Page 88 - KobiEfor_Mayıs_2017
P. 88
AJANS
Markalar› ve
markalaflma
yolundaki
Ömer Ozan firmalar› dijitale
Keçik Konrot
sürekli yat›r›m
yapmalar›
gerekti¤i
konusunda
uyaran Kogital
Ajans Ortaklar›;
Ozan Konrot ve
Ömer Keçik,
“Dijitalde
n Röportaj: yaflayan
Deniz YANIKTAfi markalar olun”
diyor.
Dijitalle nakavt eden ajans; Kogital:
“Gelecek teknolojiyi
yakalayabilenlerin olacakt›r”
T ürkiye, dijital dünyada h›zla ilerleyen bir mobil ve videonun daha da yükselifle geçece¤inin
Geliflmelere bak›ld›¤›nda önümüzdeki dönemde
ülke. Kogital Ajans Orta¤› Ozan Konrot,
Türkiye’nin dijital haritas›n› Kogital
tahmin edildi¤ini paylaflan Konrot, “Bunun yan›s›ra
sanal (VR) ve art›r›lm›fl gerçeklik (AR) ile nesnele-
Ajans’›n haz›rlad›¤› “Dijital Türkiye 2016”
bafll›kl› ‘Türkiye Dijital Pazar ‹statistikleri’
yayg›nlaflacak gibi duruyor” diyor.
ile çiziyor: “2016 rakamlar›na bak›ld›¤›nda özellikle rin interneti (IoT) de dijital pazarlama dünyas›nda
mobil kullan›m›n›n (yüzde 96 ak›ll› telefon sahip- Bill Gates’in “E¤er iflletmeniz internette
li¤i ile) yükseliflinin devam etti¤i gö- yoksa gelecekte iflletmenizin bir ifli olma-
rülüyor. ‹fl dünyas›n›n da dijital yat›- yacakt›r” sözünü an›msatan Ozan Konrot,
r›mlar›n› artt›raca¤› gözleniyor. TÜ- uyar›yor: “Dünyadaki trendleri takip et-
S‹AD’›n yay›nlad›¤› Türkiye’deki Diji- meyi seven Türkiye’deki kullan›c›lar› ya-
tal De¤iflime CEO Bak›fl› Raporu’na kalayabilmek için markalar›n dijital yat›-
göre 2016-2018 y›llar› aras›nda flir- r›mlar›n› artt›rmalar›, güncel pazarlama
ketlerin dijital pazarlama yat›r›mlar›- araçlar›n› kullanmalar› gerekiyor. Bunu
n› yüzde 84’ten yüzde 95’e, e-ticaret yapan markalar›n yat›r›mlar›n›n geri
yat›r›mlar›n› ise yüzde 69’dan yüzde dönüflü kaç›n›lmazd›r. Gelecek, tekno-
84’e yükseltece¤i belirtiliyor. lojiyi yakalayabilenlerin olacakt›r.”
Dijital reklam harcamalar› IAB Tür- “Marka ba¤›ml›l›k olmal›d›r, terk edilemez bir
kiye’nin rakamlar›na göre geçti¤imiz y›la oranla ba¤›ml›l›k” diyen Konrot, çal›flt›klar› firma bünye-
yüzde 20 artm›fl, video reklamlar ve native reklam- sinde dijitali bilen biri bulunmas› halinde çok daha
lar da büyük art›fl göstermifl. ‹lk alt› aydaki video entegre projeler ortaya ç›karabileceklerini kayde-
reklam yat›r›mlar›nda yaklafl›k yüzde 50’lik bir art›fl diyor: “Bir kampanyada tüm ajanslar birbirinin ta-
gözlenmektedir ki ayl›k online video izleyen kitlenin mamlay›c›s›d›r. As›l lider, markad›r. Dijital ve gele-
yüzde 93 oldu¤u bir manzarada bu rakam›n daha da neksel alan birbirine güç verir, biri eksik oldu¤un-
artaca¤› aç›kt›r.” da kampanyan›n gücü azal›r. Kampanya süresince
88 KobiEfor May›s 2017