Page 40 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 40
HABER
teflvikler hakk›nda bilgileri derleyip toparlay›p bir
havuz biçimine dönüfltürmeyi düflündüklerini de
aç›klad›.
“KOB‹’lerde Kurumsallaflma ve
‹stikrar için Markalaflma”
TOBB ETÜ ve Bilkent Üniversitesi Ö¤retim Gö-
revlisi, Giriflimci, Dan›flman ve E¤itmen Serdar Bi-
lecen, kat›l›mc›lara sordu¤u sorular ve ald›¤› ce-
vaplarla verdi¤i interaktif e¤itimde, bugün ulusla-
kat çekerek, siber güvenli¤in önemini vurgulad›. raras› bilinen markalar›n da ilk kurulduklar›nda
KOB‹’lerin sorunlar›n›; “Bilim ve teknolojideki KOB‹ olduklar›n› hat›rlatt›: “Apple ilk 3 y›l KOB‹, Go-
h›zla ortaya ç›kan de¤ifliklikleri takip edememekte- ogle ilk 4 y›l KOB‹, Microsoft ilk 8 y›l KOB‹, Facebo-
dirler. Nitelikli insan gücü çal›flt›racak kadar finan- ok ilk 4 y›l KOB‹, Starbucks ilk 19 y›l KOB‹. Apple bu
sal kayna¤a sahip de¤iller. Var olan altyap›y› de¤ifl- markay› tan›tmak için 1.8 milyar dolar, Google 4
tirmek için gerekli olan bilgiyi sat›n alma güçleri milyar dolar, Microsoft 1.6 milyar dolar, Facebook
yok. ‹flbirli¤i kültürü geliflmifl de¤ildir, flirketler 0.3 milyar dolar harc›yor, Starbucks ise hiç reklam
aras› ortakl›klar›n büyük bölümü sorunludur. Fi- yapm›yor, kendisine ait bir üretimi de yok ama ken-
nansman derinli¤i az, hatal› yat›r›m›n neredeyse di dili var.”
geri dönüflü yok, piyasaya duyarl›l›k çok yüksek” “Marka; ayr›flt›rmaya yarayan ve tan›tan. Marka,
sözleriyle özetleyen Nezih Kuleyin Sanayi 4.0’da müflterilerinize verdi¤iniz sözünüzdür” diyen Ser-
Can Simitleri olarak flunlar› iflaret etti: “Teknokent- dar Bilecen, baflar›l› markan›n temel kural›n›n çok
ler. KOB‹ Dostu Projeler (Bilge‹fl). Finansal Destek- basit 3 soruya yan›t vermesi gerekti¤inin alt›n› çiz-
ler. Sivil Toplum Kurulufllar›. KOBi Dostu Yay›nlar di: “Ne, nas›l ve neden? Ne (sundu¤unuz, nas›l
(KobiEfor-Dünya Gazetesi-Di¤er Gazetelerin KOB‹ (yaklafl›m›n›z), neden (faydan›z).” Bu olgular› iç içe
Sayfalar›). Üniversite Sanayi ‹flbirli¤i.” Çok say›da geçmifl kümeler olarak aktaran Bilecen, baflar› için
finansal destek bulundu¤unu ancak KOB‹’lerin bu içeriden d›flar›ya do¤ru gidilmesi gerekti¤ini ve ön-
konuda çok fazla bilgi sahibi olmad›¤›n› an›msatan ce neden sorusunun yan›tlanarak ifle bafllanmas›
Kuleyin, TOSYÖV olarak bütün finansal destek ve gerekti¤ini vurgulad› ve flunlar› söyledi: “Neden bu
TOSYÖV’lüler ‹stanbul’da bulufltu
Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeler Ser-
best Meslek Mensuplar› ve Yöneticiler Vakf› (TOS-
YÖV) Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve 22 ildeki
dernek baflkanlar›, bölge temsilcileri ve baz› mü-
tevelli heyet üyeleri ve ifl dünyas› temsilcileri ‹s-
tanbul’da bir araya geldi. TOSYÖV Yönetim Kurulu
Baflkan› Nezih Kuleyin’in liderli¤inde gerçekleflen
toplant›da Türkiye’nin dört bir yan›ndan gelen KO-
40 KobiEfor Ekim 2017