Page 71 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 71

4. STRATEJ‹K ALAN
                                                             KOB‹’lerin Ar-Ge ve Yenilik
                                                             Kapasitelerinin Gelifltirilmesi
                                                             4. Alan Hedefleri:
                                                             l KOB‹’lerde bilgiye dayal› üretim yap›s›n›n tefl-
             1. STRATEJ‹K ALAN                             vik edilerek, patent ve ticarilefltirme konular›nda
                                                           ilerleme sa¤lanmas›.
             KOB‹’lerin Rekabet Güçlerinin                   l  Ürün, hizmet ve ifl modeli aç›lar›ndan yenilikçi
             Art›r›lmas› ve Büyümelerinin                  KOB‹’lerin öncelikli olarak desteklenmesi.
             Sa¤lanmas›                                      l KOB‹’ler ile büyük ölçekli yurtiçi/yurtd›fl› ifllet-
             1. Alan Hedefleri:                            meler ve üniversiteler aras›ndaki iflbirliklerinin ar-
             l  KOB‹’lerin kurumsallaflmalar›n›n, markalafl-  t›r›lmas›.
           malar›n›n sa¤lanmas› ve verimlilik düzeylerinin
           yükseltilmesi.
             l  KOB‹’lerde ortak ifl ve proje gelifltirme kültü-
           rünün yayg›nlaflt›r›lmas›.
             l  Sürdürülebilir kalk›nma ve büyüme için KO-
           B‹’lerin ulusal ve uluslararas› mevzuata uyum ye-
           teneklerinin art›r›lmas›.
             l  KOB‹’lerde befleri sermayenin gelifltirilmesi
           amac›yla KOB‹ iflveren ve çal›flanlar›n›n niteliklen-
           dirilmesi.
             l  ‹malat sanayisi KOB‹’lerinin öncelikli olarak  5. STRATEJ‹K ALAN
           desteklenmesi.                                    KOB‹’lerin Finansmana Erifliminin
                                                             Kolaylaflt›r›lmas›
                                                             5. Alan Hedefleri:
                                                             l  KOB‹’lerin banka kredilerine eriflimlerinin ko-
                                                           laylaflt›r›lmas›.
                                                             l  KOB‹’lerin alternatif finansman kaynaklar›n-
                                                           dan daha fazla faydalanmalar›n›n sa¤lanmas›.

                                                                TÜRK‹YE’N‹N KOB‹’LER‹

                                                               Genel:
             2. STRATEJ‹K ALAN                                 Türkiye’de toplam iflletmelerin yüzde 99’unu
                                                             KOB‹’ler oluflturuyor.
             KOB‹’lerin ‹hracat Kapasitelerinin                KOB‹’lerin cirodaki pay› yüzde 63.3.
             Art›r›larak Uluslararas›laflma                     Ana sektör gruplar›na göre, KOB‹’lerin yüzde
             Düzeylerinin Yükseltilmesi                      12.5’i “Sanayi”, yüzde 35.2’si “Ticaret” sektörün-
             2. Alan Hedefleri:                              de faaliyet gösteriyor.
             l  ‹hracat yapmak isteyen KOB‹’lerin uluslarara-  Türkiye ‹statistik Kurumu (TÜ‹K) 2012 Y›ll›k Sa-
           s› pazarlara eriflimlerinin art›r›lmas›.           nayi ve Hizmet ‹statistikleri’ne göre KOB‹’lerin;
             l  ‹hracatç› KOB‹’lerin yeni pazarlara eriflimleri-  toplam mal ve hizmet sat›n al›fllar› içerisindeki
           ni kolaylaflt›rarak, pazar çeflitliliklerinin art›r›lma-  pay› yüzde 65.5, üretim de¤erindeki pay› yüzde
           s›, ihracatta süreklili¤in sa¤lanmas›.            56.2, çal›flanlar say›s› içerisindeki pay› yüzde 75.8.
             l  KOB‹’lerin ihracat›nda orta-yüksek teknolojili  ‹hracat›n yüzde 59.8’i, ithalat›n yüzde 39.9’unu
           yerli ürünlerin pay›n›n art›r›lmas›.              KOB‹’ler gerçeklefltirdi.
                                                               KOB‹’lerin Ar-Ge harcamalar›ndaki pay› yüz-
             3. STRATEJ‹K ALAN                               de 16.9.
             ‹fl ve Yat›r›m Ortam›n›n ‹yilefltirilmesi           ‹malatta:
                                                               Türkiye: 2013 y›l›nda 426.781 imalat sektörü
             Sürecinde KOB‹’lerin Gözetimi
             3. Alan Hedefleri:                              iflletmesinden 2.771’i (yüzde 6.5) ileri teknolojili
             l  ‹fl ve yat›r›m ortam›n› etkileyen düzenlemeler  olarak s›n›fland›r›lan sektörlerde faaliyet gös-
           ile kamu hizmetlerinin sunumunda KOB‹ ihtiyaçla-  terdi. Bu iflletmelerin yüzde 98.4’ü ise KOB‹. Öl-
           r›na duyarl›l›¤›n art›r›lmas› ve KOBi istatistiklerinin  çek içi yüzdeler aç›s›ndan ise orta ölçekli imalat
           uluslararas› standartlara uygun hale getirilmesi.  sektörü KOB‹’lerinin yüzde 1.5’inin ileri teknolo-
             l  KOB‹’lere yönelik devlet desteklerinde bütün-  ji olarak s›n›fland›r›lan sektörlerde faaliyet gös-
           selli¤in sa¤lanmas›.                              terdi¤i söylenebilir.
                                                                                       Kas›m 2015 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76