Page 103 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 103
MAKALE
Dijital Dönüşüme Önem Vermeyen Markaları Zor Günler Bekliyor
Dijital Dönüşüm, üç ana aşamadan oluşmaktadır. Bunlar; müşteri, veri
ve inovasyondur. Dolayısıyla dijital bir gelecekte yer alabilmek adına
dijitalleşmeli ve dijital dönüşüme de önem vermelisiniz.
Dijitalleşme, girişimciler ve KOBİ’ler için büyük birer fırsattır.
İddialı bir başlık gibi gelebilir dılar. 58. denemelerinde 1 mil-
ama gerçek bu ve bunu ne kadar yon dolar yatırım aldılar.
çabuk kabul edebilirsek, gele- Yukarıdaki örnekten de anla-
ceğe o derece güvenle bakarız. şılacağı üzere ülkemizde dijital-
Bu noktada alınması gereken ilk leşme tam olarak anlaşılmıyor.
aksiyon ‘Dijitalleşme’nin ve ‘Di- Pek çok firma dijitalleşmeyi,
jital Dönüşüm’ün ne olduğunu satış olarak görmekte. Bu da ül-
anlamak. Çünkü anlamadığımız
kemizdeki firmaların gelecekte
şeyle başa çıkamayız.
var olabilmelerini etkilemekte.
Dijitalleşme ve dijital dönüşüm
Kodak ve Thomas Cook gibi bü-
iki farklı kavramlardır. Dijitalleşme-
yük değerler şu an yoklar…
yi, bir örnek ile açıklamam gerekir-
Dijital dönüşüm noktasına
se; eskiden birbirimize mektup
geldiğimiz de ise bu konuda
yazarken, şimdi mail veya What-
maalesef yol kat edemiyoruz.
sapp gibi uygulamalar üzerin-
Malum müşterilere bakış açı-
den haberleşiyoruz. Gerçek ha-
mız ortada. Dünyada halen en
yattaki bir sürecin, dijital ortama
önemli pazarlama aracı kulak-
taşınmasıdır, Dijitalleşme.
Dijital dönüşüm ise, müşteri Murat Salman tan kulağa pazarlama. Bu da
odaklı olmaktır. Şöyle ki; cep te- demektir ki müşterilerimize
lefonu almak üzere bir mağaza- Dijital Dönüşüm Uzmanı harika bir deneyim yaşattırmalı-
ya girdiniz. Hedefleriniz, istedi- yız. İşte dijital dönüşüm de buna
ğiniz cep telefonuna kısa sürede çok zor. Fakat büyük firmalar di- yardımcı oluyor.
ulaşmak, işlemlerinizi hızlı bir jitalleşmeye ve dijital dönüşüme Türkiye’ye artıları; müşteri-
şekilde bitirmek ve mağazadan gerektiği kadar hızlı yanıt vere- nin artık kral olduğunu anlayan
ayrılmaktır. Bunu aynısını dijital miyor. Udemy girişimi de bunun işletmeler, çok hızlı bir şekilde
dünya için de düşünmelisiniz. en son örneklerindendir. Bir eği- büyüyebilirler ve global bir mar-
Müşteriniz, internet sitenize tim platformu olan Udemy, 3.25 ka olabilirler.
kolay ulaşabiliyor mu? İnternet milyar dolarlık bir marka haline Türkiye’ye eksileri; maale-
sitenizde aradıklarına hızlı bir geldi ve Kasım 2021’de Nasdaq sef pek çok firma müşterilerini
şekilde erişebiliyor mu? borsasında yerini aldı. anlamaktan uzak. Böyle olunca
Dijital Dönüşüm, üç ana aşa- Öbür taraftan Udemy, Türkiye’de hem yerel de hem global de bü-
madan oluşmaktadır. Bunlar; kurulduktan sonra yatırımcı arayı- yük oyuncu olmak, sizin pazar-
müşteri, veri ve inovasyondur. şına girdi. 57 başarısız denemenin lama bütçeniz ve rekabet ettiği-
Dolayısıyla dijital bir gelecek- ardından, soluğu Amerika’da al- niz firmalara bağlı.
te yer alabilmek adına dijital-
leşmeli ve dijital dönüşüme de
önem vermelisiniz.
‘Dijital Dönüşüm’ün
Türkiye’ye artıları
ve eksileri
Dijitalleşme, girişimciler ve
KOBİ’ler için büyük birer fırsattır.
Çünkü normal şartlar altında bü-
yük markalar ile rekabet etmek
$UDOÜN KobiEfor Dijital