Page 107 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 107

Makineciler Ekim’de ihracat rekoru kırdı

             Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) yılın ilk 10   zorunda olduğumuzu Avrupa
           ayında, makine ihracatının 13.7 milyar dolar oldu-  ülkeleri çok iyi biliyor.”
           ğunu açıkladı. 2019 Ekim ayına göre yüzde 6.5 artış   Bir önceki aya ait ithalat
           sağlayarak 1.7 milyar dolar ihracat yapan sektör,   rekorunun, Ekim’de yaşanan
           tarihin en yüksek Ekim ihracatını gerçekleştirdi.   ihracat rekorunun getirdiği
             Makine İhracatçıları Birliği Başkanı Kutlu Ka-  memnuniyete gölge düşür-
           ravelioğlu, şunları söyledi: “Üçüncü çeyrekte hız-  düğünün altını çizen Karave-      Kutlu
                                                                                           Karavelioğlu
           lanan talebi kalıcı kılmak üzere çok yoğun çalışı-  lioğlu, “Eylül ayında makine
           yoruz. Ekim ayında sadece Almanya’da 10 binden   ithalatımız geçen senenin
           fazla firmaya doğrudan ulaştık, onlara işbirliği ve   aynı ayına göre yüzde 47.8 artarak 2.8 milyar do-
           dayanışmaya her zaman hazır olduğumuzu anlat-  ları buldu. Ülkemizdeki imalat yatırımlarının hız-
           tık. Ekim’de aylık ihracat artışımız Avrupa’daki en   lanması elbette sevindirici bir gelişme fakat Doğu
           büyük iki ticaret ortağımızdan Almanya’da yüzde   Asya’dan ithalatımızın yüzde 40 artarak 6.4 milyar
           12’ye, Birleşik Krallık’ta yüzde 19’a ulaştı. Doğu ül-  dolara ulaşması çok ciddi bir ikaz. Cari açığı ka-
           kelerindeki üreticilerin serbest rekabete gölge dü-  patmanın sadece ihracatı artırmakla mümkün ol-
           şüren girişimlerine karşı birbirimize kenetlenmek   mayacağını görmeliyiz” dedi.



           “Dijital dönüşümde                              AvivaSA “Yaşı Yok” diyor
           yerinizi alın!”

             Logo, TOSYÖV işbirliği ile KOBİ’lere dijital dönü-
           şümü anlattı. Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli İşlet-
           meler, Serbest Meslek Mensupları ve Yöneticiler
           Vakfı (TOSYÖV) ve Logo Yazılım tarafından düzenle-
           nen “Dijital dönüşümde yerinizi alın!” başlıklı webi-
           narda KOBİ’lerin dijital dönüşümü, dijitalleşmenin
                                                             AvivaSA, 2019 yılında Türkiye’nin yaşlanmaya
           sağladığı fırsatlar ve kalıcı rekabet gücünü arttır-  hazırlığına rehberlik etmek ve toplumun yaşlılık
           manın günümüz dünyasında önemi konuşuldu.
                                                           algısının pozitife dönüşmesine katkıda bulun-
                                                           mak hedefiyle başlattığı “Her Yaşta” kurumsal
                                                           sosyal sorumluluk projesinin yeni adımı “Yaşı
                                                           Yok” farkındalık kampanyasını tanıttı.
                                                             AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, “Yaşı Yok
                                                           farkındalık kampanyamız ile
                                                           genç, yaşlı, çocuk fark etme-
                                                           den yaygın bir şekilde yapılan
                                                           yaş ayrımcılığıyla ilgili tabuları
                                                           yıkmak istiyoruz. Aslında di-
             Webinar, geleneksel ticareti dijitalleşme ile bir-
                                                           limize yerleşmiş deyimlerde,
           leştiren, e-devlet uygulamaları ile daha rekabetçi
                                                           atasözlerinde bile yaş ayrımcı-       Fırat
           ve karlı KOBİ’ler yaratmak üzerine Logo Yazılım   lığı yapıyoruz. ‘Ununu Elemiş,    Kuruca
           Türkiye Fonksiyonel Ürünler ve Satış Müdürü Özge   Eleğini Asmış’ diyerek büyük-
           Yiğit’in moderatörlüğünde, Logo Yazılım Türkiye   lerimizin kendilerini işlevsiz, vasıfsız hissetme-
           Kanal Satış Direktörü Altuğ Özmen ve eLogo Satış   lerine neden olabiliyor, onları adeta toplumdan
           Müdürü Mert Ilgın sözcülüğünde gerçekleşti.     soyutluyoruz. ‘Bir Ayağı Çukurda’ deyip sanki yaş
             Logo Yazılım’ın son 10 yılda Ar-Ge yatırımlarıyla   alan herkesin bir köşede oturup hiçbir şey yapma-
           geliştirdiği hizmet modelleri ve her ölçekten işletme-  dan beklemesi gerektiğini düşündürüyoruz. Oysa
           ye sunduğu ürünlerin, pandemi sürecinde hızlı diji-  hayatta yapabileceklerimizin sınırı yok. Çünkü
           talleşmenin en önemli altyapısı olduğunu söyleyen   eğer istersek, hayatta başarabileceklerimizin bir
           Altuğ Özmen, farklı entegrasyon ve çözümlerle KO-  ‘yaşı yok’ diyoruz. Sizi de bu harekete katılmaya
           Bİ’lere sunulan hizmetlere değindi. İşletmelere sun-  ve ayrımcılığı önce zihnimizde sonra da dilimizde
           dukları e-Dönüşüm çözümlerini Mert Ilgın anlattı.   bitirmeye davet ediyoruz” dedi.

                                                                                    $UDOÜN      KobiEfor 103
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112