Page 56 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 56

HABER



                               KOB‹’ler için inovasyonu yal›nlaflt›rmak:



                  “‹novasyon Bulutu”






                                                                        Türkiye’de inovasyon
                                                                        konusunun öncü
                                                                        isimlerinden ‹stanbul
                                                                        Geliflim Üniversitesi
                                                                        Yönetim Biliflim Sistemleri
                                                                        Bölümü Baflkan› ve
                                                                        inovaPRO Ar-Ge ve
                                                                        ‹novasyon Projelendirme
                                                                        Firmas›’n›n Kurucusu
                                                                        Prof.Dr. B. Aykut Ar›kan ile
                                                                        isim babas› oldu¤u “Yal›n
                                                                        ‹novasyon” kavram› ve
                                                                        KOB‹’ler için gelifltirdi¤i
                                                                        çözüm olan “‹novasyon
                                                                        Bulutu” üzerine konufltuk.

          ‹   stanbul Geliflim Üniversitesi Yönetim Biliflim  ‹novasyon yaklafl›m›n›n temelinde dört ana sorun
              Sistemleri Bölümü Baflkan› ve inovaPRO Ar-Ge
                                                           var: strateji, yöntem, teknoloji ve kaynak.”
                                                              KOB‹’ler genellikle nokta at›fl› ifllere odaklan›-
              ve ‹novasyon Projelendirme Firmas›’n›n Kuru-
              cusu Prof.Dr. B. Aykut Ar›kan, 2009’da bir vak›f
                                                           yorlar. Bu nedenle de bazen yapra¤a bakmaktan
              üniversitesinde iflletme yüksek lisans program›
                                                           nusunun her sektör için ayn› olan ve sektörden
              alt›nda ‘Bilgi ve ‹novasyon Yönetimi’ uzmanl›k  a¤ac›, hatta koca bir orman› göremiyor. Strateji ko-
           alan›n› kurdu¤unu ve uzun süre yönetti¤ini, daha  sektöre farkl›l›k gösteren iki temel aya¤› var. Ar›-
           sonra da derste ö¤retti¤i inovasyon süreci yöneti-  kan, her sektör için geçerli olan befl, on ve on befl
           mini, derli toplu ve akademik söylemden uzak bir  y›ll›k öngörüler önerdiklerini belirtiyor: “K›sa, orta
           flekilde yap›land›rmay› amaç edindi¤ini söylüyor.   ve uzun vadeli stratejik hedeflerimiz bizlere hangi
           Ar›kan, “Derste Fikir Gelifltirme, Ar-Ge ve Ticari-  konu veya alanlarda inovasyon yapmam›z gerekti-
           lefltirme üçlüsü fleklinde anlatt›¤›m inovasyon sü-  ¤ini gösteriyor. Sektör özelindeyse esnek bir reka-
           recini, ‘Düflün/Gelifltir/Sat’ üçlemesiyle KOB‹’ler  bet analizi öneriyoruz. Ar-Ge ve inovasyon için stra-
           için uygun ve kullan›fll› bir yöntem haline getirdim.  teji çok hayatidir. Stratejisi do¤ru belirlenmifl bir
           Bu da yetmedi, yöntemi mümkün oldu¤u kadar ya-  inovasyon süreci di¤erlerine göre en az yüzde 30-
           l›n bir flekilde bilgisayara uyarlamaya çal›flt›m. Bu  40 daha verimli ve k›sa oluyor. ‘Yal›n ‹novasyon’
           noktada, en verimli ve düflük iflletme maliyetini  yaklafl›m›n›n do¤rudan bir etkisi de budur.  Strate-
           sa¤layan bulut teknolojisini seçtim ve ortaya ‘‹no-  jiyi  hayata geçirecek olan yöntem asl›nda daha bi-
           vasyon Bulutu’ teknolojisi ç›kt›” diyor.        le önemlidir. ‹novasyon sürecinin her fleyden önce
                                                           do¤ru yap›land›r›lmas› laz›m. ‹yi bir fikir gelifltir-
              KOB‹’ye ‘Yal›n ‹novasyon’                    mek, bu fikri Ar-Ge yoluyla test edilebilir bir proto-
              Aykut Ar›kan, y›llarca KOB‹’lerle iç içe çal›flt›¤›n›  tipe dönüfltürmek ve nihayet bu prototipi ticarilefl-
           ve bu alandaki tüm tecrübelerini ekibiyle birlikte  tirerek inovasyona çevirmek.”
           ‘Yal›n ‹novasyon’ yaklafl›m› alt›nda birlefltirdi¤ini
           anlat›yor: “Teorik de¤il, do¤rudan deneyimlere da-  “Düflün/Gelifltir/Sat” ve
           yal› bir yaklafl›m olmas›yla farkl›laflan ‘Yal›n ‹no-  “‹novasyon Bulutu”
           vasyon’; sonuna kadar milli bir yaklafl›m, çünkü    ‹novasyon tek bafl›na salt bir yenilik veya icat de-
           kendi ülkemizin sorunlar›ndan yola ç›k›yoruz. Yal›n  ¤il. Bu yenilik veya icad›n ticari, iktisadi, sosyal ve-

           56 KobiEfor A€ustos 2017
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61