Page 41 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 41
marka? ‹stek yaratmal›, y›n; örne¤in; Opet Temiz Tuvalet Kampanyas›. Ori-
Serdar farkl› olmal›s›n›z, karfl›- jinal olun, farkl› olun, çok güçlü olan rakibinize
Bilecen
n›zda merak uyand›rma- benzetmeye çal›flmay›n; örne¤in Coca Cola, Pepsi,
l›s›n›z (kendiniz, yat›r›m- Cola Turka. Reklam yap›n, hat›rlat›n, herkesin ken-
c›lar›n›z, çal›flanlar›n›z, disine göre reklam mecras› vard›r. Duygular›n gü-
tedarikçileriniz, müflteri- cü önemlidir. Birçok marka asl›nda bunu yap›yor.
leriniz, rakipleriniz için). Bir yerde ‘Mant›k yüzbafl› ise inanç albayd›r’ sözü-
Nas›l? Müflterisini anla- nü okumufltum. Markan›z› olumlu duygular›n alg›-
yan, sözünü tutan, sami- lanmas›n› sa¤layacak flekilde konumland›r›n. Mar-
mi, için, görsel, duygu- kan›z›, NE üretti¤iniz, sundu¤unuz, satt›¤›n›zdan
sal. Markalar, müflteriler çok NASIL yaklaflt›¤›n›z ve NEDEN yarar sa¤laya-
için yarat›l›r, müflterile- ca¤›n›z üzerine kurun.”
riniz kim/kimler? Her el-
ma ayn› m›? Anlatman›z de¤il, anlaman›z gereki- “‹fliniz ‹çin Sosyal Medya”
yor, her müflteriyi tek tek. Anlamak fark yarat›r. Reklamc›, E¤itmen, Giriflimci ve Clavis Dijital
Yap›c› ticari dürüstlük önemlidir, markan›n kendi- Reklam Ajans› Kurucusu Eren Diril, verdi¤i inte-
ne göre eti¤ini bulmas› gerekiyor: Yapt›klar›n›z› ya- raktif e¤itime önce rakamlar› paylaflarak bafllad›.
p›n ve gösterin. Yapabileceklerinizi yapmaya çal›fl›n Dünyadaki 7.476 milyar insan›n yar›s›n›n sosyal
ve gösterin. Yapamayacaklar›n›z› mutlaka söyleyin medya kulland›¤›na de¤inen Diril, Türkiye’de inter-
ama nas›l söyledi¤iniz önemlidir. Bu dürüstlük se- nette geçirilen sürenin 3 saat 47 dakika, mobilde
viyesinde olman›z marka al›c›lar› için önemlidir. ise 2 saat 59 dakika oldu¤unu anlatt›. Türkiye nüfu-
Markan›n samimi, içten gelen dürüstlü¤ü, insan- sunun yüzde 60’›n›n sosyal medya kulland›¤›n› be-
larda karfl›l›k verme iste¤i uyand›r›r, fark yarat›r. lirten Diril, dünyan›n en kalabal›k sosyal medya
Markan›n gücü; h›zl› alg›lanmas›nda ve haf›zadan platformunun 1.8 milyar kifli ile Facebook oldu¤u-
geri ça¤r›labilmesinde yatar. ‹stikrar› seçin, sü- na da de¤indi. Türkiye’de 48 milyon aktif sosyal
rekli bir fleyleri de¤ifltirmeyin, örne¤in; Shell, ufak medya kullan›c›s› bulundu¤unu ve günde 2 saat te-
tefek de¤ifliklikler olsa da hep denizkabu¤u görse- levizyon izlenirken sosyal medyada 3 saat 1 dakika
li kullanm›fl. Bir özelli¤inizle iyi tan›n›n, öne ç›k›n, vakit geçirildi¤ini aktaran Diril, mobilden girenlerin
her fleyi iyi yapt›¤›n›z› söylemeyin, her fleye atlama- yüzde 33 artt›¤›n› da ifade etti.
B‹ temsilcileri yaflad›klar› s›k›nt›lar› anlatt› ve çö-
züm önerileri üzerine konufluldu. Toplant›ya TOS-
YÖV Yönetim Kurulu Üyeleri; Osman Deveci (Bafl-
kan Yard›mc›s›), Mehmet Akif Temelli (Genel Sek-
reter), Osman Samsunlu, Yusuf Akça, Nasuh
Ekinci, Vak›f Denetim Kurulu Üyeleri ve geçmifl
dönem Baflkanlar› Yalç›n Sönmez, Hilmi Develi,
Rahmi Aktepe, Destekleme Dernek Baflkanlar›;
Seçil Tok (Denizli), ‹smail Korkmaz (Bursa), ‹hsan
Befler (Afyon), Tahsin Rende (Hatay), Osman Avflar
(Malatya), Yavuz Beller (Mersin), Süleyman Kara-
da¤ (‹stanbul), Bahri Küpeli (Safranbolu), Mütevel-
li Heyet Üyeleri; Habil Duran (Bursa), fievki Bak›r-
c› (Ankara), Ali Gür (Burdur), Hasan Hüseyin ‹ço¤-
lu (Burdur) ile Gül Çiçek Zengin Bintafl (Bursa
Destekleme Derne¤i Baflkan Yard›mc›s›), Gülay
Oral (Denizli Destekleme Derne¤i Yönetim Kurulu
Üyesi) Birsen Koca (Kayseri Ticaret Odas› Temsil-
cisi) kat›ld›.
Kad›n giriflimci, yönetici ve ifl insanlar›n› e¤it- ç›kt›. Etkinlikte KOB‹’lerin Endüstri 4.0 temelli
menin gelece¤in KOB‹’lerinin daha kaliteli olmas›- yüksek teknolojili üretime geçmesi için acil olarak
n› sa¤layaca¤› vurgulanan gecede TOSYÖV’ün ye- yeni bir eylem plan› haz›rlanmas›, ard›ndan TOS-
niden yap›land›r›lmas› ve destekleme dernekleri YÖV’ün de bu süreçte daha da etkin olarak yap›la-
ile koordineli bir çal›flma ve güçbirli¤i iste¤i öne naca¤› yeni bir toplant› düzenleme karar› al›nd›.
Ekim 2017 KobiEfor 41