Page 57 - KobiEfor_Subat_2016
P. 57
Erk›ran Görenler, Havas Worlwi- mum ciro hedefimiz; rek hedeflerine ula-
de ‹stanbul, Project House, Klan yüzde 5 büyüme” diyor. flan markan›n yeni
ve Havas Media Turkey’in de ya- Alan›nda en büyük 6. ürün deste¤i ald›¤›n›
k›n gelecekte bu konsepte dahil ajans olan Havas Media aktar›yor. Görenler’in
olmay› planlad›klar›n› anlat›yor. Türkiye’nin uzun vadeli bu dönem en be¤endi-
Görenler, “Böylece çok daha en- hedefi ise ilk 3 ajans ¤i kampanyalardan bi-
tegre çal›flaca¤›z” diyor. aras›nda yeralmak. risi; Eti Form’un, Ke-
Görenler, Havas Media Türki- Günün sonunda bü- bapç› fievket Usta Twit-
ye’nin yapt›¤› ifllerin merkezinde tün ajanslar›n ayn› ter hesab› üzerinden
dijitalin bulundu¤unu söylüyor. ifli yapt›¤›na de¤i- hayata geçirdi¤i viral pa-
Özet; “Digital at the core.” Art›k nen Baflak Erk›ran zarlama projesi.
günlük hayat›n merkezine otu- Görenler, Havas Me- Baflak Erk›ran Gören-
ran dijitalin önemini vurgulayan dia Türkiye’nin hiz- ler, markan›n baflar›ya
Görenler, sat›n alma kararlar›- met kalitesiyle öne ulaflmas› için flu öneri-
n›n bile art›k dijitalde gerçek- ç›kt›¤›n› vurguluyor. lerde bulunuyor: “Önce
leflti¤ine dikkat çekiyor: “Mobil Ciddi bir sat›n alma kendi markan›z› ve
alan›n yükselifli çok h›zl›. Sosyal gücü bulunan ajans›n rakiplerinizi iyi tan›-
medya, search ve video. Televiz- müflterilerine verdi¤i mal›s›n›z. Hedef kit-
yon eriflim maliyetlerimizi de di- hizmetle farkl›laflt›¤›n› lenizi ve onlar›n tüke-
jital ile optimize edebiliyoruz. aktaran Görenler, Rec- tici içgörüsünü do¤ru
Portföyümüzde yapt›¤›m›z en kitt Benckiser ile 9 y›l- belirlemelisiniz. Mar-
yüksek yat›r›m Facebook ve Go- d›r, Merinos Grubu ile kan›z›n uzun ve k›sa
ogle’a gidiyor.” 10 y›ld›r çal›flt›klar›n›, vadeli hedefleri olmal›.
Görenler, 2015 y›l› sonunda son 3 y›ld›r dünyada Do¤ru ajansla çal›fl›l-
yeniden yap›lanmaya gittiklerini Hyundai taraf›ndan mal›. Ajansla müflteri
belirterek, “Dijital alan›n büyü- en yüksek notu alan kimyas›n›n uyuflmas›
mesi ve daha entegre projelerin iletiflim ajans› olmala- çok önemli. Kimyan›z›n
dijitalle beraber gelifltirilmesi r›n› örnek veriyor. Gö- uyufltu¤u müflteriye
gere¤inden dolay› kendi bünye- renler, bu örneklerin her zaman daha iyi hiz-
mizde bir dijital bölüm kurduk. de hizmet kalitelerinin met veriliyor, çünkü
2015 y›l› dijital ve strateji bö- ve sa¤lad›klar› yüksek daha yarat›c› olur,
lümlerimizi gelifltirme ve bü- müflteri memnuniyetinin günlük rutin ifllerin
yütme y›l›m›z oldu. Dijital ve göstergesi oldu¤unu d›fl›na ç›kabilirsiniz. Çal›-
strateji aç›s›ndan daha kuvvetli kaydediyor. flaca¤›n›z ajans›n referanslar›,
bir ajans oldu¤umuza inan›yo- Bir markan›n baflar›s›nda bü- geçmifl iflleri, hizmet verecek
ruz. 2016 y›l›nda; online ve offli- tün ajanslar›n ayn› masa etraf›n- ekip iyi incelenmeli. Ekibin kalifi-
ne entegrasyonumuzu gelifltir- da entegre çal›flmas›n›n önemi- kasyonu, geçmifl becerileri, size
meyi, strateji departman›m›z› ne de¤inen Görenler, dünyadaki ne kadar zaman ay›raca¤› çok
büyüterek daha da kuvvetli hale örneklerinde oldu¤u gibi bu önemli. Hizmet kalitesi yüksek
getirmeyi, müflteri say›m›z› ar- ajanslara medya ajanslar›n›n li- olmal›.”
t›rmay› ve ciromuzu büyütmeyi derlik etti¤ini ifade ediyor. Ancak Bir network ajans› olduklar›n›
hedefliyoruz. Geçen y›l ciromu- baflar›n›n koflulu, tüm ajanslar›n ve medya planlama ve sat›n alma
zu yüzde 8 büyüttük, bu y›l mini- birlikte ve uyum içerisinde çal›fl- sektöründe bu özelli¤in ciddi bir
malar›na ba¤l›. Yürütülen kam- avantaj oldu¤unu söyleyen Gören-
panyan›n hedefine ulaflmas›n›n ler, sektördeki geliflmeleri, yeni-
baflar› ölçütü oldu¤unu söyleyen likleri, yeni trendleri rahatl›kla ta-
Görenler, hedef kitleye ulaflma- kip edebildiklerini anlat›yor. Gö-
n›n yollar›n› ve içgörüyü do¤ru renler, ekonominin belkemi¤i
bilmenin, teknolojiyi merkeze olan KOB‹’lerin network ajansla-
alan entegre bir iletiflim planla- r›yla çal›flarak kaliteli, sa¤l›kl› ve
man›n önemini dile getiriyor. Son etkin hizmet alabileceklerini böy-
dönemlerde yürüttükleri Scholl lece markalar›n› daha da h›zla ge-
Havas Media
Müflteri ‹liflkileri ayak bak›m ürünleri kampanya- lifltirebileceklerini ifade ediyor.
Koordinatörü s›n›n baflar›s›ndan sözeden Gö- Görenler, bu noktada do¤ru ajans
Kaan Olcayto
renler, Ocak ay› sonunda ilk çey- seçiminin önemine dikkat çekiyor.
fiubat 2016 KobiEfor 57