Page 87 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 87

UZMAN



                                   ‹hracat Böyle Artmaz!


                                             on befl y›lda 150 milyar  l Üniversitelerimiz ihracat dernek ve
                                   S         dolar civar›nda duran,   birliklerine etkin olarak ›fl›k tutup,
                                                                      yol göstermedikçe,
                                             hatta azalma e¤ilimine gi-
                                             ren ihracat›m›z›n ülkemi-  l Sektörel seviyede yap›lan 1-2
                                   zin en önemli sorunlar›ndan biri ol-  günlük çal›fltay veya konferanslar
                                   du¤u aç›kt›r. Bütün ihracat potansi-  düzenleyerek, ihracat› anlaml› bir
          Haluk Ünald›             yeli olan flirketlerin, mesleki dernek  flekilde artt›ramayaca¤›m›z› gör-
                                   ile birliklerin ve ilgili kamu kurumla-  medikçe,
          haluk@paradigmam.com
                                   r›n›n günümüzdeki en önemli mefl-   l Sektörel olarak haz›rlanan ‘sektör
                                   guliyet alan› ihracat› artt›rmakt›r.  sorunlar›’ listelerinin üzerine hangi
                                   Ancak; afla¤›dakiler gerçekleflme-   sektörün ad› yaz›l›rsa yaz›ls›n, liste-
                                   dikçe ihracat›m›z›n anlaml› bir fle-  nin büyük ölçüde do¤ru oldu¤unu ve
                                   kilde artmayaca¤›ndan emin olabi-  bu listenin tek bafl›na hiç bir ifle ya-
                                   lirsiniz:                          ramad›¤›n› fark etmedikçe,
                                   l ‹lgili bütün kurum, kurulufl ve flir-  l Birçok farkl› kurum taraf›ndan
                                   ketlerimizin bu konuda ‘Zihinsel bir  haz›rlanan ‘Pazar analizi’ çal›flma-
                                   Devrim’ yaflamak zorunda oldu¤u-    lar› ‘Fark yaratacak’ öneriler geti-
                                   muzu fark edip, gerekli ad›mlar› at-  remedi¤inden, bu çal›flmalar› ince-
                                   mad›kça,                           leyerek ihracat›n› anlaml› bir flekil-
                                   l ‹lgili bütün kamu kurumlar›,     de artt›rabilen flirket olmad›¤›n›
          ‹hracat›m›z›
                                   STK’lar ve üniversiteler misyonlar›-  fark etmedikçe,
          anlaml› bir flekilde      n› ‘cephede mücadele eden flirket-  l Dünyada giderek artan oranda et-
          artt›rabilmemiz için     lerimizdir, biz onlara ›fl›k tutmak ve  kili olan ‘Digital devrim’in gücünü
          ülke boyutunda           destek sa¤lamak için var›z’ olarak  fark edip, ‘Digital pazarlama’ esasla-
          ‘Zihinsel bir Devrim’    netlefltirmedikçe,                  r›n› etkin olarak kullanmad›kça,
                                   l Mesleki dernek ve birliklerinin ih-  l Küresel çat› organizasyonlarda et-
          yaflamam›z
                                   racat› artt›rma konusunda kilit rol  kin olarak görev al›p, küresel gelifl-
          gerekmektedir.           oynad›klar›n› fark edip, performans  meleri yak›ndan takip etmedikçe,
          Aksi takdirde            göstergelerini üyelerinin ihracat ar-  l Sektörel dernek merkezlerinde
          ‘Orta Gelir Tuza¤›’      t›fl›na indekslemedikçe,            küresel hareketleri dinamik olarak
                                   l Mesleki derneklerin yönetim ku-  takip edip, an›nda uygun stratejileri
          için küresel bir
                                   rullar›na da ‘Yeni Ticaret Kanu-   gelifltirecek ‘Harekat Merkezleri’
          örnek olmaya güzel       nu’nda’ flirketler için tan›mland›¤›  kurmadan ve oralarda ‘Bilgi Sistem-
          bir aday›z.              gibi, ‘Yetkin’ ve ba¤›ms›z profesyonel  leri’ yaklafl›mlar›n› etkin olarak kul-
                                   yönetim kurulu üyeleri al›nmad›kça,  lanmad›kça,
                                   l Kurumsal flirketlerdeki genel mü-  l Sektörel dernek ve STK’lar›n ku-
                                   dürlere benzer flekilde, mesleki der-  rum kültürlerini ‘Topluluksal’dan,
                                   nek ve birliklerin genel sekreterlik-  ‘Kar odakl›’ haline dönüfltürmedikçe,
                                   lerini yetkinliklerine göre seçip, güç-  l fiirketlerimizde ‘Üretim odakl›’ ol-
                                   lendirip, dernek hedeflerinden so-  mak yerine ‘Pazar odakl›’ olmaya yö-
                                   rumlu tutmad›kça,                  nelik bir fark›ndal›k ve faaliyet üre-
                                   l ‹hracat ile ilgili bütün yöneticilerin  tilmedikçe,
                                   ‘Küresel Pazar Analizi’, ‘Oyunlar Te-  l Ayn› sektörde olan flirketlerin ihra-
                                   orisi’, ‘Küresel Senaryo Analizi’ ve  cat kapsam›nda birbirlerini rakip
                                   ‘Küresel Pazarlama’ konular›nda te-  olarak görmek yerine, birbirlerinin
                                   mel bilgilerini güçlendirmedikçe,  destekçisi olarak görmedikçe, ihra-
                                   l Biz ülke olarak ‘500 Milyar USD’ ih-  cat›m›z›n önemli bir artma göster-
                                   racat hedefi belirlerken rakiplerimi-  meyece¤inden emin olabilirsiniz.
                                   zin ‘Ellerinin armut toplamad›klar›-  K›saca; ihracat›m›z› anlaml› bir fle-
                                   n›!’ fark etmedikçe,               kilde artt›rabilmemiz için ülke boyu-
                                   l Yabanc› ülkelerdeki ticaret atafle-  tunda ‘Zihinsel bir Devrim’ yaflama-
                                   lerimizi, ihracat sistemimizin ‘sinir  m›z gerekmektedir. Aksi takdirde
                                   uçlar›’ kabul edip, etkin olarak kulla-  ‘Orta Gelir Tuza¤›’ için küresel bir
                                   namad›kça,                         örnek olmaya güzel bir aday›z.
                                                                                     Nisan 2017 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92