Page 51 - KobiEfor_Temmuz_2017
P. 51

daha çok müflteriy-
          le çal›flan, en kü-
          çükten en büyü¤e
          bütün müflterilere
          ayn› servisi vermeye
          çal›flan bir yap›yla yo-
          lumuza devam ediyo-
          ruz. Sektörde yafla-
          nan b›kk›nl›¤›n içine
          düflmemeye, enerjik
          kalmaya çal›fl›yoruz.                                                              may› müfl-
          Arena Medya Türkiye Ofisi ol-                                                     terinin yö-
          man›n bu y›la ve gelecek y›la                                                     netti¤i bilin-
          çok büyük yans›malar yap-                                                        ciyle    her
          mas›n›n peflinde ilerliyoruz.                                                     ajans›n ona
          Bunlardan biri altyap›, di¤eri                                                   göre pozisyo-
          büyüme konusunda. 2018 y›-                                                       nunu çok iyi
          l›nda medya planlama servi-                                                     bilip  yönet-
          sinin yan›nda di¤er servisleri                                                  mek zorunda
          içerisinde bar›nd›ran daha                                                      oldu¤unu kay-
          konsolide bir servis vermek                                                    dediyor. ‹yi de-
          istiyoruz.”                     lerimize uygun, tutarl›, net olma-  ¤erlendirildi¤inde medya ajans-
            Kaan Bülbülo¤lu, “Can you do  s›, uzun süre bizimle çal›flmay›  lar›n›n  çok fonksiyonel oldu¤unu
          the business / Better than the  istemesi ve denemesi, iletiflime  vurguluyan Bülbülo¤lu, yapt›kla-
          others” yani “‹flini di¤erlerinden  yatk›n olmas›. Bence ajans›n bü-  r› ifli ‹sviçre saati veya iyi çal›flan
          daha iyi yapabiliyor musun?”    yüklü¤ünün yan›nda müflterile-   bir ak›ll› bir telefona benzetiyor.
          mottosuyla hareket ettiklerini  riyle uzun süre çal›flabiliyor ol-  Bülbülo¤lu, medya ajans›ndan
          kaydediyor: “Bir medya planlama  mas› Türkiye’deki en de¤erli fley-  reklam ajans›na, dijitalden halk-
          ajans›n›n görevi servis üretmek.  lerden bir tanesi” diyor.     la iliflkiler ajans›na kadar iletiflim
          Üretti¤in servisin de amac› en    Kaan Bülbülo¤lu’na göre bafla-  sürecindeki tüm ajanslar›n çal›fl-
          iyisini üretmek. Kar›fl›k dönem-  r› çal›flmaya bafllad›¤›n anda bafl-  man›n bütününde çok önemli ol-
          lerde fit ve atletik duranlar, daha  lar: “Ajans tan›t›m›nda iddia edi-  du¤una de¤iniyor: “Hiçbirimiz o
          iyi pozisyonlarda olacaklard›r di-  lenler bafl›ndan sonuna kadar ya-  kadar önemli de¤iliz. Zaten mar-
          ye düflünüyorum. ‹flin asl›; birbi-  p›labiliyorsa siz en iyi ajanss›n›z  ka ve iletiflimin tek bir formülü
          rinden farkl› sektörlere sundu-  ve mükemmele yak›n servis veri-  olsayd›, sektör bu halde olmazd›,
          ¤unuz servisi; o sektörlere ayak  yorsunuz demektir. Bu ajansta fl›k  hayat da farkl› olurdu. En önem-
          uydurarak vermek zorundas›n›z.  k›yafetlerle güzel sunumlar yap›l-  lisi, marka, iletiflim ve bu iletifli-
          Bizim bak›fl aç›m›z; her sektöre  d›ktan sonra hayat, sunumlarda  min parçac›¤› olan bizlerin bence
          servis verme kapasitesine sahip  ne söyleniyorsa o istikamette gi-  pozisyonlar› ve ajanslar›n iflini
          olmak. Gayrimenkul ve finans    der.  Ajans tan›t›m›nda, sunumu-  çok iyi yapmalar›. Uyum yüzde
          sektöründe birçok müflterimiz    muzun içerisinde yapabilecekle-  yüz önemli. ”
          var.”                           rimizin net tan›m› vard›r. ‘Entegre  “Marka hayatt›r” diyen Bülbü-
            Medya ajans›n›n güçlü olabil-  medya planlama yapar›z, en iyi ve  lo¤lu, marka olma yolunda iler-
          mesi, medya planlamac›lar›n›n   en do¤ru fiyat› forse ederiz, arad›-  leyenlerin medya planlama ve
          gün, ay, dönem içerisindeki de¤i-  ¤›na 3 dakikada ulaflamazsan za-  sat›n alma iflini bir miktar tahlil
          flimlere karfl› daha reaktif çal›fla-  ten ajans baflkan›na do¤rudan  ederek kendilerine en iyi servisi,
          bilmesi için maraton koflan müfl-  ulaflabiliyorsun, bu nedenle bu  hizmeti verecek ajanslarla çal›fl-
          terilerle çal›flmak önemli. Bül-  ajans›n h›z› baflka ajansta yoktur’  malar›n› öneriyor ve ne istedi¤ini
          bülo¤lu, “Biz maraton koflanlar›  gibi... Bunlar sunumun içerisinde  bilmenin önemine dikkat çeki-
          ve uzun koflular› seviyoruz. Ajan-  yazar, yazanlar da yap›l›r. Müflte-  yor: “Ajans seçerken ben en bü-
          s›m›z 12. y›l›na girdi. Her bütçe-  rinin bizimle çal›flmaya bafllad›¤›  yük veya en küçük ajansla, yerel-
          den her segmentten müflteriyle   günden itibaren bizi terk etti¤i gü-  le veya globalle çal›flay›m hedefi
          çal›flt›k. Bizim için önemli olan  ne kadar...”                  yerine kendinizi tan›mlay›p kendi
          müflterinin ölçe¤i de¤il, müflteri-  “Bir kampanyan›n star›; müfl-  tan›m›n›za çok uyan ajanslarla
          mizin bizim yapmay› hedefledik-  teridir” diyen Bülbülo¤lu, çal›fl-  çal›flman›z› öneririm.”
                                                                                   Temmuz 2017 KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56