Page 80 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 80
SEKTÖR/OTOMOT‹V
De¤iflen otomotiv ekosistemi ciler, dizel motorlar›n k›rsal
ve küresel otomotiv pazarlar›nda- alanlarda ve daha az geliflmekte
ki yap›lanma karfl›s›nda, yeni yat›- olan ülkelerin pazarlar›nda uy-
r›mlar›n, yeni projelerin çekilebil- gulanabilir bir seçenek haline
mesi ve sanayimizin sürdürülebi- gelece¤ini düflünüyor.
lir rekabetçili¤ini gelifltirmek için
önlemler al›nmas› gerekiyor. Teknoloji flirketleri
Kudret Önen, bunlar› flöyle s›ral›- bofl durmayacak
yor: “Otomotiv lojisti¤inde iyilefl- Otomotiv sektörü yöneticileri,
tirme yap›lmas›na ihtiyaç bulun- sektöre giren “Silikon Vadisi”
maktad›r. Bunlar; Liman Demir- Ergün K›fl oyuncular›n›n bofl durmayaca¤›
yolu Ba¤lant›lar›, Otomotiv Fabri- konusunda emin. Google baflta
kalar›n›n Demiryolu fiebekesine trisinin de tek hedefi, üretim-da- olmak üzere teknoloji flirketleri-
Ba¤lanmas›, Marmara Bölgesi ¤›t›m-sat›fl kanallar›ndaki tüm nin 2020 y›l›na kadar otomotiv
Feribot Tafl›mac›l›¤›, Liman Elleç- bilgileri bir dijital ekosistem için- sektörüne el ataca¤› düflünülü-
leme Kapasiteleri Ve Ücret Politi- de entegre etmek. Yani üretici- yor. Ankete kat›lanlar›n yüzde
kalar›, Bo¤az Geçiflleri ile Blok den tüketiciye, bayiden tedarikçi- 82’si Silikon Vadisi’nde önümüz-
Tren Uygulamas›d›r. Teknolojide- ye tüm taraflar bulut sistemiyle deki dört y›l içinde teknolojik bir
ki h›zl› ve dinamik de¤iflim sonu- birbirine ba¤lanacak. Üreticilerin araç üretilece¤i görüflünde.
cu, tedarik sanayiinin geleneksel çevre stratejileri, geleceklerini Bulut sistemini hayata geçiren
ürün gruplar›n›n yan› s›ra yeni belirleyecek. Bu nedenle dizel “Silikon Vadisi oyuncular›”n›n
ürün gruplar›nda da geliflmesi motorlar çok k›sa bir sürede otomotiv üretimine girmesiyle
kritik önem arz ediyor.” üretimden kalkacak. Araflt›rmay› birlikte sektörde de tafllar›n ye-
yorumlayan KPMG Türkiye Oto- rinden oynamas› bekleniyor. Ge-
KPMG aç›klad›: Dizel motiv Sektör Lideri Ergün K›fl, lece¤e yönelik planlarda Avru-
motorlar ömrünü “Ankete kat›lanlar›n yaklafl›k pa’n›n otomotivde pazar pay›n›
tamaml›yor yüzde 80’i ba¤lant›l› bir otomobi- kaybedebilece¤i net bir flekilde
KPMG, 42 ülkede yaklafl›k lin kullan›m ömrü boyunca ba¤- görülüyor. Sektör yöneticilerinin
1000 otomotiv sektörü yönetici- lant›s›z 10 otomobilden daha faz- yüzde 65’i 2030 y›l›nda dünya
siyle görüfltü¤ü ‘Uluslararas› la gelir sa¤layaca¤›na inan›yor” otomobil üretiminin yüzde 5’in-
2017 Küresel Otomotiv Sektörü diye konufltu. den az bir bölümünün Bat› Avru-
Yönetici Anketi’nin sonuçlar› Otomotiv sektöründeki flirket- pa’da gerçekleflece¤ine inan›yor.
aç›kland›. Buna göre, otomotiv lerin gelece¤inde, çevreyle ilgili Yani bugün 13.1 milyon olan üre-
sektörü teknolojik devrimin efli- strateji ve duyarl›l›klar› da etkili timin 2030 y›l›nda 5.4 milyona
¤inde. Otomotiv flirketlerinin ba- olacak. Bu nedenle çevre ve in- düflmesi bekleniyor.
flar›s› art›k araç satarken de¤il, san sa¤l›¤›na zarar› uluslararas› Ayr›ca ankette dikkat çekici
arac›n ömrü boyunca yarat›lan raporlara giren dizel motorlar›n sonuçlardan biri de 2025 y›l›nda
müflteri de¤eriyle ölçülecek. devri çok yak›nda kapanacak. Avrupa Birli¤i’nin tamamen bite-
Çünkü teknoloji ça¤›nda, para Araflt›rmaya kat›lan her iki yöne- ce¤ine olan inanç… Otomotiv yö-
kazan›p kar etmek için sadece ticiden biri, dizel yak›tl› motorla- neticilerinin yüzde 60’›, 2025 y›-
ürün satmak yetmiyor. Yap›lan r›n k›sa süre içerisinde üretim l›nda Avrupa Birli¤i’nin da¤›laca-
iflle ilgili bilgi üretmek, bilgiyi ifl- portföylerinden kalkaca¤›n› dü- ¤›n› düflünüyor. Otomotiv sektörü
lemek kazanc›n en önemli par- flünüyor. Dizel yak›tl› araçlar›n de¤iflirken, Çin’in yerini Hindis-
ças› oluyor. Araflt›rmadan ç›kan piyasadan silinmesinin kolay ol- tan’a kapt›rabilece¤i tart›flmalar›
sonuçlara göre otomotiv endüs- mad›¤› bir gerçek. Ancak yöneti- da araflt›rman›n konular›ndan bi-
ri. Ancak KPMG’nin anketine ka-
t›lan yöneticiler Çin’in 2030 y›l›na
kadar h›zlanarak zirvedeki yerini
sa¤lamlaflt›raca¤›na inan›yor.
Yöneticilerin sadece yüzde 12’si
nüfusu h›zla artan Hindistan’›n
Çin’in taht›n› sallayabilece¤i gö-
rüflünü savunuyor. Yüzde 65 ise
Hindistan’›n ikinci bir Çin olabile-
ce¤i görüflüne so¤uk bak›yor.
80 KobiEfor Nisan 2017