Page 89 - KobiEfor_Mayıs_2017
P. 89

tüm ajanslar› koordine edebilecek flirket içinde bir
          kurumsal yap›n›n olmas› laz›m.”
             Kogital Ajans’›n sa¤l›k, mobilya, patent, pera-
          kende, inflaat, estetik ve medikal sektörlerine hiz-
          met sundu¤unu belirten Konrot, özellikle ülke ça-
          p›nda ve yurtd›fl›nda büyümek isteyen firmalarla
          çal›flmay› tercih ettiklerini kaydediyor: “Dijital ileti-
          flime yat›r›m yapmas› gerekti¤ine ve kendi ifline
          inanan, bir pazarlama plan› olan firmalarla çal›fl›-
          yoruz. Firman›n kendi ifline, pazarlama iletiflimine
          ve dijitale inanc› ve sayg›s› olmal›.”
            Dijital iletiflimin dinami¤i farkl›: Kogital Ajans Or-
          ta¤› Ömer Keçik, “Ad›n› iflinden yani pazarlama ileti-
          fliminden alan Kogital, müflterilerinin yat›r›mlar›n›n
          geri dönüflünü (ROI) artt›rmay› hedefleyen ve bu he-
          deflere ulaflmak için temel performans göstergeleri
          (KPI) ile takip edilebilecek stratejiler ve yarat›c›
          kampanyalar haz›rlayan 360° dijital pazarlama ileti-
          flimi çözümleri sunan dijital bir ajans. Kogital, hiz-  Kogital Ajans Ortaklar› Ozan Konrot ve Ömer Keçik, “Kreatif
          met verdi¤i firman›n dijital alandaki bütün ajans hiz-  ifller yapar›z, stratejik davran›r›z, say›lara inan›r, ruhumuzu
                                                           katar›z. Markan›z› dijital dünyada daha güçlü bir konuma
          metlerini karfl›layabiliyor. Kogital Ajans, ‘strateji, ya-  tafl›may› amaçlar›z. Amac›m›z› hep baflar›r›z” diyor.
          rat›c›l›k ve teknoloji, medya planlama ve sat›n alma,
          ölçüm ve analitik, sosyal pazarlama, arama pazarla-  manda müflterilerinizin muhatap bulabilece¤inin
          mas›, mobil pazarlama, influencer reklamc›l›¤›’ hiz-  göstergesi.  Asl›nda dijital alan ile vitrininizi sürek-
          metlerini sunuyor” diye konufluyor.              li yeniliyorsunuz. Dijital alanda düzenli paylafl›m
            Dijital alanda iletiflim hizmetlerinin farkl› bir di-  yapan firmaya güvenirsiniz.”
          nami¤i oldu¤unu vurgulayan Ömer Keçik, hedef kit-  ‹nsanlara internet üzerinden ulaflman›n en verim-
          lelerin de dijital mecra tüketiminin farkl›l›¤›na dik-  li yollar›ndan birinin ak›ll› telefonlar üzerinden oldu-
          kat çekiyor: “Dijitalin yaflam tarz› ve organizmas›na  ¤unu aktaran Keçik, “Mobilin art›lar› çok fazla. Çok
          uygun yeni ve farkl› çal›flmalar yapmak gerekiyor.  daha fazla hedef odakl› reklamlar yap›lmas› müm-
          S›rf bu mecray› göz önünde bulundurarak pazarla-  kün. Hedeflemelerimizi çok daha rahat sa¤layabiliyo-
          ma iletiflim çal›flmas› yap›lmal›.”               ruz. Ak›ll› telefonlardan internete eriflim kiflisellefl-
            “Dijital Türkiye 2016” bafll›kl› ‘Türkiye Dijital Pa-  mifl bir eriflim oldu¤undan mobilden do¤ru hedef kit-
          zar ‹statistikleri’ verilerine dayanarak, “Hanelerde  leye ulaflmak daha kolay. Özellikle bütçesini verimli
          biliflim teknolojileri bulunma oran›; masaüstü bilgi-  kullanmak zorunda olan firmalar için dijitalde mobil
          sayar yüzde 22.9, dizüstü bilgisayar yüzde 36.3, tab-  bu nedenle öne ç›k›yor” diye konufluyor.
          let yüzde 29.6, ak›ll› telefon yüzde 96.9, smart TV  “Dijitalde yaflayan markalar olun. Dijitale düzen-
          (ak›ll› TV) yüzde 24.6” bilgilerini paylafl›yor. ‹nsanla-  li yat›r›m yap›lmal›” diyen Ömer Keçik, markalaflma
          r›n internete, en çok mobilden ulaflt›¤›n› vurgulayan  yolundaki firmalara mutlaka bir dijital ajansla ça-
          Keçik,  uyar›yor: “Dijital pazarlama iletifliminde  l›flmalar›n› ve dijital iletiflime bütçe ay›rmalar›n›
          özellikle mobile uygun çal›flmalar›n hayata geçiril-  öneriyor. “Dijitalde biz, ölçülebilir reklamlar yap›-
          mesi flart. Günümüzde art›k her firman›n web site-  yoruz, aç›k, net, raporlanabilir, hesap verilebilir fle-
          si mobile de uyumlu olmal›. Reklam hedefleri ve  kilde çal›fl›yoruz. Bizim için ölçümlenemeyen bafla-
          verdi¤imiz iletiflim planlar›n›n mobil uyumlu bir ya-  r›, baflar› de¤ildir” diyen Keçik, günün sonunda diji-
          p›da olmas› önemli.”                            tal kampanyan›n baflar›s›n›n geri dönüflle ölçüldü-
            Her markan›n dijital ve sosyal medya ajans›na  ¤ünü söylüyor: “Temelde ölçü; sat›flt›r.”
          ihtiyac› bulundu¤unu ifade eden Ömer Keçik, mar-  Yurtd›fl›nda firmalara da hizmet verdiklerini akta-
          ka etkilefliminde ise tüketicilerin gerek markay›  ran Keçik, kifliye özel reklam çal›flmas› da yapt›kla-
          keflfinde gerekse marka hakk›nda araflt›rma ya-   r›ndan sözediyor. Dijitalde sürekli yenilikleri takip et-
          parken arama motorunun ilk s›rada yer ald›¤›n› an-  tiklerini söyleyen Keçik, Kogital’in globalleflmeyi he-
          lat›yor. Keçik, marka/ ürün web siteleri, ürün kar-  defledi¤ini aç›kl›yor: “Çal›flt›¤›m›z yurtd›fl› markalar›n
          fl›laflt›rma siteleri ve sosyal medyan›n da marka  say›s›n› art›rmak istiyoruz. Globalde ve yerelde müfl-
          keflfi ve araflt›rmas›nda önemini korudu¤unu vur-  terilerimizle uzun soluklu çal›flmalara imza atmak
          guluyor: “Dijital alanda var olman›z firman›z›n ya-  istiyoruz. Önümüzdeki y›llarda Türkiye d›fl›nda 2 fark-
          flad›¤›n›n ve sürekli emek harcad›¤›n›z›n ve ayn› za-  l› ülkede flubeleflmifl olmak istiyoruz.”
                                                                                     May›s 2017 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94