Page 89 - KobiEfor_Mayıs_2017
P. 89
tüm ajanslar› koordine edebilecek flirket içinde bir
kurumsal yap›n›n olmas› laz›m.”
Kogital Ajans’›n sa¤l›k, mobilya, patent, pera-
kende, inflaat, estetik ve medikal sektörlerine hiz-
met sundu¤unu belirten Konrot, özellikle ülke ça-
p›nda ve yurtd›fl›nda büyümek isteyen firmalarla
çal›flmay› tercih ettiklerini kaydediyor: “Dijital ileti-
flime yat›r›m yapmas› gerekti¤ine ve kendi ifline
inanan, bir pazarlama plan› olan firmalarla çal›fl›-
yoruz. Firman›n kendi ifline, pazarlama iletiflimine
ve dijitale inanc› ve sayg›s› olmal›.”
Dijital iletiflimin dinami¤i farkl›: Kogital Ajans Or-
ta¤› Ömer Keçik, “Ad›n› iflinden yani pazarlama ileti-
fliminden alan Kogital, müflterilerinin yat›r›mlar›n›n
geri dönüflünü (ROI) artt›rmay› hedefleyen ve bu he-
deflere ulaflmak için temel performans göstergeleri
(KPI) ile takip edilebilecek stratejiler ve yarat›c›
kampanyalar haz›rlayan 360° dijital pazarlama ileti-
flimi çözümleri sunan dijital bir ajans. Kogital, hiz- Kogital Ajans Ortaklar› Ozan Konrot ve Ömer Keçik, “Kreatif
met verdi¤i firman›n dijital alandaki bütün ajans hiz- ifller yapar›z, stratejik davran›r›z, say›lara inan›r, ruhumuzu
katar›z. Markan›z› dijital dünyada daha güçlü bir konuma
metlerini karfl›layabiliyor. Kogital Ajans, ‘strateji, ya- tafl›may› amaçlar›z. Amac›m›z› hep baflar›r›z” diyor.
rat›c›l›k ve teknoloji, medya planlama ve sat›n alma,
ölçüm ve analitik, sosyal pazarlama, arama pazarla- manda müflterilerinizin muhatap bulabilece¤inin
mas›, mobil pazarlama, influencer reklamc›l›¤›’ hiz- göstergesi. Asl›nda dijital alan ile vitrininizi sürek-
metlerini sunuyor” diye konufluyor. li yeniliyorsunuz. Dijital alanda düzenli paylafl›m
Dijital alanda iletiflim hizmetlerinin farkl› bir di- yapan firmaya güvenirsiniz.”
nami¤i oldu¤unu vurgulayan Ömer Keçik, hedef kit- ‹nsanlara internet üzerinden ulaflman›n en verim-
lelerin de dijital mecra tüketiminin farkl›l›¤›na dik- li yollar›ndan birinin ak›ll› telefonlar üzerinden oldu-
kat çekiyor: “Dijitalin yaflam tarz› ve organizmas›na ¤unu aktaran Keçik, “Mobilin art›lar› çok fazla. Çok
uygun yeni ve farkl› çal›flmalar yapmak gerekiyor. daha fazla hedef odakl› reklamlar yap›lmas› müm-
S›rf bu mecray› göz önünde bulundurarak pazarla- kün. Hedeflemelerimizi çok daha rahat sa¤layabiliyo-
ma iletiflim çal›flmas› yap›lmal›.” ruz. Ak›ll› telefonlardan internete eriflim kiflisellefl-
“Dijital Türkiye 2016” bafll›kl› ‘Türkiye Dijital Pa- mifl bir eriflim oldu¤undan mobilden do¤ru hedef kit-
zar ‹statistikleri’ verilerine dayanarak, “Hanelerde leye ulaflmak daha kolay. Özellikle bütçesini verimli
biliflim teknolojileri bulunma oran›; masaüstü bilgi- kullanmak zorunda olan firmalar için dijitalde mobil
sayar yüzde 22.9, dizüstü bilgisayar yüzde 36.3, tab- bu nedenle öne ç›k›yor” diye konufluyor.
let yüzde 29.6, ak›ll› telefon yüzde 96.9, smart TV “Dijitalde yaflayan markalar olun. Dijitale düzen-
(ak›ll› TV) yüzde 24.6” bilgilerini paylafl›yor. ‹nsanla- li yat›r›m yap›lmal›” diyen Ömer Keçik, markalaflma
r›n internete, en çok mobilden ulaflt›¤›n› vurgulayan yolundaki firmalara mutlaka bir dijital ajansla ça-
Keçik, uyar›yor: “Dijital pazarlama iletifliminde l›flmalar›n› ve dijital iletiflime bütçe ay›rmalar›n›
özellikle mobile uygun çal›flmalar›n hayata geçiril- öneriyor. “Dijitalde biz, ölçülebilir reklamlar yap›-
mesi flart. Günümüzde art›k her firman›n web site- yoruz, aç›k, net, raporlanabilir, hesap verilebilir fle-
si mobile de uyumlu olmal›. Reklam hedefleri ve kilde çal›fl›yoruz. Bizim için ölçümlenemeyen bafla-
verdi¤imiz iletiflim planlar›n›n mobil uyumlu bir ya- r›, baflar› de¤ildir” diyen Keçik, günün sonunda diji-
p›da olmas› önemli.” tal kampanyan›n baflar›s›n›n geri dönüflle ölçüldü-
Her markan›n dijital ve sosyal medya ajans›na ¤ünü söylüyor: “Temelde ölçü; sat›flt›r.”
ihtiyac› bulundu¤unu ifade eden Ömer Keçik, mar- Yurtd›fl›nda firmalara da hizmet verdiklerini akta-
ka etkilefliminde ise tüketicilerin gerek markay› ran Keçik, kifliye özel reklam çal›flmas› da yapt›kla-
keflfinde gerekse marka hakk›nda araflt›rma ya- r›ndan sözediyor. Dijitalde sürekli yenilikleri takip et-
parken arama motorunun ilk s›rada yer ald›¤›n› an- tiklerini söyleyen Keçik, Kogital’in globalleflmeyi he-
lat›yor. Keçik, marka/ ürün web siteleri, ürün kar- defledi¤ini aç›kl›yor: “Çal›flt›¤›m›z yurtd›fl› markalar›n
fl›laflt›rma siteleri ve sosyal medyan›n da marka say›s›n› art›rmak istiyoruz. Globalde ve yerelde müfl-
keflfi ve araflt›rmas›nda önemini korudu¤unu vur- terilerimizle uzun soluklu çal›flmalara imza atmak
guluyor: “Dijital alanda var olman›z firman›z›n ya- istiyoruz. Önümüzdeki y›llarda Türkiye d›fl›nda 2 fark-
flad›¤›n›n ve sürekli emek harcad›¤›n›z›n ve ayn› za- l› ülkede flubeleflmifl olmak istiyoruz.”
May›s 2017 KobiEfor 89