Page 88 - KobiEfor_Mayıs_2017
P. 88

AJANS




                                                                                   Markalar› ve
                                                                                   markalaflma
                                                                                   yolundaki
               Ömer                                                       Ozan     firmalar› dijitale
               Keçik                                                      Konrot
                                                                                   sürekli yat›r›m
                                                                                   yapmalar›
                                                                                   gerekti¤i
                                                                                   konusunda
                                                                                   uyaran Kogital
                                                                                   Ajans Ortaklar›;
                                                                                   Ozan Konrot ve
                                                                                   Ömer Keçik,
                                                                                   “Dijitalde
           n Röportaj:                                                             yaflayan
           Deniz YANIKTAfi                                                          markalar olun”
                                                                                   diyor.

                                Dijitalle nakavt eden ajans; Kogital:

                          “Gelecek teknolojiyi




             yakalayabilenlerin olacakt›r”


         T        ürkiye, dijital dünyada h›zla ilerleyen bir  mobil ve videonun daha da yükselifle geçece¤inin

                                                            Geliflmelere bak›ld›¤›nda önümüzdeki dönemde
                  ülke. Kogital Ajans Orta¤› Ozan Konrot,
                  Türkiye’nin dijital haritas›n› Kogital
                                                          tahmin edildi¤ini paylaflan Konrot, “Bunun yan›s›ra
                                                          sanal (VR) ve art›r›lm›fl gerçeklik (AR) ile nesnele-
                  Ajans’›n haz›rlad›¤› “Dijital Türkiye 2016”
                  bafll›kl› ‘Türkiye Dijital Pazar ‹statistikleri’
                                                          yayg›nlaflacak gibi duruyor” diyor.
          ile çiziyor: “2016 rakamlar›na bak›ld›¤›nda özellikle  rin interneti (IoT) de dijital pazarlama dünyas›nda
          mobil kullan›m›n›n (yüzde 96 ak›ll› telefon sahip-        Bill Gates’in “E¤er iflletmeniz internette
          li¤i ile) yükseliflinin devam etti¤i gö-                 yoksa gelecekte iflletmenizin bir ifli olma-
          rülüyor. ‹fl dünyas›n›n da dijital yat›-                 yacakt›r” sözünü an›msatan Ozan Konrot,
          r›mlar›n› artt›raca¤› gözleniyor. TÜ-                   uyar›yor: “Dünyadaki trendleri takip et-
          S‹AD’›n yay›nlad›¤› Türkiye’deki Diji-                   meyi seven Türkiye’deki kullan›c›lar› ya-
          tal De¤iflime CEO Bak›fl› Raporu’na                        kalayabilmek için markalar›n dijital yat›-
          göre 2016-2018 y›llar› aras›nda flir-                      r›mlar›n› artt›rmalar›, güncel pazarlama
          ketlerin dijital pazarlama yat›r›mlar›-                   araçlar›n› kullanmalar› gerekiyor. Bunu
          n› yüzde 84’ten yüzde 95’e, e-ticaret                     yapan markalar›n yat›r›mlar›n›n geri
          yat›r›mlar›n› ise yüzde 69’dan yüzde                       dönüflü kaç›n›lmazd›r. Gelecek, tekno-
          84’e yükseltece¤i belirtiliyor.                          lojiyi yakalayabilenlerin olacakt›r.”
            Dijital reklam harcamalar› IAB Tür-             “Marka ba¤›ml›l›k olmal›d›r, terk edilemez bir
          kiye’nin rakamlar›na göre geçti¤imiz y›la oranla  ba¤›ml›l›k” diyen Konrot, çal›flt›klar› firma bünye-
          yüzde 20 artm›fl, video reklamlar ve native reklam-  sinde dijitali bilen biri bulunmas› halinde çok daha
          lar da büyük art›fl göstermifl. ‹lk alt› aydaki video  entegre projeler ortaya ç›karabileceklerini kayde-
          reklam yat›r›mlar›nda yaklafl›k yüzde 50’lik bir art›fl  diyor: “Bir kampanyada tüm ajanslar birbirinin ta-
          gözlenmektedir ki ayl›k online video izleyen kitlenin  mamlay›c›s›d›r. As›l lider, markad›r. Dijital ve gele-
          yüzde 93 oldu¤u bir manzarada bu rakam›n daha da  neksel alan birbirine güç verir, biri eksik oldu¤un-
          artaca¤› aç›kt›r.”                              da kampanyan›n gücü azal›r. Kampanya süresince

          88 KobiEfor May›s 2017
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93