Page 114 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 114

SA⁄LIK/S‹GORTA



          Sağlıklı yaşam sektöründe                      ‘Çünkü Başka Sen Yok’

          bir ilk                                          NN Hayat ve Emeklilik tarafından hayata geçiri-
            Covid-19 salgınıy-                           len ve sosyal sorumluluk derneği
          la beraber sanayi iş-                          AHBAP’ın Kurucusu ve Sanatçı
          letmelerinde hijyeni                           Haluk Levent’in katkılarıyla sür-
          üst seviyede tutmak                            dürülen ‘Doğaya Mektup’ projesi
          amacıyla TSE (Türk                             büyük ilgi gördü.
          Standartları Enstitüsü) tarafından ‘’Hijyen, En-  Farkındalık projesi kapsamın-          Haluk
          feksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu’’ kapsamın-  da, NN Hayat ve Emeklilik, genç-       Levent
          da verilen “TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belge-  ler başta olmak üzere herkese
          si”ni sektöründe ilk alan firma Zade Vital oldu.   doğa için “Çünkü Başka Sen Yok” temalı mektup
            Helvacızade Grubu ayrıca yemeklik bitkisel sı-  yazmaları ve paylaşmaları çağrısı yaptı.
          vı yağ markası Zade Yağları’nın üretildiği Zade  Doğayı korumak ve ona sahip çıkmak amacıyla
          Rafinasyon Tesisleri ile de ikinci COVID-19 Gü-  sosyal medyada paylaşılan yüzlerce mektup, Haluk
          venli Üretim Belgesi’ni almaya hak kazandı.    Levent tarafından biraraya getirilerek şarkıya dö-
                                                         nüştü. Levent, sosyal medya hesaplarından, “Hep
          3D vücut analizi girişimine                    birlikte doğaya şarkımızı söylemenin zamanı” diye-
          15 milyon TL’lik ikinci yatırım                rek yazdığı şarkıyı ve klibini paylaştı.
            Geliştirdiği özel algoritmalarla dünyada ilk defa  AvivaSA’dan
          yüksek hassasiyetli üç boyutlu vücut analizinin
          mobil cihazlarda yapılmasını sağlayan DigiME giri-  “Çalışan Destek Programı”
          şimi, 15 milyon TL değerleme ile 3.8 milyon TL ya-  Sabancı Holding ve 300 yıllık
          tırım alarak; Tarvenn’in 1.6 milyon TL ile liderlik  dünya sigorta devi Aviva iştira-
                            ettiği ikinci yatırım turunu ta-  ki olan sektör liderlerinden
                            mamladı.                     AvivaSA, çalışanlarına ve aile-
                              DigiME Kurucusu Derya      lerine sağlık ve psikoloji kap-
                            Kavarna,  yeni yatırımla glo-  samında destek vermek ama-          Burak Yüzgül
                            bal pazardaki açılımlarını   cıyla ücretsiz sunduğu “Çalı-
                            devam ettirerek sağlık tek-  şan Destek Programı”nı başlattı.
                            nolojileri alanındaki lider     Program, psikolojik danışmanlık hizmetinden,
          Büyük Veri (Big Data) şirketlerinden biri olmayı  tıbbi danışmanlık, aile danışmanlığı, çocuk ve ergen
          hedeflediklerini belirtiyor.                   danışmanlığına kadar çeşitli konuları içeriyor.
            Yapay zeka destekli yazılımı ile girişim, dünya-  AvivaSA İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcı-
          daki tek taşınabilir yüksek hassasiyetli vücut  sı Burak Yüzgül, “Önce İnsan” diyerek bütün çalış-
          analizi çözümü olarak rakiplerinden ayrılıyor.   malarda, çalışanlarının kendilerini iyi ve mutlu his-
                                                         setmelerini hedeflediklerini söyledi.
          3M Türkiye solunum koruyucu
          maske üretimine başladı                        Sigorta sektöründe ilk mobil
                                                         uygulama ihracına ödül
            Koruyucu ekipman ve tıbbi malzeme üretim
          kapasitelerini tüm dünyada artı-                  İngiliz Hyperion Sigorta Grubu’na bağlı Howden
          ran 3M, Türkiye sağlık sektörü-                Sigorta, Türkiye’de geliştirdiği ve
          nün maske talebini karşılayabil-               grup sağlık sigortalarında direkt
          mek adına, Çerkezköy fabrika-                  bireysel kullanıcı ile iletişim kura-
          sında Nisan 2020 itibarıyla FFP1               rak sigorta poliçesinin maliyetinin
          ve FFP2 (ABD’de N95 olarak bili-               etkin kullanımını sağlayan Smar-
          nen) solunum koruma maskele-   Mert            tie’yi yurtdışına ihraç ediyor.
                                         Büyükyazgan                                                Atınç
          rinin üretimine başladı.                          Dubai Dünya Sigorta Kongre-            Yılmaz
                             3M Türkiye Genel Müdürü     si’nden (DWIC 2020) DWIC Hono-
                           Mert Büyükyazgan, 3M Tür-     urs’ta ‘Dijital Sigorta İnovasyon’
                           kiye’nin ayda ürettiği 1 mil-  kategorisinde birincilik ödülüyle dönen Smartie,
                           yon 200 bin maskeyi ihraç et-  sektörde yurtdışına ihraç edilen ilk mobil uygulama.
                           meyeceğini, öncelikle sağlık     Howden Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge CEO’su
                           sektöründe kullanılmak üze-   Atınç Yılmaz, Smartie’nin Howden Türkiye ekibinin
          re Türkiye iç pazarına sunacağını ifade etti.   çok önemli bir başarısı olduğunu söyledi.
          114 KobiEfor Temmuz 2020
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119