Page 51 - KobiEfor_Temmuz_2017
P. 51
daha çok müflteriy-
le çal›flan, en kü-
çükten en büyü¤e
bütün müflterilere
ayn› servisi vermeye
çal›flan bir yap›yla yo-
lumuza devam ediyo-
ruz. Sektörde yafla-
nan b›kk›nl›¤›n içine
düflmemeye, enerjik
kalmaya çal›fl›yoruz. may› müfl-
Arena Medya Türkiye Ofisi ol- terinin yö-
man›n bu y›la ve gelecek y›la netti¤i bilin-
çok büyük yans›malar yap- ciyle her
mas›n›n peflinde ilerliyoruz. ajans›n ona
Bunlardan biri altyap›, di¤eri göre pozisyo-
büyüme konusunda. 2018 y›- nunu çok iyi
l›nda medya planlama servi- bilip yönet-
sinin yan›nda di¤er servisleri mek zorunda
içerisinde bar›nd›ran daha oldu¤unu kay-
konsolide bir servis vermek dediyor. ‹yi de-
istiyoruz.” lerimize uygun, tutarl›, net olma- ¤erlendirildi¤inde medya ajans-
Kaan Bülbülo¤lu, “Can you do s›, uzun süre bizimle çal›flmay› lar›n›n çok fonksiyonel oldu¤unu
the business / Better than the istemesi ve denemesi, iletiflime vurguluyan Bülbülo¤lu, yapt›kla-
others” yani “‹flini di¤erlerinden yatk›n olmas›. Bence ajans›n bü- r› ifli ‹sviçre saati veya iyi çal›flan
daha iyi yapabiliyor musun?” yüklü¤ünün yan›nda müflterile- bir ak›ll› bir telefona benzetiyor.
mottosuyla hareket ettiklerini riyle uzun süre çal›flabiliyor ol- Bülbülo¤lu, medya ajans›ndan
kaydediyor: “Bir medya planlama mas› Türkiye’deki en de¤erli fley- reklam ajans›na, dijitalden halk-
ajans›n›n görevi servis üretmek. lerden bir tanesi” diyor. la iliflkiler ajans›na kadar iletiflim
Üretti¤in servisin de amac› en Kaan Bülbülo¤lu’na göre bafla- sürecindeki tüm ajanslar›n çal›fl-
iyisini üretmek. Kar›fl›k dönem- r› çal›flmaya bafllad›¤›n anda bafl- man›n bütününde çok önemli ol-
lerde fit ve atletik duranlar, daha lar: “Ajans tan›t›m›nda iddia edi- du¤una de¤iniyor: “Hiçbirimiz o
iyi pozisyonlarda olacaklard›r di- lenler bafl›ndan sonuna kadar ya- kadar önemli de¤iliz. Zaten mar-
ye düflünüyorum. ‹flin asl›; birbi- p›labiliyorsa siz en iyi ajanss›n›z ka ve iletiflimin tek bir formülü
rinden farkl› sektörlere sundu- ve mükemmele yak›n servis veri- olsayd›, sektör bu halde olmazd›,
¤unuz servisi; o sektörlere ayak yorsunuz demektir. Bu ajansta fl›k hayat da farkl› olurdu. En önem-
uydurarak vermek zorundas›n›z. k›yafetlerle güzel sunumlar yap›l- lisi, marka, iletiflim ve bu iletifli-
Bizim bak›fl aç›m›z; her sektöre d›ktan sonra hayat, sunumlarda min parçac›¤› olan bizlerin bence
servis verme kapasitesine sahip ne söyleniyorsa o istikamette gi- pozisyonlar› ve ajanslar›n iflini
olmak. Gayrimenkul ve finans der. Ajans tan›t›m›nda, sunumu- çok iyi yapmalar›. Uyum yüzde
sektöründe birçok müflterimiz muzun içerisinde yapabilecekle- yüz önemli. ”
var.” rimizin net tan›m› vard›r. ‘Entegre “Marka hayatt›r” diyen Bülbü-
Medya ajans›n›n güçlü olabil- medya planlama yapar›z, en iyi ve lo¤lu, marka olma yolunda iler-
mesi, medya planlamac›lar›n›n en do¤ru fiyat› forse ederiz, arad›- leyenlerin medya planlama ve
gün, ay, dönem içerisindeki de¤i- ¤›na 3 dakikada ulaflamazsan za- sat›n alma iflini bir miktar tahlil
flimlere karfl› daha reaktif çal›fla- ten ajans baflkan›na do¤rudan ederek kendilerine en iyi servisi,
bilmesi için maraton koflan müfl- ulaflabiliyorsun, bu nedenle bu hizmeti verecek ajanslarla çal›fl-
terilerle çal›flmak önemli. Bül- ajans›n h›z› baflka ajansta yoktur’ malar›n› öneriyor ve ne istedi¤ini
bülo¤lu, “Biz maraton koflanlar› gibi... Bunlar sunumun içerisinde bilmenin önemine dikkat çeki-
ve uzun koflular› seviyoruz. Ajan- yazar, yazanlar da yap›l›r. Müflte- yor: “Ajans seçerken ben en bü-
s›m›z 12. y›l›na girdi. Her bütçe- rinin bizimle çal›flmaya bafllad›¤› yük veya en küçük ajansla, yerel-
den her segmentten müflteriyle günden itibaren bizi terk etti¤i gü- le veya globalle çal›flay›m hedefi
çal›flt›k. Bizim için önemli olan ne kadar...” yerine kendinizi tan›mlay›p kendi
müflterinin ölçe¤i de¤il, müflteri- “Bir kampanyan›n star›; müfl- tan›m›n›za çok uyan ajanslarla
mizin bizim yapmay› hedefledik- teridir” diyen Bülbülo¤lu, çal›fl- çal›flman›z› öneririm.”
Temmuz 2017 KobiEfor 51