Page 53 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 53

KOB‹’lere yeni ürün ve
            hizmetler
            ‹letiflim imkanlar›n›n daha kolay ve h›z kazand›¤›
          günümüzde bankac›l›k hizmet anlay›fl› içerisinde
          ‘müflterilere dokunmak’ önemli bir farkl›l›k yarat›-
          yor. Aytaç, ürün ve hizmet sunumunda dijitalleflme-
          nin rekabet kriteri haline geldi¤i yeni dönemde Va-
          k›f Kat›l›m olarak müflterinin flubeye u¤ramadan
          ifllemlerin yürütüldü¤ü daha kaliteli bir hizmet
          sunmay› hedeflediklerini söylüyor.
            Farkl›laflma stratejilerini ise flöyle aç›kl›yor:
          “Sundu¤umuz hizmetleri sektöre özel olacak flekil-
          de kiflisellefltirerek daha kaliteli bir hizmet anlay›-
          fl›n› benimsiyoruz. Sadece fon deste¤i sa¤layan bir
          kurumdan ziyade; al›c› ve sat›c›lar›n bir araya gel-
          di¤i, teflvik kapsaml› di¤er fon imkanlar›n›n sunul-
          du¤u, finansman ihtiyac›n›n karfl›lanabildi¤i, ortak-
          l›¤a dayal› projelerin de¤erlendirildi¤i, sektöre ve
          kifliye özel dijital bir hizmet noktas› üzerinde çal›fl›-  art›k hepimiz biliyoruz.
          yoruz.”                                           Aytaç, gelen talepler do¤rultusunda nas›l bir
            Aytaç, önümüzdeki dönemde segmentasyon ya-    strateji izleyeceklerini ise flöyle aktar›yor: “Vak›f
          p›lar›nda  farkl›laflmaya giderek sadece KOB‹’lere  Kat›l›m olarak biz de; genel kabul gören bu duru-
          hizmet veren deneyimli bir ekibin oluflturulmas› yö-  mun fark›nda olarak kuruluflumuzun üzerinden da-
          nünde çal›flma yapacaklar›n› vurguluyor. Yenilikle-  ha üç ay geçmiflken mobil ve internet flubelerimizi
          rine iliflkin ise flu bilgileri veriyor: “Bu sayede KO-  devreye ald›k. Bunda giderek dijitalleflen trendlere
          B‹’lerimizi daha yak›ndan tan›yarak kiflisel bazda  ayak uydurmak istememizin yan›nda KOB‹ müflteri-
          ihtiyaç ve taleplerini karfl›layabilece¤imiz bir hiz-  lerimizden gelen yo¤un talepler de etkili oldu.
          met anlay›fl› oluflturmay› planl›yoruz. Özellikle KO-  Özellikle yo¤un kredi operasyon ifllemleri sebebiy-
          B‹’lerin en önemli ihtiyaçlar›ndan biri olan finans-  le flubeye sürekli u¤ramak durumunda kalan müfl-
          man kaleminde çal›flma flartlar›na uygun ve kendi-  terilerimiz var. Bulundu¤u yerden kendine özel
          lerine özel tafl›nabilir finansman ürünleri üzerine  tahsis edilecek bir dijital platformu kullanarak pra-
          de bir çal›flmam›z devam etmektedir. En önemlisi  tik uygulamalarla ifllemlerini gerçeklefltirebilece¤i
          klasikleflen finansman modelinin ötesinde tüm    bir ürün üzerinde de çal›flmalar›m›za devam ediyo-
          sektörleri kapsayacak flekilde KOB‹’lerin üretimine  ruz.” Aytaç, bu dijital platformu sadece temel ban-
          katk› sa¤layacak projeler için yeni ortakl›k model-  kac›l›k ifllemleri için de¤il; fizibil bulunan proje ve
          leri üzerinde çal›fl›yoruz. Bu ba¤lamda farkl› bir  fikirlere kaynak bulma noktas›nda da kullanabile-
          sektörde ilk kâr zarar projemizi geçti¤imiz aylarda  cekleri flekilde tasarlad›klar›na dikkat çekiyor.
          gerçeklefltirmifl olduk. Özellikle mikro krediler
          bafll›¤› alt›nda yenilikçi, katmade¤er üretecek, sür-  KGF deste¤i kredi hacmini büyüttü
          dürülebilir nitelikte inovasyon odakl› projelerde kar  2017 y›l›n›n ilk yar›s›nda yaflanan kredi büyüme-
          zarar ortakl›¤› modeli ile KOB‹’lere deste¤imizi  sinin en önemli aktörlerinden biri Kredi Garanti Fo-
          sürdürmeye devam edece¤iz. Kâr zarar ortakl›¤›  nu oldu. Ülke ekonomisine katmade¤er sa¤layan ve
          projelerinin aktif büyüklü¤ümüz içerisindeki pay›n›  istihdam›n art›fl›na vesile olan reel sektör oyuncu-
          daha da fazla art›rarak sektörde KOB‹ bankac›l›¤›n-  lar› KGF’nin sa¤lad›¤› Hazine kaynakl› teminat des-
          da hizmet veren ilk bankalar aras›nda yer almay› da  te¤i ile önemli bir imkana ulaflt›.
          hedeflerimiz aras›nda görüyoruz.”                 Sait Aytaç, Vak›f Kat›l›m olarak KGF kefaleti ile
                                                          ifllem yapmaya bafllad›klar› 2017 Nisan ay›ndan bu
            Vak›f Kat›l›m, dijital platform kuruyor       yana 500 milyon TL toplam kulland›r›m rakam›na
            Sektörün ciddi bir dönüflümden geçti¤i dönem-  ulaflt›klar›n›, KGF kefaletli ifllemlerinde KOB‹’lerin
          deyiz. Geliflen teknoloji ile birlikte müflteriler h›zla  pay›n›n yüzde 25 olarak gerçekleflti¤ini söylüyor.
          ak›p giden zaman›n de¤erini daha iyi kavr›yor ve  Bu oranla birlikte çok k›sa bir süre içinde sektörün
          operasyonel ifllemlerde çok fazla vakit kaybetme-  KGF’deki KOB‹ pay›n› yakalad›klar›n› vurguluyor.
          den ilerlemek istiyor. Üretim yo¤unlu¤u içerisinde  KGF’de k›sa sürede elde ettikleri bu rakamlarla ye-
          faaliyet gösteren KOB‹’lerin yeni dijital dünyada za-  tinmeyerek rakam› y›lsonuna kadar 1 milyar TL’ye
          man›n› banka flubelerinde geçirmek istemedi¤ini  ç›karmay› hedeflediklerini aç›kl›yor.
                                                                                      Ekim 2017 KobiEfor 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58