Page 103 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 103

MAKALE



                 Dijital Dönüşüme Önem Vermeyen Markaları Zor Günler Bekliyor


                      Dijital Dönüşüm, üç ana aşamadan oluşmaktadır. Bunlar; müşteri, veri
                      ve inovasyondur. Dolayısıyla dijital bir gelecekte yer alabilmek adına
                             dijitalleşmeli ve dijital dönüşüme de önem vermelisiniz.
                           Dijitalleşme, girişimciler ve KOBİ’ler için büyük birer fırsattır.


                   İddialı bir başlık gibi gelebilir                           dılar. 58. denemelerinde 1 mil-
                 ama gerçek bu ve bunu ne kadar                                yon dolar yatırım aldılar.
                 çabuk kabul edebilirsek, gele-                                  Yukarıdaki örnekten de anla-
                 ceğe o derece güvenle bakarız.                                şılacağı üzere ülkemizde dijital-
                 Bu noktada alınması gereken ilk                               leşme tam olarak anlaşılmıyor.
                 aksiyon ‘Dijitalleşme’nin ve ‘Di-                             Pek çok firma dijitalleşmeyi,
                 jital Dönüşüm’ün ne olduğunu                                  satış olarak görmekte. Bu da ül-
                 anlamak. Çünkü anlamadığımız
                                                                               kemizdeki firmaların gelecekte
                 şeyle başa çıkamayız.
                                                                               var olabilmelerini etkilemekte.
                   Dijitalleşme ve dijital dönüşüm
                                                                               Kodak ve Thomas Cook gibi bü-
                 iki farklı kavramlardır. Dijitalleşme-
                                                                               yük değerler şu an yoklar…
                 yi, bir örnek ile açıklamam gerekir-
                                                                                 Dijital dönüşüm noktasına
                 se; eskiden  birbirimize mektup
                                                                               geldiğimiz de ise bu konuda
                 yazarken, şimdi mail veya What-
                                                                               maalesef yol kat edemiyoruz.
                 sapp gibi uygulamalar üzerin-
                                                                               Malum müşterilere bakış açı-
                 den haberleşiyoruz. Gerçek ha-
                                                                               mız ortada. Dünyada halen en
                 yattaki bir sürecin, dijital ortama
                                                                               önemli pazarlama aracı kulak-
                 taşınmasıdır, Dijitalleşme.
                   Dijital dönüşüm ise, müşteri      Murat Salman              tan kulağa pazarlama. Bu da
                 odaklı olmaktır. Şöyle ki; cep te-                            demektir ki müşterilerimize
                 lefonu almak üzere bir mağaza-      Dijital Dönüşüm Uzmanı    harika bir deneyim yaşattırmalı-
                 ya girdiniz. Hedefleriniz, istedi-                             yız. İşte dijital dönüşüm de buna
                 ğiniz cep telefonuna kısa sürede   çok zor. Fakat büyük firmalar di-  yardımcı oluyor.
                 ulaşmak, işlemlerinizi hızlı bir   jitalleşmeye ve dijital dönüşüme   Türkiye’ye artıları; müşteri-
                 şekilde bitirmek ve mağazadan   gerektiği kadar hızlı yanıt vere-  nin artık kral olduğunu anlayan
                 ayrılmaktır. Bunu aynısını dijital   miyor. Udemy girişimi de bunun   işletmeler, çok hızlı bir şekilde
                 dünya için de düşünmelisiniz.   en son örneklerindendir. Bir eği-  büyüyebilirler ve global bir mar-
                 Müşteriniz, internet sitenize   tim platformu olan Udemy, 3.25   ka olabilirler.
                 kolay ulaşabiliyor mu? İnternet   milyar dolarlık bir marka haline   Türkiye’ye eksileri; maale-
                 sitenizde aradıklarına hızlı bir   geldi ve Kasım 2021’de Nasdaq   sef pek çok firma müşterilerini
                 şekilde erişebiliyor mu?       borsasında yerini aldı.        anlamaktan uzak. Böyle olunca
                   Dijital Dönüşüm, üç ana aşa-   Öbür taraftan Udemy, Türkiye’de   hem yerel de hem global de bü-
                 madan oluşmaktadır. Bunlar;    kurulduktan sonra yatırımcı arayı-  yük oyuncu olmak, sizin pazar-
                 müşteri, veri ve inovasyondur.   şına girdi. 57 başarısız denemenin   lama bütçeniz ve rekabet ettiği-
                 Dolayısıyla dijital bir gelecek-  ardından, soluğu Amerika’da al-  niz firmalara bağlı.
                 te yer alabilmek adına dijital-
                 leşmeli ve dijital dönüşüme de
                 önem vermelisiniz.

                   ‘Dijital Dönüşüm’ün
                   Türkiye’ye artıları
                   ve eksileri
                   Dijitalleşme, girişimciler ve
                 KOBİ’ler için büyük birer fırsattır.
                 Çünkü normal şartlar altında bü-
                 yük markalar ile rekabet etmek

                                                                                     $UDOÜN      KobiEfor Dijital
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108