Page 40 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 40

HABER



                                                          teflvikler hakk›nda bilgileri derleyip toparlay›p bir
                                                          havuz biçimine dönüfltürmeyi düflündüklerini de
                                                          aç›klad›.

                                                            “KOB‹’lerde Kurumsallaflma ve
                                                            ‹stikrar için Markalaflma”
                                                            TOBB ETÜ ve Bilkent Üniversitesi Ö¤retim Gö-
                                                          revlisi, Giriflimci, Dan›flman ve E¤itmen Serdar Bi-
                                                          lecen, kat›l›mc›lara sordu¤u sorular ve ald›¤› ce-
                                                          vaplarla verdi¤i interaktif e¤itimde, bugün ulusla-
          kat çekerek, siber güvenli¤in önemini vurgulad›.   raras› bilinen markalar›n da ilk kurulduklar›nda
            KOB‹’lerin sorunlar›n›; “Bilim ve teknolojideki  KOB‹ olduklar›n› hat›rlatt›: “Apple ilk 3 y›l KOB‹, Go-
          h›zla ortaya ç›kan de¤ifliklikleri takip edememekte-  ogle ilk 4 y›l KOB‹, Microsoft ilk 8 y›l KOB‹, Facebo-
          dirler. Nitelikli insan gücü çal›flt›racak kadar finan-  ok ilk 4 y›l KOB‹, Starbucks ilk 19 y›l KOB‹. Apple bu
          sal kayna¤a sahip de¤iller. Var olan altyap›y› de¤ifl-  markay› tan›tmak için 1.8 milyar dolar, Google 4
          tirmek için gerekli olan bilgiyi sat›n alma güçleri  milyar dolar, Microsoft 1.6 milyar dolar, Facebook
          yok. ‹flbirli¤i kültürü geliflmifl de¤ildir, flirketler  0.3 milyar dolar harc›yor, Starbucks ise hiç reklam
          aras› ortakl›klar›n büyük bölümü sorunludur. Fi-  yapm›yor, kendisine ait bir üretimi de yok ama ken-
          nansman derinli¤i az, hatal› yat›r›m›n neredeyse  di dili var.”
          geri dönüflü yok, piyasaya duyarl›l›k çok yüksek”  “Marka; ayr›flt›rmaya yarayan ve tan›tan. Marka,
          sözleriyle özetleyen Nezih Kuleyin Sanayi 4.0’da  müflterilerinize verdi¤iniz sözünüzdür” diyen Ser-
          Can Simitleri olarak flunlar› iflaret etti: “Teknokent-  dar Bilecen, baflar›l› markan›n temel kural›n›n çok
          ler. KOB‹ Dostu Projeler (Bilge‹fl). Finansal Destek-  basit 3 soruya yan›t vermesi gerekti¤inin alt›n› çiz-
          ler. Sivil Toplum Kurulufllar›. KOBi Dostu Yay›nlar  di: “Ne, nas›l ve neden? Ne (sundu¤unuz, nas›l
          (KobiEfor-Dünya Gazetesi-Di¤er Gazetelerin KOB‹  (yaklafl›m›n›z), neden (faydan›z).” Bu olgular› iç içe
          Sayfalar›). Üniversite Sanayi ‹flbirli¤i.” Çok say›da  geçmifl kümeler olarak aktaran Bilecen, baflar› için
          finansal destek bulundu¤unu ancak KOB‹’lerin bu  içeriden d›flar›ya do¤ru gidilmesi gerekti¤ini ve ön-
          konuda çok fazla bilgi sahibi olmad›¤›n› an›msatan  ce neden sorusunun yan›tlanarak ifle bafllanmas›
          Kuleyin, TOSYÖV olarak bütün finansal destek ve  gerekti¤ini vurgulad› ve flunlar› söyledi: “Neden bu


                                                          TOSYÖV’lüler ‹stanbul’da bulufltu
                                                             Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeler Ser-
                                                          best Meslek Mensuplar› ve Yöneticiler Vakf› (TOS-
                                                          YÖV) Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve 22 ildeki
                                                          dernek baflkanlar›, bölge temsilcileri ve baz› mü-
                                                          tevelli heyet üyeleri ve ifl dünyas› temsilcileri ‹s-
                                                          tanbul’da bir araya geldi. TOSYÖV Yönetim Kurulu
                                                          Baflkan› Nezih Kuleyin’in liderli¤inde gerçekleflen
                                                          toplant›da Türkiye’nin dört bir yan›ndan gelen KO-























          40 KobiEfor Ekim 2017
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45