Page 58 - KobiEfor_Mart_2017
P. 58
AJANS
Türkiye’nin 7 ülkede
Haluk Erkmen
temsilcisi olan tek yerli
network ajans›;
Puck Global Ajans Baflkan› Haluk
Erkmen, “Rusya, Ukrayna, Katar,
Azerbaycan, Gürcistan, Japonya ve
Dubai’de franchise flubeler
oluflturarak bu ülkelerdeki A s›n›f›
ajanslar› kendi ismi alt›nda
birlefltiren Puck Communications,
Türkiye’nin uluslararas› network’e
sahip ilk ve tek reklam ajans› oldu
ve bu yenilenmeye paralel Puck
Global ad›n› ald›” diyor. ma tafl›yarak marka gençlefl-
mesine büyük katk› sa¤lad›k ve
dünyada reklamc›l›k ad›na bir
n Röportaj: Deniz YANIKTAfi ilki gerçeklefltirdik. Reklam›n
S ektördeki de¤ifliklikle- dengeli olacak flekilde yukar›
iki baflar› ölçütünü birbiriyle
tafl›mak gerek. Bunlar›n ilki
re ve dijital dönüflüme
ve en önemlisi; ifl sonuçlar›-
nesil
hakim
“yeni
ajans” perspektifinde
na, bilinirli¤e ve dolayl› yol-
hizmet veren Puck Glo-
ödüle lay›k görülecek ka-
bal, bugün Türkiye’nin 7 ülkede dan sat›fla katk›. ‹kincisi ise
temsilcisi olan tek yerli network dar yarat›c› olmas›. Puck
ajans› olma özelli¤ini tafl›yor. Global’i rakipleri aras›nda
Ajans, farkl› kategorilerde 25 mar- öne ç›karan, bu iki ölçütü
kaya hizmet veriyor. Albaraka, Ta- ustal›kla prati¤e geçirebil-
delle, Sarelle, Aksigorta, Hobby mesi.”
Kozmetik, Mitsubishi Electric “Yarat›c›l›k ifl sonucuna
bunlar›n bir k›sm›… hizmet etmelidir”: Haluk Erk-
Puck Global Ajans Baflkan› ve Kreatif Direktörü man, reklamda baflar›n›n as-
Haluk Erkmen, “Reklamc›l›k ça¤dafl bir sektör; l›nda hem reklam ajans› hem de reklamveren aç›-
günde ve anda olan› iletiflimcinin iyi bilmesi, ana- s›ndan uzun vadede kal›c› etki oldu¤unun alt›n› çi-
liz etmesi ve yarat›c› fikre dönüfltürmesi gerekti- ziyor: “Burada k›sa vadeli, nokta at›fl› ifllerden daha
¤ine inan›yorum. Yeni nesil ajans bize göre yeni- ziyade markaya uzun soluklu ne kazand›raca¤›na
likçi mecralarda do¤ru ve etkili iletiflimi içeriyor” bakmak do¤rudur. Yarat›c›l›k, ifl sonucuna hizmet
diyor. Erkmen, sosyal medya ve PR (halkla iliflki- etmelidir. Çünkü markalar zihinlerde yarat›l›r,
ler) bunun bir k›sm›n› olufltursa da as›l farkl›l›k- ürünler ölse bile marka yaflamaya devam eder.
lar›n›n “iletiflimin her alan›nda yenilikleri takip Reklam sektörü güncelden ve gündemden çok h›z-
etmek ve bu mecralara kreatif çözümler öner- l› etkilenir ve her kriz spekülasyonunda öncelikli
mek” oldu¤unu söylüyor. Erkmen, 2015 y›l›nda olarak kesintiye u¤rayan yat›r›m kalemlerinin ba-
yapt›klar› Tadelle kampanyas›n›n buna iyi bir ör- fl›nda gelir. Burada reklamverenlerin kararlar›,
nek oldu¤unu kaydediyor: “Vine dünyas›n› rekla- reklam ajanslar›n› da zora sokabiliyor. Bu anlamda
58 KobiEfor Mart 2017