Page 48 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 48

Z‹RVE




                                                           makine, otomotiv, elektrik-elektronik, kimya ve g›da
                                                           endüstrisidir. Biz KOB‹ Zirvesi’nde bu sektörlere ek
                                                           olarak hala çok fazla istihdama sahip olan tekstil
                                                           sektörünü de ele al›nacak sektörlere ilave ettik.

                                                              Hedef ve alternatif pazarları ticaret
                                                              ateşeleri anlatacak
                                                              KobiEfor: Türkiye’nin ihracatında ortaya çıkan
                                                           dış pazarlar ve alternatif pazar ülkeler nelerdir? Bu
                                                           ülkelere ihracatın arttırılması için neler yapılma-
                                                           lıdır?
                                                              Ş. Nezih Kuleyin: Bu ülkeler yine Türkiye ‹hra-
                                                           cat Ana Plan›’nda belirlenmifltir, bunlar› s›ras›yla
                                                           sayarsak; ABD, Brezilya, Çin, Etiyopya, Fas, Güney
                                                           Afrika, Güney Kore, Hindistan, Irak, ‹ngiltere, Ja-
                                                           ponya, Kenya, Malezya, Meksika, Özbekistan, Rus-
                                                           ya ve fiili. Zirvemize kat›lacak ülkelerdeki ihracat
                                                           sorunlar›n› ve bu ülkelerin bizden beklentilerini de
                                                           do¤rudan ülkelerin Ticaret Atafleleri’nin a¤z›ndan
                                                           dinlemek arzusunday›z.
           günden bafllayarak günümüze kadar kat›l›mc›lar-
           dan hiçbir ücret al›nmadan gerçeklefltirildi. Etkinli-  “KOBİ’lerin rekabetçiliğinin
           ¤imize tüm KOB‹’ler ve giriflimciler davetlidir.    artırılması için çalışıyoruz”
              Biz bu etkinli¤i T‹M, TOBB ve KOSGEB ile birlik-  KobiEfor: Eklemek istediğiniz bir mesajınız ve-
           te düzenlemekteyiz. DenizBank ana sponsorumuz.  ya değerlendirmeniz varsa alabilir miyiz?
           KGF (Kredi Garanti Fonu), TÜRKPATENT (Türk Pa-
                                                              Ş. Nezih Kuleyin: Bildi¤iniz gibi ülkemizin kay-
           tent ve Marka Kurumu) ve TSE (Türk Standardlar›
                                                           g›s› TOSYÖV’ün kayg›s›d›r. Ülkemiz ekonomisinin
           Enstitüsü) de her y›l etkinli¤imize büyük destek  düzlü¤e yerli üretim yapan KOB‹’lerin rekabetçili-
           vermektedir.                                    ¤inin artt›r›larak ç›kabilece¤ine inanmakta ve bu
              Ayr›ca çözüm ortaklar›m›z DenizBank, MA‹B,   amaçla kapsaml› bir çal›flma yürütmekteyiz.
           LOGO Yaz›l›m ve hem çözüm orta¤›m›z hem de ba-
                                                              Organize Sanayi Böl-
           s›n sponsorumuz olan KobiEfor’un kat›l›m› ile et-
                                                           geleri’nin bir bilgi mer-
           kinli¤imizi gerçeklefltirmekteyiz.               kezi olmas› konusunda
                                                           tasarlad›¤›m›z projeleri-
              Türkiye’de ihracatın arttırılması için       miz var, umar›z yaflama
              acil yapılması gerekenler                    geçirmek için gereken
              XVI. KOBİ Zirvesi’nde anlatılacak            kayna¤› buluruz.
              KobiEfor: Türkiye’de ihracatın arttırılması için  ‹fl eti¤ini ifl yaflam›-
           acilen atılması gereken adımlar nelerdir?       n›n merkezine oturtma-
              Ş. Nezih Kuleyin: Zirve’yi yapmam›z›n as›l nede-  ya çal›fl›yoruz.  Bu ne-
           ni de bu soruya yan›t bulmakt›r. Sorunun yan›t›n›n  denle yo¤un bir çal›flma
           tek bir fley olamayaca¤› gibi her sektör için de sorun  temposu içerisindeyiz.
           s›ralamas› bir di¤erinden farkl› olabilir. Bu nedenle  Her y›l etik konusunu
           genel amaçl› bir toplant› yapmaktansa konular› sek-  gündemine alan bir et-
           tör baz›nda ele almay› tercih ettik.            kinli¤i yaflama geçirmek
                                                           için çaba gösteriyoruz.
              Türkiye’nin ihracatında                      Amac›m›z her KOB‹’nin bir ‘Etik Yönetmeli¤i’ne sa-
              stratejik sektörler öne çıkacak              hip olmas›d›r.
              KobiEfor: Türkiye’nin ihracatındaki stratejik   Tüm Anadolu’yu bafltanbafla KOB‹’lere sa¤la-
           önemdeki sektörler nelerdir? Bu sektörlerin ih-  nan destekleri anlatmak amac›yla dolafl›yoruz. Bu
           racatının arttırılması için yapılması gerekenlere  ba¤lamda bize destek olan tüm paydafllar›m›za da
           ilişkin önerileriniz nelerdir?                  buradan sizin arac›l›¤›n›zla teflekkür etmek istiyor
              Ş. Nezih Kuleyin: Türkiye ‹hracat Ana Plan›’nda  ve tüm KOB‹’leri ve giriflimcileri, KOB‹ Zirvesi’ne
           befl ana sektör belirlenmifltir. Bu sektörler s›ras›yla  bekliyoruz.

           48 KobiEfor Nisan 2020
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53