Page 114 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 114
SA⁄LIK/S‹GORTA
Sağlıklı yaşam sektöründe ‘Çünkü Başka Sen Yok’
bir ilk NN Hayat ve Emeklilik tarafından hayata geçiri-
Covid-19 salgınıy- len ve sosyal sorumluluk derneği
la beraber sanayi iş- AHBAP’ın Kurucusu ve Sanatçı
letmelerinde hijyeni Haluk Levent’in katkılarıyla sür-
üst seviyede tutmak dürülen ‘Doğaya Mektup’ projesi
amacıyla TSE (Türk büyük ilgi gördü.
Standartları Enstitüsü) tarafından ‘’Hijyen, En- Farkındalık projesi kapsamın- Haluk
feksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu’’ kapsamın- da, NN Hayat ve Emeklilik, genç- Levent
da verilen “TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belge- ler başta olmak üzere herkese
si”ni sektöründe ilk alan firma Zade Vital oldu. doğa için “Çünkü Başka Sen Yok” temalı mektup
Helvacızade Grubu ayrıca yemeklik bitkisel sı- yazmaları ve paylaşmaları çağrısı yaptı.
vı yağ markası Zade Yağları’nın üretildiği Zade Doğayı korumak ve ona sahip çıkmak amacıyla
Rafinasyon Tesisleri ile de ikinci COVID-19 Gü- sosyal medyada paylaşılan yüzlerce mektup, Haluk
venli Üretim Belgesi’ni almaya hak kazandı. Levent tarafından biraraya getirilerek şarkıya dö-
nüştü. Levent, sosyal medya hesaplarından, “Hep
3D vücut analizi girişimine birlikte doğaya şarkımızı söylemenin zamanı” diye-
15 milyon TL’lik ikinci yatırım rek yazdığı şarkıyı ve klibini paylaştı.
Geliştirdiği özel algoritmalarla dünyada ilk defa AvivaSA’dan
yüksek hassasiyetli üç boyutlu vücut analizinin
mobil cihazlarda yapılmasını sağlayan DigiME giri- “Çalışan Destek Programı”
şimi, 15 milyon TL değerleme ile 3.8 milyon TL ya- Sabancı Holding ve 300 yıllık
tırım alarak; Tarvenn’in 1.6 milyon TL ile liderlik dünya sigorta devi Aviva iştira-
ettiği ikinci yatırım turunu ta- ki olan sektör liderlerinden
mamladı. AvivaSA, çalışanlarına ve aile-
DigiME Kurucusu Derya lerine sağlık ve psikoloji kap-
Kavarna, yeni yatırımla glo- samında destek vermek ama- Burak Yüzgül
bal pazardaki açılımlarını cıyla ücretsiz sunduğu “Çalı-
devam ettirerek sağlık tek- şan Destek Programı”nı başlattı.
nolojileri alanındaki lider Program, psikolojik danışmanlık hizmetinden,
Büyük Veri (Big Data) şirketlerinden biri olmayı tıbbi danışmanlık, aile danışmanlığı, çocuk ve ergen
hedeflediklerini belirtiyor. danışmanlığına kadar çeşitli konuları içeriyor.
Yapay zeka destekli yazılımı ile girişim, dünya- AvivaSA İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcı-
daki tek taşınabilir yüksek hassasiyetli vücut sı Burak Yüzgül, “Önce İnsan” diyerek bütün çalış-
analizi çözümü olarak rakiplerinden ayrılıyor. malarda, çalışanlarının kendilerini iyi ve mutlu his-
setmelerini hedeflediklerini söyledi.
3M Türkiye solunum koruyucu
maske üretimine başladı Sigorta sektöründe ilk mobil
uygulama ihracına ödül
Koruyucu ekipman ve tıbbi malzeme üretim
kapasitelerini tüm dünyada artı- İngiliz Hyperion Sigorta Grubu’na bağlı Howden
ran 3M, Türkiye sağlık sektörü- Sigorta, Türkiye’de geliştirdiği ve
nün maske talebini karşılayabil- grup sağlık sigortalarında direkt
mek adına, Çerkezköy fabrika- bireysel kullanıcı ile iletişim kura-
sında Nisan 2020 itibarıyla FFP1 rak sigorta poliçesinin maliyetinin
ve FFP2 (ABD’de N95 olarak bili- etkin kullanımını sağlayan Smar-
nen) solunum koruma maskele- Mert tie’yi yurtdışına ihraç ediyor.
Büyükyazgan Atınç
rinin üretimine başladı. Dubai Dünya Sigorta Kongre- Yılmaz
3M Türkiye Genel Müdürü si’nden (DWIC 2020) DWIC Hono-
Mert Büyükyazgan, 3M Tür- urs’ta ‘Dijital Sigorta İnovasyon’
kiye’nin ayda ürettiği 1 mil- kategorisinde birincilik ödülüyle dönen Smartie,
yon 200 bin maskeyi ihraç et- sektörde yurtdışına ihraç edilen ilk mobil uygulama.
meyeceğini, öncelikle sağlık Howden Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge CEO’su
sektöründe kullanılmak üze- Atınç Yılmaz, Smartie’nin Howden Türkiye ekibinin
re Türkiye iç pazarına sunacağını ifade etti. çok önemli bir başarısı olduğunu söyledi.
114 KobiEfor Temmuz 2020