Page 58 - KobiEfor_Mart_2017
P. 58

AJANS



            Türkiye’nin 7 ülkede
                                                       Haluk Erkmen
            temsilcisi olan tek yerli
            network ajans›;














            Puck Global Ajans Baflkan› Haluk
            Erkmen, “Rusya, Ukrayna,  Katar,
            Azerbaycan, Gürcistan, Japonya ve
            Dubai’de franchise flubeler
            oluflturarak bu ülkelerdeki A s›n›f›
            ajanslar› kendi ismi alt›nda
            birlefltiren Puck Communications,
            Türkiye’nin uluslararas› network’e
            sahip ilk ve tek reklam ajans› oldu
            ve bu yenilenmeye paralel Puck
            Global ad›n› ald›” diyor.                                       ma tafl›yarak marka gençlefl-
                                                                             mesine büyük katk› sa¤lad›k ve
                                                                             dünyada reklamc›l›k ad›na bir
           n Röportaj: Deniz YANIKTAfi                                        ilki gerçeklefltirdik. Reklam›n
           S         ektördeki de¤ifliklikle-                                  dengeli olacak flekilde yukar›
                                                                              iki baflar› ölçütünü birbiriyle

                                                                              tafl›mak gerek. Bunlar›n ilki
                     re ve dijital dönüflüme
                                                                              ve en önemlisi; ifl sonuçlar›-
                                     nesil
                     hakim
                              “yeni
                     ajans” perspektifinde
                                                                               na, bilinirli¤e ve dolayl› yol-
                     hizmet veren Puck Glo-
                                                                                 ödüle lay›k görülecek ka-
            bal, bugün Türkiye’nin 7 ülkede                                    dan sat›fla katk›. ‹kincisi ise
            temsilcisi olan tek yerli network                                   dar yarat›c› olmas›. Puck
            ajans› olma özelli¤ini tafl›yor.                                     Global’i rakipleri aras›nda
            Ajans, farkl› kategorilerde 25 mar-                                 öne ç›karan, bu iki ölçütü
            kaya hizmet veriyor. Albaraka, Ta-                                 ustal›kla prati¤e geçirebil-
            delle, Sarelle, Aksigorta, Hobby                                   mesi.”
            Kozmetik, Mitsubishi Electric                                        “Yarat›c›l›k ifl sonucuna
            bunlar›n bir k›sm›…                                               hizmet etmelidir”: Haluk Erk-
              Puck Global Ajans Baflkan› ve Kreatif Direktörü                  man, reklamda baflar›n›n as-
            Haluk Erkmen, “Reklamc›l›k ça¤dafl bir sektör;   l›nda hem reklam ajans› hem de reklamveren aç›-
            günde ve anda olan› iletiflimcinin iyi bilmesi, ana-  s›ndan uzun vadede kal›c› etki oldu¤unun alt›n› çi-
            liz etmesi ve yarat›c› fikre dönüfltürmesi gerekti-  ziyor: “Burada k›sa vadeli, nokta at›fl› ifllerden daha
            ¤ine inan›yorum. Yeni nesil ajans bize göre yeni-  ziyade markaya uzun soluklu ne kazand›raca¤›na
            likçi mecralarda do¤ru ve etkili iletiflimi içeriyor”  bakmak do¤rudur. Yarat›c›l›k, ifl sonucuna hizmet
            diyor. Erkmen, sosyal medya ve PR (halkla iliflki-  etmelidir. Çünkü markalar zihinlerde yarat›l›r,
            ler) bunun bir k›sm›n› olufltursa da as›l farkl›l›k-  ürünler ölse bile marka yaflamaya devam eder.
            lar›n›n “iletiflimin her alan›nda yenilikleri takip  Reklam sektörü güncelden ve gündemden çok h›z-
            etmek ve bu mecralara kreatif çözümler öner-    l› etkilenir ve her kriz spekülasyonunda öncelikli
            mek” oldu¤unu söylüyor. Erkmen, 2015 y›l›nda    olarak kesintiye u¤rayan yat›r›m kalemlerinin ba-
            yapt›klar› Tadelle kampanyas›n›n buna iyi bir ör-  fl›nda gelir. Burada reklamverenlerin kararlar›,
            nek oldu¤unu kaydediyor:  “Vine dünyas›n› rekla-  reklam ajanslar›n› da zora sokabiliyor. Bu anlamda
           58 KobiEfor Mart 2017
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63