Page 71 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 71
4. STRATEJ‹K ALAN
KOB‹’lerin Ar-Ge ve Yenilik
Kapasitelerinin Gelifltirilmesi
4. Alan Hedefleri:
l KOB‹’lerde bilgiye dayal› üretim yap›s›n›n tefl-
1. STRATEJ‹K ALAN vik edilerek, patent ve ticarilefltirme konular›nda
ilerleme sa¤lanmas›.
KOB‹’lerin Rekabet Güçlerinin l Ürün, hizmet ve ifl modeli aç›lar›ndan yenilikçi
Art›r›lmas› ve Büyümelerinin KOB‹’lerin öncelikli olarak desteklenmesi.
Sa¤lanmas› l KOB‹’ler ile büyük ölçekli yurtiçi/yurtd›fl› ifllet-
1. Alan Hedefleri: meler ve üniversiteler aras›ndaki iflbirliklerinin ar-
l KOB‹’lerin kurumsallaflmalar›n›n, markalafl- t›r›lmas›.
malar›n›n sa¤lanmas› ve verimlilik düzeylerinin
yükseltilmesi.
l KOB‹’lerde ortak ifl ve proje gelifltirme kültü-
rünün yayg›nlaflt›r›lmas›.
l Sürdürülebilir kalk›nma ve büyüme için KO-
B‹’lerin ulusal ve uluslararas› mevzuata uyum ye-
teneklerinin art›r›lmas›.
l KOB‹’lerde befleri sermayenin gelifltirilmesi
amac›yla KOB‹ iflveren ve çal›flanlar›n›n niteliklen-
dirilmesi.
l ‹malat sanayisi KOB‹’lerinin öncelikli olarak 5. STRATEJ‹K ALAN
desteklenmesi. KOB‹’lerin Finansmana Erifliminin
Kolaylaflt›r›lmas›
5. Alan Hedefleri:
l KOB‹’lerin banka kredilerine eriflimlerinin ko-
laylaflt›r›lmas›.
l KOB‹’lerin alternatif finansman kaynaklar›n-
dan daha fazla faydalanmalar›n›n sa¤lanmas›.
TÜRK‹YE’N‹N KOB‹’LER‹
Genel:
2. STRATEJ‹K ALAN Türkiye’de toplam iflletmelerin yüzde 99’unu
KOB‹’ler oluflturuyor.
KOB‹’lerin ‹hracat Kapasitelerinin KOB‹’lerin cirodaki pay› yüzde 63.3.
Art›r›larak Uluslararas›laflma Ana sektör gruplar›na göre, KOB‹’lerin yüzde
Düzeylerinin Yükseltilmesi 12.5’i “Sanayi”, yüzde 35.2’si “Ticaret” sektörün-
2. Alan Hedefleri: de faaliyet gösteriyor.
l ‹hracat yapmak isteyen KOB‹’lerin uluslarara- Türkiye ‹statistik Kurumu (TÜ‹K) 2012 Y›ll›k Sa-
s› pazarlara eriflimlerinin art›r›lmas›. nayi ve Hizmet ‹statistikleri’ne göre KOB‹’lerin;
l ‹hracatç› KOB‹’lerin yeni pazarlara eriflimleri- toplam mal ve hizmet sat›n al›fllar› içerisindeki
ni kolaylaflt›rarak, pazar çeflitliliklerinin art›r›lma- pay› yüzde 65.5, üretim de¤erindeki pay› yüzde
s›, ihracatta süreklili¤in sa¤lanmas›. 56.2, çal›flanlar say›s› içerisindeki pay› yüzde 75.8.
l KOB‹’lerin ihracat›nda orta-yüksek teknolojili ‹hracat›n yüzde 59.8’i, ithalat›n yüzde 39.9’unu
yerli ürünlerin pay›n›n art›r›lmas›. KOB‹’ler gerçeklefltirdi.
KOB‹’lerin Ar-Ge harcamalar›ndaki pay› yüz-
3. STRATEJ‹K ALAN de 16.9.
‹fl ve Yat›r›m Ortam›n›n ‹yilefltirilmesi ‹malatta:
Türkiye: 2013 y›l›nda 426.781 imalat sektörü
Sürecinde KOB‹’lerin Gözetimi
3. Alan Hedefleri: iflletmesinden 2.771’i (yüzde 6.5) ileri teknolojili
l ‹fl ve yat›r›m ortam›n› etkileyen düzenlemeler olarak s›n›fland›r›lan sektörlerde faaliyet gös-
ile kamu hizmetlerinin sunumunda KOB‹ ihtiyaçla- terdi. Bu iflletmelerin yüzde 98.4’ü ise KOB‹. Öl-
r›na duyarl›l›¤›n art›r›lmas› ve KOBi istatistiklerinin çek içi yüzdeler aç›s›ndan ise orta ölçekli imalat
uluslararas› standartlara uygun hale getirilmesi. sektörü KOB‹’lerinin yüzde 1.5’inin ileri teknolo-
l KOB‹’lere yönelik devlet desteklerinde bütün- ji olarak s›n›fland›r›lan sektörlerde faaliyet gös-
selli¤in sa¤lanmas›. terdi¤i söylenebilir.
Kas›m 2015 KobiEfor 71