Page 114 - KobiEfor_Haziran_2016
P. 114

PAZAR ÜLKELER











                                                                   Dünyan›n 9. büyük pazar›

                                                       KANADA





















          ABD’den bir  ad›m geride, Avrupa’dan           Türkiyeli giriflimci kolayl›kla girebilir,
          ileride, do¤al kaynaklar› s›n›rs›z zengin      çünkü ülkenin perakende pazar›nda
          ve hala en çok göçmen alan ülkelerin           a¤›rl›k Ortado¤u kökenli
          bafl›nda gelen Kanada pazar›na                  Kanadal›lar’dad›r.
        K          anada’n›n nüfusu 36 milyon çivar›ndad›r.  yüzde 75’ini oluflturan hizmetler sektörüyle bugün

                   Ülke GSY‹H’s› 2015 y›l›nda 1 trilyon 684
                                                          Kanada ekonomisi oldukça çeflitlenmifltir.
                   milyar dolar olmufltur. Kifli bafl›na gelir
                                                            Ekonomik performans
                   ise 46 bin 528 dolar gerçekleflmifltir.
                                                                                        Kanada ekono-
                   Büyüme oran›  yüzde  2.03’tür.
                                                                                      misinin genel ola-
            Ekonomik yap›                                                             rak düflük iflsizlik
            Kanada dünyan›n 11. büyük ekonomisidir. Kuzey                             ve bütçe fazlalar›
          Amerika pazar› ile h›zla geliflen Asya ekonomileri                           ile sürekli bir bü-
          aras›nda bir köprü görevi gören stratejik pozisyonu                         yüme içerisinde ol-
          ile Kanada, dünyan›n en büyük dokuzuncu tüketim                             du¤u görülmekte-
          pazar›d›r. ABD ve Meksika ile gerçeklefltirilen Ku-                          dir. 2009 kriziyle ilk
          zey Amerika Serbest Ticaret Alan› (NAFTA) sayesin-  defa yaflad›¤› ekonomik daralmayla birlikte cari
          de 443 milyonu aflan bir tüketici kitlesine ulaflma  aç›k vermifltir.
          imkan› sa¤laman›n yan›s›ra ülke, güvenli ifl ve yat›-  Serbest piyasa ekonomisi uygulanmakta olan
          r›m ortam› ile de dünyan›n önde gelen en dinamik  Kanada’da, devletin ekonomik hayata müdahalesi
          ekonomilerinden biri olarak de¤erlendirilmektedir.  Avrupa ülkeleri kadar olmasa da ABD’ye k›yasla bi-
            Ekonomik ‹flbirli¤i ve Kalk›nma Örgütü (OECD) ve  raz daha belirgindir. Ontario ve Bat› eyaletlerinin
          G8 üyesi olan Kanada, dünyan›n en zengin ekonomi-  bir k›sm› hariç olmak üzere, genellikle Kanada’n›n
          lerinden biridir. Sanayileflmifl di¤er ekonomilerden  kifli bafl›na düflen GSY‹H’si, ABD’den düflük, Avrupa
          farkl› olarak Kanada ekonomisinde, a¤aç ve petrol  ekonomilerinden fazlad›r.
          sanayi (birincil endüstriler) önemli bir yere sahiptir.
          Ülke ayn› zamanda Güney Ontario merkezli, özellik-  D›fl ticareti
          le otomobil a¤›rl›kl› bir imalat endüstrisine de sa-  2015 y›l›nda Kanada’n›n ihracat› 408.7 milyar do-
          hiptir. Do¤al kaynaklar ülke ekonomisinin geliflme-  lar olurken ithalat› 419.3 milyar dolar gerçeklefl-
          sinde kilit bir rol oynam›fl olmakla beraber toplam  mifltir. Dünya  ihracat›nda 12. ve ithalat›nda 11. s›-
          ekonomik faaliyetlerin yüzde 70’i ve istihdam›n  radad›r.

          114 KobiEfor Haziran 2016
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119