Page 48 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 48
Z‹RVE
makine, otomotiv, elektrik-elektronik, kimya ve g›da
endüstrisidir. Biz KOB‹ Zirvesi’nde bu sektörlere ek
olarak hala çok fazla istihdama sahip olan tekstil
sektörünü de ele al›nacak sektörlere ilave ettik.
Hedef ve alternatif pazarları ticaret
ateşeleri anlatacak
KobiEfor: Türkiye’nin ihracatında ortaya çıkan
dış pazarlar ve alternatif pazar ülkeler nelerdir? Bu
ülkelere ihracatın arttırılması için neler yapılma-
lıdır?
Ş. Nezih Kuleyin: Bu ülkeler yine Türkiye ‹hra-
cat Ana Plan›’nda belirlenmifltir, bunlar› s›ras›yla
sayarsak; ABD, Brezilya, Çin, Etiyopya, Fas, Güney
Afrika, Güney Kore, Hindistan, Irak, ‹ngiltere, Ja-
ponya, Kenya, Malezya, Meksika, Özbekistan, Rus-
ya ve fiili. Zirvemize kat›lacak ülkelerdeki ihracat
sorunlar›n› ve bu ülkelerin bizden beklentilerini de
do¤rudan ülkelerin Ticaret Atafleleri’nin a¤z›ndan
dinlemek arzusunday›z.
günden bafllayarak günümüze kadar kat›l›mc›lar-
dan hiçbir ücret al›nmadan gerçeklefltirildi. Etkinli- “KOBİ’lerin rekabetçiliğinin
¤imize tüm KOB‹’ler ve giriflimciler davetlidir. artırılması için çalışıyoruz”
Biz bu etkinli¤i T‹M, TOBB ve KOSGEB ile birlik- KobiEfor: Eklemek istediğiniz bir mesajınız ve-
te düzenlemekteyiz. DenizBank ana sponsorumuz. ya değerlendirmeniz varsa alabilir miyiz?
KGF (Kredi Garanti Fonu), TÜRKPATENT (Türk Pa-
Ş. Nezih Kuleyin: Bildi¤iniz gibi ülkemizin kay-
tent ve Marka Kurumu) ve TSE (Türk Standardlar›
g›s› TOSYÖV’ün kayg›s›d›r. Ülkemiz ekonomisinin
Enstitüsü) de her y›l etkinli¤imize büyük destek düzlü¤e yerli üretim yapan KOB‹’lerin rekabetçili-
vermektedir. ¤inin artt›r›larak ç›kabilece¤ine inanmakta ve bu
Ayr›ca çözüm ortaklar›m›z DenizBank, MA‹B, amaçla kapsaml› bir çal›flma yürütmekteyiz.
LOGO Yaz›l›m ve hem çözüm orta¤›m›z hem de ba-
Organize Sanayi Böl-
s›n sponsorumuz olan KobiEfor’un kat›l›m› ile et-
geleri’nin bir bilgi mer-
kinli¤imizi gerçeklefltirmekteyiz. kezi olmas› konusunda
tasarlad›¤›m›z projeleri-
Türkiye’de ihracatın arttırılması için miz var, umar›z yaflama
acil yapılması gerekenler geçirmek için gereken
XVI. KOBİ Zirvesi’nde anlatılacak kayna¤› buluruz.
KobiEfor: Türkiye’de ihracatın arttırılması için ‹fl eti¤ini ifl yaflam›-
acilen atılması gereken adımlar nelerdir? n›n merkezine oturtma-
Ş. Nezih Kuleyin: Zirve’yi yapmam›z›n as›l nede- ya çal›fl›yoruz. Bu ne-
ni de bu soruya yan›t bulmakt›r. Sorunun yan›t›n›n denle yo¤un bir çal›flma
tek bir fley olamayaca¤› gibi her sektör için de sorun temposu içerisindeyiz.
s›ralamas› bir di¤erinden farkl› olabilir. Bu nedenle Her y›l etik konusunu
genel amaçl› bir toplant› yapmaktansa konular› sek- gündemine alan bir et-
tör baz›nda ele almay› tercih ettik. kinli¤i yaflama geçirmek
için çaba gösteriyoruz.
Türkiye’nin ihracatında Amac›m›z her KOB‹’nin bir ‘Etik Yönetmeli¤i’ne sa-
stratejik sektörler öne çıkacak hip olmas›d›r.
KobiEfor: Türkiye’nin ihracatındaki stratejik Tüm Anadolu’yu bafltanbafla KOB‹’lere sa¤la-
önemdeki sektörler nelerdir? Bu sektörlerin ih- nan destekleri anlatmak amac›yla dolafl›yoruz. Bu
racatının arttırılması için yapılması gerekenlere ba¤lamda bize destek olan tüm paydafllar›m›za da
ilişkin önerileriniz nelerdir? buradan sizin arac›l›¤›n›zla teflekkür etmek istiyor
Ş. Nezih Kuleyin: Türkiye ‹hracat Ana Plan›’nda ve tüm KOB‹’leri ve giriflimcileri, KOB‹ Zirvesi’ne
befl ana sektör belirlenmifltir. Bu sektörler s›ras›yla bekliyoruz.
48 KobiEfor Nisan 2020