Page 42 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 42

HABER



                                   “‹nternete girdi¤iniz-  yor musunuz?” sorusunu da yöneltti: “Demografik
           Eren                  de yoksan›z, yoksunuz”   (yafl, cinsiyet, lokasyon, etnik köken, medeni durum,
           Diril
                                 sözleriyle  iflletmeleri  gelir, e¤itim ve ifl durumu) ve Psikografik (ilgi alan-
                                 uyaran Diril, 13-65 yafl  lar›, hobileri, de¤erleri ve yarg›lar›, tutum ve davra-
                                 aras› herkesin Facebo-   n›fllar›, yaflam tarzlar›, istekleri) aç›dan. Teknoloji
                                 ok’ta ve burada olanla-  çok h›zl› gelifliyor. Sosyal medya iletiflimi yapacaksa-
                                 r›n da yüzde 77’sinin 18-  n›z flu an do¤ru zaman, pazar oturmufl durumda
                                 44 yafl aral›¤›nda oldu-  ama henüz doymad›. Mobil çok h›zl› geliyor. Müflte-
                                 ¤unu anlatt›. Türkiye’nin  rilerinizi analiz edin.”
                                 en çok kullan›lan sosyal   Eren Diril, sosyal medya iletifliminde “‹fl’e yara-
                                 medya    platformunun    yan taktikleri” ise flöyle s›ralad›:
                                 Youtube oldu¤unu, onu      “‹çerik: ‘‹çerik, krald›r.’ Müflteriye ve mecraya
                                 Facebook’un izledi¤ini   (sosyal medya platformuna) uygun içerik, düzenli,
          paylaflan Diril, LinkedIn’›n çok ciddi bir ifl platformu  tutarl› ve sürekli olacak. Örne¤in; Facebook’ta vi-
          oldu¤una iflaret ederek, bu mecraya mutlaka bak›l-  deo 2 dakikay› geçmemeli, blogda yazd›¤›n›z yaz›
          mas›n› önerdi. “2017 y›l›nda sosyal medyay› mutla-  500 kelimenin alt›ndaysa Google indekslemez bile,
          ka kullanmal›s›n›z” diyen Diril, iflletmelerin baflar›-  2600 kelimenin üstü çok paylafl›l›r. ‘‹çerik kralsa
          s›zl›¤›nda; “Ekonomi darald›. Onlar dükkan›n› iyi  platform tanr›d›r’ deniliyor.
          yere açt›lar. Onlar flansl›, biz de¤iliz. Adam›n çevre-  Bilirkifli inflas›. O flirketlerin sorunlar›na sizin
          si genifl. Day›n olacak” gibi bahanelerin s›raland›¤›-  sektörünüzle ilgili esirgemeden cay›r cay›r bilgi
          n› ancak bunlar› kabul etmedi¤ini vurgulad› ve ek-  paylafl›yorsunuz. Bildi¤iniz konularda bilgi payla-
          ledi: “Sosyal medyay› kullanarak bilinirlili¤inizi ar-  fl›rsan›z, bilirkifli olursunuz. Bütün platformlarda
          t›rman›z mümkün. Müflterileriniz cahil de¤il. fiansa  siz bilirkiflili¤ini göstermelisiniz.
          inanm›yorum. Sadece do¤ru zamanda, do¤ru yerde    Karfl›l›kl›l›k Yasas›. Sürekli olarak içerik üretirse-
          olmamak için çal›flmamak vard›r.”                niz, bunu bilirkifli olarak yaparsan›z ve karfl›l›k bekle-
            Eren Diril, iflletmelerin baflar›s›zl›¤›nda gerçek  mezseniz, satars›n›z. ‘‹nsan›n günah›ndan çok iyili¤i
          sebepleri ise flöyle s›ralad›: “‹nsan faktörü. Olmaya-  boynunda tafl›mas› zordur’ denir, insanlar yapt›¤›n›z
          cak sözler vermek, sat›fl›n rasyonel bir süreç oldu-  karfl›l›ks›z iyili¤e karfl›l›k vermek isteyecektir.
