Page 114 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 114
SOSYAL SORUMLULUK
Vodafone’dan
“Discover Genç Yetenek”
Vodafone Türkiye, 2008’den bu ya-
na sürdürdü¤ü ve potansiyeli yüksek
genç yetenekleri telekomünikasyon
sektörüne kazand›rmay› hedefledi¤i Keflif Dünyas› ile çocuklar
Discover Genç Yetenek Program› ile bilimi keflfediyor
40 yeni mezun genci daha bünyesine
katt›. Bir y›ll›k rotasyon sürecinden
sonra seçecekleri bölümde kariyerle- Ö¤renme alan›nda okul d›fl›nda en kapsaml› ku-
rini sürdürecek olan Discover’lar ara- rumsal programlardan biri olarak kabul edilen Ke-
s›ndan seçilecek kifliler, Vodafone flif Dünyas› projesi flimdi Türkiye’de. Projeyi, çocuk-
Grubu’nun farkl› bir ülkesinde 2 y›l lara bilimi sevdirmek ve e¤lenirken ö¤renmelerini
P›nar Kalay sa¤lamak için dünyan›n farkl› ülkelerinde sürdüren
çal›flma ve böylece kariyerlerinin da-
ha ilk basama¤›nda uluslararas› are- Henkel, Türkiye’de, Yarat›c› Çocuklar Derne¤i’nin
nada tecrübe kazanabilme imkan›na sahip ola- iflbirli¤i ve uzmanlarla birlikte her gün okul ziyaret-
cak. Discover Genç Yetenek Program›’na her y›l leri yaparak çocuklara bilimi sevdirecek laboratu-
yaklafl›k 7 bin genç baflvuruyor. Vodafone Türkiye var uygulamalar› gerçeklefltiriyor. Proje ile 2015’te
‹cra Kurulu Baflkan Yard›mc›s› P›nar Kalay, genç birçok okulda 67 bilim atölyesi ile 1.500 ö¤renciye
yetenek al›m say›s›n› iki kat›na ç›kard›klar›n› an- ulafl›ld›. Çocuklar, okullardaki bilim atölyelerinde
latt›. Vodafone yöneticilerinden mentorluk deste- yap›flt›rma, y›kama, temizleme, kozmetik ve sürdü-
¤i ve kifliye özel kariyer dan›flmanl›¤› hizmetinden rülebilirlik dahil olmak üzere çeflitli konularda ilk
yararlanacak olan Discover’lar, Temmuz 2016 iti- bilimsel deneylerine kat›l›yor. Türk Henkel Yürüt-
bariyle sürekli olarak çal›flacaklar› pozisyonlarda me Kurulu Baflkan› Hasan Alemdar, “Hedefimiz,
görevlerine bafllayacak. ‘Keflif Dünyas›’ giriflimiyle çocuklar›n keflfetme me-
rak›n› gelifltirmek ve bilim merak›n› atefllemek” de-
di. Henkel’in Düsseldorf’taki merkezinde Sürdürü-
Do¤ufl Grubu Euroleague lebilirlik ve Keflif Dünyas› Giriflimi Yöneticisi Dr. Ute
Krupp, projenin ülkelerin gelece¤i için oldukça de-
ailesine kat›ld› ¤erli olan çocuklar›, bilime yönlendirerek ve onlar›n
ilgilerini bu alana çekerek çok özel bir görevi yeri-
Basketbol ve e¤itimi en-
tegre etti¤i spor yat›r›mlar› ne getirdi¤ini söyledi. Yarat›c› Çocuklar Derne¤i Yö-
devam eden Do¤ufl Grubu, netim Kurulu Baflkan› Didem Çapa, “Keflif Dünyas›
Avrupa’n›n kulüpler düze- projesi ile çocuklara Türkiye’de bilimin kap›lar›n›
yinde en büyük ve köklü or- aç›yoruz” diye konufltu.
ganizasyonlar›ndan Eurole-
ague ailesine kat›larak bas- Türkiye’nin nadir
ketbola olan deste¤ini ulus-
lararas› platforma tafl›yor. Do¤ufl Grubu, Avru- çiçeklerine destek
pa’n›n en prestijli basketbol organizasyonlar›n-
dan Euroleague’in ana sponsorlar›ndan biri ol- Bernardo, “do¤aya say-
du. Ayr›ca Do¤ufl Grubu’nun Türkiye’de gerçek- g›” anlay›fl›yla WWF-Türki-
lefltirdi¤i, gençlerin yaflamlar›nda ‘oyunda ka- ye (Do¤al Hayat› Koruma
larak’ fark yaratmalar›n›, kaybetmeyi de kazan- Vakf›) ile yepyeni bir iflbirli-
may› da basketbol ve spor arac›l›¤›yla deneyim- ¤i bafllatt›. Nadir ve tehlike alt›n-
lemelerini sa¤layan platformu ‘Oyunda Kal’, daki çiçekli bitkilerimizi tan›tmak ve
Euroleague’in sosyal sorumluluk program› One koruma çal›flmalar›na katk›da bulunmak amac›yla
Team arac›l›¤›yla Avrupa’ya aç›l›yor. Eurole- özel bir koleksiyon haz›rlad›. A¤layan Gelin, ‹stanbul
agueBasketball Baflkan ve CEO'su JordiBerto- Kardelenleri, Yanardöner, Ak Zambak, Mavi Y›ld›z,
meu Do¤ufl Grubu ile iflbirli¤inden gurur duy- Kopça, Çakal Nergisi ve ‹stanbul Çi¤demi… Türki-
duklar›n› belirtti. Do¤ufl Grubu, Marka Alg› ve ye’nin yok olmaya yüz tutan do¤as› bundan böyle
Gayri Maddi Varl›k Yönetimi Baflkan› Semih Yal- Bernardo “Kaybolan Çiçekler” koleksiyonunda ya-
man, “Türk ve Avrupa basketboluna de¤er ka- flayacak. Bernardo Yönetim Kurulu Baflkan› Nuret-
taca¤›na inand›¤›m›z iflbirli¤imizin her iki taraf tin Sözen; “Do¤aya sayg›” anlay›fllar›yla böyle bir
için uzun vadeli ve baflar›l› bir deneyim olmas›- proje gelifltirdiklerini kaydetti. Koleksiyon’un sat›fl
n› temenni ediyoruz” dedi. gelirlerinin bir bölümü WWF-Türkiye’nin do¤a ko-
ruma çal›flmalar›na tahsis edilecek.
114 KobiEfor Ekim 2015