Page 104 - KobiEfor_Haziran_2017
P. 104
REEL SEKTÖR
Büyükekfli: “Türkiye
markas›n› markalar›n
flah› yapmak
zorunday›z”
Ekonomi Bakanl›¤›nca Türkiye ‹hracatç›lar oldu¤una dikkat çekti: “Potansiyelimize bakarsak,
Meclisi’nin (T‹M) 2023 ihracat hedefleri yolunda markalaflma alan›nda önümüzde çok uzun bir yol
Türk firmalar›n›n markalaflmas›n› h›zland›rmak var. Bu konferans› marka bilincini tabana yaymak
amac›yla düzenledi¤i Marka Türkiye gerçekleflti- için yap›yoruz. Ülkemizde çok de¤erli marka konfe-
rildi. T‹M Baflkan› Mehmet Büyükekfli’nin evsahip- ranslar› düzenlenirken bir yenisini niye yap›yoruz?
li¤inde gerçekleflen ikinci günün aç›l›fl›na, Ekono- Hedefimiz, ihracatç›m›z›n küresel iletiflim ve marka-
mi Bakan› Nihat Zeybekci ile birlikte çok say›da ih- laflma alan›ndaki bilgi ve tecrübesini artt›rmak. Ve
racatç› kat›ld›. bunun ihracat›m›za yans›yan sonuçlar›ndan da fay-
Ekonomi Bakan› Nihat Zeybekci, “Ülkeniz marka dalanmak. Di¤er hedefimiz ise bölge ve sektör mar-
de¤ilse o ülkeden marka ç›karamazs›n›z. Bugün Tür- kalar›n›n do¤ru ve etkin bir flekilde yönetilmesini
kiye’nin marka de¤eri toplam 29.3 milyar dolar. Go- sa¤lamak. Bunlar›n yan› s›ra Türkiye markas›n›
ogle’›n ise 109.4 milyar dolar, Apple’›n 107.1 milyar markalar›n flah› yapmak zorunday›z.”
dolar ve Amazon’un da 106.4 milyar dolar marka de- Etkinli¤in ikinci gününde Türkiye Markas›na De-
¤eri var. Türkiye, dünyada marka olmakla ilgili bir ¤er Katanlar ve Turquality ödül töreni de gerçek-
numaral› avantaja sahip olan ülke. Bilgiyi üreten, ta- lefltirildi. Bu kapsamda Türkiye Markas›na De¤er
sar›m ve dizayn yapan, tüketim a¤lar›n› da¤›tan bir Katanlar ödüllerini THY, Beko, Godiva, Simit Saray›,
ülke olmal›y›z. Biz elimizden gelen destekleri veriyo- LC Waikiki, TIMS Productions, Ac›badem Sa¤l›k
ruz. Turquality markas›n›n sadece 2017 bütçesi 700 Grubu, fiiflecam, Ziraat Bankas›, Bahçeflehir Üni-
milyon TL'ye yak›n. Bu rakam sadece markalaflma ve versitesi, VSY Biyoteknoloji ve ‹laç Sanayi A.fi.,
marka deste¤i için” dedi. Ford, Vak›fbank Spor Kulübü Kad›n Voleybol Tak›m›
T‹M Baflkan› Mehmet Büyükekfli, Türkiye’nin dün- al›rken Turquality ödüllerini de Beko, CMS Jant ve
ya pazar›nda kendi markalar› ile yer almak zorunda Kordsa flirketleri ald›.
Banka d›fl› sektörün rekabet flartlar› iyilefltirilecek
Finansal Kurumlar Birli¤i V. Ola¤an Genel Ku- receklerini ifade etti. Canikli ayr›ca özgün ürünle-
rulu, Baflbakan Yard›mc›s› Nurettin Canikli’nin rini oluflturmalar› ve bunun için de teknolojiye ya-
kat›l›m›yla ‹stanbul’da gerçeklefltirildi. Ekonomi t›r›m yapmalar› yönünde sektör temsilcilerine
yönetiminin önemli isimlerinin kat›l›m› ile gerçek- tavsiyelerde bulundu. BDDK Baflkan› Mehmet Ali
leflen Genel Kurul’da ekonominin gelecekteki Akben ise banka d›fl› finansal kurumlar›n güçlü
seyrine yönelik öngörüler masaya yat›r›ld›. bir büyüme potansiyeline ve performansa sahip
Baflbakan Yard›mc›s› Nurettin Canikli Genel oldu¤unu belirterek, “Yeni ürünler gelifltirmeye
Kurul’daki konuflmas›nda; Finansal Kurumlar ve banka d›fl› mali sektörümüzü sa¤l›kl› bir flekil-
Birli¤i’nin temsil etti¤i üç sektörün reel ekonomi- de büyütmeye odaklanmam›z gerekmekte. Biz
ye sa¤lad›¤› finansman›n toplam finans sektörü otorite olarak her zaman sistemin sa¤l›kl› gelifl-
içindeki pay›n›n giderek artt›¤›na iflaret ederek; mesi taraf›nday›z” dedi.
bu ivmenin daha da artmas› için rekabet flartlar›- FKB Baflkan› Mehmet Cantekin ise Birli¤in
n›n iyilefltirilmesine yönelik taleplere destek ve- kuruluflundan bugüne kadarki sürece iliflkin gö-
rüfllerini paylaflt›. Finans sektörü
içinde Finansal Kurumlar Birli-
¤i’nin temsil etti¤i sektörlerin
önemine vurgu yapan Cantekin;
FKB’nin Türkiye ekonomisinin
dinamosu konumundaki KOB‹’le-
rin finansmana erifliminde
önemli bir misyonu oldu¤unun
alt›n› çizdi.
104 KobiEfor Haziran 2017