Page 63 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 63
a¤›rl›kl› olarak nakdi kredi büyümesinden, üye ifl- KGF’nin 1 kuruflu ING’de kalmad›
yeri performans›ndan kaynaklan›yor. Yaklafl›k 50 Kredi Garanti Fonu’nun çok do¤ru bir zamanda
bin tane üye iflyeri müflterimiz var. Üye iflyeri say›s› devreye al›nd›¤›n›n alt›n› çizen Y›lmaz, 200 milyar
2014’te 7 bin 500 faland›. Ayl›k pos cirosu ise 1 mil- TL’lik kefaletin tamam›n›n da¤›t›ld›¤›n›, toplamda
yar TL’nin üzerine geldi. Pazar almaya bafllad›k.” 135 milyarl›k kayna¤›n krediye döndü¤ünü ve top-
Sektörde pazar pay›ndan ziyade sermaye karl›l›k lamda 270 bin KOB‹’ye ulafl›ld›¤›n› aç›klad›. Ticari fir-
oran›n› belli noktada tutup bankan›n kredi verme ola- malar›n ekosistemini KOB‹’lerin oluflturdu¤unu ve
naklar›n› geniflletmeye odakland›klar›n› kaydeden sa¤l›kl› bir ekonomi için yap›lan çal›flmalar›n önemli
Y›lmaz, “2021 y›l›na geldi¤imiz zaman; KOB‹ kredile- sonuçlar verdi¤ini belirten Y›lmaz, “KGF’nin yaratt›¤›
rinin 30 milyar dolara gelmesi, sermaye getirisi ora- en önemli sonuç karfl›l›ks›z çeklerde görüldü. Karfl›-
n›m›z›n ise bu seviyeleri koruyor olmas›, bankan›n l›ks›z çek oran› yüzde 30 oran›nda düfltü ve 6 ay› bu-
ana müflteri say›s›n›n daha fazla olmas› gerekiyor. lan alacak vadeleri k›salmaya bafllad›” dedi. ING, bu
Banka ile müflteri aras›ndaki iliflkiyi daha yüksek fre- dönem 7 bin müflteriye 7.5 milyar TL’yi bulan kredi
kansl› tutan, hem müflteri hem banka aç›s›ndan ope- kulland›rd›. Halen daha talep oldu¤unu aktaran Y›l-
rasyonel maliyetleri dijitalleflme ile düflmüfl, müflte- maz, “KGF’nin 50 milyar TL’lik bir kayna¤› kald›.
riye daha h›zl› cevap veren bir banka olmak istiyoruz. Bankalar›n performans›na göre verecekler. Banka
Bütün stratejimiz bunun üzerine” vurgusunu yapt›. olarak KGF kayna¤›n› yüzde 90 yeni müflteriye, yüz-
de 10 ise yeniden yap›land›rmaya kulland›rd›k. 1 lira
2018’de tüm ifllemler dijitalde bofllu¤umuz kalmad›” bilgisini verdi.
Y›ll›k cirosu 40 milyon TL’ye kadar olan iflletme-
leri KOB‹ olarak tan›mlayan ING’nin 130 bin KOB‹ Kredi baflvurusuna 1 günde yan›t veriyor
ölçekli müflterisi bulunuyor. Bunun 80 bini ise en Erdo¤an Y›lmaz’a göre KOB‹’lerin banka terci-
fazla 3 ay içinde bir ifllem yapan müflterilerden olu- hinde birinci neden kredilendirme süreci. ING’nin
fluyor. 2014’ten bu yana banka içinde en h›zl› büyü- bu konuda önemli bir iddias› var. Hem sistem ola-
yen KOB‹ segmentinde ivmeyi devam ettirecek rak hem de çal›flan say›s› itibariyle 2014 y›l›nda ya-
stratejiyi Y›lmaz anlatt›: “Hedefimiz; ba¤›ms›z, flu- t›r›m gerçeklefltiren ING, 10 milyon TL’ye kadar
besiz dijital KOB‹ platformu yaratmak. Müflterinin olan kredi iste¤ine maksimum 1 günde yan›t veri-
hiç flubeye gitmeden bütün ifllemlerini KOB‹ plat- yor. ‹kinci önemli konusu ise dan›flmanl›k. ING’nin
formu üzerinden bafllat›p sonuçland›rd›¤› bir süreç 460 portföy temsilcisi KOB‹’nin finansal maceraya
için çal›fl›yoruz.” sürüklenmesine engel olacak flekilde dan›flmanl›k
ING’nin KOB‹ beklentilerini ölçtü¤ü bir araflt›rma verecek bilgi birikimi ile donat›lm›fl. Y›lmaz, yarat›-
ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Buna göre; ciddi bir lan güven nedeniyle müflterilerinin yüzde 30’nun
KOB‹ kitlesi dijital dünyan›n imkanlar›ndan sonuna ana bankas› olduklar›n› bu oran› yüzde 50-60’a ç›-
kadar yararlanmak istiyor. Hiç bankaya gitmek iste- karmak istediklerini dile getirdi.
