Page 63 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 63

a¤›rl›kl› olarak nakdi kredi büyümesinden, üye ifl-  KGF’nin 1 kuruflu ING’de kalmad›
           yeri performans›ndan kaynaklan›yor. Yaklafl›k 50    Kredi Garanti Fonu’nun çok do¤ru bir zamanda
           bin tane üye iflyeri müflterimiz var. Üye iflyeri say›s›  devreye al›nd›¤›n›n alt›n› çizen Y›lmaz, 200 milyar
           2014’te 7 bin 500 faland›. Ayl›k pos cirosu ise 1 mil-  TL’lik kefaletin tamam›n›n da¤›t›ld›¤›n›, toplamda
           yar TL’nin üzerine geldi. Pazar almaya bafllad›k.”  135 milyarl›k kayna¤›n krediye döndü¤ünü ve top-
              Sektörde pazar pay›ndan ziyade sermaye karl›l›k  lamda 270 bin KOB‹’ye ulafl›ld›¤›n› aç›klad›. Ticari fir-
           oran›n› belli noktada tutup bankan›n kredi verme ola-  malar›n ekosistemini KOB‹’lerin oluflturdu¤unu ve
           naklar›n› geniflletmeye odakland›klar›n› kaydeden  sa¤l›kl› bir ekonomi için yap›lan çal›flmalar›n önemli
           Y›lmaz, “2021 y›l›na geldi¤imiz zaman; KOB‹ kredile-  sonuçlar verdi¤ini belirten Y›lmaz, “KGF’nin yaratt›¤›
           rinin 30 milyar dolara gelmesi, sermaye getirisi ora-  en önemli sonuç karfl›l›ks›z çeklerde görüldü. Karfl›-
           n›m›z›n ise bu seviyeleri koruyor olmas›, bankan›n  l›ks›z çek oran› yüzde 30 oran›nda düfltü ve 6 ay› bu-
           ana müflteri say›s›n›n daha fazla olmas› gerekiyor.  lan alacak vadeleri k›salmaya bafllad›” dedi. ING, bu
           Banka ile müflteri aras›ndaki iliflkiyi daha yüksek fre-  dönem 7 bin müflteriye 7.5 milyar TL’yi bulan kredi
           kansl› tutan, hem müflteri hem banka aç›s›ndan ope-  kulland›rd›. Halen daha talep oldu¤unu aktaran Y›l-
           rasyonel maliyetleri dijitalleflme ile düflmüfl, müflte-  maz, “KGF’nin 50 milyar TL’lik bir kayna¤› kald›.
           riye daha h›zl› cevap veren bir banka olmak istiyoruz.  Bankalar›n performans›na göre verecekler. Banka
           Bütün stratejimiz bunun üzerine” vurgusunu yapt›.   olarak KGF kayna¤›n› yüzde 90 yeni müflteriye, yüz-
                                                           de 10 ise yeniden yap›land›rmaya kulland›rd›k. 1 lira
              2018’de tüm ifllemler dijitalde               bofllu¤umuz kalmad›” bilgisini verdi.
              Y›ll›k cirosu 40 milyon TL’ye kadar olan iflletme-
           leri KOB‹ olarak tan›mlayan ING’nin 130 bin KOB‹   Kredi baflvurusuna 1 günde yan›t veriyor
           ölçekli müflterisi bulunuyor. Bunun 80 bini ise en  Erdo¤an Y›lmaz’a göre KOB‹’lerin banka terci-
           fazla 3 ay içinde bir ifllem yapan müflterilerden olu-  hinde birinci neden kredilendirme süreci. ING’nin
           fluyor. 2014’ten bu yana banka içinde en h›zl› büyü-  bu konuda önemli bir iddias› var. Hem sistem ola-
           yen KOB‹ segmentinde ivmeyi devam ettirecek     rak hem de çal›flan say›s› itibariyle 2014 y›l›nda ya-
           stratejiyi Y›lmaz anlatt›: “Hedefimiz; ba¤›ms›z, flu-  t›r›m gerçeklefltiren ING, 10 milyon TL’ye kadar
           besiz dijital KOB‹ platformu yaratmak. Müflterinin  olan kredi iste¤ine maksimum 1 günde yan›t veri-
           hiç flubeye gitmeden bütün ifllemlerini KOB‹ plat-  yor. ‹kinci önemli konusu ise dan›flmanl›k. ING’nin
           formu üzerinden bafllat›p sonuçland›rd›¤› bir süreç  460 portföy temsilcisi KOB‹’nin finansal maceraya
           için çal›fl›yoruz.”                              sürüklenmesine engel olacak flekilde dan›flmanl›k
              ING’nin KOB‹ beklentilerini ölçtü¤ü bir araflt›rma  verecek bilgi birikimi ile donat›lm›fl. Y›lmaz, yarat›-
           ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Buna göre; ciddi bir  lan güven nedeniyle müflterilerinin yüzde 30’nun
           KOB‹ kitlesi dijital dünyan›n imkanlar›ndan sonuna  ana bankas› olduklar›n› bu oran› yüzde 50-60’a ç›-
           kadar yararlanmak istiyor. Hiç bankaya gitmek iste-  karmak istediklerini dile getirdi.
