Page 75 - KobiEfor_Subat_2018
P. 75

Türkiye-Bulgaristan Ticareti

           Y›l           ‹hracat $ / Bin   ‹thalat $ / Bin     Hacim $ / Bin
           2014          2.040.157         2.846.185      4.886.341
           2015          1.675.928         2.254.180      3.930.108
           2016          2.383.500         2.142.523      4.526.023
           2016 / (1-10 )  1.970.180       1.734.302      3.704.482
           2017 / (1-10 )  2.312.834        2.251.808     4.564.643

          ç›kar›lmas› do¤rultusunda çal›flm›flt›r. Ayr›ca özel-  nucular için oldukça yumuflak ve uyumludur.
          lefltirmelere de önem verilece¤i vurgulanm›flt›r.  Franchise giriflimi için özel bir kay›t veya devlet iz-
            Perakendecilik: Artan rekabet, karl›l›k ve pazar  ni gerekmemektedir.
          pay› ortam›nda, mevcut AVM’ler kendilerini ay›rt  Türkiye-Bulgaristan yat›r›m iliflkileri: Türk ya-
          edici özelliklerini ortaya ç›karmak ve sürdürmek  t›r›mlar›n›n yelpazesi genifltir. Turizm, bankac›l›k,
          durumundad›rlar. Bu nedenle de kirac› bilefliminin  tekstil ve haz›r giyim, ev aletleri, oto yedek parça,
          iyilefltirilmesi yönünde The Mall ve Mall of Sofia, en  ulaflt›rma, alüminyum, pvc, g›da, su flifleleme,
          çok farkl› kirac› ilavesi gerçekleflen AVM’ler ol-  odun iflleme yat›r›m yap›lan sektörlerin baflta ge-
          mufltur (s›ras›yla yüzde 5 ve yüzde 3).          lenleridir.
            Ana caddelerdeki lokasyonlara olan talep güç-   Bulgaristan’a ihraç ürünlerimiz: Örme veya
          lüdür. Ana talep moda ve ayakkab›, eczane, orga-  krofle mensucat, sentetik filament ipliklerinden do-
          nik g›da sektörlerindeki perakendecilerden gel-  kunmufl mensucat, di¤er örme veya krofle mensu-
          mektedir.                                       cat, tek tek kaplanm›fl liflerden oluflan fibe sentetik
            Beklentiler: Büyük projelerin rekabeti Sofya ve  devams›z liflerden di¤er dokunmufl mensucat ti-
          di¤er büyük kentlerde perakende sektörünün      flörtler, fanilalar, atletler, kaflkorseler ve di¤er iç
          kapsam›n› geniflletecektir. Di¤er taraftan yüksek  giyim eflyas›, kad›nlar ve k›z çocuklar için bluzlar,
          ve orta s›n›f markalar piyasaya canl›l›k getiren ana  gömlekler ve gömlek-bluzlar, kazaklar, süveterler,
          kaynak olmaya devam edecektir. H›zl› geliflen tü-  h›rkalar, yelekler ve benzeri eflya, erkekler ve er-
          ketici ürünleri sektörünün dönüflümü perakende   kek çocuk için tak›m elbise, tak›m, ceket, blazer,
          sektörü g›da marketleri bölümüne bask›s›n› sür-  pantolon, tulum ve flort.
          dürecektir. Bulgaristan perakende sektörü, franc-  Sertlefltirilmemifl vulkanize kauçuktan di¤er efl-
          hise ma¤azalar›nda ola¤an bir flekilde sunulan ve  ya, bak›r cevherleri ve konsantreleri, izole edilmifl
          uluslararas› boyutta sat›lan pek çok ürün ve hiz-  teller, kablolar ve di¤er elektrik iletkenler; bak›r
          mete haz›rd›r. Bulgaristan’daki tüketiciler, kalite-  döküntü ve hurdalar›, karayolu tafl›tlar› için aksam,
          li ürün, uygun fiyat ve iyi hizmet bileflimini sunan  parça ve aksesuarlar, plastikten hortumlar, boru-
          perakendeciler aramaktad›r. Yerli giriflimciler de  lar ve ba¤lant› elemanlar› (manflon, nipel, dirsek,
          pazarlama ve yönetim uzmanl›¤› kazanmaya is-    flanfllar, vb.) demir veya alafl›ms›z çelikten yass›
          teklidirler. Yerel kanunlar yabanc› franchise su-  hadde ürünleri.


























                                                                                     fiubat 2018 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80