Page 59 - KobiEfor_Subat_2017
P. 59

c› nerede olursa orda olaca¤›z.” Ekonomide yafla-  ki dönem KOB‹ ve ticari iflletmelerin a¤›rl›¤›yla da
           nanlar› ‘s›k›flma’ olarak tan›mlad›klar›n›n alt›n› çi-  artacakt›r” dedi. Her müflteriyle de¤il do¤ru müfl-
           zen Aral, ç›k›fl için ise herkese sorumluluk düfltü-  teriyle çal›flman›n önemli oldu¤unu aktaran Aral,
           ¤ünü aktard›: “Yöneticisinden, yat›r›mc›s›na herkes  stratejilerini flöyle anlatt›: “Sundu¤umuz hizmetler;
           fedakarl›k yapmal›. Burada en önemli fedakarl›¤›  ihracat faktoringi, ithalat faktoringi, do¤acak ala-
           tüketici göstermeli. Tüketici talebini kesmeden tü-  cak, refaktoring, çek iskontosu, DBS iskontosu, te-
           ketmeye devam etmezse istedi¤imiz kadar ucuz    minat mektubu devri, Eximbank kredisi, tedarikçi
           faiz verelim. Ne olacak ki? Tasarruf eden tüketici  finasman›d›r. Sektörün en genifl ürün yelpazesi su-
           ben daha fazla faiz istiyorum derse harcama yapan  nan firmas›y›z. Müflterilerimizin do¤ru hizmetten
           tüketici ‘korkuyorum, al›flverifl merkezlerine gitmi-  faydalanmas› için ‘Dan›flmanl›k’ yaklafl›m›yla hiz-
           yorum’ derse yaflananlar›n ad› o zaman ‘kriz’ olur.  met veriyoruz. Standart yani tek tip ürünümüz yok.
           Ve krizi de o zaman kendi kendimize yaratm›fl olu-  Aç›kças› bizim iflin en önemli noktas› firman›n fi-
           ruz. ‹fl Faktoring olarak bu dönemde; ‘Sektör riskli  nansal ihtiyac›n› belirlemek.” ‹fl Faktoring olarak
           oldu, KOB‹ kredisi, ticari kredi vermiyorum’ diye-  bu dönem sermaye piyasas› enstrümanlar›n› çok iyi
           meyiz. Bizim üzerimize düflen de budur.”         kulland›klar›na dikkat çeken Aral, “Hiçbir müflteri-
                                                           mizi geri çevirmedik. Bankalardan para bulamaz-
              ‹fl Faktoring,                                sak bono ihraç ederek yine müflterimizin ihtiyac›n›
              finansal mühendislik kulland›                karfl›lar›z. Henüz yurtd›fl› fonlama kurumlar›n› kul-
              Büyümede en önemli art›lar›n›n daha fazla fi-  lanmad›k. Gerekirse onlardan da yararlan›r›z. Bu
           nansal kald›raç kullanma hakk› oldu¤unu paylaflan  dönemde ‘bankalar para vermezse küçülürüz’  ko-
           Erdal Aral, kulland›klar› stratejiyi flöyle anlatt›:  layc›l›kt›r. Alternatifleri denememektir. ‹fl Fakto-
           “Ürünlerimize talep var m›yd›? Evet vard›. KOB‹’ler  ring olarak talep devam etti¤i sürece
           baflta olmak üzere alacak tahsil sürecinin uzamaya  kaynak yaratmaya devam ederek da-
           bafllamas› iflletmeler için ilave finansman ihtiyac›  ha fazla müflterimizin ihtiyac›n› kar-
           do¤urdu. Bu kurulufllar bankalardan ziyade bize  fl›layaca¤›z” aç›klamas›n› yapt›.
           geldi. Kurum olarak KOB‹’nin yani iflletmenin ihti-
           yac›n› tespit ederek finansal mühendislik diyebile-  ‹fl Bankas› ‘marka’
           ce¤imiz yöntemlerle çözüm sa¤lad›k. En çarp›c›s›,  avantaj› sa¤lad›
           do¤rudan borçland›rma sisteminin nakdi kredi ha-   Sektördeki ciddi rekabette
           line dönüfltürülmesidir. ‹kinci olarak da; birçok flir-  ‘‹fl Bankas›’ markas›n›n
           ketin kasas›nda teminat mektubu vard›r. Bunlar  kendileri için avantaj oldu-
           hiçbir ifle yaramaz. Bir teminat unsuru olarak ka-  ¤unun alt›n› çizen Aral,
           sada tutulur, ara ara muhasebeciler bunlar› kon-  tüm Türkiye’ye hizmet
           trol ederek yerine koyar. Bu gayri nakdi krediyi  vermek için flube açman›n
           nakde dönüfltürdük. Nas›l m›? ‹fl Bankas›’n›n mu-  fizibil olmad›¤›n›, ‹fl Ban-
           hatap oldu¤u mektuplarda muhatap de¤iflikli¤i ya-  kas› flubelerinin da¤›t›m
           parak ‹fl Faktoring ad›n› yazd›k. Böylece gayri nak-  kanal› olarak kullan›ld›-
           di kredileri nakdi krediye dönüfltürdük. Üçüncü  ¤›n› kaydetti. Ancak müfl-
           olarak faktoring kuruluflu olarak rekabetçi bir nok-  teri ile çal›flmada ‹fl Fak-
           taday›z. Yani fiyat veren de¤il fiyat alan taraftay›z  toring’in ekiplerinin te-
           ço¤unlukla. Bu gerçeklikle yola ç›karak muhtelif  mel belirleyici oldu¤unu
           yerli ve yabanc› ürünlerin ucuza sunulmas› gerek-  dile getiren Aral, “A¤›rl›k-
           ti¤ine karar vererek toptanc› piyasalardan ‘Takas-  l› flah›s faktoring flirketleri
           bank gibi’ borçlanma oran›m›z› art›rd›k.”       banka faktoring kurulufllar›n›
                                                           ‘müflteri haz›r geliyor’ diyerek
              Dan›flmanl›k yaklafl›m›yla                     elefltiriyor. Ancak bu çok da
              müflteri say›s› artacak                       do¤ru bir yaklafl›m de¤il. Evet
              ‹fl Faktoring yüzde 70-75 kurumsal segmenteki  banka taraf›ndan yönlendirilme
           iflletmelerle çal›fl›yor. Aral, müflteri kazan›m viz-  ve bilgilendirme vard›r ama ni-
           yonlar›n› aç›klayarak bu y›l kurumsal segmentin  hai karar ‹fl Faktoring’indir. Bi-
           rakamlar›n› sabit tutmak suretiyle ticari ve KOB‹  zim ba¤›ms›z kredi tahsis eki-
           segmentine konsantre olacaklar›n› duyurdu. Aktif  bimiz var. Ba¤›ms›z pazarlama
           müflteri adedinde bu y›l 3 bine ulaflt›klar›n›n alt›n›  ekibimiz var. Onlar kendi do¤-
           çizen Aral, “3 bin aktif müflterimizin en önemli  rular›yla hareket edip karar
           farkl›l›¤› üzerinde risk tafl›mas›. Bu say› önümüzde-  veriyorlar” dedi.
                                                                                        fiubat 2017 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64