Page 72 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 72

DOSYA/MESLEK YÜKSEKOKULLARI



            ‹stanbul Kültür Üniversitesi MYO’nun kazand›rd›¤›

            Hem vizyon, hem meslek






              Kültür Koleji gelene¤i ile kuru-                            farkl›l›k da ‘Mevcut Program›n-
           lan ‹stanbul Kültür Üniversitesi                               Özel Sektör ile Tam Entegrasyo-
           (‹KÜ), 3 meslek yüksekokulunda                                 nu.’ Bu programlarla sektör yöne-
           ö¤rencileriyle bulufluyor: l Adalet                             ticileri ve akademisyenlerimiz ile
           MYO l ‹flletmecilik MYO  lTeknik                                ortak haz›rlanacak teorik ve uygu-
           Bilimler MYO.                                                  lamal› ders plan› oluflturuluyor.
              ‹KÜ, alan›nda iddial› e¤itim ku-                            Ard›ndan staj olana¤› sa¤lan›yor.
           rumlar›ndan biri. ‹KÜ ‹flletmecilik                             ‘STAJ’ ‹KÜ MYO’nun yo¤unlaflt›¤›
           ve Teknik Bilimler MYO Müdürü                                  alanlardan biri. Çünkü günümüz-
           Yrd.Doç.Dr. Tayfun Kaynafl, “Ül-                                de ifl dünyas› yeni mezunlardan
           kemizde olmayan ama sahan›n                                    bile ifl tecrübesi istiyor. ‹fl tecrü-
           ihtiyaç duydu¤u yeni alanlarda                                 besinin yolu ise stajdan geçiyor.”
           e¤itim vermeyi tercih ediyoruz. ‹fl                                Kaynafl, "Bir ö¤renci, ailesinin ifl
           dünyas›na, ülkemize MYO olarak                                 dünyas›nda tan›d›klar› yoksa nas›l
           ciddi katk› sa¤l›yoruz ve bu alan-  Tayfun Kaynafl              kendine referans olacak kiflileri
           da en iyi bildi¤imiz ifli yaparak bü-                           bulacak?” sorusunu “STAJ” olarak
           yümeye devam edece¤iz” diyor.                                  yan›tl›yor; aç›l›m› flöyle: “Üniversite
                                                           hayat› boyunca staj yapan, yar› zamanl› çal›flan ö¤-
              Sahada olan ö¤renci baflar›l› olur            renciler, hem mezun oldu¤unda ifl tecrübesi ile me-
              Tayfun Kaynafl’a göre meslek yüksekokullar› bir  zun olurlar, hem de ifl hayat›na giriflin alt›n anahtar›
           fakülte gibi yönetilmemeli. Dersler, ders planlar›  olan referans için yeni insanlarla tan›flm›fl olurlar.
           veya akademisyen profilleri farkl› olmal›. 2014 y›-  Staj yapan mezunlar, ifle giriflte önceliklidir. Staj ayn›
           l›nda direktör olarak atand›ktan sonra bu alanda  zamanda ö¤rencinin ifl hayat›n› tan›mas›n› ve dolay›-
           çal›flmalara yo¤unlaflt›klar›n› paylaflan Kaynafl, ku-  s›yla hangi sektörü – departman› istedi¤ini, özellikle
           rumsal e¤itim yaklafl›m›n› flöyle özetliyor: “‹ki tane  de hangisini istemedi¤ini anlamas›n› sa¤l›yor.” Kay-
           önemli konu belirledik: Birincisi okulun sektörden  nafl, sanayici kesimine de seslenerek, “Nitelikli ele-
           ba¤›ms›z olmamas›, ikincisi de müfredat›n sanayi  mana ulaflman›n yolunu sadece 4 y›ll›k fakülte olarak
           dünyas›n›n beklentilerine göre güncellenmesi.   görmeyiniz. Meslek sahibi yapt›¤›m›z ö¤rencilerimiz
           Bunlar› sa¤lad›k. MYO-Özel Sektör Staj ‹flbirli¤i  ihtiyac›n›z› çözecek nitelikte mezunlard›r” diyor.
           Protokolü yapt›k.  Bununla birlikte ‘‹fl Yeri Uygula-  OSB’lere özellikle ça¤r›da bulunan Kaynafl, “Nas›l ni-
           malar›’ dersi kapsam›nda uygulamal› e¤itimin yo-  telikte eleman istedi¤inizi belirtin biz bu alanda içerik
           lunu açt›k. ‹KÜ MYO ö¤rencilerine staj garantisi  oluflturarak istenilen özellikte mezun veririz” aç›kla-
           sa¤lad›k ve mezunlar›m›za ifle al›mda öncelik sa¤-  mas›n› yap›yor.
           lanmas›n› hedefledik. Sanayicinin beklentilerini
           müfredata ‘Marka Ders’ yaklafl›m›yla yans›tt›k. Mar-  Üniversite vizyon kazand›r›r
           ka ders projesi, akademik müfredat içerisine seçme-  MYO’lar meslek
           li derslerin eklenmesi ile hayata geçmifltir.”      Üniversite ayn› zamanda vizyon anlam›na geli-
              Dersin ad› markan›n ismiyle bafll›yor ve müfreda-  yor. Tayfun Kaynafl, üniversitelerin ö¤rencilerin
           t›n içeri¤ini marka belirliyor. Dersi alan ö¤rencilere  gündemi yorumlama, gelece¤e bak›fl›nda vizyon
           bir ya da iki yar›y›l söz konusu markan›n kendi pro-  kazand›rd›¤›n›, MYO’lar›n ise vizyon kazand›r›rken
           fesyonel yöneticileri e¤itim veriyor. Derslerin en az  ayn› zamanda meslek sahibi yapt›¤›n› söylüyor. Ö¤-
           yüzde 75’inin kurum yöneticileri taraf›ndan üniversi-  rencilerin MYO’lar› tercih etti¤inde ilk ifl olarak 4
           tede, en az yüzde 10’unun kurumun ev sahipli¤inde  y›ll›k üniversiteye geçifl yapmaya çal›flt›¤›n›n alt›n›
           verilmesi sa¤lan›yor.                           çizen Kaynafl, “Oysa buras› meslek edindirme yeri.
                                                           Meslek edinmek istiyorsan verdi¤imiz e¤itim yeter-
              Özel sektöre entegrasyon                     li. Ayr›ca flunu belirtmek gerekir üniversite bir kül-
              Kaynafl’›n bir vurgusu da sahaya entegre olmak-  tür, bir vizyondur, bu vizyonu edinmek için 2 y›ll›k
           la ilgili ve flöyle: “‹KÜ MYO’nin yürüttü¤ü bir di¤er  bir okul çat›s›nda buluflmak yeterlidir” diyor.

           72 KobiEfor Haziran 2018
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77