Page 61 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 61

UZMAN



                                     “Gündelik sorunlardan uzaklaflmal›,

                                     strateji gelifltirmeliyiz”

                                   D         e¤erli okurlar,            flece¤ini söylüyor. Yine benzer flekil-
                                             TOSYÖV ve KOSGEB katk›la-
                                                                        de önümüzdeki birkaç y›l içinde bir-
                                                                        çok iflin yaz›l›m ve yapay zekâ ile oto-
                                             r›yla bu y›l XIII.’sü gerçek-
                                             lefltirilen KOB‹ Zirvesi, her
                                                                        Bir elektronik devi, de¤iflim ça¤›nda
                                     y›l ç›tay› biraz daha yukar› tafl›may›  matiklefltirilece¤i ön görülüyor.
           Buket Emino¤lu            baflaran baflar›l› ve etkili bir organi-  BT ve ifl liderlerinin nas›l birlikte ça-
           Pilavc›                   zasyon. ‹fl dünyas›n›n de¤erli temsil-  l›flt›¤›n› ortaya koymak için ‹ngilte-
                                     cilerinin ortak hedeflerle biraraya  re’de orta ve büyük ölçekli kurumlar-
           KalDer Yönetim Kurulu
                                     geldi¤i bu oluflumda yeralmaktan    da çal›flan 132 k›demli BT yöneticisiy-
           Baflkan›                   KalDer olarak son derece mutluyuz.  le online bir araflt›rma gerçeklefltirdi.
                                     Bu yaz›mda zirvede de dile getirdi¤im  Araflt›rma sonuçlar› Türkiye’deki KO-
                                     önemli hususlar› sizlerle paylaflmak  B‹ ekosisteminin dijitalleflmeden
           KOB‹’lerin günlük         istedim.                           beklentileri üzerine ifle yarar fikirler
           sorunlar içerisinde       Türk imalât sanayinin can damar› ko-  veriyor.
           kaybolmak ya da           numunda olan küçük ve orta ölçekli  Araflt›rmaya göre masraflar› düflür-
                                     iflletmeler, ‘Yeni Dünya’ düzeninde  mek, çal›flan üretkenli¤ini art›rmak,
           onlar› arka plana
                                     varolma mücadelesi vermenin yan›s›-  müflteri hizmetlerini gelifltirmek KO-
           itmek yerine,             ra entegrasyon, görünebillirlik, uygu-  B‹’lerin önde gelen öncelikleri ara-
           kendilerine ayna          lanabilirlik, yönetiflim, dijitalleflme,  s›nda. Kurum içinde iflbirli¤ini art›r-
                                     de¤iflim, ölçeklendirme gibi birçok  man›n KOB‹’lerin önemli ifl öncelikle-
           tutmas› ve
                                     yeni kavram ile tan›flmaktad›r. Bafl  ri aras›nda yer ald›¤›n› da görüyoruz.
           sorunlar›n›n fark›na      döndürücü bir h›zla ekosistemin bu  Yine araflt›rmaya göre geçti¤imiz üç
           varmas› gerekiyor.        s›n›r tan›maz kavramlar›yla yüzleflen  y›l içinde KOB‹’lerin yüzde 77’si video
                                     sanayiciler, kendilerini zorlayan bu  konferans ve dijital iflbirli¤i araçlar›-
           ‘Dünya’y› sezerek,
                                     kavramlara direnç gösterebildikleri  na yat›r›m yapm›fl. Kurumlar›n yüzde
           anlayarak gelece¤i        gibi bazen de ibretlik ma¤lubiyetler  75’i Slack ve Sharepoint gibi iflbirli¤i
           planlamaya                yaflay›p, baflar›s›z olmaktad›rlar.   platformlar›n› kullan›yor. Araflt›rma-
