Page 105 - KobiEfor_Ekim_2016
P. 105

Türkiye ‹MSAD’dan ekonomiyi ve sektörü canland›racak 5 öneri

            Türkiye ‹nflaat Malzemesi Sa-                                   nalar› ve tesislerin makine ve
          nayicileri Derne¤i (Türkiye ‹M-                                  ekipman yat›r›mlar› gibi daha
          SAD) taraf›ndan düzenlenen                                       yüksek amortismana tabi tutul-
          2016 y›l›n›n üçüncü Gündem Bu-                                   mas› ile sanayi tesislerinde
          luflmalar›, “15 TEMMUZ SONRA-                                     ça¤dafl ve verimli bina yat›r›m-
          SI TÜRK‹YE –Toplumsal ve Siyasi                                  lar› artt›r›labilecektir.
          Dinamikler–“ temas›yla gerçek-                                     l Eximbank teminat koflulla-
          lefltirildi. Toplant›da konuflan                                   r›n›n iyilefltirilmesi ile yurtd›fl›
          Türkiye ‹MSAD Yönetim Kurulu                                     inflaat ve inflaat malzemeleri
          Baflkan› F. Fethi Hinginar, tüm                                   pazar›n›n büyümesi sa¤lanabi-
          sektörlerin temkini elden b›rak-                                 lecektir. ‹hracat› gelifltirmek
          mamas› gerekti¤ini söyleyerek, “‹flimizin bafl›nday›z,  için sa¤lanacak iyilefltirmelerle inflaat malzemesi
          üretmeye devam ediyoruz, edece¤iz” dedi.        sektörünün 25 milyar dolarl›k ihracat gerçeklefltir-
            Türkiye’nin son y›llarda gösterdi¤i büyüme ve  me potansiyeli bulunmaktad›r.
          geliflmeyi hiç kimsenin gözden kaç›rmayaca¤›na     l Kentsel dönüflümde ortaya ç›kan yasal boflluk-
          de¤inen Hinginar, ekonomiyi canland›racak öneri-  lar›n süratle giderilmesi için iflbirli¤ine gidilmesi,
          lerini 5 maddede kat›l›mc›larla paylaflt›. Öneriler  inflaat sektörüne dönük yasal altyap›n›n süratle ta-
          flöyle:                                          mamlanmas› gerekmektedir. Yap› Yasas›’n›n acilen
            l Mevcut yap›larda tamir, tadilat, yenileme, de-  ele al›nmas› ile inflaat sektöründeki muhtelif yönet-
          ¤ifltirme, iyilefltirme amac›yla hükümetler taraf›n-  melikler aras›nda yaflanan karmafla ve eksiklikle-
          dan desteklenen Yenileme Pazar› oluflturulmas›, iç  rin giderilmesi sa¤lanacakt›r.
          pazar›n büyümesine oldukça katk› sa¤layacakt›r.   Gündem Buluflmalar›’nda panel, Türkiye ‹MSAD
            l Devam eden konutlardaki ‘Kentsel Dönüflüm    Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s› Kenan Arac›
          Projeleri’ gibi sanayi tesislerini kapsayacak ‘Endüs-  moderatörlü¤ünde Türkiye ‹MSAD Ekonomi Dan›fl-
          triyel Bina Dönüflüm Projeleri’nin gelifltirilmesi iç  manlar› Prof.Dr. Kerem Alkin ve Dr. Can Fuat Gür-
          pazar›n büyüme ve geliflimine katk› sa¤layacakt›r.  lesel ile KONDA Araflt›rma ve Dan›flmanl›k Genel
            l Sanayi yat›r›mlar›nda infla edilecek fabrika bi-  Müdürü Bekir A¤›rd›r’›n kat›l›m›yla düzenlendi.



           Reklam yat›r›mlar›nda yüzde 10 büyüme öngörülüyor

             Reklamc›lar Derne¤i üyesi medya ajanslar›n›n  yat›r›mlar› büyümeyi
           verileriyle haz›rlanan 2016'n›n ilk yar›s›ndaki rek-  istikrarl› bir flekilde
           lam yat›r›mlar› aç›kland›. Türkiye'de ilk 6 ayda  sürdürüyor. 2015 y›l› ilk
           toplam reklam yat›r›m› 3.662 milyon TL'yi buldu.  6 ay›nda yüzde 22 art›fl
           Yat›r›mlar›n yüzde 53.2’sini televizyon, yüzde  gösteren reklam yat›r›-
           14.75’ini bas›n, yüzde 22.07’sini dijital, yüzde  m› bu y›l da ayn› oranda
           6.42’sini aç›khava, yüzde 2.27’sini radyo ve yüzde  art›fl gösterdi. 2016 y›l›
           1.3’ünü ise sinema reklamlar› oluflturdu. 2016 y›-  ilk 6 ay›nda dijital rek-
           l› sonu için yüzde 10'luk bir büyüme öngörülüyor.  lam yat›r›m› toplamda
             Bu y›l›n ilk yar›s›nda en büyük art›fl radyo rek-  808.21 milyon TL'ye
           lamlar›nda yafland›. Radyo reklamlar›na yap›lan  ulaflt›. Bu rakamlara
                                                                                 Reklamc›lar Derne¤i Medya
           yat›r›m geçen y›l ayn› dönemde 62.78 milyon TL  display, mobil ve se-   As Baflkan› Demet ‹kiler,
           iken 2016'n›n ilk yar›s›nda yüzde 32.46'l›k bir ar-  arch de dahil. Dijital  Reklamc›lar Derne¤i
                                                                                    Baflkan› Kayhan fiardan
           t›flla 83.16 milyon TL'ye yükseldi. Radyonun ar-  reklam yat›r›mlar›ndaki
           d›ndan dikkat çeken bir yükselifl de geçen y›l ol-  da¤›l›m içinde mobil yüzde 41.78'lik art›fl ile en dik-
           du¤u gibi sinema reklam yat›r›mlar›nda oldu.   kat çeken reklam alan› oldu.
           Geçti¤imiz y›l 41 milyon TL olan toplam sinema   Da¤›l›mda ikincili¤i yüzde 11.54 ile search,
           reklam yat›r›m› bu y›l 47.47 milyon TL’ye ulaflarak  üçüncülü¤ü ise yüzde 9.11'lik pay ile display uy-
           yüzde 15.69’luk bir art›fl sa¤lad›.             gulamalar› ald›. 2016 y›l› sonunda tüm dünyada
             Toplam aç›khava reklam yat›r›m› ise bir önceki  reklam yat›r›mlar›n›n yüzde 6.5 büyümesi bek-
           y›la göre yüzde 9.66 oran›nda artt›. Dijital reklam  leniyor.


                                                                                     Ekim 2016 KobiEfor 105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110