Page 86 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 86

LOJ‹ST‹K



           U.N. Ro-Ro ‘scrubber’
           yat›r›m› yapacak

              Danimarkal› denizcilik devi DFDS’nin
            geçti¤imiz Haziran ay›nda sat›n ald›¤› in-
            termodal tafl›mac›l›k alan›nda faaliyet gös-
            teren Türkiye’nin en büyük ro-ro flirketi              sel mevzuata uyumlu hale gelecek.
            U.N. Ro-Ro, çevre için önemli bir ad›m att›.  Niels     DFDS CEO'su Niels Smedegaard; "2020
              U.N. Ro-Ro, 2020 y›l›n›n Ocak ay›nda  Smedegaard    küresel sülfür yönetmeli¤i için Akdeniz'deki
            sülfür oran›n›n azalt›lmas›n› hedefleyen              yeni gemi a¤›m›z için haz›rl›klara bafllam›fl
            yeni çevre yönetmeli¤ine uyum sa¤lamak amac›yla  olmaktan dolay› mutluyuz. Bu yat›r›m, limanlara ve
            Türkiye ile ‹talya, Yunanistan ve Fransa aras›nda  k›y›lara yak›n yerlerde yaflayan insanlar için sa¤l›k
            sefer yapan 12 Ro-Ro gemisi için “scrubber” olarak  ve çevre aç›s›ndan faydal› olmakla kalmayacak, ay-
            bilinen gaz yal›t›m sistemi yat›r›m› yapacak. 300  n› zamanda gaz yal›t›m teknolojisi üzerindeki engin
            milyon TL’lik yat›r›mla 2020 itibariyle DFDS Akde-  bilgi ve deneyimimiz sayesinde eriflece¤imiz ope-
            niz ‹fl Birimi’ne ba¤l› U.N. Ro-Ro’nun tüm gemileri  rasyonel ve finansal sinerjiyi de yans›tacak" diye
            sülfür emisyonunu k›s›tlamaya yönelik yeni küre-  konufltu.

           Ayd›nl› Grup yeni                    MNG Kargo ile Diyarbak›r Ticaret ve
           lojistik merkezinin                  Sanayi Odas› (DTSO) iflbirli¤i yapt›

           temellerini att›                                                          DTSO’ya ba¤l› 15.244
                                                                                   flirket MNG Kargo’nun
                                                                                   sundu¤u özel indirim
                                                                                   imkanlar›ndan yararla-
                                                                                   nabilecek. MNG Kargo
                                                                                   Genel Müdürü Boran
              Ayd›nl› Grup Haz›r Giyim A.fi.’nin                                    Uzun,  “‹çinde bulundu-
           ihtiyaçlar›n› karfl›lamak ve daha et-                                    ¤umuz dönemde yerli
           kin bir lojistik yap›land›rmas›n›n                                      üreticilerin desteklen-
                                                mesi, baflta KOB‹’lerimiz olmak üzere her sektörden flirkete ma-
           oluflturulmas› amac›yla hayata geçi-
                                                liyet avantaj› oluflturacak çözümler oluflturulmas› son derece
           rilmesi planlanan projenin temelleri
           at›ld›. Bünyesinde yer alan U.S. Polo  önemli” dedi. DTSO Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s› Ercan
           Assn., Cacharel ve Pierre Cardin     Tay›nlamak ise üyelerinin  finansal alanda menfaatleri do¤rultu-
           markalar›n›n depolama ve sevkiyat    sunda çözümler gelifltirmeye çaba gösterdiklerini ifade etti.
           ihtiyaçlar›n›n tek bir noktadan karfl›-
           lanmas› amac›yla 110 dönümlük bir    GEFCO TürkTraktör için dünya ve ay
           arazi üzerine kurulu 4 bloktan olu-  aras› mesafeden fazla yol katedecek
           flan, Halkal› ve Çerkezköy gümrükle-
           rine, Ayd›nl› Grup merkezine ve Te-    GEFCO, TürkTraktör’ün Sakarya’daki Erenler Fabrikas›’ndan
           kirda¤ liman›na gönderim sa¤laya-   ya da GEFCO Lojistik Aktürk Araç Deposu’ndan ç›k›fl› yap›lan
           cak Silivri Lojistik Merkezi’nin inflaat  traktör ve biçerdöverlerin tüm Türkiye’de 70 noktaya ve son tü-
           çal›flmalar›na h›zla devam ediliyor.  keticiye tafl›malar›n› üstleniyor. Proje kapsam›nda, GEFCO ekip-
              Ayd›nl› Grup bünyesinde yer alan  leri senede 450.000 km yol yapacak. GEFCO; TürkTraktör’e hem
           Ayd›nl› ‹nflaat A.fi. taraf›ndan 2021  maliyet hem de zaman aç›s›ndan fayda sa¤layabilmek için farkl›
           y›l› sonu itibariyle tamamlanmas›   nakliye türleri kullanacak. Optimum verimlili¤in ana hedef oldu-
           planlanan Silivri Lojistik Merkezi,                                  ¤u projenin en az 3 y›l sür-
           Grup’un 2023 hedeflerine ulaflma-                                     mesi planlan›yor. GEFCO
           s›nda önemli bir rol oynayacak. Önü-                                 Türkiye Sat›fl & Pazarlama
           müzdeki 5 y›l içerisindeki ciro hede-                                Direktörü Serkan Çelik,
           fini 2.8 milyar TL olarak aç›klayan                                  “GEFCO olarak, müflterile-
           Grup, toplam ihracat pay›n› yüzde                                    rimizin güvenini kazanmak
           24’e ç›kartarak 2023 y›l›nda 672.3                                   ve onlara de¤er yaratmak
           milyon TL’lik ihracat hedefliyor.                                    en büyük önceli¤imiz” dedi.
           86 KobiEfor Ekim 2018
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91