Page 56 - KobiEfor_Subat_2016
P. 56

AJANS












           Türkiye’nin en büyük           Havas’›n tüm dünyada
           6. medya planlama              ajanslar›n› “Havas
           ve sat›n alma ajans›           Village” konseptiyle
           Havas Media                    tek çat› alt›nda
           Türkiye’nin ifllerinin          buluflturaca¤›n›
           merkezinde dijital var.        ve Grup flirketleri ile
           Havas Media Türkiye            birlikte Havas Media
           Genel Müdürü                   Türkiye olarak yak›n
           Baflak Erk›ran Görenler,        gelecekte bu konsepte
           dahil olduklar›                dahil olmay›
           küresel iletiflim ve            planlad›klar›n›
           pazarlama grubu                aç›kl›yor.

           n Röportaj: Deniz YANIKTAfi


                                          Havas Media Türkiye;

                   Dijitale odaklanmak




        M          edya planlama ve sat›n  kurulan ajans, 2004 y›l›nda küre-  Müdürü Baflak Erk›ran Görenler,
                                                                            Havas Media Türkiye Genel
                                          sel iletiflim ve pazarlama grubu;
                   alma hizmeti veren
                                                                          yap›lan anlaflmalar sonucunda
                                          MPG (Media Planning Group) ile
                   Havas Media Türki-
                   ye’nin hizmetleri ara-
                                          know-how ve software’lerin kul-
                   s›nda tüketici, market  bir anlaflma yapar. ‹sim hakk›,  2018 y›l› sonu itibariyle yüzde 100
                                                                          Havas flirketi olacaklar›n› aç›kl›-
          ve rekabet analizleri, medya ile-  lan›m haklar›n› da içeren anlafl-  yor. 1835 y›l›nda kurulan ve 180
          tiflim stratejileri oluflturulmas›,  mayla ajans, MPG’nin global  y›ld›r faaliyet gösteren küresel
          taktiksel medya planlar›n›n ha-  müflterilerinin Türkiye pazar›nda-  iletiflim ve  pazarlama flirketi Ha-
          z›rlanmas›, medya sat›n alma,   ki temsilcisi haline gelir. ‹spanyol  vas, dünyada 100’ün üzerinde ül-
          faturalaflma ve raporlama sü-    MPG’nin Frans›z Havas Grubu’na  kede toplam 16 bin çal›flan ve Ha-
          reçleri yeral›yor. Ajans, Türki-  hisse devriyle ad› Havas Media  vas Creative Group ve Havas Me-
          ye’nin en büyük reklamverenle-  Group olur. Yeni yap›lanmayla   dia Group olmak üzere 2 ayr› net-
          rinden Reckitt Benckiser, Hyun-  birlikte ajans›n Havas Media Gro-  work ile faaliyet gösteriyor.
          dai, Volvo, LG, Aksa Sigorta, Emi-  up ile ilk organik ortakl›¤› gerçek-  “Havas Media Group’un Türki-
          rates, Fer Yap›, Emay ‹nflaat, Po-  leflir ve hisse devri yap›l›r.   ye’deki tek temsilcisi biziz” diyen
          lisan, Erdemo¤lu Holding (Dinar-  Havas Media Turkey Medya      Baflak Erk›ran Görenler, Türki-
          su, Merinos, Padiflah), Egepen,  Planlama ve Sat›nalma Hizmetle-  ye’de Havas Creative Group çat›s›
          Pimapen, Bien Telekom, 11880,   ri A.fi. ad›n› alan ajans›n Kurucu-  alt›nda ise Havas Worlwide ‹stan-
          Karsan, Koleksiyon’un da yeral-  su ve halen CEO’su olan Ayfle   bul, Project House ve Klan’›n fa-
          da¤› ulusal ve uluslararas› 62  Medran’›n hissesi yüzde 49, Ha-  aliyet gösterdi¤i bilgisini veriyor.
          markaya hizmet veriyor.         vas Media Group’un hissesi yüzde  Yak›n zamanda Havas’›n tüm
            Media Max ad›yla 2001 y›l›nda,  51, 2015 y›l›n›n Haziran ay› itiba-  dünyada ajanslar›n› “Havas Villa-
          yüzde 100 Türk ortakl› bir ajans  riyle Havas’›n hissesi yüzde 80,  ge” konseptiyle tek çat› alt›nda
          olarak Ayfle Medran taraf›ndan   Ayfle Medran’›n yüzde 20 olur.    buluflturaca¤›n› anlatan  Baflak

          56 KobiEfor fiubat 2016
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61