Page 98 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 98

HABER



                          Alt›n Ça¤ Anaokulu’ndan etkili ö¤renme ortam›:

                Reggio Emilia ile çocu¤un





                     do¤as›na uygun e¤itim






           Alt›n Ça¤ Anaokullar› Kurucusu                  oldu¤u ve bireyselliklerinin
           Uzman Psikolog Ayflegül Ünal Saraç’›n            desteklendi¤i, yarat›c›l›¤›n de¤erli
           önderli¤inde 2-6 yafl grubu çocuklara            oldu¤u, teflvik edildi¤i ve çocuklar›n
           Reggio Emilia felsefesiyle etkin                ö¤renme sevincine afl›k oldu¤u bir
           ö¤renme ortam› sunuyor.                         e¤itim program› yaratmay› ilke
           Saraç, “Çocuklar›n baflkahraman                  edindik” diyor.
          Ç        ocu¤un zihinsel gelifliminin temelinin at›l-


                   d›¤› ve hayat› boyunca kullanaca¤› zihinsel
                   becerilerin flekillendi¤i 2-6 yafl grubu, ‘Al-
                   t›nça¤’ olarak tan›mlan›yor. ‹smini bu ta-
                   n›mdan alan Alt›n Ça¤ Anaokulu, yola ç›k-
           t›¤› 1997’den bu yana “Çocu¤a ö¤retilecek hiçbir
           fley çocu¤un kendisinden önemli olamaz. Çocu¤un
           öncelikle duygusal gereksinimlerinin karfl›lanmas›
           gerekir. Çocu¤un keyif almas›, e¤lenmesi, mutlu
           olmas› ö¤renmenin de kendisini oluflturur” yakla-
           fl›m›yla e¤itim veriyor.
              Alt›n Ça¤ Anaokulu Kurucu Orta¤› Uzman Psiko-
           log Ayflegül Ünal Saraç ile isimlerinden ve bu isim
           alt›nda verilen e¤itimin niteli¤ini gösteren Reggio
           Emilia yaklafl›m› hakk›nda konufltuk. fiu anda Ac›-
           badem ve Dragos’ta e¤itim veren Alt›n Ça¤ Ana-
           okullar›’n›n felsefesini Saraç, flöyle anlat›yor: “2-6   Ayflegül Ünal
                                                                        Saraç
           yafl çok önemli. Bu dönemde geliflim çok h›zl› ger-
           çeklefliyor. Ö¤renme çok yo¤un, dolay›s›yla çocu-
           ¤un deneyimledi¤i ve ö¤rendi¤i her fley, onun gele-  Saraç, “Türkiye’de klasikleflmifl e¤itim siste-
           ce¤inde önemli bir yap› oluflturuyor. Okul öncesi  minde daima konuflan, anlatan, yapan ve yöneten
           geliflimi çocu¤un hayat›n›n geri kalan›ndaki e¤itim  ö¤retmendir. Çocuklar›n rolü ise yaln›zca ö¤ret-
           hayat›n› önemli ölçüde etkiliyor. Alt›n Ça¤’›n bu te-  mene uyum sa¤lamakt›r. Çocuklar ne kadar hare-
           mel misyonu ve de¤erleri e¤itim ortam›na oldukça  ketsiz, suskun, uslu çocuk olursa ö¤retmenin göz-
           iyi aktar›ld›. Çocuklar›n baflkahraman oldu¤u ve bi-  desi olur. Oysa bu kadar hareketsiz, bu kadar me-
           reyselliklerinin desteklendi¤i, yarat›c›l›¤›n de¤erli  raks›z, bu kadar suskun geçen baflar›l› (!) s›n›flar-
           oldu¤u, teflvik edildi¤i ve çocuklar›n ö¤renme se-  da ö¤renme gerçekleflir mi? Tabii ki kocaman bir
           vincine afl›k oldu¤u bir e¤itim program› yaratmay›  hay›r!” diye konufluyor. Ö¤renmenin belli bafll› yol-
           ilke edindik.”                                  lar› oldu¤unun alt›n› çizen Saraç, flu bilgileri veri-
                                                           yor: “Birinci yol: Çocu¤un d›fl dünyaya ve gerçe¤in
              Klasik e¤itim  sistemi de¤ifltirilmeli        kendisine götürülmesi.  Çocuklar neyi ö¤renecek-
              Saraç, çocuklar›n bireyselli¤ine bir psikolog ola-  se ona dokunmal›, hissetmeli ve yaflamal›d›r. Bi-
           rak daima önem verdi¤ini ancak klasik e¤itim sis-  rinci yolda, çocuklar, d›fl dünyaya ve çevredeki ger-
           temi ile bu bireyselli¤i desteklemenin neredeyse  çe¤e temas ettirilir. Çocuk, topra¤a, suya, a¤aca,
           imkans›z oldu¤unu gözlemledi¤ini aç›kl›yor.     hayvana dokunarak, onlar› gözlemleyerek ö¤renir.

           98 KobiEfor Aral›k 2017
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103