Page 107 - KobiEfor_Ekim_2016
P. 107

UZMAN



                                   Giriflimcili¤e Giriflmek...


                                   G         iriflimcilik, ad› üstünde,  ri vard›r, birfleylerden memnun
                                             birfleyler yapmay›, üret-
                                                                      de¤ildir veya olan veya yap›lanlar›
                                             meyi, tasarlamay›, söy-
                                                                      be¤enmiyordur, dolays›yla onlar›
                                             lemeyi, bulmay›, de¤ifl-  de¤ifltirmek için önce kendileriyle
                                             tirmeyi; gerekiyorsa y›k-  sonra çevresiyle bir çat›flmaya gi-
                                   may› ve yeniden yapmay› göze al-   recektir.
          Prof.Dr.                 mak, sorumlulu¤unu üstlenmek ve    Bu normaldir; gençlere ve dolay›-
          Turgay Biçer             gerçeklefltirmektir.                s›yla giriflimcilere ortam sa¤lan-
          turgay@marmara.edu.tr    Bütün insanlar do¤ufltan yani 7-10  mas›, onlara kendilerini gerçek-
                                   yafl›na kadar muhteflem bir ö¤ren-   lefltirecek imkanlar sunulmas› on-
                                   ci ve giriflimcilerdir; sonra, e¤itim  lar› gelifltirecektir.
                                   denen ve gerçekten yanl›fl anlafl›-  Giriflimcilik, deli cesaretine sahip
                                   lan ve anlat›lan olgu yüzünden ka-  olmak ama deli olmamakt›r; öngö-
                                   y›plar vermeye bafllan›r ve çocuk-  rüdür, benzersizliktir, inançl› ol-
                                   lar›n yetenekleri ve giriflimci ener-  mak ve ne yapaca¤›n› bilmek kadar
          Giriflimcilik,            jilerinin önü kesilir ve birden tem-  ne yapmayaca¤›n› da bilmektir. Sü-
          deli cesaretine          belleflmeye, iflten kaçmaya, de¤er-  rekli ö¤renmeye ve geliflmeye aç›k
          sahip olmak ama          siz olduklar›na inanmaya bafllarlar  olmak ve muhteflem bir odaklan-
                                   ve çok az zararla yetiflkinli¤e ad›m  ma ve sebat gibi becerilere sahip
          deli olmamakt›r;
                                   atarlar. Bir örnek verecek olursak;  olmak demektir ayn› zamanda.
          öngörüdür,
                                   “her y›l bir ülkenin nüfusunun yeni  ‹nan›yorum ki bunu yapacak ka-
          benzersizliktir,         do¤an çocuklar›n›n yüzde 2’si üs-  raktere hem sahibiz hem de her
          inançl› olmak ve         tün zekal› ve yetenekli olarak do-  türlü zorlu¤a gö¤üs gerecek dona-
          ne yapaca¤›n›            ¤ar” der bir araflt›rma. Bu çocukla-  n›mlara sahibiz ulus olarak zira
          bilmek kadar ne          ra verecek e¤itim olmad›¤› için    yokluklar ve zorluklar fark›nda ol-
          yapmayaca¤›n› da         do¤ru dürüst, heba olup gitmekte-  madan bizleri aramaya ve de¤ifli-
          bilmektir.               dirler.                            me itiyor do¤al olarak.
                                   Siz normal zekal› do¤an milyonlar-  Zoru çal›flarak ve üstüne giderek
          Sürekli ö¤renmeye
                                   ca çocu¤unuzu do¤ru dürüst e¤ite-  kolaylaflt›rmaya da ustal›k denir;
          ve geliflmeye aç›k
                                   miyorken -bir avuç özel az›nl›k ha-  bizler de bunu baflarabiliriz inan›r
          olmak ve
                                   riç- üstün yetenek ve zekal› do¤an  ve gerekenleri yaparsak; baflka da
          muhteflem bir             binlerce çocu¤unuza yeterli ortam  seçene¤imiz yok zaten...
          odaklanma ve             ve koflullar sa¤layamad›¤›n›zdan     Özetle giriflimcilik için önce giri-
          sebat gibi               dolay› s›radanlaflt›r›p hayata sal›-  flimci bir karakter ve tutum gelifl-
          becerilere sahip         yor ve sonra da mutsuzluklar›n›    tirmeliyiz...
          olmak demektir           seyrediyoruz.
                                   Asl›nda özel veya normal yetenekli
          ayn› zamanda.
                                   olsun; bütün çocuklar birer “ö¤-
          ‹nan›yorum ki ulus
                                   renme flampiyonudur.” Önemli
          olarak bunu
                                   olan bunlar›n evrensel ve güncel
          yapacak karaktere        bilgilerle yeteneklerinin keflfedilip
          hem sahibiz hem          bu alanda do¤ru bir yönlendirme
          de her türlü             ile her aç›dan donan›ml›, sorun
          zorlu¤a gö¤üs            çözme yetisi ve duygusal zekas›
          gerecek                  geliflmifl bireyler haline getirebilir-
          donan›mlara              seniz bu kuflak hem kendilerini
                                   hem de ülkelerini uçurur.
          sahibiz.
                                   Giriflimcili¤e dönersek tekrar, gi-
                                   riflken bir kifliliktir giriflimcili¤in
                                   temeli. Giriflken bir kiflinin hayalle-
                                                                                     Ekim 2016 KobiEfor 107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112