Page 61 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 61
UZMAN
“Gündelik sorunlardan uzaklaflmal›,
strateji gelifltirmeliyiz”
D e¤erli okurlar, flece¤ini söylüyor. Yine benzer flekil-
TOSYÖV ve KOSGEB katk›la-
de önümüzdeki birkaç y›l içinde bir-
çok iflin yaz›l›m ve yapay zekâ ile oto-
r›yla bu y›l XIII.’sü gerçek-
lefltirilen KOB‹ Zirvesi, her
Bir elektronik devi, de¤iflim ça¤›nda
y›l ç›tay› biraz daha yukar› tafl›may› matiklefltirilece¤i ön görülüyor.
Buket Emino¤lu baflaran baflar›l› ve etkili bir organi- BT ve ifl liderlerinin nas›l birlikte ça-
Pilavc› zasyon. ‹fl dünyas›n›n de¤erli temsil- l›flt›¤›n› ortaya koymak için ‹ngilte-
cilerinin ortak hedeflerle biraraya re’de orta ve büyük ölçekli kurumlar-
KalDer Yönetim Kurulu
geldi¤i bu oluflumda yeralmaktan da çal›flan 132 k›demli BT yöneticisiy-
Baflkan› KalDer olarak son derece mutluyuz. le online bir araflt›rma gerçeklefltirdi.
Bu yaz›mda zirvede de dile getirdi¤im Araflt›rma sonuçlar› Türkiye’deki KO-
önemli hususlar› sizlerle paylaflmak B‹ ekosisteminin dijitalleflmeden
KOB‹’lerin günlük istedim. beklentileri üzerine ifle yarar fikirler
sorunlar içerisinde Türk imalât sanayinin can damar› ko- veriyor.
kaybolmak ya da numunda olan küçük ve orta ölçekli Araflt›rmaya göre masraflar› düflür-
iflletmeler, ‘Yeni Dünya’ düzeninde mek, çal›flan üretkenli¤ini art›rmak,
onlar› arka plana
varolma mücadelesi vermenin yan›s›- müflteri hizmetlerini gelifltirmek KO-
itmek yerine, ra entegrasyon, görünebillirlik, uygu- B‹’lerin önde gelen öncelikleri ara-
kendilerine ayna lanabilirlik, yönetiflim, dijitalleflme, s›nda. Kurum içinde iflbirli¤ini art›r-
de¤iflim, ölçeklendirme gibi birçok man›n KOB‹’lerin önemli ifl öncelikle-
tutmas› ve
yeni kavram ile tan›flmaktad›r. Bafl ri aras›nda yer ald›¤›n› da görüyoruz.
sorunlar›n›n fark›na döndürücü bir h›zla ekosistemin bu Yine araflt›rmaya göre geçti¤imiz üç
varmas› gerekiyor. s›n›r tan›maz kavramlar›yla yüzleflen y›l içinde KOB‹’lerin yüzde 77’si video
sanayiciler, kendilerini zorlayan bu konferans ve dijital iflbirli¤i araçlar›-
‘Dünya’y› sezerek,
kavramlara direnç gösterebildikleri na yat›r›m yapm›fl. Kurumlar›n yüzde
anlayarak gelece¤i gibi bazen de ibretlik ma¤lubiyetler 75’i Slack ve Sharepoint gibi iflbirli¤i
planlamaya yaflay›p, baflar›s›z olmaktad›rlar. platformlar›n› kullan›yor. Araflt›rma-
odaklanmal›, fiüphesiz bu deneyimler de sa¤lam ya kat›lan flirketlerin yüzde 46’s› es-
ad›mlarla ilerleyebilmenin gerekle- nek çal›flma politikalar›n› destekliyor.
kaynaklar›n› bu
rindendir. Çünkü baflar›s›zl›klarla Kurumlar›n yüzde 38’i d›fl kaynak kul-
plan çerçevesinde yüzleflme kültürü, ço¤u zaman bafla- lan›m›na yat›r›m yap›yor. KOB‹’lerin
yönlendirmelidir. r› öyküleri anlat›m›ndan daha ayd›n- yüzde 35’i sanal stratejiler ile co¤rafi
lat›c› ve ö¤retici olabilmektedir. olarak da¤›t›m ekipleri yönetmek için
Tüm ‘Dünya’n›n
Halen daha geleneksel yöntemlerle yat›r›m yapm›fl. Kurumlar›n yüzde
yak›ndan takip etti¤i yönetilmeye çal›fl›lan iflletmeler aç›- 22’si ise artan say›daki geçici ve yar›
dijital dönüflüm s›ndan düflünürsek bu sonuç sizce zamanl› çal›flanlar için yat›r›m yapt›-
aflamas›n› sürpriz mi? Ezberlerimizi bozmadan, ¤›n› ifade etmifl.
ekosistemin yap›, ifllev ve kültürünü Tüm bu yap›lan yat›r›mlar, yaflanan ge-
yakalamak ve kavramadan ‘Yeni Dünya’ düzeninin liflmeler dijital dönüflümün gelip-geçi-
ça¤dafl dünyada koflullar›na uyum sa¤lamak mümkün ci bir trend olmad›¤›n› gözler önüne
konumlanmak olabilir mi? seriyor. O halde KOB‹’lerin günlük so-
Genç kalifiye çal›flanlar, flirketlerinin runlar içerisinde kaybolmak ya da on-
istiyorsak tasar›m,
yeni nesil ifl yap›fl biçimlerini art›k lar› arka plana itmek yerine, kendileri-
teknoloji, ölçek, desteklemesini bekliyor. Bu beklenti- ne ayna tutmas› ve sorunlar›n›n fark›-
yönetim anlay›fl›, ler karfl›lanamay›nca çal›flan sadaka- na varmas› gerekiyor. ‘Dünya’y› seze-
ti önemli ölçüde azal›yor. Yeni ve ge- rek, anlayarak gelece¤i planlamaya
pazar gelifltirme,
leneksel ifl yap›fl biçimlerini en do¤ru odaklanmal›, kaynaklar›n› bu plan çer-
sürdürülebilir flekilde birarada konumland›rabil- çevesinde yönlendirmelidir.
üretim, ürün mek için flirketler, h›zla dijitalleflme- Tüm ‘Dünya’n›n yak›ndan takip etti¤i
kefliflerini bir ye çal›fl›yor. dijital dönüflüm aflamas›n› yakala-
Tabii tüm bunlar olurken dijitalleflme mak ve ça¤dafl dünyada konumlan-
politika olarak ele ifl yap›fl biçimlerini ve kurumlardaki mak istiyorsak tasar›m, teknoloji, öl-
almal›, strateji çal›flan profilini h›zla de¤ifltiriyor. çek, yönetim anlay›fl›, pazar gelifltir-
gelifltirmeliyiz. Araflt›rmalar 2020 y›l›na kadar beyaz me, sürdürülebilir üretim, ürün ke-
yaka çal›flanlar›n yar›s›n›n ‘freelance’ fliflerini bir politika olarak ele almal›,
yani d›flar›dan çal›flan profiline dönü- strateji gelifltirmeliyiz.
A€ustos 2017 KobiEfor 61