Page 41 - KobiEfor_Ekim_2017
P. 41

marka? ‹stek yaratmal›,  y›n; örne¤in; Opet Temiz Tuvalet Kampanyas›. Ori-
           Serdar                farkl› olmal›s›n›z, karfl›-  jinal olun, farkl› olun, çok güçlü olan rakibinize
           Bilecen
                                 n›zda merak uyand›rma-   benzetmeye çal›flmay›n; örne¤in Coca Cola, Pepsi,
                                 l›s›n›z (kendiniz, yat›r›m-  Cola Turka. Reklam yap›n, hat›rlat›n, herkesin ken-
                                 c›lar›n›z, çal›flanlar›n›z,  disine göre reklam mecras› vard›r. Duygular›n gü-
                                 tedarikçileriniz, müflteri-  cü önemlidir. Birçok marka asl›nda bunu yap›yor.
                                 leriniz, rakipleriniz için).  Bir yerde ‘Mant›k yüzbafl› ise inanç albayd›r’ sözü-
                                 Nas›l? Müflterisini anla-  nü okumufltum. Markan›z› olumlu duygular›n alg›-
                                 yan, sözünü tutan, sami-  lanmas›n› sa¤layacak flekilde konumland›r›n. Mar-
                                 mi, için, görsel, duygu-  kan›z›, NE üretti¤iniz, sundu¤unuz, satt›¤›n›zdan
                                 sal. Markalar, müflteriler  çok NASIL yaklaflt›¤›n›z ve NEDEN yarar sa¤laya-
                                 için yarat›l›r, müflterile-  ca¤›n›z üzerine kurun.”
                                 riniz kim/kimler? Her el-
          ma ayn› m›? Anlatman›z de¤il, anlaman›z gereki-   “‹fliniz ‹çin Sosyal Medya”
          yor, her müflteriyi tek tek. Anlamak fark yarat›r.  Reklamc›, E¤itmen, Giriflimci ve Clavis Dijital
          Yap›c› ticari dürüstlük önemlidir, markan›n kendi-  Reklam Ajans› Kurucusu Eren Diril, verdi¤i inte-
          ne göre eti¤ini bulmas› gerekiyor: Yapt›klar›n›z› ya-  raktif e¤itime önce rakamlar› paylaflarak bafllad›.
          p›n ve gösterin. Yapabileceklerinizi yapmaya çal›fl›n  Dünyadaki 7.476 milyar insan›n yar›s›n›n sosyal
          ve gösterin. Yapamayacaklar›n›z› mutlaka söyleyin  medya kulland›¤›na de¤inen Diril, Türkiye’de inter-
          ama nas›l söyledi¤iniz önemlidir. Bu dürüstlük se-  nette geçirilen sürenin 3 saat 47 dakika, mobilde
          viyesinde olman›z marka al›c›lar› için önemlidir.  ise 2 saat 59 dakika oldu¤unu anlatt›. Türkiye nüfu-
          Markan›n samimi, içten gelen dürüstlü¤ü, insan-  sunun yüzde 60’›n›n sosyal medya kulland›¤›n› be-
          larda karfl›l›k verme iste¤i uyand›r›r, fark yarat›r.  lirten Diril, dünyan›n en kalabal›k sosyal medya
          Markan›n gücü; h›zl› alg›lanmas›nda ve haf›zadan  platformunun 1.8 milyar kifli ile Facebook oldu¤u-
          geri ça¤r›labilmesinde yatar.  ‹stikrar› seçin, sü-  na da de¤indi. Türkiye’de 48 milyon aktif sosyal
          rekli bir fleyleri de¤ifltirmeyin, örne¤in; Shell, ufak  medya kullan›c›s› bulundu¤unu ve günde 2 saat te-
          tefek de¤ifliklikler olsa da hep denizkabu¤u görse-  levizyon izlenirken sosyal medyada 3 saat 1 dakika
          li kullanm›fl. Bir özelli¤inizle iyi tan›n›n, öne ç›k›n,  vakit geçirildi¤ini aktaran Diril, mobilden girenlerin
          her fleyi iyi yapt›¤›n›z› söylemeyin, her fleye atlama-  yüzde 33 artt›¤›n› da ifade etti.

          B‹ temsilcileri yaflad›klar› s›k›nt›lar› anlatt› ve çö-
          züm önerileri üzerine konufluldu. Toplant›ya TOS-
          YÖV Yönetim Kurulu Üyeleri; Osman Deveci (Bafl-
          kan Yard›mc›s›), Mehmet Akif Temelli (Genel Sek-
          reter),  Osman Samsunlu, Yusuf Akça, Nasuh
          Ekinci, Vak›f Denetim Kurulu Üyeleri ve geçmifl
          dönem Baflkanlar› Yalç›n Sönmez, Hilmi Develi,
          Rahmi Aktepe, Destekleme Dernek Baflkanlar›;
          Seçil Tok (Denizli),  ‹smail Korkmaz (Bursa), ‹hsan
          Befler (Afyon), Tahsin Rende (Hatay), Osman Avflar
          (Malatya), Yavuz Beller (Mersin), Süleyman Kara-
          da¤ (‹stanbul), Bahri Küpeli (Safranbolu), Mütevel-
          li Heyet Üyeleri; Habil Duran (Bursa), fievki Bak›r-
          c› (Ankara), Ali Gür (Burdur), Hasan Hüseyin ‹ço¤-
          lu (Burdur) ile Gül Çiçek Zengin Bintafl (Bursa
          Destekleme Derne¤i Baflkan Yard›mc›s›), Gülay
          Oral (Denizli Destekleme Derne¤i Yönetim Kurulu
          Üyesi) Birsen Koca (Kayseri Ticaret Odas› Temsil-
          cisi) kat›ld›.
            Kad›n giriflimci, yönetici ve ifl insanlar›n› e¤it-  ç›kt›. Etkinlikte KOB‹’lerin Endüstri 4.0 temelli
          menin gelece¤in KOB‹’lerinin daha kaliteli olmas›-  yüksek teknolojili üretime geçmesi için acil olarak
          n› sa¤layaca¤› vurgulanan gecede TOSYÖV’ün ye-  yeni bir eylem plan› haz›rlanmas›, ard›ndan TOS-
          niden yap›land›r›lmas› ve destekleme dernekleri  YÖV’ün de bu süreçte daha da etkin olarak yap›la-
          ile koordineli bir çal›flma ve güçbirli¤i iste¤i öne  naca¤› yeni bir toplant› düzenleme karar› al›nd›.

                                                                                      Ekim 2017 KobiEfor 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46