Page 79 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 79

sektör s›ralamas›nda 11’inci y›-
          l›nda da ilk s›radaki yerini koru-     Sanayinin gelece¤i için öneriler
          du” dedi. Önen, 2016 y›l›nda bir-
          çok yeni otomobil projesinin ha-   2016 y›l›nda ihracat ve üre-  ralama sisteminin aç›lmas›na
          yata geçirildi¤inin alt›n› çizerek,  timde ulafl›lan rekorlara karfl›n  yönelik düzenleme yap›lmas›
          “Uzun bir süre Avrupa’n›n önde   yurtiçinde meydana gelen ge-   son derece önemli. Otomotiv
          gelen ticari araç üretim üssü    liflmelerin iç pazar› do¤rudan  pazar›n›n canland›r›lmas› için
          olarak an›ld›¤›m›z konumumuzu    etkiledi¤ini belirten Önen,    yafll› araçlar›n bir hurda teflviki
          aflarak, yeni binek otomobil pro-  “2016 y›l›ndaki üretim rakamla-  çerçevesinde yenilenmesi de
          jeleriyle birlikte toplam otomotiv  r›na bak›ld›¤›nda ticari araç  çok önemli bir f›rsat olacakt›r.
          üretiminde önde gelen bir üretim  grubunda üretimin bir önceki  Sektörümüzün uzun vadedeki
          merkezine dönüfltük. 2016 y›l›n-  y›la göre yüzde 6 oran›nda da-  sürdürülebilirli¤i için özellikle
          da kapasitemiz 1.7 milyon adet-  rald›¤› ve hafif ticari araç gru-  otomotiv sanayindeki küresel
          ten 1.9 milyon seviyesine, ana   bundaki daralman›n da yüzde 2  teknolojik dönüflüme dikkat et-
          sanayi istihdam›m›z 48 bin 700   seviyesinde oldu¤u görülüyor.  memiz gerekiyor. Küresel oto-
          çal›flandan 53 bin 400 çal›flan se-  Di¤er taraftan a¤›r ticari araç  motiv sanayii ‘Dijital Dönüflüm’
          viyesine yükseldi. Ülkemizin d›fl  grubunda bu oran yüzde 44 se-  sürecinde çok h›zl› ilerliyor ve
          ticaret dengesine ve vergi gelir-  viyesinde” dedi.             yeni yat›r›m çekebilmek ad›na
          lerine sa¤lad›¤›m›z olumlu katk›,  Sanayinin sürdürülebilir ge-  rakiplerimiz çok çal›fl›yor. El-
          sanayimizin stratejik önemini ön  lece¤i için tedbirlere yönelik  bette Türkiye’de de ‘Dijital Dö-
          plana ç›kart›yor. Teflvikler ile  önerilerini üç gruba ay›rd›klar›-  nüflüm Platformu’ gibi oluflum-
          desteklenen yeni projelerin etki-  n› söyleyen Önen, flunlar› söyle-  larla bu konuda at›lan önemli
          si ile 2017 y›l›nda ihracat bazl›  di: “Türk Otomotiv Sanayii’nin  ad›mlar var. Ancak bunlar›n ve-
          üretim art›fl›na devam edece¤i-   güçlü konumunu hem içeride     rimli çal›flmas› konusunda hep
          mize inan›yoruz. Bu noktada hep  hem de dünyada koruyabilmesi   birlikte daha fazla çaba sarf et-
          ifade etti¤imiz gibi sanayimizin  için Hükümetimiz’e k›sa; orta  meliyiz. Sanayimizin önemli bir
          rekabetçili¤ini sürdürülebilir k›l-  ve uzun vadeli önerilerimiz ol-  sürecin arifesinde oldu¤unu
          mak için istikrarl› bir iç pazar›n  du. K›sa vadede iç pazar›n istik-  dikkate almam›z gerekli.”
          yan› s›ra ekonomide yat›r›m ve   rarl› büyümesini sürdürmesi-
          sat›n alma kararlar›n›n olumsuz  nin önemli oldu¤unu biliyoruz.
          etkilenmeyece¤i bir seyrin büyük  Bu konuda özellikle ticari araç
          önem tafl›d›¤›n› hat›rlatmakta    pazar›nda yaflanan ciddi daral-
          yarar var” diye konufltu.         ma dikkate al›nmal›. Ticari araç
            Otomotiv sektörünün baflar›s›-  pazar›n›n canlanmas›yla sa¤la-
          n›n en önemli nedenlerinden biri  nabilecek üretim art›fl› için ki-
          sektörün yat›r›m ve Ar-Ge’ye cid-
          di pay ay›rmas›ndan geçiyor. 2012  küreselleflme ak›m›nda yavaflla-  l De¤iflen, geliflen teknolojiler
          ve 2016 y›llar› aras›nda toplam  man›n bafllad›¤› olumsuzluklara     sebebiyle sürekli yat›r›m
          5.9 milyar  dolar yat›r›m yap›ld›.  ra¤men sektörün yeni ürün ve    ihtiyac› olan,
          2016 y›l›nda tek bafl›na yap›lan  kapasite yat›r›mlar›na devam     l Küresel otomotiv üretimi
          yat›r›m tutar› 1 milyar 131 milyon  ederek ihracat ile üretimini art-  ve pazar›n büyümeye
          dolar oldu. Türkiye’de toplam 408  t›rd›¤›n›n alt›n› çizdi.         devam edece¤i,
          Ar-Ge merkezinin 83 tanesi oto-                                   l Rekabetin sürekli artmaya
          motiv sanayicilerinin. Sadece     Peki 2017 ne getiriyor?           devam edece¤i bir çal›flma
          OSD üyeleri 2016 y›l›nda 624 pa-  l Korumac›l›k ve "sataca¤›n       ortam› öngörülüyor.
          tent baflvurusu gerçeklefltirdi.      yerde üret" yaklafl›m›n›n
          OSD üyelerinin Ar-Ge merkezle-      öne ç›kt›¤›,                   ‘Otomotiv Ekosistemi’
          rinde çal›flan say›s› ise 4 bin 111  l Dijitalleflmenin gerek üretim  çok ciddi de¤iflikliklerle
          oldu. Kudret Önen, 2016 y›l›nda     gerek ürün teknolojilerinde   karfl› karfl›ya
          bölgesel siyasi sorunlar, darbe     ciddi de¤iflimlere sebebiyet   1. Dijital Dönüflüm 2. Alterna-
          giriflimi, turizmde yaflanan yavafl-   vermeye devam edece¤i,      tif Güç Aktarma Teknolojileri (EV,
          lama ve vergi art›fllar›, Brexit ol-  l Müflteri beklentilerinde   HEV) 3. Ba¤l›l›k/Ba¤l› Araçlar 4.
          mak üzere, sanayicinin ihracat›n›  de¤iflikli¤in artarak sürdü¤ü,   Büyük Veri 5. Yenilikçi Malzeme
          etkileme potansiyeli olan ciddi   l Teknik mevzuat›n gittikçe   Teknolojileri/Hafiflefltirme dik-
          geliflmelere, otomotiv sanayinde     s›k›laflt›¤›,                kat çeken konular.
                                                                                     Nisan 2017 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84