Page 90 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 90

PAZAR ÜLKE



                                  Yükselen büyük ekonomilerden



                                PAK‹STAN






























          Pakistan önce ihracat, ard›ndan                 her ölçekte flirket için f›rsat
          yat›r›m için müthifl bir ufuk olabilir.          bar›nd›r›yor.
          Cam, makine, g›da, tekstil, turizm              Ayr›ca yaz›l›m sektörü için nitelikli
          sektörleri ve bu sektörlerde                    iflgücü ile çözüm ortakl›klar›
          hammadde ve sarf malzemeleri                    yapmak da mümkün.
          alanlar›nda teknik bak›m sa¤lama ve             Türk inflaat sektörünün birikimine
                                                          Pakistan büyük olanak sunuyor.
          dan›flmanl›k konusunda
         2        015 y›l› itibar›yla nüfusu                         mermiler, kendine özgü fonksiyonu
                  194 milyon civar›nda olan
                                                                     olan makine-cihazlar ve kauçuktan
                                                                     yeni d›fl lastiklerdir.
                  Pakistan, 283 milyar dolar
                                                                        Konuya bu say›m›zda, geçen ay
                  GSY‹H’s› ve yüzde 4.5 olan
                  büyümesi ile Asya’n›n yük-
                                                                     li¤i Teflkilat› toplant›s›na kat›lan DE-
          selen ekonomilerinden biridir. Tür-                        Pakistan’da yap›lan Ekonomik ‹flbir-
          kiye ile Pakistan ticareti, yan sayfa-                     ‹K Türkiye-Pakistan ‹fl Konseyi Bafl-
          daki tablodan görüldügü üzere stabil                       kan›, Coca-Cola ‹çecek ‹cra Kurulu
          seyretmektedir.                                            Üyesi ve Kurumsal ‹liflkiler Direktörü
            Oysa, Türkiye ile Pakistan ekono-                        Atilla D. Yerlikaya ile yapt›¤›m›z rö-
          mileri müsait yap›lar›, uygun politik                      portaj arac›l›¤›yla bakmay› yararl›
          ve kültürel iliflkileri sayesinde Asya-                     görüyoruz.
          Pasifik pazarlar›nda birbirini büyüte-  Atilla D. Yerlikaya
          rek yay›labilecek durumdad›rlar.                              Gelece¤i büyük Pakistan
          Türkiye’nin Pakistan’a ihracat› afla¤›daki ürün yel-  KobiEfor: Pakistan ekonomisini ve kalk›nma
          pazesi ise klasik bir çerçeve sunmaktad›r ki hedef  modelini k›saca de¤erlendirir misiniz?
          bu çerçeveyi k›rmak olmal›d›r:                    Atilla D. Yerlikaya: Pakistan’›n nüfusunun yüzde
            Türkiye’nin Pakistan’a en çok ihraç etti¤i    64’ü 30 yafl›n alt›ndaki gençlerden olufluyor. Birlefl-
          ürünler:  Telefon/telgraf için elektrikli cihazlar,  mifl Milletler verilerine göre önümüzdeki 5 y›lda
          sentetik filamentler, inflaat demirleri, hijyenik  toplam nüfusun 200 milyonu geçmesi, 30 yafl alt›
          havlular-bebek bezleri, elektrik transformatörle-  nüfusun 120 milyonun üzerine ç›kmas› öngörülü-
          ri, pamuklu mensucat, tekstil makineleri, fiflek ve  yor. Dolay›s›yla nüfus potansiyeli olarak Pakistan’›n

          90 KobiEfor Nisan 2017
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95