Page 55 - KobiEfor_Nisan_2018
P. 55

çal›fl›r. fiirketlerin etik de¤erlere dayanan yönetim
          biçimini sa¤layabilmeleri için iç içe geçmifl ve bir-  TE‹D hakk›nda;
          birleri ile sürekli etkileflim halinde bir yap› sa¤la-
                                                              Özel sektör odakl› bir der-
          malar› gerekir.”
                                                           nek olan TE‹D, üyelerine sa-
            Türkiye’de faaliyet gösteren flirketlerin tüm
                                                           dece ifl eti¤i politikas› olufl-
          fonksiyonlar›nda ifl yapma biçimindeki temel unsu-
                                                           turma ve uygulamada yard›m
          run etik kültür olmas›n› sa¤lamak ve bu alanda en
                                                           ve rehberlik etmekle kalma-
          iyi uygulamalara sahip flirketlerin geliflimine des-
                                                           y›p, flirket etik de¤erlerinin ve politikalar›n›n
          tek olurken; bu flirketlerin ve derne¤imizin tecrü-
                                                           tüm idari ve ticari fonksiyonlar taraf›ndan be-
          belerini Türkiye’nin her köflesindeki kurum ve ku-
                                                           nimsenmesi, bir ifl yapma biçimi haline getiril-
          rulufllara yans›tabilmek, TE‹D’in kuruluflundaki he-
                                                           mesi için destek vermektedir.  Bu amaç do¤rul-
          deflerdendir.
                                                           tusunda ifl eti¤i ve uyum konular›nda bütüncül
                                                           bir yaklafl›mla, iyi uygulamalar araflt›r›l›r ve in-
                                                           celenir, düzenli olarak güncellenip paylafl›l›r.
                                                              Etik ve ‹tibar Derne¤i Kurumsal Üyeleri, Tür-
                                                           kiye Cumhuriyeti GSMH’n›n %15’ini oluflturan ve
                                                           200 binin üzerinde çal›flana istihdam sa¤layan
                                                           yerli ve yabanc› sermayeli çok uluslu flirketler-
                                                           den meydana gelen karma bir gruptan oluflur.
                                                           TE‹D’in Ocak 2018 itibariyle 130’u aflk›n kurum-
                                                           sal üyesi bulunmaktad›r.

                                                          getiren kurulufllar sa¤lam bir flekilde yoluna de-
                                                          vam ederken bu düflüncede olmayan firmalar s›-
                                                          k›nt›lar yafl›yor. TE‹D fleffaf ve ulafl›l›r bir dernek.
                                                          Türkiye için etik ve itibar alg›s›n›n en üst seviyede
                                                          oluflmas› ve fark›ndal›k yarat›lmas› amac›yla ku-
                                                          rum ve kurulufllar› destekleyici faaliyetler yürüt-
                                                          meye devam ediyoruz.

            Hedefleriniz do¤rultusunda Türkiye’de           fiirketlerin tüm faaliyetlerinde
            geldi¤iniz aflama nedir?                         etik olmas›n›n  art›lar› nedir,
            Kurulufl dönemimize k›yasla, ifl dünyas›nda       neden tercih edilmelidir?
          etik ve itibar alg›s› oluflturmak ve fark›ndal›k ya-  Bir flirketin de¤eri y›l sonunda aç›klad›¤› finansal
          ratmakta önemli ilerleme kaydetti¤imizi düflünü-  verilerin çok ötesindedir. fiirketler sadece çal›flan-
          yoruz. Di¤er yandan almam›z gereken mesafele-   lar› ve hissedarlar›n› de¤il içinde bulunduklar› eko-
          rin de bilincindeyiz.                           nomik ve sosyal çevreyi, en uzak paydafllar›na ka-
            Her y›l binlerce küçük ve orta ölçekli flirket ku-  dar etkileyen yap›lar haline geldiler. Son y›llarda
          ruluyor. Gerekli kalite uyumluluk altyap›s› ve fonk-  dünyan›n büyük ekonomik merkezlerinde yaflanan
          siyonel prosedürler kaleme al›nmadan kurulan flir-  ifl dünyas› odakl› krizlerin, çok uzaklardaki çiftçinin
          ketlerde hayati konularda eksiklikler oluflabiliyor.  hayat›n› bile altüst etti¤ine tan›k olduk. Bununla
          Ya da asl›nda çok önemli olan detaylar, flirketin de-  birlikte etik flirketlerin bu kararlar› sebebiyle de¤er
          ¤erleri aras›nda yer almayabiliyor. Bu gibi durum-  kaybetti¤i yarg›s› do¤ru da de¤ildir.
          larda flirketlere rehber olabilecek, onlara yol gös-  Etisphere Institute her y›l dünyan›n en etik 100
          terecek kar amac› gütmeyen, savunuculuk misyonu  flirketini aç›klar (World Most Ethical Companies In-
          üstlenmifl kurumlara ihtiyaç do¤uyor. “Etik ve ‹ti-  dex-WME). Bu endekste yer alan flirketlerin, 2005-
          bar Yönetimi” gibi kavramlar› özümseyen, bu kav-  2013 y›llar› aras›nda istisnas›z her sene, Stan-
          ramlara odaklanan ve bunu ifl yapma biçimi haline  dard&Poors 500 ve Futsee 100‘de yer alan rakiple-
                                                                                     Nisan 2018 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60