           meyen bu kitle ilginç bir flekilde bankan›n fiziki ola-  ING’yi rakiplerinden ay›ran bir di¤er farkl›l›k ise fi-
           rak da yak›nlar›nda olmas›n› istiyor. Y›lmaz aktard›:  yatlama politikas›. Y›lmaz, flu bilgileri verdi: “Müflte-
           “Bu kitle dijital. Dijital platformu kurarken bizi cesa-  rimizin bankac›l›k bilgilerini 200 soru üzerine bir al-
           retlendiren yap› bu. Banka ile iflletme sadakat iliflki-  goritma alt›nda toplad›¤›m›zda sistem bize otomatik
           sini kuran 3 nokta var: kredi, POS ve dijital kanal. ‹fl-  fiyat veriyor. KOB‹ ifl kolunun bafl›nday›m ama fiyat
           letme sahibi dijital kanala angaje olduysa onu de¤ifl-  verme yetkim yok. Böyle olunca Genel Müdürlük ve
           tirmekte çok zorlan›yor. Bizim esas hedefimiz; KO-  saha aras›ndaki trafik de ortadan kalkt›. Banka da
           B‹’lere, güven duyduklar› bir iki ürünle dijital platfor-  müflteri de fiyat üzerinde anlafl›yor. Bu fiyat da bazen
           mu bafllatmak. 2018 y›l› bitti¤inde ise tüm platformu  piyasa bazen da piyasan›n alt›nda olabiliyor. Sistemi 3
           neredeyse bir flubedeki her ifllemi yapabilecek kapa-  ayd›r bankan›n genelinde uyguluyoruz. fiu anda bu
           siteye getirmek. Genel Müdürlü¤ümüz’ün direkt ilgi-  alandaki bilgi birikimini ihraç etme noktas›na geldik.
           lendi¤i bu platformla Türkiye’de ve sektörde bir ilki  Polonya, Fransa ve Hollanda’ya bu sistem kurulmaya
           baflaraca¤›z.”                                   çal›fl›l›yor. Bu sadece bizim çal›flanlar›m›z›n baflar›l›
              ING’nin KOB‹ müflterilerinin yüzde 40’› ifllemlerini  uygulamas› de¤il, müflterilerimizin de bu sürece h›z-
           dijital kanallardan yürütüyor. Y›lmaz, “As›l fliar›m›z  l› uyum sa¤lamas› halinde oldu.” Fiyatlamada saha
           dijital kanala yeni müflteriler çekmektir. Çünkü olufl-  ve Genel Müdürlük aras›ndaki trafi¤i ortadan kald›r-
           turaca¤›m›z platform piyasada bizi farkl›laflt›racak.  d›klar›n› s›ran›n kredi sürecine geldi¤ini aç›klayan
           KOB‹’lere maliyet avantaj› sa¤layacak. H›zl› kredilen-  Y›lmaz, “Kredi süreçlerini bafltan sona otomotize
           dirme, h›zl› POS en önemlisi müflteri orada kendi  edece¤imiz bir süreç bafllayacak. Full otomasyon ile
           kendine hizmet verecek. Banka ile iliflkisi yok dene-  müflteriler daha h›zl› daha do¤ru limit yap›s›yla bafl-
           cek kadar az olacak”  dedi.                     vurular›n› sonland›racaklar” diye konufltu.
                                                                                     A€ustos 2017 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68