Page 72 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 72
DOSYA/MESLEK YÜKSEKOKULLARI
‹stanbul Kültür Üniversitesi MYO’nun kazand›rd›¤›
Hem vizyon, hem meslek
Kültür Koleji gelene¤i ile kuru- farkl›l›k da ‘Mevcut Program›n-
lan ‹stanbul Kültür Üniversitesi Özel Sektör ile Tam Entegrasyo-
(‹KÜ), 3 meslek yüksekokulunda nu.’ Bu programlarla sektör yöne-
ö¤rencileriyle bulufluyor: l Adalet ticileri ve akademisyenlerimiz ile
MYO l ‹flletmecilik MYO lTeknik ortak haz›rlanacak teorik ve uygu-
Bilimler MYO. lamal› ders plan› oluflturuluyor.
‹KÜ, alan›nda iddial› e¤itim ku- Ard›ndan staj olana¤› sa¤lan›yor.
rumlar›ndan biri. ‹KÜ ‹flletmecilik ‘STAJ’ ‹KÜ MYO’nun yo¤unlaflt›¤›
ve Teknik Bilimler MYO Müdürü alanlardan biri. Çünkü günümüz-
Yrd.Doç.Dr. Tayfun Kaynafl, “Ül- de ifl dünyas› yeni mezunlardan
kemizde olmayan ama sahan›n bile ifl tecrübesi istiyor. ‹fl tecrü-
ihtiyaç duydu¤u yeni alanlarda besinin yolu ise stajdan geçiyor.”
e¤itim vermeyi tercih ediyoruz. ‹fl Kaynafl, "Bir ö¤renci, ailesinin ifl
dünyas›na, ülkemize MYO olarak dünyas›nda tan›d›klar› yoksa nas›l
ciddi katk› sa¤l›yoruz ve bu alan- Tayfun Kaynafl kendine referans olacak kiflileri
da en iyi bildi¤imiz ifli yaparak bü- bulacak?” sorusunu “STAJ” olarak
yümeye devam edece¤iz” diyor. yan›tl›yor; aç›l›m› flöyle: “Üniversite
hayat› boyunca staj yapan, yar› zamanl› çal›flan ö¤-
Sahada olan ö¤renci baflar›l› olur renciler, hem mezun oldu¤unda ifl tecrübesi ile me-
Tayfun Kaynafl’a göre meslek yüksekokullar› bir zun olurlar, hem de ifl hayat›na giriflin alt›n anahtar›
fakülte gibi yönetilmemeli. Dersler, ders planlar› olan referans için yeni insanlarla tan›flm›fl olurlar.
veya akademisyen profilleri farkl› olmal›. 2014 y›- Staj yapan mezunlar, ifle giriflte önceliklidir. Staj ayn›
l›nda direktör olarak atand›ktan sonra bu alanda zamanda ö¤rencinin ifl hayat›n› tan›mas›n› ve dolay›-
çal›flmalara yo¤unlaflt›klar›n› paylaflan Kaynafl, ku- s›yla hangi sektörü – departman› istedi¤ini, özellikle
rumsal e¤itim yaklafl›m›n› flöyle özetliyor: “‹ki tane de hangisini istemedi¤ini anlamas›n› sa¤l›yor.” Kay-
önemli konu belirledik: Birincisi okulun sektörden nafl, sanayici kesimine de seslenerek, “Nitelikli ele-
ba¤›ms›z olmamas›, ikincisi de müfredat›n sanayi mana ulaflman›n yolunu sadece 4 y›ll›k fakülte olarak
dünyas›n›n beklentilerine göre güncellenmesi. görmeyiniz. Meslek sahibi yapt›¤›m›z ö¤rencilerimiz
Bunlar› sa¤lad›k. MYO-Özel Sektör Staj ‹flbirli¤i ihtiyac›n›z› çözecek nitelikte mezunlard›r” diyor.
Protokolü yapt›k. Bununla birlikte ‘‹fl Yeri Uygula- OSB’lere özellikle ça¤r›da bulunan Kaynafl, “Nas›l ni-
malar›’ dersi kapsam›nda uygulamal› e¤itimin yo- telikte eleman istedi¤inizi belirtin biz bu alanda içerik
lunu açt›k. ‹KÜ MYO ö¤rencilerine staj garantisi oluflturarak istenilen özellikte mezun veririz” aç›kla-
sa¤lad›k ve mezunlar›m›za ifle al›mda öncelik sa¤- mas›n› yap›yor.
lanmas›n› hedefledik. Sanayicinin beklentilerini
müfredata ‘Marka Ders’ yaklafl›m›yla yans›tt›k. Mar- Üniversite vizyon kazand›r›r
ka ders projesi, akademik müfredat içerisine seçme- MYO’lar meslek
li derslerin eklenmesi ile hayata geçmifltir.” Üniversite ayn› zamanda vizyon anlam›na geli-
Dersin ad› markan›n ismiyle bafll›yor ve müfreda- yor. Tayfun Kaynafl, üniversitelerin ö¤rencilerin
t›n içeri¤ini marka belirliyor. Dersi alan ö¤rencilere gündemi yorumlama, gelece¤e bak›fl›nda vizyon
bir ya da iki yar›y›l söz konusu markan›n kendi pro- kazand›rd›¤›n›, MYO’lar›n ise vizyon kazand›r›rken
fesyonel yöneticileri e¤itim veriyor. Derslerin en az ayn› zamanda meslek sahibi yapt›¤›n› söylüyor. Ö¤-
yüzde 75’inin kurum yöneticileri taraf›ndan üniversi- rencilerin MYO’lar› tercih etti¤inde ilk ifl olarak 4
tede, en az yüzde 10’unun kurumun ev sahipli¤inde y›ll›k üniversiteye geçifl yapmaya çal›flt›¤›n›n alt›n›
verilmesi sa¤lan›yor. çizen Kaynafl, “Oysa buras› meslek edindirme yeri.
Meslek edinmek istiyorsan verdi¤imiz e¤itim yeter-
Özel sektöre entegrasyon li. Ayr›ca flunu belirtmek gerekir üniversite bir kül-
Kaynafl’›n bir vurgusu da sahaya entegre olmak- tür, bir vizyondur, bu vizyonu edinmek için 2 y›ll›k
la ilgili ve flöyle: “‹KÜ MYO’nin yürüttü¤ü bir di¤er bir okul çat›s›nda buluflmak yeterlidir” diyor.
72 KobiEfor Haziran 2018