Page 41 - KobiEfor_Mart_2015
P. 41
2- Dünyan›n dört bir
köflesindeki yat›r›mc›lar ‘‹TO
Küresel Giriflimcilik Merkezi’
ile ‹stanbul’a geliyor
Ça¤lar, “Odam›zda aç›lacak
‘‹TO Küresel Giriflimcilik Merke-
zi’ ile gelece¤in ifl fikirlerine hem
dünyadan, hem de yerel piyasa-
dan yat›r›mc›lar aranmas›na ön-
cülük edece¤iz. Bu amaçla, her
ay en geliflmifl ekonomilerin kal-
bine ticari misyon ziyaretleri dü-
zenleyece¤iz. Bunun yan›nda, ‹s-
tanbul Finans Merkezi’nde ‹TO ‹BRAH‹M ÇA⁄LAR: “2015 YILINDA TÜM
Yat›r›m Merkezi (ICOC Invest- ‹STANBUL’U DEV B‹R AVM’YE DÖNÜfiTÜRECEK
ment Center) açaca¤›z. Bu çal›fl- HAZIRLIKLARA ODAKLANDIK AMA BU SENE,
malar›m›z›n tan›t›m›n› yapmak
için dünyan›n önemli metropolle- KÜRESEL V‹ZYONLA TAÇLANMIfi BAMBAfiKA B‹R
rinde ‹stanbul Haftas› organize SHOPP‹NG FEST OLACAK.”
edece¤iz” aç›klamas›n› yapt›.
lerde ISF döneminin içinde, ‘‹s- düzey bir toplant› düzenleyebil-
3- Fuar ve Kongre fiehri tanbul’a gitmek için en ideal za- mek için gerekli koordinasyonu
‹stanbul Projesi dünyan›n en man’ alg›s›n› dünyada yayg›nlafl- kurup, altyap› haz›rl›klar›n› olufl-
önemli etkinliklerinin t›raca¤›z. Buna ba¤l› olarak, ‹s- turaca¤›z.”
çekim merkezi tanbul’un dünyadaki en önemli
Ça¤lar, üçüncü proje olarak al›flverifl flehirlerinden biri olarak 6- ‘‹stanbul Dünyan›n
‘Fuar ve Kongre fiehri ‹stanbul’ alg›lanmas›n› ve ISF’nin dünyan›n Yenilikçi Gücü’
konseptini benimsediklerini vur- en önemli festivallerinden biri ol- ‹TO’nun yeni vizyonu ile ‹stan-
gulad›: “Art›k ‹stanbul dünya fuar- mas›n› sa¤layaca¤›z. Bunu des- bul’un ‘Dünyan›n Yenilikçi Gücü’
c›l›¤›nda da bafl aktörlü¤e oynu- teklemek için de ISF süresince olaca¤›n› da belirten Ça¤lar, “‹s-
yor. Öncelikle dünyan›n en önemli yabanc› turist say›s›n›n art›r›lma- tanbul Ticaret Odas› olarak, üye-
fuarlar› ve kongrelerinin ‹stan- s› yönünde çal›flmalar yaparken lerimize ve Türkiye ekonomisine
bul’a getirilmesi yönünde çal›fl- yabanc› ziyaretçilerin kifli bafl›na hizmet etmek için ortaya koydu-
malara odaklanaca¤›z. Kongreler düflen harcamas›nda düzenli ar- ¤umuz dev projeler, hem ülke-
ve fuarlar sayesinde ‹stanbul’u zi- t›fl oluflturmas›n› sa¤layaca¤›z.” mizin, hem de ifl dünyam›z›n kü-
yaret eden yat›r›mc›lar›, kentin ya- Ça¤lar, oluflturup yayg›nlaflt›ra- resel rekabet gücünü art›r›yor”
t›r›m cazibesiyle buluflturaca¤›z. caklar› ‘Shop’n fun’ slogan› ile aç›klamas›n› yapt›.
Sektörler özelinde yabanc› bas›n yabanc› ziyaretçilere özel tur pa-
mensuplar›n› ‹stanbul’da a¤›r- ketleri sa¤lanmas› için de çal›fl- 7- Ticaretin 2023 vizyonu
larken, fuar ve kongre kat›l›mc›- malar yürüttüklerini belirterek, ‘‹stanbul Strateji ve
lar› için ‹stanbul’a yat›r›m› teflvik “Festival coflkusunu; havaalan›n- Eylem Plan›’ ile çiziliyor
eden birincil seviyede iletiflim dan bafllayarak AVM ve ma¤aza Küresel Vizyon Projesi’nin ye-
sa¤layaca¤›z.” vitrin, cadde süslemeleri ve flehir dinci aya¤› olarak da Türkiye ti-
mobilyalar› ile daha da hissedilir caretinin 2023 vizyon ve hedefle-
4- Dünyan›n al›flverifli k›l›nmal›” dedi. rini ortaya koyan ‘‹stanbul Stra-
‹stanbul Shopping Fest’te teji ve Eylem Plan›’n›n oluflturul-
Küresel Vizyon Projeleri’nin 5- Dünya ekonomisini mas› oldu¤unun alt›n› çizen Ça¤-
dördüncü aya¤›n› ‘‹stanbul Shop- yönetenler ‹stanbul’da lar, “‹stanbul Ticaret Odas› ola-
ping Fest’in (ISF) oluflturdu¤unu toplan›yor rak haz›rlad›¤›m›z Strateji ve Ey-
kaydeden Ça¤lar, ISF'nin 5. y›l›n- Ça¤lar, ‹TO’nun ‘yeni ‹stanbul lem Plan›’n›n tüm taraflarca be-
da küresellefltirmeye dönük ça- vizyonu’ için, Türkiye’nin G20 Li- nimsenmesini ve bu çerçevede
l›flmalara a¤›rl›k verdiklerini söy- derli¤i’nin de önemli f›rsatlar bir vizyon çizilmesini sa¤lamay›
ledi: “2015 y›l›nda tüm ‹stanbul’u oluflturdu¤unu aktard›: “Tarihte hedefliyoruz” diye konufltu. Ça¤-
dev bir AVM’ye dönüfltürecek ha- her zaman dünyay› de¤ifltiren lar, ayr›ca çal›flmay›, Hükümet’in
z›rl›klara odakland›k ama bu se- kararlar ‹stanbul’da düflünüldü, 2023 hedefleri çerçevesinde,
ne, küresel vizyonla taçlanm›fl yaz›ld›, çizildi. Bugün de dünya- Türkiye ekonomisi için çizece¤i
bambaflka bir Shopping Fest ola- n›n paras›n› yönetenler yeniden yol haritas›n›n en önemli yol gös-
cak. Bu projemizdeki temel ‹stanbul’da toplan›yor. Davos tericisi ve kayna¤› olarak ortaya
amaçlar›m›z›, seçilen hedef kitle- toplant›lar›na benzer flekilde, üst koymak istediklerini kaydetti.
Mart 2015 KobiEfor 41