Page 56 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 56
HABER
KOB‹’ler için inovasyonu yal›nlaflt›rmak:
“‹novasyon Bulutu”
Türkiye’de inovasyon
konusunun öncü
isimlerinden ‹stanbul
Geliflim Üniversitesi
Yönetim Biliflim Sistemleri
Bölümü Baflkan› ve
inovaPRO Ar-Ge ve
‹novasyon Projelendirme
Firmas›’n›n Kurucusu
Prof.Dr. B. Aykut Ar›kan ile
isim babas› oldu¤u “Yal›n
‹novasyon” kavram› ve
KOB‹’ler için gelifltirdi¤i
çözüm olan “‹novasyon
Bulutu” üzerine konufltuk.
‹ stanbul Geliflim Üniversitesi Yönetim Biliflim ‹novasyon yaklafl›m›n›n temelinde dört ana sorun
Sistemleri Bölümü Baflkan› ve inovaPRO Ar-Ge
var: strateji, yöntem, teknoloji ve kaynak.”
KOB‹’ler genellikle nokta at›fl› ifllere odaklan›-
ve ‹novasyon Projelendirme Firmas›’n›n Kuru-
cusu Prof.Dr. B. Aykut Ar›kan, 2009’da bir vak›f
yorlar. Bu nedenle de bazen yapra¤a bakmaktan
üniversitesinde iflletme yüksek lisans program›
nusunun her sektör için ayn› olan ve sektörden
alt›nda ‘Bilgi ve ‹novasyon Yönetimi’ uzmanl›k a¤ac›, hatta koca bir orman› göremiyor. Strateji ko-
alan›n› kurdu¤unu ve uzun süre yönetti¤ini, daha sektöre farkl›l›k gösteren iki temel aya¤› var. Ar›-
sonra da derste ö¤retti¤i inovasyon süreci yöneti- kan, her sektör için geçerli olan befl, on ve on befl
mini, derli toplu ve akademik söylemden uzak bir y›ll›k öngörüler önerdiklerini belirtiyor: “K›sa, orta
flekilde yap›land›rmay› amaç edindi¤ini söylüyor. ve uzun vadeli stratejik hedeflerimiz bizlere hangi
Ar›kan, “Derste Fikir Gelifltirme, Ar-Ge ve Ticari- konu veya alanlarda inovasyon yapmam›z gerekti-
lefltirme üçlüsü fleklinde anlatt›¤›m inovasyon sü- ¤ini gösteriyor. Sektör özelindeyse esnek bir reka-
recini, ‘Düflün/Gelifltir/Sat’ üçlemesiyle KOB‹’ler bet analizi öneriyoruz. Ar-Ge ve inovasyon için stra-
için uygun ve kullan›fll› bir yöntem haline getirdim. teji çok hayatidir. Stratejisi do¤ru belirlenmifl bir
Bu da yetmedi, yöntemi mümkün oldu¤u kadar ya- inovasyon süreci di¤erlerine göre en az yüzde 30-
l›n bir flekilde bilgisayara uyarlamaya çal›flt›m. Bu 40 daha verimli ve k›sa oluyor. ‘Yal›n ‹novasyon’
noktada, en verimli ve düflük iflletme maliyetini yaklafl›m›n›n do¤rudan bir etkisi de budur. Strate-
sa¤layan bulut teknolojisini seçtim ve ortaya ‘‹no- jiyi hayata geçirecek olan yöntem asl›nda daha bi-
vasyon Bulutu’ teknolojisi ç›kt›” diyor. le önemlidir. ‹novasyon sürecinin her fleyden önce
do¤ru yap›land›r›lmas› laz›m. ‹yi bir fikir gelifltir-
KOB‹’ye ‘Yal›n ‹novasyon’ mek, bu fikri Ar-Ge yoluyla test edilebilir bir proto-
Aykut Ar›kan, y›llarca KOB‹’lerle iç içe çal›flt›¤›n› tipe dönüfltürmek ve nihayet bu prototipi ticarilefl-
ve bu alandaki tüm tecrübelerini ekibiyle birlikte tirerek inovasyona çevirmek.”
‘Yal›n ‹novasyon’ yaklafl›m› alt›nda birlefltirdi¤ini
anlat›yor: “Teorik de¤il, do¤rudan deneyimlere da- “Düflün/Gelifltir/Sat” ve
yal› bir yaklafl›m olmas›yla farkl›laflan ‘Yal›n ‹no- “‹novasyon Bulutu”
vasyon’; sonuna kadar milli bir yaklafl›m, çünkü ‹novasyon tek bafl›na salt bir yenilik veya icat de-
kendi ülkemizin sorunlar›ndan yola ç›k›yoruz. Yal›n ¤il. Bu yenilik veya icad›n ticari, iktisadi, sosyal ve-
56 KobiEfor A€ustos 2017