Page 57 - KobiEfor_Subat_2016
P. 57

Erk›ran Görenler, Havas Worlwi-  mum ciro hedefimiz;                      rek hedeflerine ula-
          de ‹stanbul, Project House, Klan  yüzde 5 büyüme” diyor.                 flan markan›n yeni
          ve Havas Media Turkey’in de ya-  Alan›nda en büyük 6.                    ürün deste¤i ald›¤›n›
          k›n gelecekte bu konsepte dahil  ajans olan Havas Media                  aktar›yor. Görenler’in
          olmay› planlad›klar›n› anlat›yor.  Türkiye’nin uzun vadeli              bu dönem en be¤endi-
          Görenler, “Böylece çok daha en-  hedefi ise ilk 3 ajans                 ¤i kampanyalardan bi-
          tegre çal›flaca¤›z” diyor.       aras›nda yeralmak.                      risi; Eti Form’un, Ke-
            Görenler, Havas Media Türki-    Günün sonunda bü-                     bapç› fievket Usta Twit-
          ye’nin yapt›¤› ifllerin merkezinde  tün ajanslar›n ayn›                 ter hesab› üzerinden
          dijitalin bulundu¤unu söylüyor.  ifli yapt›¤›na de¤i-                   hayata geçirdi¤i viral pa-
          Özet; “Digital at the core.”  Art›k  nen Baflak Erk›ran                 zarlama projesi.
          günlük hayat›n merkezine otu-   Görenler, Havas Me-                      Baflak Erk›ran Gören-
          ran dijitalin önemini vurgulayan  dia Türkiye’nin hiz-                 ler, markan›n baflar›ya
          Görenler,  sat›n alma kararlar›-  met kalitesiyle öne                  ulaflmas› için flu öneri-
          n›n bile art›k dijitalde gerçek-  ç›kt›¤›n› vurguluyor.                lerde bulunuyor: “Önce
          leflti¤ine dikkat çekiyor: “Mobil  Ciddi bir sat›n alma                    kendi markan›z› ve
          alan›n yükselifli çok h›zl›. Sosyal  gücü bulunan ajans›n                  rakiplerinizi iyi tan›-
          medya, search ve video. Televiz-  müflterilerine verdi¤i                   mal›s›n›z. Hedef kit-
          yon eriflim maliyetlerimizi de di-  hizmetle farkl›laflt›¤›n›              lenizi ve onlar›n tüke-
          jital ile optimize edebiliyoruz.  aktaran  Görenler, Rec-                tici içgörüsünü do¤ru
          Portföyümüzde yapt›¤›m›z en     kitt Benckiser ile 9 y›l-                belirlemelisiniz. Mar-
          yüksek yat›r›m Facebook ve Go-  d›r, Merinos Grubu ile                   kan›z›n uzun ve k›sa
          ogle’a gidiyor.”                10 y›ld›r çal›flt›klar›n›,               vadeli hedefleri olmal›.
            Görenler,  2015 y›l› sonunda  son 3 y›ld›r dünyada                    Do¤ru ajansla çal›fl›l-
          yeniden yap›lanmaya gittiklerini  Hyundai taraf›ndan                    mal›. Ajansla müflteri
          belirterek, “Dijital alan›n büyü-  en yüksek notu alan                 kimyas›n›n   uyuflmas›
          mesi ve daha entegre projelerin  iletiflim ajans› olmala-                çok önemli. Kimyan›z›n
          dijitalle beraber gelifltirilmesi  r›n› örnek veriyor. Gö-               uyufltu¤u    müflteriye
          gere¤inden dolay› kendi bünye-  renler, bu örneklerin                   her zaman daha iyi hiz-
          mizde bir dijital bölüm kurduk.  de hizmet kalitelerinin                 met veriliyor, çünkü
          2015 y›l› dijital ve strateji bö-  ve sa¤lad›klar› yüksek                daha yarat›c› olur,
          lümlerimizi gelifltirme ve bü-   müflteri memnuniyetinin                    günlük rutin ifllerin
          yütme y›l›m›z oldu. Dijital ve  göstergesi    oldu¤unu                d›fl›na ç›kabilirsiniz. Çal›-
          strateji aç›s›ndan daha kuvvetli  kaydediyor.                   flaca¤›n›z ajans›n referanslar›,
          bir ajans oldu¤umuza inan›yo-     Bir markan›n baflar›s›nda bü-  geçmifl iflleri, hizmet verecek
          ruz. 2016 y›l›nda; online ve offli-  tün ajanslar›n ayn› masa etraf›n-  ekip iyi incelenmeli. Ekibin kalifi-
          ne entegrasyonumuzu gelifltir-   da entegre çal›flmas›n›n önemi-  kasyonu, geçmifl becerileri, size
          meyi, strateji departman›m›z›   ne de¤inen  Görenler,  dünyadaki  ne kadar zaman ay›raca¤› çok
          büyüterek daha da kuvvetli hale  örneklerinde oldu¤u gibi bu    önemli. Hizmet kalitesi yüksek
          getirmeyi, müflteri say›m›z› ar-  ajanslara medya ajanslar›n›n li-  olmal›.”
          t›rmay› ve ciromuzu büyütmeyi   derlik etti¤ini ifade ediyor. Ancak  Bir network ajans› olduklar›n›
          hedefliyoruz. Geçen y›l ciromu-  baflar›n›n koflulu, tüm ajanslar›n  ve medya planlama ve sat›n alma
          zu yüzde 8 büyüttük, bu y›l mini-  birlikte ve uyum içerisinde çal›fl-  sektöründe bu özelli¤in ciddi bir
                                          malar›na ba¤l›. Yürütülen kam-  avantaj oldu¤unu söyleyen Gören-
                                          panyan›n hedefine ulaflmas›n›n   ler, sektördeki geliflmeleri, yeni-
                                          baflar› ölçütü oldu¤unu söyleyen  likleri, yeni trendleri rahatl›kla ta-
                                          Görenler,  hedef kitleye ulaflma-  kip edebildiklerini anlat›yor. Gö-
                                          n›n yollar›n› ve içgörüyü do¤ru  renler, ekonominin belkemi¤i
                                          bilmenin, teknolojiyi merkeze   olan KOB‹’lerin network ajansla-
                                          alan entegre bir iletiflim planla-  r›yla çal›flarak kaliteli, sa¤l›kl› ve
                                          man›n önemini dile getiriyor. Son  etkin hizmet alabileceklerini böy-
                                          dönemlerde yürüttükleri Scholl  lece markalar›n› daha da h›zla ge-
                             Havas Media
                          Müflteri ‹liflkileri  ayak bak›m ürünleri kampanya-  lifltirebileceklerini ifade ediyor.
                            Koordinatörü    s›n›n baflar›s›ndan sözeden Gö-  Görenler, bu noktada do¤ru ajans
                             Kaan Olcayto
                                          renler, Ocak ay› sonunda ilk çey-  seçiminin önemine dikkat çekiyor.
                                                                                     fiubat 2016 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62