Page 57 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 57

Türk iflletmelerinin yurtd›fl›na ifl yapabilmek için  yaz›l› kültürünün temel tafl› haline gelmifl bir sis-
          etik kültürü benimsemifl olmalar›, bu konudaki   temde toplan›r.
          uluslararas› mevzuat› takip ediyor ve buna uygun ifl  ‹letiflim araçlar›ndaki geliflme, sosyal bilincin
          yap›yor olmalar›, etik ve uyum program› oluflturup  özellikle etkin kaynak kullan›m› yönünde güçlen-
          bu programlar›n› belirli aral›klarla güncelliyor ve  mesi, sadece müflterilerinizin de¤il çal›flanlar›n›z›n
          kurum içi e¤itimlerle program›n iletiflimini her se-  da flirketinizden beklentilerini de¤ifltiriyor. Bu bek-
          viyede sa¤l›yor olmalar› gerekmektedir. Dolay›s›yla  lentilere ne kadar karfl›l›k verdi¤iniz, verdi¤iniz
          bu durum büyük flirketlerin tedarikçisi ve/veya pay-  karfl›l›¤›n iletiflimini nas›l yapt›¤›n›z, flirketinizi yö-
          dafl› olan/olmak isteyen KOB‹leri çok yak›ndan ilgi-  netirken fleffafl›k, hesap verebilirlik, sorumluluk
          lendiriyor.                                     gibi ilkelere ne kadar uydu¤unuz ve bunlar›n top-
                                                          lum taraf›ndan nas›l alg›land›¤› flirket itibar›n›z›n
            ‹fl eti¤i ve itibar›n markalaflma süreci,       bileflenleri haline geldi. ‹tibar bir flirketin fiyatlan-
            ticaret, iflbirlikleriyle iliflkisini           d›rma politikalar›ndan müflteri sadakatine, kalifiye
            aç›klar m›s›n›z?                              ve tecrübeli personele ulaflmadan, çal›flan sadaka-
            Yukar›da ifl eti¤i penceresinden bak›ld›¤›nda bir  tine birçok alanda flirket verimini do¤rudan etkile-
          flirketin do¤ru, fleffaf, dürüst, hesap verebilir, gü-  yen bir unsur. Dolay›s› ile sonuçlar› ölçülebilen bir
          venilir ve adil ifl yapma yükümlülü¤ünden bahset-  flirket de¤eri. Sonuç olarak ifl eti¤i ve bunun ç›kt›s›
          tik. ‹fl eti¤ini oluflturan unsurlar›n tamam› bir flir-  olan itibar, günümüzde, özellikle ölçülebilir de¤er-
          ketin tüm fonksiyonlar›nda oldu¤u gibi verilere da-  ler olmalar›n›n sonucunda, soyut kavramlar ol-
          yal› bilimsel yöntemlerle idare edilmesi gereken,  maktan uzaklaflm›flt›r.
          raporlanan, sürekli bir geliflim içinde olan, flirketin  Bu kavramlar›n önemi anlafl›ld›kça ve uluslara-




















            YAYINLAR                      dan da okunabilmektedir.         l Hediye ve A¤›rlama
                                            INbooks                          Politikalar›
             INmagazine                     ‹fl eti¤i, uyum, sürdürülebilir-  l KOB‹’lerde Yolsuzlukla
             Türkiye’nin ifl eti¤i konulu ilk  lik, fleffafl›k vb. konularda refe-  Mücadele
           dergisi olma özelli¤ini tafl›yan 3  rans kitaplar serisidir.     l Rekabet Hukuku
           ayl›k dergimiz güncel etik ve    INguide                        l Dan›flma / ‹hbar Hatt›
           uyum geliflmelerin yan› s›ra fel-  Etik ve Uyum Yöneticilerine   l Siber Etik & Uyum Rehberi
           sefe, sosyoloji ve davran›flsal ba-  günlük hayatlar›nda k›lavuzluk  l Sosyal Medya
           k›fl aç›s›yla da yolsuzluk ve suis-  edecek rehberler serisidir.  l Vaka Çal›flmalar› 1
           timal konular›n›n incelendi¤i    l Etik Kültürü                 l Vaka Çal›flmalar› 2
           makaleler içermektedir. Bugü-    l Etik Kod                     l Kolektif Eylem
           ne kadar 40’› aflk›n yazar›n 300’ü  l Etik Raporlamas› Rehberi
           aflk›n makale ve yaz›s› ile toplam  l Ç›kar Çat›flmalar›
           12 adet INmagazine ç›km›flt›r.    l Ölçme ve De¤erlendirme
           Dergimiz ayr›ca online platform-  l Etik Kurulu Rehberi

                                                                                     Nisan 2018 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62