Page 109 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 109
nedeniyle mezunumuzun ifl bul-
ma sorunu bulunmuyor” diye
konufluyor.
Kuluçka Merkezi
15 giriflimci hedefliyor
Ifl›k Üniversitesi, fiile Kampü-
sü’nde IBM’in deste¤iyle kurdu¤u
‘Kuluçka Merkezi’nde giriflimcisi-
nin elinden tutmay› hedefliyor.
Teknoloji transfer fonksiyonunun
da yürütülece¤i Kuluçka Merke-
zi’nde 3 y›l sonra toplam 15 giri- da ise üretimin bireyselleflmesi
flimcinin faaliyet yürütmesi amaç- sa¤lanacak. Örne¤in; takma difl
lan›yor. Eldeki kaynaklar› iyi kul- için seri üretim paradigmas› kul-
lanmak, ihtiyaçlara göre hizmet lan›l›yor; kal›plar dökülüyor ve
vermek gayesiyle merkezi devre- binlerce üretim olacak gibi haz›r-
ye ald›klar›n› kaydeden fiirin Teki- l›k yap›l›yor, maliyetler yükseliyor.
nay, “Gerek altyap› gerek üstyap›- Bu devir kapanarak herkesin mi-
s›yla toplamda 1 milyon liraya ku- nik bir üretim hanesi olacak.”
rulan Kuluçka Merkezimiz’de bilgi
transferini bulut üzerinden yapa- Pilot ve gemi adam›
ca¤›z. Fiziki olarak da önemli bir yetifltirecek
mekan avantaj›m›z var. Alan›n›n fiile’de konumlanan Türki-
en iyi kuluçka merkezini hayata ye’nin tek üniversitesi olan Ifl›k nay, “Ayn› zamanda hocalar›m›-
geçirece¤iz. Ö¤rencilerin üniver- Üniversitesi, yerelinin avantaj›n› z›n gerekli araflt›rmalar›n› yap-
site ortam›na kat›ld›ktan sonra kullanacak 3 yeni bölümlerinin malar› için sektörle el ele proje-
yarat›c› ortamda olduklar›n› gör- aç›lmas› için haz›rl›klar›n› yap›- ler getiriyoruz. Sanayiciler ile yü-
mesi gerekiyor. Özellikle say›sal yor. fiile Belediyesi’nin deste¤i rütülen projelerin yani bütçemiz-
tasar›m yap›p hayal edebildiklerini ile YÖK’e 2 y›ll›k e¤itimle gemi deki d›fl kaynak oran›n›n bu y›l
ele ald›klar›, portatif olarak ürete- adam› yetifltirmek için baflvuran yüzde 15-20’ye ulaflmas›n› he-
bildi¤i bir ortam sunmak istiyo- Üniversite, gerekli izni alm›fl bu- defliyoruz. E¤itimden ald›¤›n›
ruz” aç›klamas›n› yap›yor. Üniver- lunuyor. Ayn› zamanda Türki- e¤itime veren bir yap›day›z. Ö¤-
sitelerin teknolojinin ticarileflme- ye’nin en önemli sektörlerinin rencilerimizin yüzde 50’si burs-
siyle de¤il transferiyle ilgilenmesi bafl›nda havac›l›¤›n geldi¤ini ak- ludur” bilgisini veriyor.
gerekti¤ini savunan Tekinay, gö- taran fiirin Tekinay, pilot yetifltir-
rüfllerini flöyle aktar›yor: “Tekno- mek için de YÖK’ün iznini ald›k- fiile’de üniversite olur
loji ile transferi aras›ndaki sürecin lar›n› ve çal›flmalara bafllad›kla- ad› Ifl›k olur
iyi yönetilmesi önemlidir. fiimdilik r›n› duyuruyor. Pilot ve sivil hava- Yaklafl›k 500 bin metrekare
teknopark düflünmüyoruz. Bu ko- c›l›k alan›nda 4 y›ll›k iki bölüm alan üzerine kurulu fiile Kampü-
nuda genel kan›n›n d›fl›nda tekno- düflündüklerini dile getiren Teki- sü, Ifl›k’›n en önemli art›lar›ndan
parklar›n birden çok üniversiteye nay, “Dünyan›n en iyi 3 havac›l›k biri. Zira ‘fiile’de üniversite mi
hizmet veren büyük yap›lar olma- okulundan biri olan Florida Tek- olur?’ sorular›n›n yerle bir edildi-
s› gerekti¤ine inan›yorum. Her noloji Enstitüsü ile müfredat› ¤i, kampüs ile bölgeye hayat ve-
üniversitenin kendi teknopark›n› oluflturup ö¤renci almak için ren bir yap› oluflturuldu. fiile’de
kurmas› gerekti¤ini düflünmüyo- baflvuraca¤›z” diyor. tek üniversite olduklar›n›n alt›n›
rum. Üretilen teknolojinin veya çizen fiirin Tekinay, “fiile’nin ›fl›¤›-
bilginin transferinde kuluçka Kayna¤›n a¤›rl›¤› vak›f y›z. Sadece ekonomik olarak böl-
merkezlerinin önemli bir görev ve mezunlardan geye katk›s› bir tarafa içeriye gi-
üstlendi¤ine inan›yorum. Yine ge- Ifl›k Üniversitesi’nin projeleri- rince bir mozai¤i and›ran fiile kül-
lecek yaz döneminde Türkiye’ye ni yürütmede en önemli kayna¤› türünü tadan ve bu kültürün bes-
yeni getirilen fabrikasyon labora- e¤itim kökenli Fevziye Mekteple- lenmesine katk› sa¤layan hizmet-
tuvarlar›n›n bir örne¤ini fiile Kam- ri Vakf› sa¤l›yor. Ard›ndan ise ler sunan bir yap›y›z. Yerel halk
püsü’ne kuraca¤›z. ‘Fablab’ ola- mezunlar›n sa¤lad›¤› ba¤›fllar için bir çok proje yürütüldü. Yine
rak da adland›r›lan bu hizmet ile geliyor. Kurucu vakf›n e¤itim ayn› stratejiyle bölgeye katk›ya
üretimin bilgisayar kontrollü ye- odakl› olmas› nedeniyle her daim devam edece¤iz. Örne¤in önemli
relleflmesi ve bireyselleflmesi ‘ö¤renciye ne kadar daha fazla bir katk› sa¤layaca¤›na inand›¤›m
sa¤lanacak. 20. yüzy›la nas›l seri destek olabiliriz’ misyonuyla Kültür Merkezi’nin kurulmas›n›
üretim damga vurduysa 21. yüzy›l- yaklaflt›klar›n› dile getiren Teki- sa¤l›yoruz” diyor.
Ekim 2015 KobiEfor 109