Page 91 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 91

“İyi fikir her şartta yerini bulur”
            Nedim Özkan, İz İletişim’in hedeflerini şöyle
          açıklıyor: “10’uncu yıl hedeflerimizden biri sosyal
          medya hesap yönetimi konusunda hizmet verebilir
          bir ölçeğe sahip olmaktı. 2019 yılında bu alana yatı-
          rım yaptık ve hedefimize sağ salim ulaştık. Bugün
          büyük ve yetkin bir ekiple dijital iletişim ve sosyal
          medya danışmanlığı hizmeti sağlayabiliyoruz.
          2021’de bu alandaki gücümüzü artıracağız. Pande-
          mi süreci bu hedeflerimize engel teşkil etmiyor. İyi
          fikir her şartta yerini bulur.”

            “İtibar” tanımının yeniden yazılacağı
            dönemin başlangıcı
            İletişimin her türlü büyük krizde ilk etkilenen  iş dünyasının nasıl pozisyon alması gerektiği üze-
          sektörlerden biri olduğunu vurgulayan Nedim Öz-  rinde kafa yoruyor, halk sağlığı uzmanlarını, sosyo-
          kan, “İlk defa pandemi yaşıyoruz ve bu durum sek-  logları, felsefecileri, antropologları okuyor, planla-
          töre nasıl yansıyacak şimdilik kestirmek güç. Fakat  malarımızı toplam bir bakışla yapıyoruz. Salgın or-
          bu dönemin bir ekonomik karşılığı da olacak. Pek  tamının yarattığı koşulların hızlı değişkenliği ve kü-
          çok ekonomik kriz görmüş bir sektör temsilcisi  resel krizin dinamik yapısı, sağlıklı bir risk analizi
          olarak; halkla ilişkiler sektöründe bir daralma ya-  yapmayı zorlaştırsa da erken hareket edenler ile
          şanacağını görmek için kahin olmaya gerek yok di-  harekete geç kalanların ayrışacağı bir sürecin için-
          yebilirim. Yine de umutsuz değilim ve önümüzdeki  deyiz. Öte yandan, bu dönem, kurumların da duruş-
          ekonomik resesyonu en az etkiyle atlatacağımıza  larını yeniden belirleyeceği, ‘itibar’ tanımının yeni-
          inanıyorum” değerlendirmesini yapıyor.          den yazılacağı bir dönemin başlangıcı. İdari ve ope-
            Nedim Özkan, pandemi sürecinin, her sektörü   rasyonel kararların doğru zamanda ve şeffaflıkla
          olduğu gibi iletişim sektörünü de derinden etkiledi-  ele alınması, doğru kanallarla paylaşması her za-
          ğini ve dönüştürdüğünü vurguluyor: “Paradigma   mankinden daha önemli. İletişimin temel unsuru
          değişiyor, öncelikler sıralaması sorgulanıyor; kü-  olan ‘güveni’ yeniden tesis etmeli, paydaşlarımızda
          reselleşmenin yeniden modelleneceği, insan ve do-  empati uyandırmalıyız. Bir diğer önemli konu pro-
          ğa sağlığı odağında kamusal hayatın yeniden şekil-  aktif olmak. Doğru zamanda doğru kararlar almayı
          leneceği şimdiden konuşuluyor.”                 başarının anahtarı olarak görüyoruz.”
                                                            “İletişimi daha etkili yönetmek önemli”: Nedim
            “Başarının anahtarı; doğru zamanda            Özkan, markaların, toplumla ‘empati’ yaparak on-
            doğru kararlar almak”                         ları anladıklarını ifade etmelerinin değerinin çok
            Güven, empati, proaktif olmak: Nedim Özkan,   artacağını söylüyor: “Bu dönemde toplumla/yığın-
          markalara; yeni düzenin habercisi olan bu dönem-  sal halk gruplarıyla aynı ruhsal boyuta gelebilen
          de, güncel riski analiz ederek geleceğe bir bakış  markalar dikkat çekecek ve fark yaratacak. Bu
          sunabilen ajanslarla işbirliği yapmalarını öneriyor:  noktada iletişim yaklaşımımızı da değiştirmemiz,
          “Sorumluluğumuz olan ‘iletişim danışmanlığı’ ge-  vizyonumuzu genişleterek ‘meseleyi’ konvansiyo-
          reği; yeni bir ‘çağ kırılımına’ şahit olduğumuz bu  nel medya iletişimi odağından çıkarmamız, iletişi-
          dönemde, ülke stratejilerini yakından takip ediyor,  min tüm disiplinlerinden etkin bir şekilde faydalan-
                                                          mamız gerekecek. Ekonomik durgunluk dönemle-
                                                          rinde çoğu şirket önce iletişim ve pazarlama harca-
                                                          malarını kısıp ‘sipere çekilme’ stratejisini/tutumu-
                                                          nu uygulasa da doğru olan, iletişimi ‘normale göre
                                                          daha etkili’ yönetmek olacak.”
                                                            “Samimi olan, toplumla empati yapan markalar
                                                          öne çıkacak”: Nedim Özkan’a özellikle pandemi sü-
                                                          recinde bir kampanyanın başarılı olabilmesi için ne-
                                                          lere dikkat edilmesi gerektiğini soruyoruz. Yanıtı şöy-
                                                          le: “Pandemi sürecinde bir kampanyanın başarılı ola-
                                                          bilmesi için en önemli şart ‘gerçek’ olması. Bunu her
                                                          anlamda söylüyorum. Samimi olmayan, toplumla
                                                          empati yapmayan markaların eleneceği bir dönem-
                                                          den geçiyoruz. Buna dikkat ettikten sonrası kolay.”

                                                                                    Haziran 2020 KobiEfor 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96