Page 114 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 114

SOSYAL SORUMLULUK



           Vodafone’dan
           “Discover Genç Yetenek”


                       Vodafone Türkiye, 2008’den bu ya-
                     na sürdürdü¤ü ve potansiyeli yüksek
                     genç yetenekleri telekomünikasyon
                     sektörüne kazand›rmay› hedefledi¤i  Keflif Dünyas› ile çocuklar
                     Discover Genç Yetenek Program› ile  bilimi keflfediyor
                     40 yeni mezun genci daha bünyesine
                     katt›. Bir y›ll›k rotasyon sürecinden
                     sonra seçecekleri bölümde kariyerle-   Ö¤renme alan›nda okul d›fl›nda en kapsaml› ku-
                     rini sürdürecek olan Discover’lar ara-  rumsal programlardan biri olarak kabul edilen Ke-
                     s›ndan seçilecek kifliler, Vodafone  flif Dünyas› projesi flimdi Türkiye’de. Projeyi, çocuk-
                     Grubu’nun farkl› bir ülkesinde 2 y›l  lara bilimi sevdirmek ve e¤lenirken ö¤renmelerini
          P›nar Kalay                                    sa¤lamak için dünyan›n farkl› ülkelerinde sürdüren
                     çal›flma ve böylece kariyerlerinin da-
                     ha ilk basama¤›nda uluslararas› are-  Henkel, Türkiye’de, Yarat›c› Çocuklar Derne¤i’nin
           nada tecrübe kazanabilme imkan›na sahip ola-  iflbirli¤i ve uzmanlarla birlikte her gün okul ziyaret-
           cak. Discover Genç Yetenek Program›’na her y›l  leri yaparak çocuklara bilimi sevdirecek laboratu-
           yaklafl›k 7 bin genç baflvuruyor. Vodafone Türkiye  var uygulamalar› gerçeklefltiriyor. Proje ile 2015’te
           ‹cra Kurulu Baflkan Yard›mc›s› P›nar Kalay, genç  birçok okulda 67 bilim atölyesi ile 1.500 ö¤renciye
           yetenek al›m say›s›n› iki kat›na ç›kard›klar›n› an-  ulafl›ld›. Çocuklar, okullardaki bilim atölyelerinde
           latt›. Vodafone yöneticilerinden mentorluk deste-  yap›flt›rma, y›kama, temizleme, kozmetik ve sürdü-
           ¤i ve kifliye özel kariyer dan›flmanl›¤› hizmetinden  rülebilirlik dahil olmak üzere çeflitli konularda ilk
           yararlanacak olan Discover’lar, Temmuz 2016 iti-  bilimsel deneylerine kat›l›yor. Türk Henkel Yürüt-
           bariyle sürekli olarak çal›flacaklar› pozisyonlarda  me Kurulu Baflkan› Hasan Alemdar, “Hedefimiz,
           görevlerine bafllayacak.                       ‘Keflif Dünyas›’ giriflimiyle çocuklar›n keflfetme me-
                                                         rak›n› gelifltirmek ve bilim merak›n› atefllemek” de-
                                                         di. Henkel’in Düsseldorf’taki merkezinde Sürdürü-
           Do¤ufl Grubu Euroleague                        lebilirlik ve Keflif Dünyas› Giriflimi Yöneticisi Dr. Ute
                                                         Krupp, projenin ülkelerin gelece¤i için oldukça de-
                            ailesine kat›ld›             ¤erli olan çocuklar›, bilime yönlendirerek ve onlar›n
                                                         ilgilerini bu alana çekerek çok özel bir görevi yeri-
                              Basketbol ve e¤itimi en-
                            tegre etti¤i spor yat›r›mlar›  ne getirdi¤ini söyledi. Yarat›c› Çocuklar Derne¤i Yö-
                            devam eden Do¤ufl Grubu,      netim Kurulu Baflkan› Didem Çapa, “Keflif Dünyas›
                            Avrupa’n›n kulüpler düze-    projesi ile çocuklara Türkiye’de bilimin kap›lar›n›
                            yinde en büyük ve köklü or-  aç›yoruz” diye konufltu.
                            ganizasyonlar›ndan Eurole-
                            ague ailesine kat›larak bas-  Türkiye’nin nadir
                            ketbola olan deste¤ini ulus-
           lararas› platforma tafl›yor. Do¤ufl Grubu, Avru-  çiçeklerine destek
           pa’n›n en prestijli basketbol organizasyonlar›n-
           dan Euroleague’in ana sponsorlar›ndan biri ol-   Bernardo, “do¤aya say-
           du. Ayr›ca Do¤ufl Grubu’nun Türkiye’de gerçek-  g›” anlay›fl›yla WWF-Türki-
           lefltirdi¤i, gençlerin yaflamlar›nda ‘oyunda ka-  ye (Do¤al Hayat› Koruma
           larak’ fark yaratmalar›n›, kaybetmeyi de kazan-  Vakf›) ile yepyeni bir iflbirli-
           may› da basketbol ve spor arac›l›¤›yla deneyim-  ¤i bafllatt›. Nadir ve tehlike alt›n-
           lemelerini sa¤layan platformu ‘Oyunda Kal’,   daki çiçekli bitkilerimizi tan›tmak ve
           Euroleague’in sosyal sorumluluk program› One  koruma çal›flmalar›na katk›da bulunmak amac›yla
           Team arac›l›¤›yla Avrupa’ya aç›l›yor. Eurole-  özel bir koleksiyon haz›rlad›. A¤layan Gelin, ‹stanbul
           agueBasketball Baflkan ve CEO'su JordiBerto-   Kardelenleri, Yanardöner, Ak Zambak, Mavi Y›ld›z,
           meu Do¤ufl Grubu ile iflbirli¤inden gurur duy-  Kopça, Çakal Nergisi ve ‹stanbul Çi¤demi… Türki-
           duklar›n› belirtti. Do¤ufl Grubu, Marka Alg› ve  ye’nin yok olmaya yüz tutan do¤as› bundan böyle
           Gayri Maddi Varl›k Yönetimi Baflkan› Semih Yal-  Bernardo “Kaybolan Çiçekler” koleksiyonunda ya-
           man, “Türk ve Avrupa basketboluna de¤er ka-   flayacak. Bernardo Yönetim Kurulu Baflkan› Nuret-
           taca¤›na inand›¤›m›z iflbirli¤imizin her iki taraf  tin Sözen; “Do¤aya sayg›” anlay›fllar›yla böyle bir
           için uzun vadeli ve baflar›l› bir deneyim olmas›-  proje gelifltirdiklerini kaydetti. Koleksiyon’un sat›fl
           n› temenni ediyoruz” dedi.                    gelirlerinin bir bölümü WWF-Türkiye’nin do¤a ko-
                                                         ruma çal›flmalar›na tahsis edilecek.
          114 KobiEfor Ekim 2015
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119