışkanlıklarını takip rekir. Örneğin; çocuk oyuncakları nek çalışma koşullarının ve ve-
edebilir, favori ürünlerini, satın satan bir marka için doğru sosyal rimliliğin önemini vurguluyor.
alma aralıklarını takip ederek medya mecrası Instagram iken • Dijitalleşme, büyük veri ve
onlara özel kampanyalar suna- Twitter’da paylaşım yapmak ve yapay zeka bileşenlerinden olu-
bilirsiniz. müşteri çekmeye çalışmak vakit şan teknolojik dönüşümün sek-
E-ticaret pazar yerleri: Özel- kaybı olabilir. törde devam etmesi bekleniyor.
likle Trendyol, Hepsiburada, Gitti- Markanızın sınır-
gidiyor, N11, Amazon Türkiye gibi larını zorlayın: Yap-
web sitelerinde satış yapabilmek tığınız işe inanmanız
için şirketinizi kurmuş olmanız çok önemli. Marka-
gerekiyor. E-ticaret pazar yerle- nıza güçlü bir kimlik
rinde yaptığınız her satışın, size inşa ettikten sonra
puan ve yorum olarak dönece- o kimliğe güvenerek
ğini unutmayın. Müşterilerinizin her adımınızda sizi
deneyimini zenginleştirmek için ileri taşıyacak riskler
sağlam ve özenli paketleme, hız- almayı da unutma-
lı kargolama gibi konulara önem malısınız.
36 KobiEfor Dijital $UDOÜN