Page 41 - KobiEfor_Mart_2015
P. 41

2- Dünyan›n dört bir
            köflesindeki yat›r›mc›lar ‘‹TO
            Küresel Giriflimcilik Merkezi’
            ile ‹stanbul’a geliyor
            Ça¤lar, “Odam›zda aç›lacak
          ‘‹TO Küresel Giriflimcilik Merke-
          zi’ ile gelece¤in ifl fikirlerine hem
          dünyadan, hem de yerel piyasa-
          dan yat›r›mc›lar aranmas›na ön-
          cülük edece¤iz. Bu amaçla, her
          ay en geliflmifl ekonomilerin kal-
          bine ticari misyon ziyaretleri dü-
          zenleyece¤iz. Bunun yan›nda, ‹s-
          tanbul Finans Merkezi’nde ‹TO   ‹BRAH‹M ÇA⁄LAR: “2015 YILINDA TÜM
          Yat›r›m Merkezi (ICOC Invest-   ‹STANBUL’U DEV B‹R AVM’YE DÖNÜfiTÜRECEK
          ment Center) açaca¤›z. Bu çal›fl-  HAZIRLIKLARA ODAKLANDIK AMA BU SENE,
          malar›m›z›n tan›t›m›n› yapmak
          için dünyan›n önemli metropolle-  KÜRESEL V‹ZYONLA TAÇLANMIfi BAMBAfiKA B‹R
          rinde ‹stanbul Haftas› organize  SHOPP‹NG FEST OLACAK.”
          edece¤iz” aç›klamas›n› yapt›.
                                          lerde ISF döneminin içinde, ‘‹s-  düzey bir toplant› düzenleyebil-
            3- Fuar ve Kongre fiehri       tanbul’a gitmek için en ideal za-  mek için gerekli koordinasyonu
            ‹stanbul Projesi dünyan›n en  man’ alg›s›n› dünyada yayg›nlafl-  kurup, altyap› haz›rl›klar›n› olufl-
            önemli etkinliklerinin        t›raca¤›z. Buna ba¤l› olarak, ‹s-  turaca¤›z.”
            çekim merkezi                 tanbul’un dünyadaki en önemli
            Ça¤lar, üçüncü proje olarak   al›flverifl flehirlerinden biri olarak  6- ‘‹stanbul Dünyan›n
          ‘Fuar ve Kongre fiehri ‹stanbul’  alg›lanmas›n› ve ISF’nin dünyan›n  Yenilikçi Gücü’
          konseptini benimsediklerini vur-  en önemli festivallerinden biri ol-  ‹TO’nun yeni vizyonu ile ‹stan-
          gulad›: “Art›k ‹stanbul dünya fuar-  mas›n› sa¤layaca¤›z. Bunu des-  bul’un ‘Dünyan›n Yenilikçi Gücü’
          c›l›¤›nda da bafl aktörlü¤e oynu-  teklemek için de ISF süresince  olaca¤›n› da belirten Ça¤lar, “‹s-
          yor. Öncelikle dünyan›n en önemli  yabanc› turist say›s›n›n art›r›lma-  tanbul Ticaret Odas› olarak, üye-
          fuarlar› ve kongrelerinin ‹stan-  s› yönünde çal›flmalar yaparken  lerimize ve Türkiye ekonomisine
          bul’a getirilmesi yönünde çal›fl-  yabanc› ziyaretçilerin kifli bafl›na  hizmet etmek için ortaya koydu-
          malara odaklanaca¤›z. Kongreler  düflen harcamas›nda düzenli ar-  ¤umuz dev projeler, hem ülke-
          ve fuarlar sayesinde ‹stanbul’u zi-  t›fl oluflturmas›n› sa¤layaca¤›z.”  mizin, hem de ifl dünyam›z›n kü-
          yaret eden yat›r›mc›lar›, kentin ya-  Ça¤lar, oluflturup yayg›nlaflt›ra-  resel rekabet gücünü art›r›yor”
          t›r›m cazibesiyle buluflturaca¤›z.  caklar› ‘Shop’n fun’ slogan› ile  aç›klamas›n› yapt›.
          Sektörler özelinde yabanc› bas›n  yabanc› ziyaretçilere özel tur pa-
          mensuplar›n› ‹stanbul’da a¤›r-  ketleri sa¤lanmas› için de çal›fl-  7- Ticaretin 2023 vizyonu
          larken, fuar ve kongre kat›l›mc›-  malar yürüttüklerini belirterek,  ‘‹stanbul Strateji ve
          lar› için ‹stanbul’a yat›r›m› teflvik  “Festival coflkusunu; havaalan›n-  Eylem Plan›’ ile çiziliyor
          eden birincil seviyede iletiflim  dan bafllayarak AVM ve ma¤aza     Küresel Vizyon Projesi’nin ye-
          sa¤layaca¤›z.”                  vitrin, cadde süslemeleri ve flehir  dinci aya¤› olarak da Türkiye ti-
                                          mobilyalar› ile daha da hissedilir  caretinin 2023 vizyon ve hedefle-
            4- Dünyan›n al›flverifli        k›l›nmal›” dedi.                rini ortaya koyan ‘‹stanbul Stra-
            ‹stanbul Shopping Fest’te                                     teji ve Eylem Plan›’n›n oluflturul-
            Küresel Vizyon Projeleri’nin    5- Dünya ekonomisini          mas› oldu¤unun alt›n› çizen Ça¤-
          dördüncü aya¤›n› ‘‹stanbul Shop-  yönetenler ‹stanbul’da        lar, “‹stanbul Ticaret Odas› ola-
          ping Fest’in (ISF) oluflturdu¤unu  toplan›yor                    rak haz›rlad›¤›m›z Strateji ve Ey-
          kaydeden Ça¤lar, ISF'nin 5. y›l›n-  Ça¤lar, ‹TO’nun ‘yeni ‹stanbul  lem Plan›’n›n tüm taraflarca be-
          da küresellefltirmeye dönük ça-  vizyonu’ için, Türkiye’nin G20 Li-  nimsenmesini ve bu çerçevede
          l›flmalara a¤›rl›k verdiklerini söy-  derli¤i’nin de önemli f›rsatlar  bir vizyon çizilmesini sa¤lamay›
          ledi: “2015 y›l›nda tüm ‹stanbul’u  oluflturdu¤unu aktard›: “Tarihte  hedefliyoruz” diye konufltu. Ça¤-
          dev bir AVM’ye dönüfltürecek ha-  her zaman dünyay› de¤ifltiren   lar, ayr›ca çal›flmay›, Hükümet’in
          z›rl›klara odakland›k ama bu se-  kararlar ‹stanbul’da düflünüldü,  2023 hedefleri çerçevesinde,
          ne, küresel vizyonla taçlanm›fl  yaz›ld›, çizildi. Bugün de dünya-  Türkiye ekonomisi için çizece¤i
          bambaflka bir Shopping Fest ola-  n›n paras›n› yönetenler yeniden  yol haritas›n›n en önemli yol gös-
          cak. Bu projemizdeki temel      ‹stanbul’da toplan›yor. Davos   tericisi ve kayna¤› olarak ortaya
          amaçlar›m›z›, seçilen hedef kitle-  toplant›lar›na benzer flekilde, üst  koymak istediklerini kaydetti.
                                                                                      Mart 2015 KobiEfor 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46