          ¤unu zannetmek. Güven infla etmemek. Satmaya ça-   Medya flirketi olmak. 2017 y›l›nda siz bir medya
          l›flmak (ters teper). Müflteriyi tan›mamak. Misyon,  flirketisiniz. Bunu ne kadar h›zl› anlarsan›z o kadar
          vizyon, strateji belirlememek (Örne¤in; iflletmede  iyi olur. Ne ifl yaparsan›z yap›n bir medya flirketi ol-
          çal›flanlar›n yüzde 74’ü nereye kürek çekece¤ini bil-  du¤unuzu anlaman›z gerekiyor.”
          miyor). Farkl›laflmamak. Duyurmamak. Odaklanma-    Eren Diril, sosyal medyada baflar› yolunun ad›m-
          mak. Gereklilik-zorunluluk dengesi.” Diril, bir müfl-  lar›n› ise flöyle çizdi: “‹flinizi büyütmek için fikirleri,
          teriye sosyal medyada ulaflt›ktan sonra 7. seferde bir  düflünce gruplar›n› takip edin. Bilge‹fl’ten ücretsiz
          fley sat›labilece¤ini aktard›: “Sizin farkl› bir fley yap-  sosyal medya dersleri al›n. Her ifle müflteri ve rakip
          man›z gerekir. Bir fleye odaklan›n; örne¤in; trafik ya-  analizi ile bafllamak gerekiyor, onlar› iyi takip edin.
          ratmak veya markay› duyurmak gibi.”             ‹flinize yarayan bir sürü bilgiye ulaflacaks›n›z. Fark-
            “Sosyal medyay› kullanman›n gereklilik de¤il, zo-  l›laflmak önemlidir, farkl›l›¤›n›za göre rakipleriniz-
          runluluk” oldu¤unun alt›n› çizen Diril, Amerikan ka-  den ayr›larak düzenli, tutarl›, sürekli içerik ürete-
          fl›¤›yla Türk yeme¤i yenmedi¤i uyar›s›n› yapt›: “Ken-  ce¤iz ve bunu duyurmak çok önemlidir. Ard›ndan
          di datan›z› kendinizin oluflturmas› gerekiyor. Siz bu-  de¤er yaratmak ve iflinizi büyütmek gelir. Sosyal
          gün bafllamazsan›z, gelecekte sosyal medyada ne  medya birleflik faiz gibidir. Sosyal medyada harca-
          yapacaks›n›z? Dünya yavafl yavafl sanal gerçekli¤e ve  d›¤›n›z zaman ne kadar uzunsa o kadar fazla satar-
          art›r›lm›fl gerçekli¤e gidiyor.” Vakit varken ve rek-  s›n›z. Sosyal medya için birini de çal›flt›racaksan›z,
          lam mecras› olarak sosyal medya henüz ucuzken   ne söyledi¤ini anlaman›z laz›m. Ayr›ca internet si-
          kullan›lmas› gerekti¤ini ifade eden Diril, iflletmele-  teniz, Google’dan saniyenin 3’te biri daha yavafl aç›-
          rin müflterilerinin sat›n alma nedenlerine odaklan›l-  l›yorsa insanlar gidiyor, bu çok önemli. E¤er sosyal
          mas›n› istedi. Dolayl› sebepler d›fl›nda, varl›¤›n› sür-  medyada söyledi¤iniz fleyi yapm›yorsan›z can›n›z›
          dürme içgüdüsü ve mutluluk olmak üzere 2 sebep  çok yakarlar ama büyük bir markaysan›z çok sorun
          bulundu¤una dikkat çeken Diril, “‹nsanlar temelinde  olmayabilir. Sizin bir hedefiniz olmal›, o hedefi, si-
          mutlu olmak veya mutsuzlu¤u önlemek için sat›n  zin de ajans›n›z›n da bilmesi laz›m. Bir de yolu bilen
          al›yorlar. ‹nsanlar›n mutlu olaca¤› fleyler yaparsan›z,  biriyle gitti¤inizi bilmeniz önemli. Herhangi bir ta-
          sosyal medya verdi¤iniz paran›n geridönüflünü al›r-  sar›m yapt›klar›nda neden o rengi ve o tonu kullan-
          s›n›z” dedi.  Diril, kat›l›mc›lara “Müflterilerinizi tan›-  d›klar›n› sorun, cevaplayabilmeleri önemlidir.”

          42 KobiEfor Ekim 2017
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47