Page 115 - KobiEfor_Haziran_2016
P. 115

‹thalat›nda bafll›ca ürünler: Otomobil, steyfl›n va-
          gonlar, yar›fl arabalar›, kara tafl›tlar› için aksam ve
          parçalar, ham petrol, petrol ya¤lar›, eflya tafl›maya
          mahsus motorlu tafl›tlar, telli telefon-telgraf için
          elektrikli cihazlar, otomatik bilgi ifllem makineleri,
          üniteleri, dozland›r›lm›fl ilaç, alt›n, turbojetler, tur-
          bo-propeller, di¤er gaz türbinleri, hava tafl›tlar›,
          uzay araçlar›, balon, hava gemisi, planör vb. di¤er
          hava tafl›tlar›n›n aksam ve parçalar›, transmisyon
          milleri, kranklar, yatak kovanlar›, diflliler, çarklar,
          alternatif-rotatif k›v›lc›m atefllemeli içten yanmal›
          motorlar, traktörler, muslukçu, borucu eflyas›-ba-
          s›nç düflürücü, termostatik valf dahil, izole edilmifl
          tel, kablo, di¤er izole edilmifl elektrik iletkenleri, fi-
          ber optik kablolar, oturmaya mahsus mobilyalar ile
          bunlar›n aksam ve parçalar›, kauçuktan yeni d›fl
          lastikler, insan ve hayvan kan›, serum, afl›, toksin
          vb. ürünler, mobilya aksam ve parçalar› ile t›p, cer-
          rahi, diflçilik, veterinerlik alet ve cihazlar› 2015 y›-
          l›nda Kanada’n›n ithal etti¤i bafll›ca ürünlerdir.  de zinciri faaliyet göstermektedir. Bunlar Loblaw
                                                          (1577), Sobeys (1705) ve Metro (1628) marketleridir.
            Türkiye ile ticareti                          G›da perakende pazar›nda dikkat çeken bir baflka
            Kanada, Türkiye taraf›ndan 2015-2016 döneminde  geliflme de g›da d›fl› sat›fllar› bulunan zincirlerin
          ‘Öncelikli Ülkeler’den birisi olarak belirlenmifltir.  ürün portföylerine g›da ürünlerini de dahil etmeye
            Türkiye ile Kanada aras›ndaki ikili ticaret hacmi,  bafllam›fl olmalar›d›r.
          mevcut ekonomik ve ticari potansiyelinin alt›nda  Süpermarketler Kanadal› tüketiciler taraf›ndan
          seyretmekle beraber istikrarl› bir art›fl e¤ilimi gös-  en çok tercih edilen birimler olup, y›lda ortalama
          termektedir, 1990 y›l›ndan 2014 y›l›na 8 kat artm›fl-  olarak her Kanadal› tüketici yaklafl›k 100 defa sü-
          t›r. Kanada ile d›fl ticaretimizin dengesi, kronik ola-  permarkete gitmektedir. Büyük hipermarketlere
          rak ülkemiz aleyhinde geliflmektedir.            gerçekleflen ziyaret say›s› da y›lda 22.5 olarak ger-
            2015 y›l›nda Kanada’ya ihracat›m›z 671 milyon  çekleflmektedir.
          dolar olarak gerçekleflmifltir. ‹thalat›m›z ise 929  Kanada’da yaklafl›k 29.000 adet civar› küçük
          milyon dolar olmufltur.                          market mevcut olup, baz›lar› belirli bölgelerde yo-
            Kanada’ya ihraç ürünlerimiz: Türkiye’nin Kana-  ¤unlaflm›fl iken baz›lar› ulusal düzeyde faaliyet
          da’ya ihracat›n›n yüzde 85’i sanayi, yüzde 15’i tar›m  göstermektedir. Küçük market segmentinin önü-
          ürünlerinden oluflmaktad›r. Tar›m ve g›da sanayi  müzdeki dönemde daha da büyümesi beklenmek-
          ürünleri ihracat›nda f›nd›k, kuru üzüm, kuru kay›s›,  tedir. Yine marketlerde sunulan ürünlerde çeflitlilik
          zeytinya¤› ve kuru incir, madencilik ve sanayi ürün-  art›r›lmaya çal›fl›lmakta olup, tüketicilerin daha s›k
          leri ihracat›nda ise alt›n, oto ve oto yan sanayi, de-  buradan al›flverifl yapmalar› için çeflitli faaliyetler
          mir-çelik ürünleri, mermer, karolar, haz›r giyim ve  yürütülmektedir.
          ev tekstili ürünleri önplana ç›kmaktad›r.          Kanada pazar›nda faaliyet gösteren firmalara
                                                          ait detayl› sektörel bilgilere (http://strate-
            Pazar hakk›nda bilgiler                       gis.ic.gc.ca/app/ccc/search/cccBasicSe-
            Kanada ticari hayat›nda özellikle Ortado¤u kö-  arch.do?language=eng&portal=1) adresli web site-
          kenli Kanada vatandafl› olan arac›lar›n etkinli¤i gö-  sinden ulafl›labilmektedir.
          ze çarpmaktad›r. Da¤›t›m kanallar›n› da ellerinde
          bulunduran bu arac›lar›n, ürünlerin pazarlanmas›        YARARLI ADRESLER
          bak›m›ndan sa¤lad›¤› imkanlar›n de¤erlendirilme-
          sinde yarar bulunmaktad›r.                       Ticaret Müflaviri, Turkish Embassy Office of the
            Perakende piyasas›nda teknoloji her geçen gün  Commercial Counsellor
          daha fazla kullan›lmakta, internet mal ve hizmet  Ottawa On K1N 8L9CANADA,
                                                           Tel: 00 1 613 / 789 20 90, 00 1 613 / 789 23 06 .
          sat›n al›nmas›nda ve ödemelerde önemli bir yer
                                                           E-mail: toronto.bk.mfa.gov.tr /
          tutmaktad›r.                                     ShowAnnouncement.aspx?ID=136596
            Büyük perakendeciler aras›ndaki birleflmelerin  E-mail:turkishcanadian.org/turk-kanada-ticaret-odasi/
          de neticesiyle ülkede halen üç büyük g›da peraken-
                                                                                   Haziran 2016 KobiEfor 115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120