Page 91 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 91
“İyi fikir her şartta yerini bulur”
Nedim Özkan, İz İletişim’in hedeflerini şöyle
açıklıyor: “10’uncu yıl hedeflerimizden biri sosyal
medya hesap yönetimi konusunda hizmet verebilir
bir ölçeğe sahip olmaktı. 2019 yılında bu alana yatı-
rım yaptık ve hedefimize sağ salim ulaştık. Bugün
büyük ve yetkin bir ekiple dijital iletişim ve sosyal
medya danışmanlığı hizmeti sağlayabiliyoruz.
2021’de bu alandaki gücümüzü artıracağız. Pande-
mi süreci bu hedeflerimize engel teşkil etmiyor. İyi
fikir her şartta yerini bulur.”
“İtibar” tanımının yeniden yazılacağı
dönemin başlangıcı
İletişimin her türlü büyük krizde ilk etkilenen iş dünyasının nasıl pozisyon alması gerektiği üze-
sektörlerden biri olduğunu vurgulayan Nedim Öz- rinde kafa yoruyor, halk sağlığı uzmanlarını, sosyo-
kan, “İlk defa pandemi yaşıyoruz ve bu durum sek- logları, felsefecileri, antropologları okuyor, planla-
töre nasıl yansıyacak şimdilik kestirmek güç. Fakat malarımızı toplam bir bakışla yapıyoruz. Salgın or-
bu dönemin bir ekonomik karşılığı da olacak. Pek tamının yarattığı koşulların hızlı değişkenliği ve kü-
çok ekonomik kriz görmüş bir sektör temsilcisi resel krizin dinamik yapısı, sağlıklı bir risk analizi
olarak; halkla ilişkiler sektöründe bir daralma ya- yapmayı zorlaştırsa da erken hareket edenler ile
şanacağını görmek için kahin olmaya gerek yok di- harekete geç kalanların ayrışacağı bir sürecin için-
yebilirim. Yine de umutsuz değilim ve önümüzdeki deyiz. Öte yandan, bu dönem, kurumların da duruş-
ekonomik resesyonu en az etkiyle atlatacağımıza larını yeniden belirleyeceği, ‘itibar’ tanımının yeni-
inanıyorum” değerlendirmesini yapıyor. den yazılacağı bir dönemin başlangıcı. İdari ve ope-
Nedim Özkan, pandemi sürecinin, her sektörü rasyonel kararların doğru zamanda ve şeffaflıkla
olduğu gibi iletişim sektörünü de derinden etkiledi- ele alınması, doğru kanallarla paylaşması her za-
ğini ve dönüştürdüğünü vurguluyor: “Paradigma mankinden daha önemli. İletişimin temel unsuru
değişiyor, öncelikler sıralaması sorgulanıyor; kü- olan ‘güveni’ yeniden tesis etmeli, paydaşlarımızda
reselleşmenin yeniden modelleneceği, insan ve do- empati uyandırmalıyız. Bir diğer önemli konu pro-
ğa sağlığı odağında kamusal hayatın yeniden şekil- aktif olmak. Doğru zamanda doğru kararlar almayı
leneceği şimdiden konuşuluyor.” başarının anahtarı olarak görüyoruz.”
“İletişimi daha etkili yönetmek önemli”: Nedim
“Başarının anahtarı; doğru zamanda Özkan, markaların, toplumla ‘empati’ yaparak on-
doğru kararlar almak” ları anladıklarını ifade etmelerinin değerinin çok
Güven, empati, proaktif olmak: Nedim Özkan, artacağını söylüyor: “Bu dönemde toplumla/yığın-
markalara; yeni düzenin habercisi olan bu dönem- sal halk gruplarıyla aynı ruhsal boyuta gelebilen
de, güncel riski analiz ederek geleceğe bir bakış markalar dikkat çekecek ve fark yaratacak. Bu
sunabilen ajanslarla işbirliği yapmalarını öneriyor: noktada iletişim yaklaşımımızı da değiştirmemiz,
“Sorumluluğumuz olan ‘iletişim danışmanlığı’ ge- vizyonumuzu genişleterek ‘meseleyi’ konvansiyo-
reği; yeni bir ‘çağ kırılımına’ şahit olduğumuz bu nel medya iletişimi odağından çıkarmamız, iletişi-
dönemde, ülke stratejilerini yakından takip ediyor, min tüm disiplinlerinden etkin bir şekilde faydalan-
mamız gerekecek. Ekonomik durgunluk dönemle-
rinde çoğu şirket önce iletişim ve pazarlama harca-
malarını kısıp ‘sipere çekilme’ stratejisini/tutumu-
nu uygulasa da doğru olan, iletişimi ‘normale göre
daha etkili’ yönetmek olacak.”
“Samimi olan, toplumla empati yapan markalar
öne çıkacak”: Nedim Özkan’a özellikle pandemi sü-
recinde bir kampanyanın başarılı olabilmesi için ne-
lere dikkat edilmesi gerektiğini soruyoruz. Yanıtı şöy-
le: “Pandemi sürecinde bir kampanyanın başarılı ola-
bilmesi için en önemli şart ‘gerçek’ olması. Bunu her
anlamda söylüyorum. Samimi olmayan, toplumla
empati yapmayan markaların eleneceği bir dönem-
den geçiyoruz. Buna dikkat ettikten sonrası kolay.”
Haziran 2020 KobiEfor 91