meyen bu kitle ilginç bir flekilde bankan›n fiziki ola- ING’yi rakiplerinden ay›ran bir di¤er farkl›l›k ise fi-
rak da yak›nlar›nda olmas›n› istiyor. Y›lmaz aktard›: yatlama politikas›. Y›lmaz, flu bilgileri verdi: “Müflte-
“Bu kitle dijital. Dijital platformu kurarken bizi cesa- rimizin bankac›l›k bilgilerini 200 soru üzerine bir al-
retlendiren yap› bu. Banka ile iflletme sadakat iliflki- goritma alt›nda toplad›¤›m›zda sistem bize otomatik
sini kuran 3 nokta var: kredi, POS ve dijital kanal. ‹fl- fiyat veriyor. KOB‹ ifl kolunun bafl›nday›m ama fiyat
letme sahibi dijital kanala angaje olduysa onu de¤ifl- verme yetkim yok. Böyle olunca Genel Müdürlük ve
tirmekte çok zorlan›yor. Bizim esas hedefimiz; KO- saha aras›ndaki trafik de ortadan kalkt›. Banka da
B‹’lere, güven duyduklar› bir iki ürünle dijital platfor- müflteri de fiyat üzerinde anlafl›yor. Bu fiyat da bazen
mu bafllatmak. 2018 y›l› bitti¤inde ise tüm platformu piyasa bazen da piyasan›n alt›nda olabiliyor. Sistemi 3
neredeyse bir flubedeki her ifllemi yapabilecek kapa- ayd›r bankan›n genelinde uyguluyoruz. fiu anda bu
siteye getirmek. Genel Müdürlü¤ümüz’ün direkt ilgi- alandaki bilgi birikimini ihraç etme noktas›na geldik.
lendi¤i bu platformla Türkiye’de ve sektörde bir ilki Polonya, Fransa ve Hollanda’ya bu sistem kurulmaya
baflaraca¤›z.” çal›fl›l›yor. Bu sadece bizim çal›flanlar›m›z›n baflar›l›
ING’nin KOB‹ müflterilerinin yüzde 40’› ifllemlerini uygulamas› de¤il, müflterilerimizin de bu sürece h›z-
dijital kanallardan yürütüyor. Y›lmaz, “As›l fliar›m›z l› uyum sa¤lamas› halinde oldu.” Fiyatlamada saha
dijital kanala yeni müflteriler çekmektir. Çünkü olufl- ve Genel Müdürlük aras›ndaki trafi¤i ortadan kald›r-
turaca¤›m›z platform piyasada bizi farkl›laflt›racak. d›klar›n› s›ran›n kredi sürecine geldi¤ini aç›klayan
KOB‹’lere maliyet avantaj› sa¤layacak. H›zl› kredilen- Y›lmaz, “Kredi süreçlerini bafltan sona otomotize
dirme, h›zl› POS en önemlisi müflteri orada kendi edece¤imiz bir süreç bafllayacak. Full otomasyon ile
kendine hizmet verecek. Banka ile iliflkisi yok dene- müflteriler daha h›zl› daha do¤ru limit yap›s›yla bafl-
cek kadar az olacak” dedi. vurular›n› sonland›racaklar” diye konufltu.
A€ustos 2017 KobiEfor 63