Page 55 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 55
çal›fl›r. fiirketlerin etik de¤erlere dayanan yönetim
biçimini sa¤layabilmeleri için iç içe geçmifl ve bir- TE‹D hakk›nda;
birleri ile sürekli etkileflim halinde bir yap› sa¤la-
Özel sektör odakl› bir der-
malar› gerekir.”
nek olan TE‹D, üyelerine sa-
Türkiye’de faaliyet gösteren flirketlerin tüm
dece ifl eti¤i politikas› olufl-
fonksiyonlar›nda ifl yapma biçimindeki temel unsu-
turma ve uygulamada yard›m
run etik kültür olmas›n› sa¤lamak ve bu alanda en
ve rehberlik etmekle kalma-
iyi uygulamalara sahip flirketlerin geliflimine des-
y›p, flirket etik de¤erlerinin ve politikalar›n›n
tek olurken; bu flirketlerin ve derne¤imizin tecrü-
tüm idari ve ticari fonksiyonlar taraf›ndan be-
belerini Türkiye’nin her köflesindeki kurum ve ku-
nimsenmesi, bir ifl yapma biçimi haline getiril-
rulufllara yans›tabilmek, TE‹D’in kuruluflundaki he-
mesi için destek vermektedir. Bu amaç do¤rul-
deflerdendir.
tusunda ifl eti¤i ve uyum konular›nda bütüncül
bir yaklafl›mla, iyi uygulamalar araflt›r›l›r ve in-
celenir, düzenli olarak güncellenip paylafl›l›r.
Etik ve ‹tibar Derne¤i Kurumsal Üyeleri, Tür-
kiye Cumhuriyeti GSMH’n›n %15’ini oluflturan ve
200 binin üzerinde çal›flana istihdam sa¤layan
yerli ve yabanc› sermayeli çok uluslu flirketler-
den meydana gelen karma bir gruptan oluflur.
TE‹D’in Ocak 2018 itibariyle 130’u aflk›n kurum-
sal üyesi bulunmaktad›r.
getiren kurulufllar sa¤lam bir flekilde yoluna de-
vam ederken bu düflüncede olmayan firmalar s›-
k›nt›lar yafl›yor. TE‹D fleffaf ve ulafl›l›r bir dernek.
Türkiye için etik ve itibar alg›s›n›n en üst seviyede
oluflmas› ve fark›ndal›k yarat›lmas› amac›yla ku-
rum ve kurulufllar› destekleyici faaliyetler yürüt-
meye devam ediyoruz.
Hedefleriniz do¤rultusunda Türkiye’de fiirketlerin tüm faaliyetlerinde
geldi¤iniz aflama nedir? etik olmas›n›n art›lar› nedir,
Kurulufl dönemimize k›yasla, ifl dünyas›nda neden tercih edilmelidir?
etik ve itibar alg›s› oluflturmak ve fark›ndal›k ya- Bir flirketin de¤eri y›l sonunda aç›klad›¤› finansal
ratmakta önemli ilerleme kaydetti¤imizi düflünü- verilerin çok ötesindedir. fiirketler sadece çal›flan-
yoruz. Di¤er yandan almam›z gereken mesafele- lar› ve hissedarlar›n› de¤il içinde bulunduklar› eko-
rin de bilincindeyiz. nomik ve sosyal çevreyi, en uzak paydafllar›na ka-
Her y›l binlerce küçük ve orta ölçekli flirket ku- dar etkileyen yap›lar haline geldiler. Son y›llarda
ruluyor. Gerekli kalite uyumluluk altyap›s› ve fonk- dünyan›n büyük ekonomik merkezlerinde yaflanan
siyonel prosedürler kaleme al›nmadan kurulan flir- ifl dünyas› odakl› krizlerin, çok uzaklardaki çiftçinin
ketlerde hayati konularda eksiklikler oluflabiliyor. hayat›n› bile altüst etti¤ine tan›k olduk. Bununla
Ya da asl›nda çok önemli olan detaylar, flirketin de- birlikte etik flirketlerin bu kararlar› sebebiyle de¤er
¤erleri aras›nda yer almayabiliyor. Bu gibi durum- kaybetti¤i yarg›s› do¤ru da de¤ildir.
larda flirketlere rehber olabilecek, onlara yol gös- Etisphere Institute her y›l dünyan›n en etik 100
terecek kar amac› gütmeyen, savunuculuk misyonu flirketini aç›klar (World Most Ethical Companies In-
üstlenmifl kurumlara ihtiyaç do¤uyor. “Etik ve ‹ti- dex-WME). Bu endekste yer alan flirketlerin, 2005-
bar Yönetimi” gibi kavramlar› özümseyen, bu kav- 2013 y›llar› aras›nda istisnas›z her sene, Stan-
ramlara odaklanan ve bunu ifl yapma biçimi haline dard&Poors 500 ve Futsee 100‘de yer alan rakiple-
Nisan 2018 KobiEfor 55