Page 89 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 89

REEL SEKTÖR



           TÜS‹AD, sanayide dijital dönüflümü gündeme al›yor

              TÜS‹AD'›n “fieffaf tedarik zinciri”                        bir Türkiye sanayisidir. Y›llar içeri-
           odakl› “Sanayide Dijital Dönüflüm                             sinde bu alanda önemli geliflmeler
           Günleri” etkinli¤i, Sanayi ve Teknolo-                       kaydettik. Ancak Türkiye sanayisi ha-
           ji Bakan› Mustafa Varank'›n kat›l›-                          len a¤›rl›kla düflük ve orta-düflük
           m›yla, TÜS‹AD Genel Merkezi'nde                              teknoloji ile üretim yap›yor. TÜS‹AD
           düzenlendi. Sanayi ve Teknoloji Ba-                          olarak biz, orta teknoloji tuza¤›ndan
           kan› Mustafa Varank ile birlikte                             kurtulman›n çaresini 4. Sanayi Devri-
           Cumhurbaflkanl›¤› Dijital Dönüflüm   Mustafa             Erol  mi'nin ülkemizde de gerçekleflmesi
           Ofisi Baflkan› Ali Taha Koç, Sanayi ve  Varank        Bilecik  olarak tan›ml›yoruz. Bunun en
           Teknoloji Bakan Yard›mc›lar› Çetin                           önemli ad›mlar›ndan biri, dijital dö-
           Ali Dönmez ve Mehmet Fatih Kac›r                             nüflüm yolculu¤unda flirketlerimizin
           ile Ar-Ge Teflvikleri Genel Müdürü Bilal Macit top-  do¤ru ve sistematik ad›mlar atmalar›n› sa¤lamak-
           lant›ya kat›ld›.                                t›r. Bu hedefimizde baflar›ya ulaflmam›z›n olmazsa
              Türkiye ekonomisinin içinden geçti¤i bu zorlu dö-  olmaz›, dönüflümü destekleyecek ekosistemi bü-
           nemde, sanayimizin dijital dönüflümünün önemine  tüncül bir flekilde tesis etmektir. Bu amaçla öner-
           dikkat çeken TÜS‹AD Yönetim Kurulu Baflkan› Erol  di¤imiz bir modeli de (Kümelenme Tabanl› Mükem-
           Bilecik flu aç›klamay› yapt›: “Ekonomimizdeki a¤r›y›  meliyet Merkezi) say›n Bakan›m›z’la paylaflma f›r-
           dindirmek için yeniden dengeli ve sürdürülebilir bir  sat›n› bulduk. Bu modelin, say›n Bakan›m›z’›n des-
           büyüme sürecine süratle dönmemiz  gerekiyor. Kufl-  te¤iyle ve ekibinin katk›lar›yla ülkemizin kalk›nma
           kusuz bunun en önemli dinamosu güçlü ve yetkin  süreçlerine fayda sa¤layaca¤›na inan›yoruz.”


             IFC , Türkiye’de 1.1 milyar                    OSD: “Devletimiz ilk ad›m› att›”
             dolarl›k yat›r›m yapt›                            Otomotiv sektöründeki özel

                                                             tüketim vergisi (ÖTV) matrah
               Dünya Bankas› Grubu kuruluflu IFC, içinde Tür-  limitlerinin yeniden belirlen-
            kiye’nin de bulundu¤u Avrupa ve Orta Asya Bölge-  mesine iliflkin Cumhurbaflka-
            si’nde faaliyetlerini geniflletti. IFC bölgede ekono-  n› karar›, Resmi Gazete’de ya-
            milerin çeflitlendirilmesi, küçük ve orta boyuttaki  y›mland›. Böylece ucuz, orta
            iflletmelere finansman sa¤lanmas› ve iklim de¤i-  ve yüksek fiyatl› araçlardaki
            flikli¤i ile mücadele için toplam 2.9 milyar dolar  vergi yükü fiilen düflmüfl oldu.  Haydar Yenigün
            tutar›nda yat›r›m gerçeklefltirdi.                Buna göre, motor silindir hac-
               30 Haziran’da sona eren 2018 mali y›l›nda böl-  mi 1600 cc ve alt› araçlar için ÖTV matrah›n›n alt
            gede yap›lan yat›r›mlar›n 2.26 milyar dolarl›k tuta-  limiti yüzde 52 art›flla 46 bin TL’den 70 bin TL’ye,
            r› IFC’nin kendi kaynaklar›ndan, 680 milyon dolar-  üst limiti ise yüzde 50 art›flla 80 bin TL’den 120
            l›k k›sm› ise sendikasyon kredileri ile baflka finan-  bin TL’ye yükseltildi.
            sal kaynaklardan sa¤land›. IFC Avrupa ve Orta As-  ÖTV matrah›n›n yeniden düzenlenmesinin pozi-
            ya Bölgesi Direktörü Wiebke Schloemer flunlar›    tif bir geliflme oldu¤unu kaydeden Otomotiv Sana-
            söyledi: “Önceli¤imiz fakirli¤in yüksek oldu¤u baz›  yii Derne¤i (OSD) Yönetim Kurulu Baflkan› Haydar
            ülkelerde özel sektörün geliflimini desteklemek,  Yenigün; “Hazine ve Maliye Bakanl›¤›’m›zla yapt›-
            orta gelir düzeyindeki ülkelerde de inovasyon ve  ¤›m›z görüflmeler do¤rultusunda sektöre can su-
            rekabetçili¤in artmas›, enerji verimlili¤inin yük-  yu olacak ilk ad›m h›zla at›ld›. Zaten halihaz›rda
            seltilmesi ve sürdürülebilir kentsel altyap› proje-  pozitif bir haz›rl›k içinde olan bakanl›¤›m›z, bizleri
            lerinin desteklenmesi olacak.” Avrupa ve Orta As-  kabul edip sektörel anlamda hassasiyetlerimize
            ya Bölgesi’nde yat›r›mlardan en fazla pay› alan ül-  h›zla kulak vererek gereken dolayl› ÖTV indirimini
            kelerin bafl›nda Türkiye geldi. IFC Türkiye’de 1.1  hayata geçirdi. At›lan bu ad›m› çok de¤erli buluyor
            milyar dolar, Romanya’da 336.4 milyon dolar, S›r-  ve sektör ad›na devletimize gönülden teflekkür
            bistan’da 190.5 milyon dolar, Ukrayna’da 129.1   ediyoruz. Binek otomobillere yönelik söz konusu
            milyon dolar ve Kazakistan’da 11.5 milyon dolar  düzenlemenin yan› s›ra hafif ve a¤›r ticari araçlar
            uzun vadeli yat›r›m gerçeklefltirdi. IFC ayr›ca Tür-  için de benzer düzenlemelerin k›sa sürede hayata
            kiye’de 938 milyon dolar tutar›nda k›sa vadeli tica-  geçirilip aç›klanaca¤›ndan hiç flüphemiz yok”
            ret finansman› temin etti.                       aç›klamas›nda bulundu.

                                                                                       Ekim 2018 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94