Page 80 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 80

SEKTÖR/OTOMOT‹V



            De¤iflen otomotiv ekosistemi                                   ciler, dizel motorlar›n k›rsal
          ve küresel otomotiv pazarlar›nda-                               alanlarda ve daha az geliflmekte
          ki yap›lanma karfl›s›nda, yeni yat›-                             olan ülkelerin pazarlar›nda uy-
          r›mlar›n, yeni projelerin çekilebil-                            gulanabilir bir seçenek haline
          mesi ve sanayimizin sürdürülebi-                                gelece¤ini düflünüyor.
          lir rekabetçili¤ini gelifltirmek için
          önlemler al›nmas› gerekiyor.                                      Teknoloji flirketleri
          Kudret Önen, bunlar› flöyle s›ral›-                                bofl durmayacak
          yor: “Otomotiv lojisti¤inde iyilefl-                               Otomotiv sektörü yöneticileri,
          tirme yap›lmas›na ihtiyaç bulun-                                sektöre giren “Silikon Vadisi”
          maktad›r. Bunlar; Liman Demir-                    Ergün K›fl     oyuncular›n›n bofl durmayaca¤›
          yolu Ba¤lant›lar›,  Otomotiv Fabri-                             konusunda emin. Google baflta
          kalar›n›n Demiryolu fiebekesine  trisinin de tek hedefi, üretim-da-  olmak üzere teknoloji flirketleri-
          Ba¤lanmas›, Marmara Bölgesi     ¤›t›m-sat›fl kanallar›ndaki tüm  nin 2020 y›l›na kadar otomotiv
          Feribot Tafl›mac›l›¤›, Liman Elleç-  bilgileri bir dijital ekosistem için-  sektörüne el ataca¤› düflünülü-
          leme Kapasiteleri Ve Ücret Politi-  de entegre etmek. Yani üretici-  yor. Ankete kat›lanlar›n yüzde
          kalar›, Bo¤az Geçiflleri  ile Blok  den tüketiciye, bayiden tedarikçi-  82’si Silikon Vadisi’nde önümüz-
          Tren Uygulamas›d›r. Teknolojide-  ye tüm taraflar bulut sistemiyle  deki dört y›l içinde teknolojik bir
          ki h›zl› ve dinamik de¤iflim sonu-  birbirine ba¤lanacak. Üreticilerin  araç üretilece¤i görüflünde.
          cu, tedarik sanayiinin geleneksel  çevre stratejileri, geleceklerini  Bulut sistemini hayata geçiren
          ürün gruplar›n›n yan› s›ra yeni  belirleyecek. Bu nedenle dizel  “Silikon Vadisi oyuncular›”n›n
          ürün gruplar›nda da geliflmesi   motorlar çok k›sa bir sürede    otomotiv üretimine girmesiyle
          kritik önem arz ediyor.”        üretimden kalkacak. Araflt›rmay›  birlikte sektörde de tafllar›n ye-
                                          yorumlayan KPMG Türkiye Oto-    rinden oynamas› bekleniyor. Ge-
            KPMG aç›klad›: Dizel          motiv Sektör Lideri Ergün K›fl,  lece¤e yönelik planlarda Avru-
            motorlar ömrünü               “Ankete kat›lanlar›n yaklafl›k   pa’n›n otomotivde pazar pay›n›
            tamaml›yor                    yüzde 80’i ba¤lant›l› bir otomobi-  kaybedebilece¤i net bir flekilde
            KPMG, 42 ülkede yaklafl›k      lin kullan›m ömrü boyunca ba¤-  görülüyor. Sektör yöneticilerinin
          1000 otomotiv sektörü yönetici-  lant›s›z 10 otomobilden daha faz-  yüzde 65’i 2030 y›l›nda dünya
          siyle görüfltü¤ü ‘Uluslararas›   la gelir sa¤layaca¤›na inan›yor”  otomobil üretiminin yüzde 5’in-
          2017 Küresel Otomotiv Sektörü   diye konufltu.                   den az bir bölümünün Bat› Avru-
          Yönetici Anketi’nin sonuçlar›     Otomotiv sektöründeki flirket-  pa’da gerçekleflece¤ine inan›yor.
          aç›kland›. Buna göre, otomotiv  lerin gelece¤inde, çevreyle ilgili  Yani bugün 13.1 milyon olan üre-
          sektörü teknolojik devrimin efli-  strateji ve duyarl›l›klar› da etkili  timin 2030 y›l›nda 5.4 milyona
          ¤inde. Otomotiv flirketlerinin ba-  olacak. Bu nedenle çevre ve in-  düflmesi bekleniyor.
          flar›s› art›k araç satarken de¤il,  san sa¤l›¤›na zarar› uluslararas›  Ayr›ca ankette dikkat çekici
          arac›n ömrü boyunca yarat›lan   raporlara giren dizel motorlar›n  sonuçlardan biri de 2025 y›l›nda
          müflteri de¤eriyle ölçülecek.    devri çok yak›nda kapanacak.    Avrupa Birli¤i’nin tamamen bite-
          Çünkü teknoloji ça¤›nda, para   Araflt›rmaya kat›lan her iki yöne-  ce¤ine olan inanç… Otomotiv yö-
          kazan›p kar etmek için sadece   ticiden biri, dizel yak›tl› motorla-  neticilerinin yüzde 60’›, 2025 y›-
          ürün satmak yetmiyor. Yap›lan   r›n k›sa süre içerisinde üretim  l›nda Avrupa Birli¤i’nin da¤›laca-
          iflle ilgili bilgi üretmek, bilgiyi ifl-  portföylerinden kalkaca¤›n› dü-  ¤›n› düflünüyor. Otomotiv sektörü
          lemek kazanc›n en önemli par-   flünüyor. Dizel yak›tl› araçlar›n  de¤iflirken, Çin’in yerini Hindis-
          ças› oluyor. Araflt›rmadan ç›kan  piyasadan silinmesinin kolay ol-  tan’a kapt›rabilece¤i tart›flmalar›
          sonuçlara göre otomotiv endüs-  mad›¤› bir gerçek. Ancak yöneti-  da araflt›rman›n konular›ndan bi-
                                                                          ri. Ancak KPMG’nin anketine ka-
                                                                          t›lan yöneticiler Çin’in 2030 y›l›na
                                                                          kadar h›zlanarak zirvedeki yerini
                                                                          sa¤lamlaflt›raca¤›na inan›yor.
                                                                          Yöneticilerin sadece yüzde 12’si
                                                                          nüfusu h›zla artan Hindistan’›n
                                                                          Çin’in taht›n› sallayabilece¤i gö-
                                                                          rüflünü savunuyor. Yüzde 65 ise
                                                                          Hindistan’›n ikinci bir Çin olabile-
                                                                          ce¤i görüflüne so¤uk bak›yor.
          80 KobiEfor Nisan 2017
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85