Page 50 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 50
CEO
rü oldu¤una inan›r›m. Sebebini Haftada 3 günden az olmamas›na
bilirseniz önünüzdeki zorlu¤u özen göstererek 1-1.5 saat yürü-
aflacak çözümü de mutlaka bu- yüfl yap›yorum. Tak›m oyununa
lursunuz. fieffafl›¤a, aç›k iletifli- dayanan spor müsabakalar›n› iz-
me, etik de¤erler ve kurum içi lemek hofluma gider. K›z›mla bir-
adalete dikkat ediyorum. Tak›m- likte Befliktafl maçlar›n› yerinde
dafll›k, sinerji, güven ortam›na seyrediyoruz.”
özen gösteriyorum. Baflar› Vakit buldukça ve uyumadan
odakl›, iflini severek yapan, du- önce mutlaka kitap okuyor, bi-
yarl› ve özveri ile çal›flan bir eki- yografi ve tarih konular›n› tercih
bim oldu¤u için oldukça flansl›- ediyor. Teknolojik geliflmeleri,
y›m. Baflar›n›n tak›m oyunu ve yeni ve de¤iflen trendleri, günde-
güçlü ekipler ile elde edilece¤i- mi belirleyen makaleleri takip
ne inan›yorum. Baflar› anahtar›- ediyor, bugünlerde “Tesla, Spa-
n› ise bu ekiplerin oluflturulma- ceX ve Muhteflem Gelece¤in Pe-
s› ve yüksek sinerji, motivasyon nu çevresine verebilmesi için flinde (Elon Musk)” kitab›n› oku-
ve performansla çal›flmas› ola- önemlidir.” yor. ‘Özel Arflivinden Belgeler ve
rak görüyorum. Tak›m içinde ya- Karao¤uz, Koç Holding sosyal An›lar›yla Vehbi Koç (Can Dün-
rat›lan güven duygusunun ortak sorumluk çal›flmalar› kapsam›n- dar) kitab›n›n da çok hofluna git-
hedefe koflarken önemli bir kal- da; Meslek Lisesi Memleket Me- ti¤ini belirten Karao¤uz, sosyal
d›raç oldu¤unu düflünüyorum. selesi (‹zmir, Samsun, ‹stanbul, medyay› takip ediyor, özellikle
Bu aç›dan çal›flma arkadaflla- Antalya), Engel Tan›m›yorum, genç jenerasyonun paylafl›mlar›-
r›mla aç›k iletiflim kurman›n Toplumsal Cinsiyet Eflitli¤i (He n›, yaklafl›mlar›n›, yorumlar›n›
önemini, karfl›l›kl› konuflabil- For She) projelerinde yer al›yor. önemsiyor, f›rsat buldukça genç-
meyi önemsiyorum.” Yurtiçinde ve yurtd›fl›nda yeni leri dinlemeye çal›fl›yor, flube zi-
Karao¤uz, iyi bir yönetici de yerler görmeyi farkl› kültürleri yaretlerinde, flirket grup çal›fl-
fark yaratacak en kritik özelli¤in keflfetmeyi seven Karao¤uz, ‹s- malar›nda fikirlerini, yorumlar›n›
liderlik becerisi oldu¤unu düflü- tanbul’a geldikten sonra tan›n- duymak istiyor: “fiirket olarak
nüyor: “‹yi bir yöneticinin liderlik m›fl müzikal, tiyatro, opera gibi gençlere fikirlerini sunabilecek-
vas›flar›n› tafl›yabilmesi gerekti- etkinliklere daha fazla ulaflma leri, hatta hayata geçirebilecek-
¤ine inan›yorum. Yaklafl›mlar›, flans› do¤du¤unu aktar›yor:“Can- leri sosyal platformlar olufltur-
davran›fllar›, kiflilik özellikleriy- l› performanslar hofluma gider ve maya, onlara kaynaklar sunmaya
le yön belirleyen, yön veren, da- tercih ederim. Romeo ve Giuliet- da çal›fl›yoruz.” Karao¤uz, emek-
ha yüksek hedeflere koflma dür- ta, Phantom of the Opera keyif al- lilik döneminde yaflad›klar›n›,
tüsünü ekibinde her zaman can- d›¤›m müzikallerdi. Tiyatroyu, tecrübelerini ve hayat hikayesini
l› tutabilecek etkiyi, motivasyo- operay›, sinemaya tercih ederim. yaz›ya dökmek istiyor.
Birmot’un yeni vizyonu; ‘ulafl›m çözümleri sunan,
yenilikçi, küresel yol arkadafl› olmak’
Dijitalleflme, büyük veri (big data) yönetimi, ifl adetlere ulaflaca¤›m›z› söyleyebilirim. Birmot
zekas› (business intellegence) gibi konularda ye- olarak temsilcisi oldu¤umuz Tofafl içindeki penet-
nilikçi, inovatif ifl modelleri oluflturmak ve müflte- rasyonumuzu artt›rd›k. ‹lk 8 ayda sat›lan her 3 To-
rilerine farkl› çözümler üretebilmek için çal›flt›k- fafl markas›n›n 1’i Birmotlar’dan sat›ld›. Servisle-
lar›n› belirten Karao¤uz, Birmot hedeflerini flöyle rimizde ise hedefimizi gerçeklefltiriyoruz. Y›l so-
detayland›r›yor: “Fiat, Alfa Romeo, Jeep ve bu y›l, nunda Birmot çat›s› alt›ndaki showroomlar›m›z-
bünyemize katt›¤›m›z Maserati markalar›n›n sa- dan 40.000’i yeni 11.000’i ikinci el olmak üzere
t›fl, sat›fl sonras› hizmetlerini veriyoruz. Otomotiv 50.000 adedin üzerinde araç sat›fl› gerçeklefltire-
pazar›n›n bir önceki y›la göre bir miktar daralaca- ce¤imizi, servislerimizde ise 150.000’den fazla
¤›n›, 900 binli seviyelerde gerçekleflece¤ini ön- araca hizmet verece¤imizi öngörüyorum.
görmüfltük. ‹lk 8 ay gerçekleflmeleri ile ön görü- 2017’de flirketimizin vizyonunu, misyonunu ye-
lerimizden daha iyi bir gidiflat var. Bu temponun niledik. ‘Ulafl›m çözümleri sunan yenilikçi, küre-
devam etmesi halinde geçti¤imiz y›l seviyesinde sel yol arkadafl› olmak’ vizyonumuz var.”
50 KobiEfor Ekim 2017