Page 34 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 34

( 7à&$5(7à1 %8*h1h 9( *(/(&(. 9à=<218



                                  E-ticaret, büyümede istikrarı yakaladı
                                        Hedef: 400 milyar TL



               Pandemi tedbirleri kapsamında                    alan oldu. E-ticaret sektörünün hacmi
               vatandaşların alışveriş davranışları             2021’in ilk 6 ayında 161 milyar TL’ye
               çevrimiçine döndü. Süpermarket                   ulaştı. Yıl sonunda ise 400 milyar TL’ye
               alışverişi en fazla büyüme sağlayan              ulaşması öngörülüyor.

                     ijital dönüşüm sürecinin pe-
                     rakendeye yansıması en iyi
              De-ticaret sektöründe ken-
               dini gösteriyor. Sektörün gelişimi
               rakamlara yansımış durumda.
               2021 yılı ilk 6 ayı itibariyle ülke-
               mizde e-ticaret hacmi bir önceki
               yılın aynı dönemine göre yüzde
               75.6’lık artışla 161 milyar TL’ye
               ulaştı. 2021 yılı ilk 6 ayında sipariş
               adetleri yüzde 94.4 artış ile 850.7
               milyon adetten 1 milyar 654 mil-
               yon adede yükseldi. Aynı dönem-
               de e-ticaretin genel ticarete oranı
               ise yüzde 17.6 olarak gerçekleşti.
               E-ticaretin 148 milyar TL ile yüzde
               91.9’u yurt içinde gerçekleşti. Yüz-  Elektronik Ticaret İşletmecileri   KOBİ’lerin e-ticarete kazandırıl-
               de 4.3’ünü diğer ülkelerin ülke-  Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu   ması en önemli hedeflerimiz ara-
               mizden yaptıkları alışverişler, geri   Başkanı Emre Ekmekçi, kampan-  sında yer alıyor.”
               kalanını ise vatandaşlarımızın yurt               ya dönemle-
               dışından yaptığı alımlar oluşturdu.               rinde online     Sektörün geleceği
                  Ticaret Bakanlığı Elektronik                   ve fiziksel sa-   ve teknolojileri
               Ticaret Dairesi Başkanlığı 2021                   tışların yüzde   Dijital dönüşüm ve tüketici
               ilk 6 ay verilerine göre ülkemizde                100 artması-   davranışlarının değişmesi sek-
               2021 ilk 6 ayı itibarıyla e-ticaret               nı ve yakla-   tördeki büyümede gelecek vizyo-
               faaliyetinde  bulunan  işletme                    şık 60 milyar   nu da çiziyor. Önümüzdeki dönem
               sayısı 321.742. Bu işletmelerin                   TL’lik doping   sektörde beklenen teknolojik ge-
                                                Emre
               23.373 adedi, Elektronik Ticaret   Ekmekçi        sağlamasını    lişmelere yönelik raporlara göre:
               Bilgi Sistemi’ne (ETBİS) kayıtlı                  bekledikleri-    • e-ticarette yapay zeka kulla-
               hizmet sağlayıcı olarak faaliyet   ni, büyümenin devam etmesi ve   nımının önümüzdeki dönem art-
               gösterirken, 312.532’si e-ticaret   yıl sonunda işlem hacminin 400   ması bekleniyor.
               pazaryerlerinde faaliyet gösteri-  milyar TL’yi geçeceğini öngörü-  • Satış sonrası hizmetler, hız-
               yor. ETBİS’e kayıtlı site sayısı ise   yor: “ETİD olarak üyelerimizin   lı teslimat, kolay iade büyümeye
               28.029’a ulaştı. 14.154 adet işlet-  aracı olarak hizmet verdiği 350   olumlu yansıyor.
               memiz kendi sitesinde e-ticaret   bin KOBİ ile beraber sektör hac-  • Kişiselleştirilmiş özel hizmet
               faaliyetinde bulunmakla birlikte   minin yüzde 90’ından fazlasını   tercih edilirliği olumlu etkiliyor.
               e-ticaret pazaryerlerinde de sa-  temsil ediyoruz. E-ticaret hizmet   •  AR teknolojilerindeki geliş-
               tış yapıyor.                    sağlayıcıları, yeni iş modelleri,   melerle tüketiciyi etkiliyor.
                  Sektörün büyümesinde pa-     pazaryerleri, ödeme şirketle-      •  Çok kanallı pazarlama, pa-
               zarlama stratejilerinin de etki-  ri, yatırım şirketleri ile sektörün   zaryeri ve SEO ile kullanıcı dene-
               si büyük. ‘Alışverişte Bekarlar   mümkün olduğunca tüm bileşen-  yimi avantaj sağlıyor.
               Günü, Kara Cuma, Siber Pazar-   lerini kapsayan güçlü yönetim      •  Chatbot kullanımın artması
               tesi, Yeni Yıl konsepti peraken-  kadromuz ile yeni dönemimize   bekleniyor.
               dede haraketliliğe neden oluyor.   hazırız. E-ihracatın artırılması ve   •  Çok kanallı alışverişin art-

               34 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39