Page 109 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 109

nedeniyle mezunumuzun ifl bul-
          ma sorunu bulunmuyor”  diye
          konufluyor.

            Kuluçka Merkezi
            15 giriflimci hedefliyor
            Ifl›k Üniversitesi, fiile Kampü-
          sü’nde IBM’in deste¤iyle kurdu¤u
          ‘Kuluçka Merkezi’nde giriflimcisi-
          nin elinden tutmay› hedefliyor.
          Teknoloji transfer fonksiyonunun
          da yürütülece¤i Kuluçka Merke-
          zi’nde 3 y›l sonra toplam 15 giri-  da ise üretimin bireyselleflmesi
          flimcinin faaliyet yürütmesi amaç-  sa¤lanacak. Örne¤in; takma difl
          lan›yor. Eldeki kaynaklar› iyi kul-  için seri üretim paradigmas› kul-
          lanmak, ihtiyaçlara göre hizmet  lan›l›yor; kal›plar dökülüyor ve
          vermek gayesiyle merkezi devre-  binlerce üretim olacak gibi haz›r-
          ye ald›klar›n› kaydeden fiirin Teki-  l›k yap›l›yor, maliyetler yükseliyor.
          nay, “Gerek altyap› gerek üstyap›-  Bu devir kapanarak herkesin mi-
          s›yla toplamda 1 milyon liraya ku-  nik bir üretim hanesi olacak.”
          rulan Kuluçka Merkezimiz’de bilgi
          transferini bulut üzerinden yapa-  Pilot ve gemi adam›
          ca¤›z. Fiziki olarak da önemli bir  yetifltirecek
          mekan avantaj›m›z var. Alan›n›n   fiile’de konumlanan Türki-
          en iyi kuluçka merkezini hayata  ye’nin tek üniversitesi olan Ifl›k  nay, “Ayn› zamanda hocalar›m›-
          geçirece¤iz. Ö¤rencilerin üniver-  Üniversitesi, yerelinin avantaj›n›  z›n gerekli araflt›rmalar›n› yap-
          site ortam›na kat›ld›ktan sonra  kullanacak 3 yeni bölümlerinin  malar› için sektörle el ele proje-
          yarat›c› ortamda olduklar›n› gör-  aç›lmas› için haz›rl›klar›n› yap›-  ler getiriyoruz. Sanayiciler ile yü-
          mesi gerekiyor. Özellikle say›sal  yor. fiile Belediyesi’nin deste¤i  rütülen projelerin yani bütçemiz-
          tasar›m yap›p hayal edebildiklerini  ile YÖK’e 2 y›ll›k e¤itimle gemi  deki d›fl kaynak oran›n›n bu y›l
          ele ald›klar›, portatif olarak ürete-  adam› yetifltirmek için baflvuran  yüzde 15-20’ye ulaflmas›n› he-
          bildi¤i bir ortam sunmak istiyo-  Üniversite, gerekli izni alm›fl bu-  defliyoruz. E¤itimden ald›¤›n›
          ruz” aç›klamas›n› yap›yor. Üniver-  lunuyor. Ayn› zamanda Türki-  e¤itime veren bir yap›day›z. Ö¤-
          sitelerin teknolojinin ticarileflme-  ye’nin en önemli sektörlerinin  rencilerimizin yüzde 50’si burs-
          siyle de¤il transferiyle ilgilenmesi  bafl›nda havac›l›¤›n geldi¤ini ak-  ludur” bilgisini veriyor.
          gerekti¤ini savunan Tekinay, gö-  taran fiirin Tekinay, pilot yetifltir-
          rüfllerini flöyle aktar›yor: “Tekno-  mek için de YÖK’ün iznini ald›k-  fiile’de üniversite olur
          loji ile transferi aras›ndaki sürecin  lar›n› ve çal›flmalara bafllad›kla-  ad› Ifl›k olur
          iyi yönetilmesi önemlidir. fiimdilik  r›n› duyuruyor. Pilot ve sivil hava-  Yaklafl›k 500 bin metrekare
          teknopark düflünmüyoruz. Bu ko-  c›l›k alan›nda 4 y›ll›k iki bölüm  alan üzerine kurulu fiile Kampü-
          nuda genel kan›n›n d›fl›nda tekno-  düflündüklerini dile getiren Teki-  sü, Ifl›k’›n en önemli art›lar›ndan
          parklar›n birden çok üniversiteye  nay, “Dünyan›n en iyi 3 havac›l›k  biri. Zira ‘fiile’de üniversite mi
          hizmet veren büyük yap›lar olma-  okulundan biri olan Florida Tek-  olur?’ sorular›n›n yerle bir edildi-
          s› gerekti¤ine inan›yorum. Her  noloji Enstitüsü ile müfredat›  ¤i, kampüs ile bölgeye hayat ve-
          üniversitenin kendi teknopark›n›  oluflturup ö¤renci almak için  ren bir yap› oluflturuldu. fiile’de
          kurmas› gerekti¤ini düflünmüyo-  baflvuraca¤›z” diyor.            tek üniversite olduklar›n›n alt›n›
          rum. Üretilen teknolojinin veya                                 çizen fiirin Tekinay, “fiile’nin ›fl›¤›-
          bilginin transferinde kuluçka     Kayna¤›n a¤›rl›¤› vak›f       y›z. Sadece ekonomik olarak böl-
          merkezlerinin önemli bir görev    ve mezunlardan                geye katk›s› bir tarafa içeriye gi-
          üstlendi¤ine inan›yorum. Yine ge-  Ifl›k Üniversitesi’nin projeleri-  rince bir mozai¤i and›ran fiile kül-
          lecek yaz döneminde Türkiye’ye  ni yürütmede en önemli kayna¤›  türünü tadan ve bu kültürün bes-
          yeni getirilen fabrikasyon labora-  e¤itim kökenli Fevziye Mekteple-  lenmesine katk› sa¤layan hizmet-
          tuvarlar›n›n bir örne¤ini fiile Kam-  ri Vakf› sa¤l›yor. Ard›ndan ise  ler sunan bir yap›y›z. Yerel halk
          püsü’ne kuraca¤›z. ‘Fablab’ ola-  mezunlar›n sa¤lad›¤› ba¤›fllar  için bir çok proje yürütüldü. Yine
          rak da adland›r›lan bu hizmet ile  geliyor. Kurucu vakf›n e¤itim  ayn› stratejiyle bölgeye katk›ya
          üretimin bilgisayar kontrollü ye-  odakl› olmas› nedeniyle her daim  devam edece¤iz. Örne¤in önemli
          relleflmesi ve bireyselleflmesi   ‘ö¤renciye ne kadar daha fazla  bir katk› sa¤layaca¤›na inand›¤›m
          sa¤lanacak. 20. yüzy›la nas›l seri  destek olabiliriz’ misyonuyla  Kültür Merkezi’nin kurulmas›n›
          üretim damga vurduysa 21. yüzy›l-  yaklaflt›klar›n› dile getiren Teki-  sa¤l›yoruz” diyor.
                                                                                     Ekim 2015 KobiEfor 109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114