Page 98 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 98
HABER
Alt›n Ça¤ Anaokulu’ndan etkili ö¤renme ortam›:
Reggio Emilia ile çocu¤un
do¤as›na uygun e¤itim
Alt›n Ça¤ Anaokullar› Kurucusu oldu¤u ve bireyselliklerinin
Uzman Psikolog Ayflegül Ünal Saraç’›n desteklendi¤i, yarat›c›l›¤›n de¤erli
önderli¤inde 2-6 yafl grubu çocuklara oldu¤u, teflvik edildi¤i ve çocuklar›n
Reggio Emilia felsefesiyle etkin ö¤renme sevincine afl›k oldu¤u bir
ö¤renme ortam› sunuyor. e¤itim program› yaratmay› ilke
Saraç, “Çocuklar›n baflkahraman edindik” diyor.
Ç ocu¤un zihinsel gelifliminin temelinin at›l-
d›¤› ve hayat› boyunca kullanaca¤› zihinsel
becerilerin flekillendi¤i 2-6 yafl grubu, ‘Al-
t›nça¤’ olarak tan›mlan›yor. ‹smini bu ta-
n›mdan alan Alt›n Ça¤ Anaokulu, yola ç›k-
t›¤› 1997’den bu yana “Çocu¤a ö¤retilecek hiçbir
fley çocu¤un kendisinden önemli olamaz. Çocu¤un
öncelikle duygusal gereksinimlerinin karfl›lanmas›
gerekir. Çocu¤un keyif almas›, e¤lenmesi, mutlu
olmas› ö¤renmenin de kendisini oluflturur” yakla-
fl›m›yla e¤itim veriyor.
Alt›n Ça¤ Anaokulu Kurucu Orta¤› Uzman Psiko-
log Ayflegül Ünal Saraç ile isimlerinden ve bu isim
alt›nda verilen e¤itimin niteli¤ini gösteren Reggio
Emilia yaklafl›m› hakk›nda konufltuk. fiu anda Ac›-
badem ve Dragos’ta e¤itim veren Alt›n Ça¤ Ana-
okullar›’n›n felsefesini Saraç, flöyle anlat›yor: “2-6 Ayflegül Ünal
Saraç
yafl çok önemli. Bu dönemde geliflim çok h›zl› ger-
çeklefliyor. Ö¤renme çok yo¤un, dolay›s›yla çocu-
¤un deneyimledi¤i ve ö¤rendi¤i her fley, onun gele- Saraç, “Türkiye’de klasikleflmifl e¤itim siste-
ce¤inde önemli bir yap› oluflturuyor. Okul öncesi minde daima konuflan, anlatan, yapan ve yöneten
geliflimi çocu¤un hayat›n›n geri kalan›ndaki e¤itim ö¤retmendir. Çocuklar›n rolü ise yaln›zca ö¤ret-
hayat›n› önemli ölçüde etkiliyor. Alt›n Ça¤’›n bu te- mene uyum sa¤lamakt›r. Çocuklar ne kadar hare-
mel misyonu ve de¤erleri e¤itim ortam›na oldukça ketsiz, suskun, uslu çocuk olursa ö¤retmenin göz-
iyi aktar›ld›. Çocuklar›n baflkahraman oldu¤u ve bi- desi olur. Oysa bu kadar hareketsiz, bu kadar me-
reyselliklerinin desteklendi¤i, yarat›c›l›¤›n de¤erli raks›z, bu kadar suskun geçen baflar›l› (!) s›n›flar-
oldu¤u, teflvik edildi¤i ve çocuklar›n ö¤renme se- da ö¤renme gerçekleflir mi? Tabii ki kocaman bir
vincine afl›k oldu¤u bir e¤itim program› yaratmay› hay›r!” diye konufluyor. Ö¤renmenin belli bafll› yol-
ilke edindik.” lar› oldu¤unun alt›n› çizen Saraç, flu bilgileri veri-
yor: “Birinci yol: Çocu¤un d›fl dünyaya ve gerçe¤in
Klasik e¤itim sistemi de¤ifltirilmeli kendisine götürülmesi. Çocuklar neyi ö¤renecek-
Saraç, çocuklar›n bireyselli¤ine bir psikolog ola- se ona dokunmal›, hissetmeli ve yaflamal›d›r. Bi-
rak daima önem verdi¤ini ancak klasik e¤itim sis- rinci yolda, çocuklar, d›fl dünyaya ve çevredeki ger-
temi ile bu bireyselli¤i desteklemenin neredeyse çe¤e temas ettirilir. Çocuk, topra¤a, suya, a¤aca,
imkans›z oldu¤unu gözlemledi¤ini aç›kl›yor. hayvana dokunarak, onlar› gözlemleyerek ö¤renir.
98 KobiEfor Aral›k 2017