Page 6 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 6
DİJİTAL
‘Yapay Zekâ’nın işletmelere faydaları tırır, daha stratejik görevler için müsait olmalarını
nelerdir? sağlar.
Yapay Zekâ, rekabet avantajı, hız, verimlilik, kali- Yapay Zekâ, halihazırdaki ürünlere zeka ekler.
te, güvenlik sağlar. Otomasyon, konuşma platformları, botlar ve akıllı
Yapay Zekâ, maliyetlerin düşürülmesini, risklerin makineler….
azaltılmasını sağlar, işletmelerin daha iyi kararlar
almasına yardımcı olur.
Yapay Zekâ, verilerden en iyi şekilde yararlanır,
rekabet avantajı sağlar. Yapay Zekâ, karmaşık veri
setlerini kısa sürede analiz edebilir. Çok daha fazla
veriye ilişkin daha kapsamlı bir anlayış sunar. Eği-
tim için yüksek miktarda veri kullanılabilir. Ham ve
yapılandırılmamış verilerin depolanması ve işlen-
mesine olanak tanır.
Yapay Zekâ, tekrarlayan öğrenme, verisel keşif-
ler, karmaşık veya olağan görevleri otomatikleştirir.
Yapay Zekâ, birçok gizli katmana sahip sinir ağ-
larını kullanarak daha fazla ve daha derin verileri Öne çıkan Yapay Zekâ Uygulamaları
analiz eder. • Akıllı yazılım platformları
Yapay Zekâ, verilerin programlamayı yapması- • Derin Öğrenme yazılımı
na izin vermek için aşamalı öğrenme algoritmaları • Makine Öğrenme yazılımı
aracılığıyla uyum sağlar. • Chatbotlar
Uygun fiyatlı, yüksek performanslı bilgi işlem gü- • Akıllı Asistanlar: 2020’de konuşma yapay ze-
cüne kolayca erişilebilmesini sağlar. kası kullanan akıllı asistan uygulaması Siri gibi
Kurumsal şirketlerin mevcut işgücünün değerini uygulamalar daha fazla gelişecek. Microsoft Con-
yükseltir ve artırır. versational AI gibi projeler, doğrudan duyduğunu
Yapay Zekâ, daha verimli ve kolay çalışmayı sağ- anlamak dışında, karmaşık konuşmaları takip eden
ladığı için işletmelerde çalışanların olanaklarını ar- ve anlayan yeni nesil platformlar oluşturmak için
lik, karma gerçeklik, çok kanallı insan-makine kullanımı yoluyla insan yeteneklerinin ve kapa-
etkileşimi ve algılayan teknolojiler gibi çeşitli tek- sitesinin artırılması.” Yapay zeka, IoT, sanal ger-
nikler ve yazılım araçları kullanılarak oluşturulan çeklik gibi yeni teknolojilerin yükselişiyle genom
“sürükleyici deneyimi” önemli bir teknoloji trendi düzenleme teknolojisi CRISPR 18 veya giyilebilir
olarak görüyor. Gartner’a göre, 2022 yılına kadar ürünler… Biyoloji bilimi ve biyomühendislik, insan
şirketlerin yüzde 70’i müşterilere yönelik veya ku- güçlendirme teknolojilerinin kullanıldığı alanların
rum içi kullanım için sürükleyici başında geliyor. İnsan güçlen-
teknolojileri deneyecek ve yüzde dirme alanı kombinatoryal ye-
25’i bu teknolojileri kullanmaya nilikçiliğe bir örnek. Bu alanda,
başlayacak. hiper otomasyon, IoT, güçlendi-
Trend 3: Demokratikleşme (De- rilmiş uç gibi birçok farklı tek-
mocratization): Gartner’a göre de- noloji trendi birlikte uygulanı-
mokratikleşme, “insanların mev- yor. İnsan güçlendirme alanında
cut dijital sistemleri tüketmelerini bilişsel ve fiziksel güçlendirme
ve eğitimlerinin veya deneyimleri- söz konusu. Bilişsel insan güç-
nin ötesinde bir uzmanlığa sahip olmalarını sağ- lendirme, insanların ve yapay zekanın daha iyi öğ-
layan basitleştirilmiş bir model oluşturmak.” Bu, renmek ve daha iyi karar almak için birlikte ko-
derin bir eğitim gerektirmeyen çok basit araçlar numlandırıldığı “artırılmış zeka” yı içeriyor.
ve deneyimler yoluyla teknik uzmanlık (örneğin; Trend 5: Şeffaflık ve İzlenebilirlik (Transpa-
makine öğrenmesi, uygulama geliştirme) veya iş rency and Traceability): Şirketler, kurumlar, hü-
alanı uzmanlığı (örneğin; satış süreci, ekonomik kümetler tarafından toplanan ve analiz edilen veri
analiz) gibi “bilgi ve uzmanlığın demokratikleşti- miktarı arttıkça, yapay zeka sistemlerinin özerk
rilmesi.” kararları, dijital etik ve kişisel bilgilerin gizliliği
Trend 4: İnsanın Güçlendirilmesi (Human Aug- gibi konularla ilgili endişeleri artıyor. Gartner’a
mentation): Gartner’a göre; “teknoloji ve bilim göre, “şeffaflık ve izlenebilirlik” kavramları, 5 “gü-
6 KobiEfor Dijital Kasım 2020