Page 107 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 107
Makineciler Ekim’de ihracat rekoru kırdı
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) yılın ilk 10 zorunda olduğumuzu Avrupa
ayında, makine ihracatının 13.7 milyar dolar oldu- ülkeleri çok iyi biliyor.”
ğunu açıkladı. 2019 Ekim ayına göre yüzde 6.5 artış Bir önceki aya ait ithalat
sağlayarak 1.7 milyar dolar ihracat yapan sektör, rekorunun, Ekim’de yaşanan
tarihin en yüksek Ekim ihracatını gerçekleştirdi. ihracat rekorunun getirdiği
Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Ka- memnuniyete gölge düşür-
ravelioğlu, şunları söyledi: “Üçüncü çeyrekte hız- düğünün altını çizen Karave- Kutlu
Karavelioğlu
lanan talebi kalıcı kılmak üzere çok yoğun çalışı- lioğlu, “Eylül ayında makine
yoruz. Ekim ayında sadece Almanya’da 10 binden ithalatımız geçen senenin
fazla firmaya doğrudan ulaştık, onlara işbirliği ve aynı ayına göre yüzde 47.8 artarak 2.8 milyar do-
dayanışmaya her zaman hazır olduğumuzu anlat- ları buldu. Ülkemizdeki imalat yatırımlarının hız-
tık. Ekim’de aylık ihracat artışımız Avrupa’daki en lanması elbette sevindirici bir gelişme fakat Doğu
büyük iki ticaret ortağımızdan Almanya’da yüzde Asya’dan ithalatımızın yüzde 40 artarak 6.4 milyar
12’ye, Birleşik Krallık’ta yüzde 19’a ulaştı. Doğu ül- dolara ulaşması çok ciddi bir ikaz. Cari açığı ka-
kelerindeki üreticilerin serbest rekabete gölge dü- patmanın sadece ihracatı artırmakla mümkün ol-
şüren girişimlerine karşı birbirimize kenetlenmek mayacağını görmeliyiz” dedi.
“Dijital dönüşümde AvivaSA “Yaşı Yok” diyor
yerinizi alın!”
Logo, TOSYÖV işbirliği ile KOBİ’lere dijital dönü-
şümü anlattı. Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli İşlet-
meler, Serbest Meslek Mensupları ve Yöneticiler
Vakfı (TOSYÖV) ve Logo Yazılım tarafından düzenle-
nen “Dijital dönüşümde yerinizi alın!” başlıklı webi-
narda KOBİ’lerin dijital dönüşümü, dijitalleşmenin
AvivaSA, 2019 yılında Türkiye’nin yaşlanmaya
sağladığı fırsatlar ve kalıcı rekabet gücünü arttır- hazırlığına rehberlik etmek ve toplumun yaşlılık
manın günümüz dünyasında önemi konuşuldu.
algısının pozitife dönüşmesine katkıda bulun-
mak hedefiyle başlattığı “Her Yaşta” kurumsal
sosyal sorumluluk projesinin yeni adımı “Yaşı
Yok” farkındalık kampanyasını tanıttı.
AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, “Yaşı Yok
farkındalık kampanyamız ile
genç, yaşlı, çocuk fark etme-
den yaygın bir şekilde yapılan
yaş ayrımcılığıyla ilgili tabuları
yıkmak istiyoruz. Aslında di-
Webinar, geleneksel ticareti dijitalleşme ile bir-
limize yerleşmiş deyimlerde,
leştiren, e-devlet uygulamaları ile daha rekabetçi
atasözlerinde bile yaş ayrımcı- Fırat
ve karlı KOBİ’ler yaratmak üzerine Logo Yazılım lığı yapıyoruz. ‘Ununu Elemiş, Kuruca
Türkiye Fonksiyonel Ürünler ve Satış Müdürü Özge Eleğini Asmış’ diyerek büyük-
Yiğit’in moderatörlüğünde, Logo Yazılım Türkiye lerimizin kendilerini işlevsiz, vasıfsız hissetme-
Kanal Satış Direktörü Altuğ Özmen ve eLogo Satış lerine neden olabiliyor, onları adeta toplumdan
Müdürü Mert Ilgın sözcülüğünde gerçekleşti. soyutluyoruz. ‘Bir Ayağı Çukurda’ deyip sanki yaş
Logo Yazılım’ın son 10 yılda Ar-Ge yatırımlarıyla alan herkesin bir köşede oturup hiçbir şey yapma-
geliştirdiği hizmet modelleri ve her ölçekten işletme- dan beklemesi gerektiğini düşündürüyoruz. Oysa
ye sunduğu ürünlerin, pandemi sürecinde hızlı diji- hayatta yapabileceklerimizin sınırı yok. Çünkü
talleşmenin en önemli altyapısı olduğunu söyleyen eğer istersek, hayatta başarabileceklerimizin bir
Altuğ Özmen, farklı entegrasyon ve çözümlerle KO- ‘yaşı yok’ diyoruz. Sizi de bu harekete katılmaya
Bİ’lere sunulan hizmetlere değindi. İşletmelere sun- ve ayrımcılığı önce zihnimizde sonra da dilimizde
dukları e-Dönüşüm çözümlerini Mert Ilgın anlattı. bitirmeye davet ediyoruz” dedi.
$UDOÜN KobiEfor 103