Page 59 - KobiEfor_Mart_2017
P. 59

marka-ajans iliflkisinin uzun vadeli planlanmas›,
           kampanyalar›n baflar›s›n› belirleyen unsurlardan
           biri olarak karfl›m›za ç›k›yor.”
              “Markalaflma, çok iyi planlanmas› gereken
           uzun vadeli bir konudur”: Haluk Erkmen, “Marka
           olma süreci uzun ve zahmetli bir yolculuktur. ‹le-
           tiflim süreklili¤ine ihtiyac› vard›r. Birçok marka-
           n›n, marka olabilmek için k›sa yollar› tercih etti¤i-
           ni s›kl›kla gözlemliyorum” diye konufluyor. Ses
           getirebilecek, çok konuflulacak bir reklam pefline
           düflüldü¤üne ama bu yöntemin markalaflma süre-
           cinde sa¤l›kl› olmad›¤›na dikkat çekiyor: “Negatif
           alg›lanan bir sabun köpü¤ü etkisi sa¤l›yor. Marka-
           laflma, çok iyi planlanmas› gereken uzun vadeli bir
           konudur asl›nda. Medyay› iyi bilmeyi ve kullanma-
           y› gerekir. Reklam› neden, kime ve ne zaman ya-
           paca¤›na iyi karar vermeli ve süreklilik esas›na
           dayand›rmal›s›n. Yoksa bir su birikintisinde sade-
           ce oltayla, i¤ne olmadan bal›k avlamaya çal›flma-
           ya benzer. Oysa yakalamak istedi¤in bal›k türünü
           belirler, ona göre olta seçer, do¤ru mevsiminde
           do¤ru yere olta atar, bunu da günlere yayarsan
           baflar› flans›n kesindir. Bu süreç sonunda marka
           olmay› baflarabilirsin. En tercih edilen, en güveni-
           lir ve her yerde bulunan bir ürünün varsa marka
           olabilirsin. Kendi ürününün kategori ismi olarak
           an›l›yorsa o zaman art›k marka olarak gelebilece-
           ¤in en üst noktadas›nd›r.”                      rayna, Katar, Dubai, Gürcistan, Japonya’daki ifl or-
              Haluk Erkmen, kampanyaya liderlik edecek     taklar›m›zla daha fazla f›rsatlar yaratabilmeliyiz.
           ajans›n yetkinli¤inin önemine iflaret ediyor: “Sos-  Bizim networkümüz bu alanda hizmet veriyor fakat
           yal ve geleneksel medyaya, markan›n tüm dina-   bu hedef tek bafl›m›za ajans olarak baflarabilece¤i-
           miklerine, tüm kanallar›na, iletiflimin bütün ince-  miz bir süreç de¤il. Yerli markalar›m›z› da yurtd›fl›
           liklerine hakim olmas› elzem.” Erkmen, ajans ta-  f›rsatlar›n› kollamaya teflvik ediyoruz. Birçok mar-
           raf›ndan bak›ld›¤›nda marka mesaj›n›, kampanya  kam›z›n dünya çap›nda hizmet verebilece¤ine ina-
           konseptini ve süreklili¤ini reklam ajans› tayin etti-  n›yoruz.”
           ¤i için süreci yönetmesinin ve liderlik etmesinin  Haluk Erkmen, ajans›n kurulufl öyküsünü de
           daha verimli oldu¤unu belirtiyor. Erkmen, reklam-  paylafl›yor: “Ajans›m›z, 2010 y›l›nda PuckDesign ad›
           veren pazarlama iletifliminin bütün araçlar›n› iyi  alt›nda bir animasyon stüdyosu olarak kuruldu.
           yönetebiliyorsa süreci reklamverenin de yönetebi-  2012’de ‹HK Holding’in Kurucusu Halil Korkmaz ile
           lece¤ini aktar›yor: “Çokuluslu flirketlerde biz bunu  ortakl›¤›m›z bafllad› ve ifl tan›m›m›z› de¤ifltirerek
           da deneyimledik.”                               uçtan uca hizmet veren tam bir reklam ajans› hali-
              “Zorluklardan f›rsat do¤ar”: Erkmen, 10 y›l ön-  ne geldik. Global kimli¤imiz de ayn› dönemden iti-
           ce farkl› bir ajansta genç ve baflar›l› bir reklamc›y-  baren oluflmaya bafllad› asl›nda.”
           ken ekip arkadafl› Kerem Özkut ile mottolar›n›n     Haluk Erkmen, ajans seçiminde KOB‹’lere ise
           “Zorluklardan f›rsat do¤ar” sözü oldu¤unu söyle-  flunlar› öneriyor: “Uzun ve zahmetli yolculukta ön-
           yor: “Mesela; ‘bütçe yok’ veya ‘müflteri fikri kabul  celikle do¤ru yol arkadafl› seçmek gerekiyor. Do¤-
           etmiyor’ gibi. Bugün hâlâ bu söze inan›yorum.   ru reklam ajans› sadece konkur ile seçilmez, önce-
           Puck’ta biz bu y›l olabilecek zorluklar› önceden gö-  likle do¤ru insanlar› seçmelisiniz. Kimyan›z uyufl-
           rüp önlemler al›yor ve bunlar› pozitife çevirmeye  mal›. Ajans›n uzun vadede baflar› e¤risi, reklamve-
           çal›fl›yoruz.”                                   renin de gelece¤ini tayin edecektir.
              Puck Global olarak özellikle ilk y›llarda Rixos  Özetle; ajanslar› cv’lerine göre seçmek gerekir.
           Hotels yurtd›fl› lansmanlar›, Türkiye Tan›t›m Proje-  Seçti¤iniz reklam ajans›, markan›za katk› yapacak
           si, Mitsubishi Electric için Daiko Tokyo ile iflbirli¤i  veya markalaflman›z› sa¤layacak, markay› kendi
           gibi önemli uluslararas› kampanyalar yapt›klar›n›  markas› gibi sahiplenebilecek, samimi, aç›k ve net
           anlat›yor: “Bu do¤rultuda, Azerbaycan, Rusya, Uk-  iliflki kurabilece¤iniz yer olmal›.”
                                                                                        Mart 2017 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64