Page 79 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 79
sektör s›ralamas›nda 11’inci y›-
l›nda da ilk s›radaki yerini koru- Sanayinin gelece¤i için öneriler
du” dedi. Önen, 2016 y›l›nda bir-
çok yeni otomobil projesinin ha- 2016 y›l›nda ihracat ve üre- ralama sisteminin aç›lmas›na
yata geçirildi¤inin alt›n› çizerek, timde ulafl›lan rekorlara karfl›n yönelik düzenleme yap›lmas›
“Uzun bir süre Avrupa’n›n önde yurtiçinde meydana gelen ge- son derece önemli. Otomotiv
gelen ticari araç üretim üssü liflmelerin iç pazar› do¤rudan pazar›n›n canland›r›lmas› için
olarak an›ld›¤›m›z konumumuzu etkiledi¤ini belirten Önen, yafll› araçlar›n bir hurda teflviki
aflarak, yeni binek otomobil pro- “2016 y›l›ndaki üretim rakamla- çerçevesinde yenilenmesi de
jeleriyle birlikte toplam otomotiv r›na bak›ld›¤›nda ticari araç çok önemli bir f›rsat olacakt›r.
üretiminde önde gelen bir üretim grubunda üretimin bir önceki Sektörümüzün uzun vadedeki
merkezine dönüfltük. 2016 y›l›n- y›la göre yüzde 6 oran›nda da- sürdürülebilirli¤i için özellikle
da kapasitemiz 1.7 milyon adet- rald›¤› ve hafif ticari araç gru- otomotiv sanayindeki küresel
ten 1.9 milyon seviyesine, ana bundaki daralman›n da yüzde 2 teknolojik dönüflüme dikkat et-
sanayi istihdam›m›z 48 bin 700 seviyesinde oldu¤u görülüyor. memiz gerekiyor. Küresel oto-
çal›flandan 53 bin 400 çal›flan se- Di¤er taraftan a¤›r ticari araç motiv sanayii ‘Dijital Dönüflüm’
viyesine yükseldi. Ülkemizin d›fl grubunda bu oran yüzde 44 se- sürecinde çok h›zl› ilerliyor ve
ticaret dengesine ve vergi gelir- viyesinde” dedi. yeni yat›r›m çekebilmek ad›na
lerine sa¤lad›¤›m›z olumlu katk›, Sanayinin sürdürülebilir ge- rakiplerimiz çok çal›fl›yor. El-
sanayimizin stratejik önemini ön lece¤i için tedbirlere yönelik bette Türkiye’de de ‘Dijital Dö-
plana ç›kart›yor. Teflvikler ile önerilerini üç gruba ay›rd›klar›- nüflüm Platformu’ gibi oluflum-
desteklenen yeni projelerin etki- n› söyleyen Önen, flunlar› söyle- larla bu konuda at›lan önemli
si ile 2017 y›l›nda ihracat bazl› di: “Türk Otomotiv Sanayii’nin ad›mlar var. Ancak bunlar›n ve-
üretim art›fl›na devam edece¤i- güçlü konumunu hem içeride rimli çal›flmas› konusunda hep
mize inan›yoruz. Bu noktada hep hem de dünyada koruyabilmesi birlikte daha fazla çaba sarf et-
ifade etti¤imiz gibi sanayimizin için Hükümetimiz’e k›sa; orta meliyiz. Sanayimizin önemli bir
rekabetçili¤ini sürdürülebilir k›l- ve uzun vadeli önerilerimiz ol- sürecin arifesinde oldu¤unu
mak için istikrarl› bir iç pazar›n du. K›sa vadede iç pazar›n istik- dikkate almam›z gerekli.”
yan› s›ra ekonomide yat›r›m ve rarl› büyümesini sürdürmesi-
sat›n alma kararlar›n›n olumsuz nin önemli oldu¤unu biliyoruz.
etkilenmeyece¤i bir seyrin büyük Bu konuda özellikle ticari araç
önem tafl›d›¤›n› hat›rlatmakta pazar›nda yaflanan ciddi daral-
yarar var” diye konufltu. ma dikkate al›nmal›. Ticari araç
Otomotiv sektörünün baflar›s›- pazar›n›n canlanmas›yla sa¤la-
n›n en önemli nedenlerinden biri nabilecek üretim art›fl› için ki-
sektörün yat›r›m ve Ar-Ge’ye cid-
di pay ay›rmas›ndan geçiyor. 2012 küreselleflme ak›m›nda yavaflla- l De¤iflen, geliflen teknolojiler
ve 2016 y›llar› aras›nda toplam man›n bafllad›¤› olumsuzluklara sebebiyle sürekli yat›r›m
5.9 milyar dolar yat›r›m yap›ld›. ra¤men sektörün yeni ürün ve ihtiyac› olan,
2016 y›l›nda tek bafl›na yap›lan kapasite yat›r›mlar›na devam l Küresel otomotiv üretimi
yat›r›m tutar› 1 milyar 131 milyon ederek ihracat ile üretimini art- ve pazar›n büyümeye
dolar oldu. Türkiye’de toplam 408 t›rd›¤›n›n alt›n› çizdi. devam edece¤i,
Ar-Ge merkezinin 83 tanesi oto- l Rekabetin sürekli artmaya
motiv sanayicilerinin. Sadece Peki 2017 ne getiriyor? devam edece¤i bir çal›flma
OSD üyeleri 2016 y›l›nda 624 pa- l Korumac›l›k ve "sataca¤›n ortam› öngörülüyor.
tent baflvurusu gerçeklefltirdi. yerde üret" yaklafl›m›n›n
OSD üyelerinin Ar-Ge merkezle- öne ç›kt›¤›, ‘Otomotiv Ekosistemi’
rinde çal›flan say›s› ise 4 bin 111 l Dijitalleflmenin gerek üretim çok ciddi de¤iflikliklerle
oldu. Kudret Önen, 2016 y›l›nda gerek ürün teknolojilerinde karfl› karfl›ya
bölgesel siyasi sorunlar, darbe ciddi de¤iflimlere sebebiyet 1. Dijital Dönüflüm 2. Alterna-
giriflimi, turizmde yaflanan yavafl- vermeye devam edece¤i, tif Güç Aktarma Teknolojileri (EV,
lama ve vergi art›fllar›, Brexit ol- l Müflteri beklentilerinde HEV) 3. Ba¤l›l›k/Ba¤l› Araçlar 4.
mak üzere, sanayicinin ihracat›n› de¤iflikli¤in artarak sürdü¤ü, Büyük Veri 5. Yenilikçi Malzeme
etkileme potansiyeli olan ciddi l Teknik mevzuat›n gittikçe Teknolojileri/Hafiflefltirme dik-
geliflmelere, otomotiv sanayinde s›k›laflt›¤›, kat çeken konular.
Nisan 2017 KobiEfor 79