Page 104 - KobiEfor_Haziran_2017
P. 104

REEL SEKTÖR




          Büyükekfli: “Türkiye
          markas›n› markalar›n
          flah› yapmak
          zorunday›z”


            Ekonomi Bakanl›¤›nca Türkiye ‹hracatç›lar     oldu¤una dikkat çekti: “Potansiyelimize bakarsak,
          Meclisi’nin (T‹M) 2023 ihracat hedefleri yolunda  markalaflma alan›nda önümüzde çok uzun bir yol
          Türk firmalar›n›n markalaflmas›n› h›zland›rmak   var. Bu konferans› marka bilincini tabana yaymak
          amac›yla düzenledi¤i Marka Türkiye gerçekleflti-  için yap›yoruz. Ülkemizde çok de¤erli marka konfe-
          rildi. T‹M Baflkan› Mehmet Büyükekfli’nin evsahip-  ranslar› düzenlenirken bir yenisini niye yap›yoruz?
          li¤inde gerçekleflen ikinci günün aç›l›fl›na, Ekono-  Hedefimiz, ihracatç›m›z›n küresel iletiflim ve marka-
          mi Bakan› Nihat Zeybekci ile birlikte çok say›da ih-  laflma alan›ndaki bilgi ve tecrübesini artt›rmak. Ve
          racatç› kat›ld›.                                bunun ihracat›m›za yans›yan sonuçlar›ndan da fay-
            Ekonomi Bakan› Nihat Zeybekci, “Ülkeniz marka  dalanmak. Di¤er hedefimiz ise bölge ve sektör mar-
          de¤ilse o ülkeden marka ç›karamazs›n›z. Bugün Tür-  kalar›n›n do¤ru ve etkin bir flekilde yönetilmesini
          kiye’nin marka de¤eri toplam 29.3 milyar dolar. Go-  sa¤lamak. Bunlar›n yan› s›ra Türkiye markas›n›
          ogle’›n ise 109.4 milyar dolar, Apple’›n 107.1 milyar  markalar›n flah› yapmak zorunday›z.”
          dolar ve Amazon’un da 106.4 milyar dolar marka de-  Etkinli¤in ikinci gününde Türkiye Markas›na De-
          ¤eri var. Türkiye, dünyada marka olmakla ilgili bir  ¤er Katanlar ve Turquality ödül töreni de gerçek-
          numaral› avantaja sahip olan ülke. Bilgiyi üreten, ta-  lefltirildi. Bu kapsamda Türkiye Markas›na De¤er
          sar›m ve dizayn yapan, tüketim a¤lar›n› da¤›tan bir  Katanlar ödüllerini THY, Beko, Godiva, Simit Saray›,
          ülke olmal›y›z. Biz elimizden gelen destekleri veriyo-  LC Waikiki, TIMS Productions, Ac›badem Sa¤l›k
          ruz. Turquality markas›n›n sadece 2017 bütçesi 700  Grubu, fiiflecam, Ziraat Bankas›, Bahçeflehir Üni-
          milyon TL'ye yak›n. Bu rakam sadece markalaflma ve  versitesi, VSY Biyoteknoloji ve ‹laç Sanayi A.fi.,
          marka deste¤i için” dedi.                       Ford, Vak›fbank Spor Kulübü Kad›n Voleybol Tak›m›
            T‹M Baflkan› Mehmet Büyükekfli, Türkiye’nin dün-  al›rken Turquality ödüllerini de Beko, CMS Jant ve
          ya pazar›nda kendi markalar› ile yer almak zorunda  Kordsa flirketleri ald›.


           Banka d›fl› sektörün rekabet flartlar› iyilefltirilecek

             Finansal Kurumlar Birli¤i V. Ola¤an Genel Ku-  receklerini ifade etti. Canikli ayr›ca özgün ürünle-
           rulu, Baflbakan Yard›mc›s› Nurettin Canikli’nin  rini oluflturmalar› ve bunun için de teknolojiye ya-
           kat›l›m›yla ‹stanbul’da gerçeklefltirildi. Ekonomi  t›r›m yapmalar› yönünde sektör temsilcilerine
           yönetiminin önemli isimlerinin kat›l›m› ile gerçek-  tavsiyelerde bulundu. BDDK Baflkan› Mehmet Ali
           leflen Genel Kurul’da ekonominin gelecekteki    Akben ise banka d›fl› finansal kurumlar›n güçlü
           seyrine yönelik öngörüler masaya yat›r›ld›.    bir büyüme potansiyeline ve performansa sahip
             Baflbakan Yard›mc›s› Nurettin Canikli Genel   oldu¤unu belirterek, “Yeni ürünler gelifltirmeye
           Kurul’daki konuflmas›nda; Finansal Kurumlar     ve banka d›fl› mali sektörümüzü sa¤l›kl› bir flekil-
           Birli¤i’nin temsil etti¤i üç sektörün reel ekonomi-  de büyütmeye odaklanmam›z gerekmekte. Biz
           ye sa¤lad›¤› finansman›n toplam finans sektörü  otorite olarak her zaman sistemin sa¤l›kl› gelifl-
           içindeki pay›n›n giderek artt›¤›na iflaret ederek;  mesi taraf›nday›z” dedi.
           bu ivmenin daha da artmas› için rekabet flartlar›-  FKB Baflkan› Mehmet Cantekin ise Birli¤in
           n›n iyilefltirilmesine yönelik taleplere destek ve-  kuruluflundan bugüne kadarki sürece iliflkin gö-
                                                                        rüfllerini paylaflt›. Finans sektörü
                                                                        içinde Finansal Kurumlar Birli-
                                                                        ¤i’nin temsil etti¤i sektörlerin
                                                                        önemine vurgu yapan Cantekin;
                                                                        FKB’nin Türkiye ekonomisinin
                                                                        dinamosu konumundaki KOB‹’le-
                                                                        rin  finansmana    erifliminde
                                                                        önemli bir misyonu oldu¤unun
                                                                        alt›n› çizdi.

          104 KobiEfor Haziran 2017
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109