           odaklanmal›,              fiüphesiz bu deneyimler de sa¤lam   ya kat›lan flirketlerin yüzde 46’s› es-
                                     ad›mlarla ilerleyebilmenin gerekle-  nek çal›flma politikalar›n› destekliyor.
           kaynaklar›n› bu
                                     rindendir. Çünkü baflar›s›zl›klarla  Kurumlar›n yüzde 38’i d›fl kaynak kul-
           plan çerçevesinde         yüzleflme kültürü, ço¤u zaman bafla-  lan›m›na yat›r›m yap›yor. KOB‹’lerin
           yönlendirmelidir.         r› öyküleri anlat›m›ndan daha ayd›n-  yüzde 35’i sanal stratejiler ile co¤rafi
                                     lat›c› ve ö¤retici olabilmektedir.   olarak da¤›t›m ekipleri yönetmek için
           Tüm ‘Dünya’n›n
                                     Halen daha geleneksel yöntemlerle  yat›r›m yapm›fl. Kurumlar›n yüzde
           yak›ndan takip etti¤i     yönetilmeye çal›fl›lan iflletmeler aç›-  22’si ise artan say›daki geçici ve yar›
           dijital dönüflüm           s›ndan düflünürsek bu sonuç sizce   zamanl› çal›flanlar için yat›r›m yapt›-
           aflamas›n›                 sürpriz mi? Ezberlerimizi bozmadan,  ¤›n› ifade etmifl.
                                     ekosistemin yap›, ifllev ve kültürünü  Tüm bu yap›lan yat›r›mlar, yaflanan ge-
           yakalamak ve              kavramadan ‘Yeni Dünya’ düzeninin  liflmeler dijital dönüflümün gelip-geçi-
           ça¤dafl dünyada            koflullar›na uyum sa¤lamak mümkün   ci bir trend olmad›¤›n› gözler önüne
           konumlanmak               olabilir mi?                       seriyor. O halde KOB‹’lerin günlük so-
                                     Genç kalifiye çal›flanlar, flirketlerinin  runlar içerisinde kaybolmak ya da on-
           istiyorsak tasar›m,
                                     yeni nesil ifl yap›fl biçimlerini art›k  lar› arka plana itmek yerine, kendileri-
           teknoloji, ölçek,         desteklemesini bekliyor. Bu beklenti-  ne ayna tutmas› ve sorunlar›n›n fark›-
           yönetim anlay›fl›,         ler karfl›lanamay›nca çal›flan sadaka-  na varmas› gerekiyor. ‘Dünya’y› seze-
                                     ti önemli ölçüde azal›yor. Yeni ve ge-  rek, anlayarak gelece¤i planlamaya
           pazar gelifltirme,
                                     leneksel ifl yap›fl biçimlerini en do¤ru  odaklanmal›, kaynaklar›n› bu plan çer-
           sürdürülebilir            flekilde birarada konumland›rabil-  çevesinde yönlendirmelidir.
           üretim, ürün              mek için flirketler, h›zla dijitalleflme-  Tüm ‘Dünya’n›n yak›ndan takip etti¤i
           kefliflerini bir           ye çal›fl›yor.                      dijital dönüflüm aflamas›n› yakala-
                                     Tabii tüm bunlar olurken dijitalleflme  mak ve ça¤dafl dünyada konumlan-
           politika olarak ele       ifl yap›fl biçimlerini ve kurumlardaki  mak istiyorsak tasar›m, teknoloji, öl-
           almal›, strateji          çal›flan profilini h›zla de¤ifltiriyor.  çek, yönetim anlay›fl›, pazar gelifltir-
           gelifltirmeliyiz.          Araflt›rmalar 2020 y›l›na kadar beyaz  me, sürdürülebilir üretim, ürün ke-
                                     yaka çal›flanlar›n yar›s›n›n ‘freelance’  fliflerini bir politika olarak ele almal›,
                                     yani d›flar›dan çal›flan profiline dönü-  strateji gelifltirmeliyiz.
                                                                                     A€ustos 2017 KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66